Wymiana RAM w laptopie.

Data: 2011-11-19 12:19:15
Autor: Maru
Wymiana RAM w laptopie.
Jak wygląda sprawa z wymianą RAM w laptopach, na co zwracać uwagę? Szukałem na forach i wygląda na to, że różnie z tym bywa i nie wszystkie są tolerowane.
Laptop Lenovo N200, w tej chwili jest 2x 512 MB 667MHz DDR2 PC2-5300S , najchętniej zastąpiłbym jedną kość na 2GB. Wg specyfikacji obsługuje do 4GB (2x2GB) więc powinno pójść. Ale jest jedno ale, jaka jest różnica między PC2-5300, a PC2-5300S? Bo wygląda na to, że jest to istotne.
Gdzieś znalazłem, że właśnie te laptopy jak i inne z IBM są bardzo wybredne jeśli chodzi o wymianę RAM.
Najgorsze, że to kolegi sprzęt i pasowałoby, żeby działało;P

Pozdrawiam

Data: 2011-11-20 02:51:24
Autor: Feromon
Wymiana RAM w laptopie.

Użytkownik "Maru" <maru@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4ec79e21$0$8458$65785112news.neostrada.pl...
[...]

U nas w mieście idzie się do sklepu z lapkiem, i jak zadziała, to się płaci.
Wysyłkowo zawsze loteria....

Feromon

Data: 2011-11-29 18:44:43
Autor: Maru
Wymiana RAM w laptopie.
W dniu 20.11.2011 02:51, Feromon pisze:

Użytkownik "Maru" <maru@nospam.pl> napisał w wiadomości
Jak wygląda sprawa z wymianą RAM w laptopach, na co zwracać uwagę?
Szukałem na forach i wygląda na to, że różnie z tym bywa i nie
wszystkie sÄ… tolerowane.
[...]

No to wygrana na loterii;) Zamówiona pamięć Hynix PC2-5300S z takimi samymi timingami jak oryginalnie założona, działa bezproblemowo. Wcześniej na necie znalazłem artykuł w którym m.in. te pamięci były wymienione jako "kompatybilne" dla IBM, Dell, itp.
Podejrzewam, że gdyby była pamięć bez tego S na końcu to mógłby być problem.

Pozdrawiam.

Data: 2011-11-23 17:44:49
Autor: Rados³aw Sokó³
Wymiana RAM w laptopie.
W dniu 19.11.2011 12:19, Maru pisze:
Jak wygl±da sprawa z wymian± RAM w laptopach, na co zwracaæ uwagê? Szuka³em na forach i wygl±da na to, ¿e ró¿nie z tym bywa i nie wszystkie s± tolerowane.

I¶æ do sklepu i wymieniæ na miejscu na dzia³aj±c±. A potem
dok³adnie przetestowaæ MemTestem i testami aplikacyjnymi.
To jedyne pewne rozwi±zanie. Nie kupuj pamiêci sam, a na pew-
no nie wysy³kowo.

Nie ma niestety regu³ na to, jakie pamiêci rusz±, a jakie nie.
Ostatnio sam rozszerza³em pamiêæ w komputerze i modu³ o dobrze
dobranych parametrach w ogóle nie dzia³a³, a szybszy ruszy³ od
razu bez problemu.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-25 15:36:05
Autor: Netx
Wymiana RAM w laptopie.
W dniu 2011-11-19 12:19, Maru pisze:
Laptop Lenovo N200, w tej chwili jest 2x 512 MB 667MHz DDR2 PC2-5300S ,
najchętniej zastąpiłbym jedną kość na 2GB.

Możesz skorzystać z wyszukiwarki Kingston. Tu masz dla Lenovo N200:
http://tinyurl.com/clmlssc
Te 2GB można znaleźć w kilku sklepach w/g Ceneo.

Wymiana RAM w laptopie.