Wymiana HDD - laptop

Data: 2011-06-28 21:15:40
Autor: Brodi
Wymiana HDD - laptop
On Sun, 26 Jun 2011 15:05:09 +0200, Golibroda <ala@ma.asa> wrote:

Witajcie,

Jest sobie laptop HP Pavilion 6500. Na pokÂładzie mam dysk WD Scorpio
WD1600BEVS.

RozszyfrowaÂłem, Âże jest to:

SATA
5400 obr
8MB cache
160 GB
2,5 cala

polecam seagate bo mają zworkę SATA1, nowe dyski to juĹź sata 2, a tego  twoja płyta moĹźe nie obsługiwać - stąd moĹźe dziwna odpowiedz serwisu hp :]
rozmiar do 500 GB , 7200rpm -> przykładowy  http://www.proline.pl/?p=SEAGATE+ST9320423AS
do nowszych laptopĂłw z sata2 polecam wd .. no bo tak, uĹźywam ich od lat i  jeszcze się nie zawiodłem

Data: 2011-06-28 21:26:02
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop
On 2011-06-28 21:15, Brodi wrote:
[...]

polecam seagate bo mają zworkę SATA1, nowe dyski to już sata 2, a tego
twoja płyta może nie obsługiwać - stąd może dziwna odpowiedz serwisu hp :]
rozmiar do 500 GB , 7200rpm -> przykładowy
http://www.proline.pl/?p=SEAGATE+ST9320423AS
do nowszych laptopĂłw z sata2 polecam wd .. no bo tak, uĹźywam ich od lat
i jeszcze się nie zawiodłem

W praktyce jedynie chipy VIA (i tansze ) maja problemy z wspolpraca z tzw. dyskami SATA2. Dyski SATA2 przelaczaja sie na tryb 1.5Mbpsz (SATA1) w przypadku współpracy z kompatybilnym chipsetem (np. intel)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-06-29 20:50:32
Autor: Golibroda
Wymiana HDD - laptop
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i dyskusję.

Jednak najlepszym rozwiązaniem jest osobista wizyta z lapkiem w sklepie. Z tym nie ma problemu. Moje miasto jest duże to i znajdę takich co pozwolą podłączyć. A wymiana to 2 śrubki.

Jakby się powiodło to chciałbym wykorzystać płyty recovery bo tam wszysytko jest. Jeśli się nie da (bo podobno płyty mogą nie chcieć się uruchomic dla zbyt dużego dyaku) to nadzieja jest,że numer seryjny Visty na spodzie laptopa bedzie pasował do zwykłej instalki z płyty (czasami trzeba by odświeżyć system) a jak nie to kopier partycji (dysków) powinien pomóc. (Choć HP twierdziło, że system może się nie uruchomić po takiej kopiii.

Więc najlepiej by było aby mieć dysk na 2-3 dni i oprócz tego,że sprawdzi się czy płyta go przyjmie to jeszcze spróbować posadzic system kilkoma sposobami. I pewnie tylko jest to jedyne wyjście.

Jeszcze raz dziękuję,
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-06-29 20:53:31
Autor: Rafał Łukawski
Wymiana HDD - laptop

Wi�c najlepiej by by�o aby mie� dysk na 2-3 dni i opr�cz tego,�e sprawdzi
si� czy p�yta go przyjmie to jeszcze spr�bowa� posadzic system kilkoma
sposobami. I pewnie tylko jest to jedyne wyj�cie.

jak zadziala to bedzie dzialal, tematem otwartym w kilkuletnich laptopach jest odprowadzanie ciepla. Najlepiej zamontowac cos co bedzie stale monitorowac (i pokazywac) temperature dysku (jakies hdtune w trayu)... jezeli wytrzyma w te upalne dni, to nie powinno byc zadnych problemow.

Data: 2011-06-30 09:58:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana HDD - laptop
Dnia 2011-06-29, o godz. 20:50:32
"Golibroda" <ala@ma.asa> napisał(a):

[...]

Zrób tak:

1. Ściągnij sobie i wypal na płytkach Clonezillę i GParted - oba
darmowe. http://clonezilla.org/ http://gparted.sourceforge.net/
2. Clonezillą zrób kopię starego dysku na nowy - możesz na ten czas
użyć jakiegoś innego dysku do backupu czy podłączyć oba dyski do
jakiegoś innego kompa bo do laptopa raczej dwóch na raz się nie.
3. Za pomocą GPArted na nowym dysku rozszerzasz partycję z danymi na
cała wolną przestrzeń bo kopia zajmie tylko tyle ile na starym.

Efekt jest taki że na nowym dysku masz dokładną kopię tego co na
starym. Szybko i bez kombinowania z instalacją, serialami etc.
Sprawdzone na kilkudziesięciu różnych maszynach i używane na bieżąco
przy wymianach dysków na większe. Przy okazji Clonezilla to fajne
narzędzie do backupu całych dysków czy partycji. Szybkie i darmowe.

Zdrówko

Data: 2011-06-30 10:25:50
Autor: W.P.
Wymiana HDD - laptop
Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:
[...]

Czasem laptopy dziwnie widzą dyski i MUSI się wykonywać takie operacje z
dyskiem w lapku. (Compaq Presario 700).

W.P.

Data: 2011-06-30 10:37:31
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana HDD - laptop
Dnia 2011-06-30, o godz. 10:25:50
"W.P." <laurentp@wp.pl> napisał(a):

Czasem laptopy dziwnie widzą dyski i MUSI się wykonywać takie
operacje z dyskiem w lapku. (Compaq Presario 700).

Z kolei w HP Compaq 6820s wczoraj bez problemu z oryginalnej 160-tki na
640 Samsunga po podłączeniu obu dysków na czas kopiowania do
stacjonarki. Robiłem tak kilkanaście laptopów i netbooków i nei
spotkałem się z tym by nowy dysk nie chciał zadziałać.

Zdrówko

Data: 2011-06-30 11:06:00
Autor: W.P.
Wymiana HDD - laptop
"W.P." <laurentp@wp.pl> napisał(a):

[...]

Czytaj uważnie: "czasem". Dlatego podałem konkretny model w którym się z
tym spotkałem. (ale to jeszcze PATA nie SATA).

W.P.

Wymiana HDD - laptop