Wymiana HDD - laptop

Data: 2011-06-26 15:05:09
Autor: Golibroda
Wymiana HDD - laptop
Witajcie,

Jest sobie laptop HP Pavilion 6500. Na pokadzie mam dysk WD Scorpio WD1600BEVS.

Rozszyfrowaem, e jest to:

SATA
5400 obr
8MB cache
160 GB
2,5 cala

Potrzebuje woy wikszy np: 500GB.

Czy moge kupi dowolny dysk SATA ?

Czy nie bdzie bdem jak HDD bdzie mia 16MB cache i np: 7200 obrotw, albo tylko jeden z tych parametrw  zamiast 8mb/5400obr ?

Prosz o pomoc.

Moe co z tego sklepu : http://www.tan.io/ z sekcji dyski wewntrzne 2,5 cala lub poprosz o inne propozycje to zadzwoni sobie i zobacz czy maj.

Piotr

Data: 2011-06-26 22:44:58
Autor: X-Man
Wymiana HDD - laptop
"Golibroda" <ala@ma.asa> wrote in message news:4e073c78$1$2442$65785112news.neostrada.pl...
[...]

kady SATA wewntrzny powinien dziaa

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-06-27 06:44:49
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop
On 2011-06-26 15:05, Golibroda wrote:
Witajcie,

[...]

Każdy SATA o wysokości do 9.5mm będzie pasował (obecnie dyski do 750GB, 1TB mają 3 talerze i wysokośc 12,5mm)

Przy wymianie dysku na wyraźnie większy i o wyższej prędkości obrotowej szczególnie warto uważać na wydzielanie ciepła (odprowadzenie ciepła to jeden z największych problemów notebooków, tym samym dana seria dobrze współpracuje z pewną grupą dysków).

Dla przykładu HM640JJ Samsunga ma bardzo wyżyłowane parametry (w tym pobór prądu), jednym z lepszych wyborów są black scorpio (bardzo trwałe (na podstawie ilosci reklamacji w porównaniu do konkurencji), szybkie i chyba najzimniejsze wśród konkurencji).

Np WD5000BEKT:
http://luktronik.pl/pl/p/Western-Digital-500GB-2.5-WD5000BEKT-7200-16MB-SATA-II-Scorpio-Black/200

(Cena spadnie gdy tylko wejda na magazyn, w PL pojawiają się falami, ale warto)

Można się jeszcze zastanowić nad Seagate Momentus XT (ale tu cena nieco wyzsza, mają 4GB pamięci SSD)

Data: 2011-06-27 20:12:43
Autor: Golibroda
Wymiana HDD - laptop

Uytkownik "Rafa ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa w wiadomoci news:iu91sh$b5n$1news.onet.pl...
On 2011-06-26 15:05, Golibroda wrote:
Witajcie,

[...]

Kady SATA o wysokoci do 9.5mm bdzie pasowa (obecnie dyski do 750GB, 1TB maj 3 talerze i wysokoc 12,5mm)

Przy wymianie dysku na wyranie wikszy i o wyszej prdkoci obrotowej szczeglnie warto uwaa na wydzielanie ciepa (odprowadzenie ciepa to jeden z najwikszych problemw notebookw, tym samym dana seria dobrze wsppracuje z pewn grup dyskw).

Dla przykadu HM640JJ Samsunga ma bardzo wyyowane parametry (w tym pobr prdu), jednym z lepszych wyborw s black scorpio (bardzo trwae (na podstawie ilosci reklamacji w porwnaniu do konkurencji), szybkie i chyba najzimniejsze wrd konkurencji).

Np WD5000BEKT:
http://luktronik.pl/pl/p/Western-Digital-500GB-2.5-WD5000BEKT-7200-16MB-SATA-II-Scorpio-Black/200

(Cena spadnie gdy tylko wejda na magazyn, w PL pojawiaj si falami, ale warto)

Mona si jeszcze zastanowi nad Seagate Momentus XT (ale tu cena nieco wyzsza, maj 4GB pamici SSD)

Dziki za podpowiedzi.

Konsultowaem si ze wsparciem HP i otrzymaem info, e aden dysk 500GB nie bedzie dziaa z tym laptopem. Mwili,e max pojemno to 250 GB bo wikszego pyta nie przyjmie (moe by wymiana BIOS - jei takowy nowy jest by pomoga) . Take moe by kopot z odzyskiwaniem systemu z pyt recovery. Gdy zapytaem si czy mog zainstalowa na kluczu OEM HP system z innej pytki to otrzymaem odpowied, e klucz napisany przez HP nie bedzie pasowa do normalnych instalek.

Wic pewnie by trzeba poeksperymentowa, ale chyba ze wzgledu na mozliwe kopoty chyba sie wycofam z pomusu. Bo zamiana 160 na 250GB mija si z celem. Chyba,e bd mia kiedy moliwo podpiac na chwil jaki inny dysk to zweryfikuj porady HP.

dzikuj  i pozdrawiam
Piotr

P.S. Chyba,e HP wpuszcz mnie w maliny :)

Data: 2011-06-27 22:26:14
Autor: 1634Racine
Wymiana HDD - laptop
Golibroda in news:4e08c819$0$2438$65785112news.neostrada.pl
[.............]
Konsultowaem si ze wsparciem HP i otrzymaem info, e aden dysk 500GB
nie  bedzie dziaa z tym laptopem. Mwili,e max pojemno to 250 GB bo wikszego pyta nie przyjmie

moe wiecie: jak zdobyc/zdobywa si wiedze o max wielkosci dysku dla konkretnego modelu laptopa?

Data: 2011-06-27 23:10:54
Autor: janusz_kk1
Wymiana HDD - laptop
Dnia 27-06-2011 o 20:12:43 Golibroda <ala@ma.asa> napisał(a):

Konsultowa³em siê ze wsparciem HP i otrzyma³em info, ¿e ¿aden dysk 500GB  nie
bedzie dzia³a³ z tym laptopem. Mówili,¿e max pojemno¶æ to 250 GB bo
wiêkszego p³yta nie przyjmie
To kup sobie zewnętrzny USB i będziesz miał po problemie.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2011-06-27 23:58:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana HDD - laptop
Dnia 2011-06-27, o godz. 20:12:43
"Golibroda" <ala@ma.asa> napisa(a):

P.S. Chyba,e HP wpuszcz mnie w maliny :)

Cakiem moliwe. Mi w 6820s te tak twierdzili po czym ze "startowej"
160-tki podobnej do Twojej zrobia si 320-tka a w tej chwili 640-tka
(ni pamitam modeli a laptok ley 40km od miejsca gdzie siedz) i
kolejne wymiany be jakichkolwiek problemw. Najlepiej dogada si z
jakim sklepem co do moliwoci zwrotu i sprawdzi. Nie widz
sensownego powodu dlaczego granic miaoby by akurat 500GB.

Zdrwko

Data: 2011-06-28 01:44:05
Autor: 1634Racine
Wymiana HDD - laptop
Maciek Babcia Dobosz in news:20110627235837.07a11dffbabcia-workstation
[................]
Nie widz
sensownego powodu dlaczego granic miaoby by akurat 500GB.

chcesz powiedziec, ze rdem odpowiedzi na pytanie: "jak zdobyc wiedze o max wielkosci dysku dla konkretnego modelu laptopa?" jest intuicja?

Data: 2011-06-28 01:00:36
Autor: X-Man
Wymiana HDD - laptop
"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message news:iub4ks$333$1inews.gazeta.pl...
[...]

czasem trzeba sprawdzi empirycznie a HP bzdury gada i tyle...

pzdr
Piotrek

Data: 2011-06-28 09:45:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana HDD - laptop
Dnia 2011-06-28, o godz. 01:00:36
"X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisa(a):

> [...]
> intuicja?

czasem trzeba sprawdzi empirycznie a HP bzdury gada i tyle...

Dokadnie.

Zdrwko

Data: 2011-06-28 07:40:04
Autor: Artur\(m\)
Wymiana HDD - laptop

Uytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisa w wiadomoci news:20110627235837.07a11dffbabcia-workstation...

[...]

Te nie widz, ale dobrze jest sprawdzi grubo.
Podobno niektre dyski >750TB to trzytalerzowce
 i s grubsze o ok 1mm.
W kadym razie dobrze jest gabaryty sprawdzi.

Artur(m)

Data: 2011-06-28 07:45:15
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop
On 2011-06-28 07:40, Artur(m) wrote:

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w
wiadomości news:20110627235837.07a11dffbabcia-workstation...

Całkiem możliwe. Mi w 6820s też tak twierdzili po czym ze "startowej"
160-tki podobnej do Twojej zrobiła się 320-tka a w tej chwili 640-tka
(ni pamiętam modeli a laptok leży 40km od miejsca gdzie siedzę) i
kolejne wymiany beż jakichkolwiek problemów. Najlepiej dogadać się z
jakimś sklepem co do możliwości zwrotu i sprawdzić. Nie widzę
sensownego powodu dlaczego granicą miałoby być akurat 500GB.

Też nie widzę, ale dobrze jest sprawdzić grubość.
Podobno niektóre dyski >750TB to trzytalerzowce
i są grubsze o ok 1mm.
W każdym razie dobrze jest gabaryty sprawdzić.

Do 750GB w tej chwili wszystkie mają 9.5mm, 1TB - 12,5mm (oczywiscie z czasem granica pojemnosci moze zostac przesunieta w gore).

Artur(m)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-28 14:46:04
Autor: Artur\(m\)
Wymiana HDD - laptop

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:iubpps$2gc$1news.onet.pl...

[...]

Czyli sprawdzać.

Artur(m)

Data: 2011-06-28 20:34:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana HDD - laptop

"Artur(m)" iubpfm$1o3h$1@rekrutacja.tu.kielce.pl

W kadym razie dobrze jest gabaryty sprawdzi.

S i dusze, i grubsze, i ciesze...
(**chyba** tylko nie ma krtszych i szerszych czy
wszych -- poza rzecz jasna 1.8" czy 3.5" itp.)
Wymiary warto sprawdzi przed przymierzaniem si do zakupu. :)
(dysk nie kobieta -- nie schudnie) ;)

Nawet potrafi mie niestandardowe zasilanie.

A czy pojemno zostanie yknita, warto sprawdzi innym dyskiem
lub zaryzykowa. :) IMO teraz 500 GB to nie jest jaka makabrycznie
wielka pojemno. (ja mam po tyle w notebooku i netbooku)

Data: 2011-06-28 01:09:24
Autor: X-Man
Wymiana HDD - laptop
"Golibroda" <ala@ma.asa> wrote in message news:4e08c819$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
Dziki za podpowiedzi.
Konsultowaem si ze wsparciem HP i otrzymaem info, e aden dysk 500GB
nie  bedzie dziaa z tym laptopem. Mwili,e max pojemno to 250 GB bo wikszego pyta nie przyjmie
IMHO bzdura

(moe by wymiana BIOS - jei takowy nowy
jest  by pomoga) .

Po prostu sprawd na stronei HP czy jest nowszy niz ten co masz. Sama aktualizacja odbywa si pod windowsem bez wikszego blu.

 Take moe by kopot z odzyskiwaniem systemu z pyt
recovery.

wg mnie kolejna bzdura ale szczerze mwic nie sprawdzaem (na 99.99% bzdura)

 Gdy zapytaem si czy mog zainstalowa na kluczu OEM HP
system z innej  pytki to otrzymaem odpowied, e klucz napisany przez
HP nie bedzie  pasowa do normalnych instalek.

A g%^wno prawda instaluj tak systemy z OEMowych pytek na Pavilionach DV6000/DV9000 Compaqach itp. i jeszcze si nie spotkaem eby klucz nie pasowa

[...]

zamawiasz przez net masz 10 dni an odstpienie od umowy bez podanai przyczyn i zwrot towaru dziaa cool nie dziaa odsyasz, poza tym wikszo sklepw bez problemu pozwoli ci woy dysk przy nich i sprawdzi czy go laptop widzi.

dzikuj  i pozdrawiam
Piotr
P.S. Chyba,e HP wpuszcz mnie w maliny :)

Jak najbardziej ci wpuszcza...

Prosz bardzo: http://cgi.ebay.co.uk/HP-Pavilion-Dv9000-Notebook-HDMI-remote-WIFI-500GB-/270773137367?pt=Laptops_Nov05&hash=item3f0b562fd7

500GB miga DV6500 maj pyty gwne praktycznie identyczne (rni si szczegami)

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-06-28 16:25:44
Autor: 1634Racine
Wymiana HDD - laptop
X-Man in news:iub63n$5q2$1inews.gazeta.pl
[........................]
zamawiasz przez net masz 10 dni an odstpienie od umowy bez podanai
przyczyn i  zwrot towaru dziaa cool nie dziaa odsyasz,

cos mi sie zdaje, e jest przy transakcjach sieciowych taki
warunek-absurd-podstep: rzecz oddawana nie moze miec sladow uzytkowania :)

czyli co? mozna kupic sieciowo rower, zobaczyc rower, nie ma jednego kola,
albo juz nie chcemy czerwonego, mozna odeslac bez slowa, bez tlumaczenia, ze
oddaje sie z powodu braku kola, albo koloru czerwonego; ale: rozpakowac i
przejechac 200 metrow, i zobaczyc, e kreci sie kolami jak w smole - to
oddac mozna, gdy zapakuje sie tak, ze nikt nie domysli sie, e byl uzywany
przez chwile. Trudnawe :)

Pytanie:
wiec ile pocwiczyc mozna z dyskiem, ktory po pierwsze trzeba rozpakowac, po
drugie cos na nim upakowac np. z ghosta, eby zobaczyc, e moze i system
dziala (albo w ogole nie podnosi sie na tym akurat dysku), ale dysk grzeje
sie jak glupi?

wikszo sklepw bez  problemu pozwoli ci woy dysk przy nich i
sprawdzi czy go laptop widzi.

nawet gdy zobaczy dysk, to jest pytanie jak wyzej: a jak na tej akurat
plycie (zazwyczaj starszej generacji) pracuje?

Data: 2011-06-28 17:37:32
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop
On 2011-06-28 16:25, 1634Racine wrote:
X-Man in news:iub63n$5q2$1inews.gazeta.pl
[........................]
zamawiasz przez net masz 10 dni an odstąpienie od umowy bez podanai
przyczyn i zwrot towaru działa cool nie działa odsyłasz,

cos mi sie zdaje, że jest przy transakcjach sieciowych taki
warunek-absurd-podstep: rzecz oddawana nie moze miec sladow uzytkowania :)

czyli co? mozna kupic sieciowo rower, zobaczyc rower, nie ma jednego kola,
albo juz nie chcemy czerwonego, mozna odeslac bez slowa, bez \\

NIe, towar możesz zwrócić z co najmniej dwoch powodów
- niezgodnosc towaru z umowa, nie ma znaczenia czy byl uzywany czy nie
- nie podoba Ci sie kolor albo masz kaca - do 10 dni mozesz zwrocic (nie zawsze otrzymasz zwrot kosztów transportu)

Pytanie:
wiec ile pocwiczyc mozna z dyskiem, ktory po pierwsze trzeba rozpakowac, po
drugie cos na nim upakowac np. z ghosta, żeby zobaczyc, że moze i system
dziala (albo w ogole nie podnosi sie na tym akurat dysku), ale dysk grzeje
sie jak glupi?

Zwrot bez jakiejkolwiek podstawy sluzy nie testowaniu produktow, a zwiazany jest z tym ,ze nie widzisz co kupujesz. W sklepie tradycyjnym generalnie widzisz i tam nie ma takiego obowiazku przyjecia towaru (oczywiscie sprzedawca moze sie na to zgodzic, ale nie musi)

Powyzsze nie wyklucza dochodzenia swoich roszczen zwiazanych z niezgodnosci towaru z umowa. W praktyce jezeli chcesz pouzywac sobie sprzet, najlepiej warto dogadac sie ze sprzedajacym na mozliwosc zwrotu.

większość sklepów bez problemu pozwoli ci włożyć dysk przy nich i
sprawdzić czy go laptop widzi.

Laptopy bywaja czasami niestandardowe, wiec takie namacalne wlozenie warto wykonac, w praktyce samo podlaczenie dysku i wylaczenie laptopa, powoduje zwiekszenie licznika wyl/zal, a ze ten nie jest zerowy po przyjsciu z fabryki. tu nie ma problemu

nawet gdy zobaczy dysk, to jest pytanie jak wyzej: a jak na tej akurat
plycie (zazwyczaj starszej generacji) pracuje?

Jak chcesz sobie testowac, to uzyj języka i porozmawiaj ze sprzedawca. W przypadku gdy towar jest wadliwy, zawsze mozesz go zwrocic. Ludzie bardzo roznie uzywaja komputerów, spotkalem sie z przypadkiem, iz dysk nie dzialal na podkreconym sprzecie i wlaczanej emulacji ATA. Po przelaczeniu na SATA zaczelo funkcjonowac, ale klient zaplaci dwa razy za wysylke, czyli zwrot do serwisu i odeslanie na jego koszt sprawnego sprzetu.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-29 01:14:39
Autor: 1634Racine
Wymiana HDD - laptop
Rafał Łukawski in news:iucsgd$kbi$1news.onet.pl
On 2011-06-28 16:25, 1634Racine wrote:
[...]

czyli dysk o faktycznie: zamowionej wielkosci, zamowionej marce,
zamowionych parametrach - rozpakowuje z folii, podlaczam do laptopa,
instaluje system, uzywam (dzien? dwa? dziewiec?) i moge bez problemu oddac?
(btw: ze nie wspomne o innym towarze i czesto rozrywanych przy rozpakowywaniu jakichs torebkach z dolaczonymi kabelkami - np. przy zakupie obudow zewnetrznych do dyskow)
Jestes tego pewien?

Data: 2011-06-29 04:19:04
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop

[...]

Jeżeli jest niezgodny z umową lub sprzedawca się zgodził na zwrot. Czy napisałem, że *używany* sprzęt zgodny z umową ot tak sobie mozna zwracać?

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-29 11:20:09
Autor: 1634Racine
Wymiana HDD - laptop
Rafał Łukawski in news:iue23a$dsv$1news.onet.pl
[...]

sorry, ale krecisz sie w kolko.
napisales:

"zamawiasz przez net masz 10 dni an odstąpienie od umowy bez podanai przyczyn i
zwrot towaru działa cool nie działa odsyłasz"

zdecyduj sie:
to, ze dysk "dziala cool" sprawdzisz na spowiedzi? czy podlaczajac do laptopa, a wiec otwierajac to i owo, a wiec UŻYWAJĄC dysk.

wiem o co pytam, bo sam na taka jak Twoja interpretacje warunkow zakupow w sieci nadzialem sie przy okazji obudowy zewnetrznej do dysku. Byla dobra, technicznie bez zarzutu, ale: okazalo sie, ze jednak pracuje zdecydowanie za glosno. jak dla mnie za glosno. Problem w tym, ze taka byla jej natura, a to, że mi sie nie podobalo, to uznano za moj problem. Mialem gigantyczne klopoty ze zwrotem [udalo sie], a sadzilem, że to zaden problem, ze oddaje i juz, bo 10 dni itd.

Data: 2011-06-29 11:44:00
Autor: Rafał
Wymiana HDD - laptop

napisales:

[...]

Nie bede tu sluzyl jako platny doradca, generalnie jezeli jestes cos podlaczyc bez zostawiania sladow nie ma problemow, sprzedawca tez nie bedzie stwarzal problemow. To jak cos podlaczyc i nie zostawiac sladow zalezy od *konkretnego sprzetu i nie da sie ogolnie tego sprecyzowac*.

W przypadku dyskow (obecnie kazdego), najbardziej widocznym parametrem jest czas pracy w [h]. Jezeli podepniesz dysk, sprawdzisz czy system/bios/livecd go wykrywa a nastepnie Ci sie znudzi IMHO nie powinno byc problemow ze zwrotem w ramach 10 dni. Okres 10 dniowy nie sluzy sprawdzaniu wydajnosci, zadowolenia w dlugiej pracy. Zastepuje to co generalnie mamy gwarantowane w sklepie stacjonarnym - podlaczenie i wstępne sprawdzenie kompatybilnosci. W przypadku monitorów - podlączenie i np. sprawdzenie matrycy itd.

Jezeli bedziesz przez kilkadni pracowal z dyskiem, problemy ze zwrotem będą. Czujesz roznice? Bedzie tu wyrazny slad w SMART i inny dociekliwy klient, który dostanie taki dysk moze miec pretensje, ze nie dostal nowego.

Ze sprzedawcą warto wyjasnic kwestie ew. otwarcia opakowania (jezeli jest zamkniete *na trwale*). Nie wszystkie dyski tak maja.

Data: 2011-06-29 16:36:49
Autor: 1634Racine
Wymiana HDD - laptop
Rafał in news:iues4r$120$1news.onet.pl
[..............]
Nie bede tu sluzyl jako platny doradca,

nikt do tego tutaj nie namawia. z natury rzeczy: chcesz to piszesz za
darmochę  :)

Data: 2011-06-29 19:31:41
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop
On 2011-06-29 16:36, 1634Racine wrote:
[...]

fakt fakt, w pierwotnej wypowiedzi zabraklo bodajze przecinka, przez co mogla byc niezrozumiana. Jednak ze wzgledu na wysoką wilgotnosc powietrza wszyscy powinnismy byc dla siebie bardziej tolerancyjni w tym trudnym okresie ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-29 19:29:28
Autor: JoteR
Wymiana HDD - laptop
"Rafał Łukawski" napisał:

Czy napisałem, że *używany* sprzęt zgodny z umową ot tak sobie
mozna zwracać?

Teoretycznie można.
"To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym,
chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu."
Oczywiście niemal każdy sprzedawca, zwłaszcza z (za przeproszeniem) Allegro,
będzie twierdził, że "ramy zwykłego zarządu" w przypadku dysku ograniczają
się położenia go w opakowaniu w pobliżu komputera i podłączenia łączem
telepatycznym. Dlatego w przypadku wątpliwości lepiej pójść jak biały
człowiek z laptopem do normalnego sklepu, zapłacić parę złotych więcej ale
mieć możliwość "przymierzyć" dysk, niż później użerać się z wirtualnym
handlarzem i przesyłaniem dysku w te i nazad, co też kosztuje.

JoteR

Data: 2011-06-29 19:10:53
Autor: januszek
Wymiana HDD - laptop
JoteR napisa?(a):

Teoretycznie można.
"To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym,
chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu."

Ustawodawca zakładał, że chodzi o takie czynności jakie zwykle podejmuje konsument w czasie podejmowania decyzji o zakupie w tradycyjnym sklepie. j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-06-29 21:51:42
Autor: JoteR
Wymiana HDD - laptop
"januszek" napisał:

[...]

Dlatego napisałem - lepiej pójść do tradycyjnego sklepu, który (zgodnie z zapewnieniami w tym wątku, a w co nie za bardzo wierzę) pozwoli "przymierzyć" ów dysk do laptopa. Oprócz tego oczywiście nie zgadzam się z powyższą wykładnią, ale to już NTG.

JoteR

Data: 2011-06-29 22:08:39
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop
On 2011-06-29 21:51, JoteR wrote:
"januszek" napisał:

[...]

Będe powtarzał bez końca, ponieważ sporo osób nie ogląda się na innych, następmnie zaś publicznie płacze opierając się na mniej lub bardziej płynne wykładnie prawa.

Można się nie zgadzać z wykładnią, pytanie czy to ma jakiekolwiek znaczenie poza generowaniem problemów?

Jeżeli masz jakiś konkretny cel w zakupie np. dysku, to go sobie zdefiniuj. Jeżeli chcesz kupić dysk i przetestować go 1 dzien, 3 dni, 10 dni - uzgodnij to ze sprzedawca... co prawda watpie by ktos sie zgodzil na 10 dni testów (aczkolwiek sprzedawca moze zgodzic sie na przyjecie uzywanego towaru za oplata). Na pewno zaś większość zgodzi się na tzw. testy kompatybilności. wystarczy KONTAKT ze sprzedawcą. TO NIE BOLI :) ludzie - najpierw rozmawiajcie :)

pozdrawiam

JoteR

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-30 00:14:40
Autor: JoteR
Wymiana HDD - laptop
"Rafał Łukawski" napisał

Można się nie zgadzać z wykładnią, pytanie czy to ma jakiekolwiek znaczenie poza generowaniem problemów?

Dlatego jeszcze raz powtarzam - szkoda czasu i nerwów na robienie niepewnego zakupu w sklepie wysyłkowym. I pieniędzy, bo o ile nawet sprzedawca łaskawie przyjmie dysk z powrotem i zwróci pieniądze, to w ostatecznym rozrachunku z kosztami przesyłania w obie strony może wyjść drożej niż w miejscowym sklepie. O ile w owym miejscowym sklepie zgodzą się rozpakować dysk celem podłączenia go do laptopa, sprawdzenia, co na to BIOS i przejęcie go bez szemrania z powrotem w razie negatywnego wyniku. No i o ile ktoś ma pod bokiem ów sklep ;-)

watpie by ktos sie zgodzil na 10 dni testów (aczkolwiek sprzedawca
moze zgodzic sie na przyjecie uzywanego towaru za oplata).

Łaskawca ;-) Czyli wyjdzie drożej...
Nie licząc czasu straconego na przesyłanie. Bo w tym przypadku sam test to raptem 15 minut.

Na pewno zaś większość zgodzi się na tzw. testy kompatybilności.

Czy również ci, co mają w regulaminie następujący zapis?
"Zwrot przyjmiemy tylko wtedy, gdy produkt nie był używany"
Jak bez użycia sprawdzić ów dysk? ;->

wystarczy KONTAKT ze sprzedawcą. TO NIE BOLI :)

Co by nie ustalono, to i tak potem sprzedawca będzie marudził, że dysk nosi ślady zużycia, folia rozerwana i w ogóle...
BTW: procedura zwrotu w ciągu 10 dni nie jest wcale taka prosta, że hop-siup i wysyłamy z powrotem.

ludzie - najpierw rozmawiajcie :)

Słusznie. O ile jest z kim ;->

A tak w ogóle, to dyskusja jest poniekąd bezprzedmiotowa. Komputer obsługujący aktualnie dysk 160 GB (czyli powyżej magicznej granicy 128 GiB) obsłuży również i 250 i 500 i 750 i 100 GB. A nawet jeśli nie, to i tak każdy współczesny system operacyjny sobie z tym poradzi. Ważniejszymi parametrami w przypadku laptopa (na co zwróciłeś uwagę) są jego gabaryty, temperatura pracy i prądożerność.

JoteR

Data: 2011-06-30 02:32:34
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop

wystarczy KONTAKT ze sprzedawcą. TO NIE BOLI :)

Co by nie ustalono, to i tak potem sprzedawca będzie marudził, że dysk
nosi ślady zużycia, folia rozerwana i w ogóle...

no dobra, proponuje EOT, bo robi się masło maślane i klient bardziej marudzi ;)

Data: 2011-06-29 19:40:41
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop
On 2011-06-29 19:29, JoteR wrote:
"Rafał Łukawski" napisał:

[...]

Allegro to kanał sprzedazy wykorzystywany przez spora ilosc sklepow, takze tych stacjonarnych, wiec nie ma co generalizowac. Z mojej perspektywy znacznie wiecej jest oszustow (klientow) ktorzy kupuja w sklepach internetowych (brak systemu ocen jaki wplywa dosc negatywnie na kupujacych - np. przesylki za pobraniem, dopiero wielokanalowa weryfikacja pozwala unikac oszystow i kawalarzy).

Wracajac do watku. Powtorze i bede powtarzal. Nie traktujmy sie jak prawne i nieme przedmioty. Najpierw rozmowa, w ostatecznosci przepisy prawa. innymi slowy zawsze zachecam i bede zachecal do uzgodnien ze sprzedawca w sprawie potencjalnego zwrotu. Tak sie bez problemu zalatwia zwroty i m.in testy w domu nawet przy osobistym odbiorze.

Najpierw myslimy, potem jojczymy ;)

Rafał

Data: 2011-06-29 09:41:54
Autor: T.F.
Wymiana HDD - laptop
Uytkownik "1634Racine" ...

... rozpakowuje z folii, podlaczam do laptopa,
instaluje system, uzywam (dzien? dwa? dziewiec?) i moge bez problemu oddac?

nie

--
T.F.

Data: 2011-06-29 11:20:12
Autor: 1634Racine
Wymiana HDD - laptop
T.F. in news:iuel2m$5ob$1inews.gazeta.pl
Uytkownik "1634Racine" ...
... rozpakowuje z folii, podlaczam do laptopa,
instaluje system, uzywam (dzien? dwa? dziewiec?) i moge bez problemu oddac?
nie

dziekuje za bogactwo zwierze :)
a wiesz moze cos w objetosci wiekszej o zwrocie na przyklad dyskow, czy czegokolwiek, co mozna sprawdzic dopiero po otwarciu, dopiero po podlaczeniu i sila rzeczy uzywaniu? jak ma sie do tego regula 10 dni?
czyli: co jest mozliwe? dysk mozna tylko powcha?

Data: 2011-06-28 06:01:45
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop

[...]

Mało prawdopodobne, recovery pracują często na przerobionej wersji Ghost'a, a tą najmniej interesuje co twierdzi konsultant na infolinii.

Gdy zapyta�em si� czy mog� zainstalowa� na kluczu OEM HP system z innej
p�ytki to otrzyma�em odpowied�, �e klucz napisany przez HP nie bedzie
pasowa� do normalnych instalek.

To by się zgadzało nie wnikając już w system licencjonowania MS. Jeżeli chcesz mieć 100% pewność robisz obraz systemu (lub kilku partycji) własnym programem, może to być np. Ghost - odtworzysz na każdym dysku.

[...]

IMHO bardziej konsultant nie wie co mówi, patrzy do jakiegoś zestawienia (może w tej serii HP wypuściło po prostu lapki z dyskiem do 250GB). Z mojego pkt. widzenia wymiana w 6-7 letnim laptopie dysku na kilka x większy faktycznie była problematyczna, ale ze względu na odprowadzanie ciepła. W przypadku interfejsu SATA możliwości doboru jest znacznie więcej niż w przypadku PATA.

Nadto - jak już ktoś napisał - w przypadku sklepu dogadujesz się na mozliwość zwrotu. Nawet w przypadku zakupu na odległość też bym potwierdził opcje (wymaga to faktycznie użycia dysku, rozpakowania). A samą operacje przeprowadzał b. delikatnie (by nie zarysować). Jeżeli już - komputer nie powinien działać na dysku przeznaczonym do wymiany>1h i nie należy przesadzać z liczbą włączen i wylaczen (zostawia slady w SMART).

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-28 19:26:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana HDD - laptop

"Rafa ukawski" iubjnq$f3g$1@news.onet.pl

nie naley przesadza z liczb wczen i wylaczen (zostawia slady w SMART).

Na opakowaniu (ktre trzeba rozerwa) te zostawia lady.
Podre sprzyjaj biciu dyskw.

Data: 2011-06-28 20:36:16
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop
On 2011-06-28 19:26, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Rafał Łukawski" iubjnq$f3g$1@news.onet.pl

nie należy przesadzać z liczbą włączen i wylaczen (zostawia slady w
SMART).

Na opakowaniu (które trzeba rozerwać) też zostawia ślady.
Podróże sprzyjają biciu dysków.

De facto jest to woreczek antystatyczny, którzy często sprzedawczy rozrywają przyklejając swoje stickery. Warto zawsze uzgodnić temat ze sprzedawcą. Jeżeli dysk padnie w podróży, z definicji uznałbym go za wadliwy. Wyłączone i zabezpieczone dyski (np kilka warstw folii bąbelkowej) charakteryzują się dużą wytrzymałością na wstrząsy. Innymi słowy można nimi rzuczać ( w opakowaniu ochronnym ) i ślad nie powinien zostać.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-28 19:39:24
Autor: Pan Piskorz
Wymiana HDD - laptop
W dniu 2011-06-27 06:44, Rafał Łukawski pisze:
Każdy SATA o wysokości do 9.5mm będzie pasował (obecnie dyski do 750GB,
1TB mają 3 talerze i wysokośc 12,5mm)

Kolega ma rację, chyba jedynie rozmiar ma kluczowe znaczenie.
U siebie w starszej od tego HP Toshibie wymieniłem dysk 80GB na 500GB Seagate 7200. Wszystko pasowało pięknie. Notebook odzyskał za 200 zł chęć do życia  :-) .

P.

Data: 2011-06-28 21:15:40
Autor: Brodi
Wymiana HDD - laptop
On Sun, 26 Jun 2011 15:05:09 +0200, Golibroda <ala@ma.asa> wrote:

Witajcie,

Jest sobie laptop HP Pavilion 6500. Na pok³adzie mam dysk WD Scorpio
WD1600BEVS.

Rozszyfrowa³em, ¿e jest to:

SATA
5400 obr
8MB cache
160 GB
2,5 cala

polecam seagate bo mają zworkę SATA1, nowe dyski to już sata 2, a tego  twoja płyta może nie obsługiwać - stąd może dziwna odpowiedz serwisu hp :]
rozmiar do 500 GB , 7200rpm -> przykładowy  http://www.proline.pl/?p=SEAGATE+ST9320423AS
do nowszych laptopów z sata2 polecam wd .. no bo tak, używam ich od lat i  jeszcze się nie zawiodłem

Data: 2011-06-28 21:26:02
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop
On 2011-06-28 21:15, Brodi wrote:
[...]

W praktyce jedynie chipy VIA (i tansze ) maja problemy z wspolpraca z tzw. dyskami SATA2. Dyski SATA2 przelaczaja sie na tryb 1.5Mbpsz (SATA1) w przypadku współpracy z kompatybilnym chipsetem (np. intel)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-29 20:50:32
Autor: Golibroda
Wymiana HDD - laptop
Dzikuj wszystkim za zaangaowanie i dyskusj.

Jednak najlepszym rozwizaniem jest osobista wizyta z lapkiem w sklepie. Z tym nie ma problemu. Moje miasto jest due to i znajd takich co pozwol podczy. A wymiana to 2 rubki.

Jakby si powiodo to chciabym wykorzysta pyty recovery bo tam wszysytko jest. Jeli si nie da (bo podobno pyty mog nie chcie si uruchomic dla zbyt duego dyaku) to nadzieja jest,e numer seryjny Visty na spodzie laptopa bedzie pasowa do zwykej instalki z pyty (czasami trzeba by odwiey system) a jak nie to kopier partycji (dyskw) powinien pomc. (Cho HP twierdzio, e system moe si nie uruchomi po takiej kopiii.

Wic najlepiej by byo aby mie dysk na 2-3 dni i oprcz tego,e sprawdzi si czy pyta go przyjmie to jeszcze sprbowa posadzic system kilkoma sposobami. I pewnie tylko jest to jedyne wyjcie.

Jeszcze raz dzikuj,
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-06-29 20:53:31
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop

Wi�c najlepiej by by�o aby mie� dysk na 2-3 dni i opr�cz tego,�e sprawdzi
si� czy p�yta go przyjmie to jeszcze spr�bowa� posadzic system kilkoma
sposobami. I pewnie tylko jest to jedyne wyj�cie.

jak zadziala to bedzie dzialal, tematem otwartym w kilkuletnich laptopach jest odprowadzanie ciepla. Najlepiej zamontowac cos co bedzie stale monitorowac (i pokazywac) temperature dysku (jakies hdtune w trayu)... jezeli wytrzyma w te upalne dni, to nie powinno byc zadnych problemow.

Data: 2011-06-30 09:58:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana HDD - laptop
Dnia 2011-06-29, o godz. 20:50:32
[...]

Zrb tak:

1. cignij sobie i wypal na pytkach Clonezill i GParted - oba
darmowe. http://clonezilla.org/ http://gparted.sourceforge.net/
2. Clonezill zrb kopi starego dysku na nowy - moesz na ten czas
uy jakiego innego dysku do backupu czy podczy oba dyski do
jakiego innego kompa bo do laptopa raczej dwch na raz si nie.
3. Za pomoc GPArted na nowym dysku rozszerzasz partycj z danymi na
caa woln przestrze bo kopia zajmie tylko tyle ile na starym.

Efekt jest taki e na nowym dysku masz dokadn kopi tego co na
starym. Szybko i bez kombinowania z instalacj, serialami etc.
Sprawdzone na kilkudziesiciu rnych maszynach i uywane na bieco
przy wymianach dyskw na wiksze. Przy okazji Clonezilla to fajne
narzdzie do backupu caych dyskw czy partycji. Szybkie i darmowe.

Zdrwko

Data: 2011-06-30 10:25:50
Autor: W.P.
Wymiana HDD - laptop
Uytkownik Maciek Babcia Dobosz napisa:
Dnia 2011-06-29, o godz. 20:50:32
[...]

Czasem laptopy dziwnie widz dyski i MUSI si wykonywa takie operacje z
dyskiem w lapku. (Compaq Presario 700).

W.P.

Data: 2011-06-30 10:37:31
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana HDD - laptop
Dnia 2011-06-30, o godz. 10:25:50
"W.P." <laurentp@wp.pl> napisa(a):

Czasem laptopy dziwnie widz dyski i MUSI si wykonywa takie
operacje z dyskiem w lapku. (Compaq Presario 700).

Z kolei w HP Compaq 6820s wczoraj bez problemu z oryginalnej 160-tki na
640 Samsunga po podczeniu obu dyskw na czas kopiowania do
stacjonarki. Robiem tak kilkanacie laptopw i netbookw i nei
spotkaem si z tym by nowy dysk nie chcia zadziaa.

Zdrwko

Data: 2011-06-30 11:06:00
Autor: W.P.
Wymiana HDD - laptop
[...]

Czytaj uwanie: "czasem". Dlatego podaem konkretny model w ktrym si z
tym spotkaem. (ale to jeszcze PATA nie SATA).

W.P.

Wymiana HDD - laptop