Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

Data: 2020-12-14 18:03:13
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
akumulator w moim aucie chyba do wiosny nie dotrzyma.
Akumulator typu AGM (do aut z systemem start-stop). Doczytałem w  internetach, że nie można w jego miejsce wstawić zwykłego rozruchowego -  musi być też AGM (95Ah, bije po kieszeni) i dodatkowo trzeba wymianę robić  w serwisie - wpisuje się nr akumulatora w sterowniku start-stop (inaczej  auto zapala kontrolkę). Prawda to? - wymieniał ktoś na własną rękę AGM?
Moje auto to Kia Sorento.

TG

Data: 2020-12-14 18:22:22
Autor: ToMasz
[...]

Pytam z ciekawości, ile ma lat? W zeszłym tygodniu była dyskusja o akumulatorach w ups. Akumulator powinien wytrzymać 12 lat chyba że jest przegrzany - tak ktoś twierdził...

ToMasz

Data: 2020-12-14 18:39:26
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 18:22 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> pisze:

Pytam z ciekawości, ile ma lat?

w lutym minie 4 lata. Auto z salonu, przejechane niecałe 140kkm. Ale  start-stop daje po dupie akumulatorowi. Zwykły podobno w tych warunkach  wytrzymuje 4 x mniej...1 rok?

12 lat to może AGM wytrzymać w jakims UPS'ie od monitoringu gdzie ma cały  czas optymalne ładowanie i temp max 20 st, ale i to raczej wątpię. Ja w  UPS'ach w serwerowni wymieniam wszystko po 1,5 roku. Co półroczne testy  pokazują spory spadek pojemności.

TG

Data: 2020-12-14 18:59:04
Autor: Shrek
[...]

A czym mierzycie? Bo jeśli takim "zabawkowym" miernikiem co pokazuje pojemniość w Ah, to na ogół jest to tylko zabawka. Trza kupić poważny miernik za 10k do pomiaru rezystancji wewnętrznej - jak wzrasta powyżej 30% tego co w katalogu to znaczy że czas na wymianę.

Porównywaliśmy wyniki z pomiaru rezystnacji z takim co wyświetla pojemność miał certyfikat i nawet świadectwo wzorcowania i wyniki tego drugiego były delikatnie mówiąc OKDP.

--
Shrek

Data: 2020-12-14 19:09:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 18:59 Shrek <1@wp.pl> pisze:

[...]

Miałem kiedyś jakiś tani tester - ale od paru lat stosuję niezawodny :-)  podpinam pod UPS'y halogen 1KW (lub 0,5KW w zależności od UPS'a) i mierzę  czas.
Po roku mam już tylko 50-60% czasu znamionowego. Po dwóch latach często  miałem pady po kilkunastu s.
Wkład do małego UPS'a to raptem jakieś 500-600 zł i spokój na jakis czas.

TG

Data: 2020-12-14 19:38:19
Autor: Shrek
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

Miałem kiedyś jakiś tani tester - ale od paru lat stosuję niezawodny :-) podpinam pod UPS'y halogen 1KW (lub 0,5KW w zależności od UPS'a) i mierzę czas.

Oo. To prawie najlepiej jak można. Tylko mierzysz wszystkie akku na raz w upsie. Prawilnie jest dopiąć aku od upsa, zmierzyć czy napięcie początkowe w normie, rozładować prądem zgodnie z charakterystyką rozładowania i widzisz czy w normie czy poniżej.

Po roku mam już tylko 50-60% czasu znamionowego. Po dwóch latach często miałem pady po kilkunastu s.

Z ciekawości - jakiej marki akkusy?

Wkład do małego UPS'a to raptem jakieś 500-600 zł i spokój na jakis czas.

Nie wiem ile tam tych akku i jakiej pojemności - ale jak patrzyłem po wynikach pomiarów to nie warto gówna kupować.

--
Shrek

Data: 2020-12-14 19:55:28
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 19:38 Shrek <1@wp.pl> pisze:

W dniu 14.12.2020 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:

[...]

Wiem, ale kupuję ten sam typ i serię i po 1,5 roku pada jeden w szeregu.  Wymieniając wszystkie zmniejszam ryzyko, że dzień po testach padnie  następny.
Mi nie zależy na porządku w papierach :-) - muszę mieś pewność, że UPS  wytrzyma zanim "budynek" przepnie się na zasilanie awaryjne z drugiej  linii.

Po roku mam już tylko 50-60% czasu znamionowego. Po dwóch latach często  miałem pady po kilkunastu s.

Z ciekawości - jakiej marki akkusy?
zazwyczaj hitachi csb

TG

Data: 2020-12-14 20:11:36
Autor: Shrek
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

Po roku mam już tylko 50-60% czasu znamionowego. Po dwóch latach często miałem pady po kilkunastu s.

Z ciekawości - jakiej marki akkusy?
zazwyczaj hitachi csb

Na oko wstydu nie ma. Ale ciekawe czemu po dwóch latach kupa...

--
Shrek

Data: 2020-12-14 20:35:48
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 20:11 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Na oko wstydu nie ma. Ale ciekawe czemu po dwóch latach kupa...

a wiesz coś o samochodowych AGM? - można kupic jakiegoś bosha za 900 na  alle i włożyć do auta?
Będzie działac "bez kontrolki"? - alternatywa to prawie 1700 w ASO...

TG

Data: 2020-12-14 20:53:04
Autor: Shrek
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

a wiesz coś o samochodowych AGM? - można kupic jakiegoś bosha za 900 na alle i włożyć do auta?
Będzie działac "bez kontrolki"? - alternatywa to prawie 1700 w ASO...

Niestety nie pomogę...

--
Shrek

Data: 2020-12-14 22:29:12
Autor: wowa
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

a wiesz coś o samochodowych AGM? - można kupic jakiegoś bosha za 900 na alle i włożyć do auta?
Będzie działac "bez kontrolki"? - alternatywa to prawie 1700 w ASO...

Zamiast ASO podjedź do budy z napisem Akumulatory. Tam będą wiedzieć. Prawdopodobnie na czas wymiany należy podpiąć drugi akumulator.
Wojtek

Data: 2020-12-14 19:50:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.0vmndqp7g01fvf@l-259.harvard.local...
W dniu .12.2020 o 18:59 Shrek <1@wp.pl> pisze:
A czym mierzycie? Bo jeśli takim "zabawkowym" miernikiem co pokazuje pojemniość w Ah, to na ogół jest to tylko zabawka. Trza kupić poważny
[...]

[...]

No, i ciekawe, co im zaszkodzilo.

Odparowanie wody, elektroliza, zasiarczenie z powodu zbyt niskiego napiecia ?

Bo zakladam, ze cykli rozladowania to tyle co nic ... no chyba, ze co tydzien tak testujesz :-)

J.

Data: 2020-12-14 20:03:03
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 19:50 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

No, i ciekawe, co im zaszkodzilo.

Odparowanie wody, elektroliza, zasiarczenie z powodu zbyt niskiego  napiecia ?

Wg mnie zabija je temperatura, w upsie ciepło chociaż w serwerowni klima i  stabilna temp.

Bo zakladam, ze cykli rozladowania to tyle co nic ... no chyba, ze co  tydzien tak testujesz :-)

Testy 2 x w roku i awarie zasilania też średnio ze 2 x w roku. Taka  technologia...
co ciekawe jak padnie 1 z szeregu to pozostałe wyglądają nadal na nówki  sztuki, ale nie wiadomo czy jutro coś im już nie zaszkodzi...

TG

Data: 2020-12-15 00:13:09
Autor: radekp@konto.pl
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
Mon, 14 Dec 2020 18:39:26 +0100, w <op.0vmlz0ucg01fvf@l-259.harvard.local>,
"Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał(-a):

Ale  start-stop daje po dupie akumulatorowi.

Serio z tego korzystasz? Myślałem, że nie wyłączają tego tylko niepismienne
janusze...

Data: 2020-12-15 14:55:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 00:13 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> pisze:

[...]

Jak nie zapomnę wyłączyć  guzika to nie korzystam. Są auta gdzie można to  wyłączyć na stałe?
Bo z tego co widziałem teraz w nowych autach wogóle nie można tego  zdeaktywować.

TG

Data: 2020-12-15 15:06:35
Autor: t-1
[...]

Mam C5 z wyłączonym na stałe. Nie wiem jak to zrobione bo taki kupiłem.
Zapala się wprawdzie po zatrzymaniu lampka ECO ale silnik nie gaśnie i nie nalicza czasu działania eco.
Przycisk wyłączenia ECO zapala swoją kontrolkę po wciśnięciu ale to nic nie zmienia więc nie muszę wciskać.
Tak więc można. Sądzę, że są od tego specjaliści i zrobią to w każdym samochodzie.

Data: 2020-12-15 15:30:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 15:06 t-1 <t-1@todlaspamu.pl> pisze:

W dniu 2020-12-15 o 14:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:

[...]

A wymieniałeś akumulator? - to mnie najbardziej interesuje, jak zwykle  wątęk o wszystkim tylko nie o temacie :-)

TG

Data: 2020-12-15 15:53:41
Autor: t-1
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

A wymieniałeś akumulator? - to mnie najbardziej interesuje, jak zwykle wątęk o wszystkim tylko nie o temacie :-)

TG

Nie wymieniałem jeszcze bo dobrze działa.
Ale na akumulatorze i w instrukcji obsługi samochodu stoi napisane, że odłączenie i wymiana akumulatora wymaga jakoby interwencji warsztatu.
Z drugiej strony w opisie szczegółowym jest możliwość ładowania akumulatora w samochodzie z prostownika, podłączenie równolegle drugiego akumulatora dla rozruchu, odłączenia go i ponownego podłączenia bez interwencji ASO ewentualnie z godzinnym postojem dla samo uruchomienia systemów samochodu.
Myślę, że każdy akumulator opisany jako start/stop by zadziałał, gdyby tylko zapewnić ciągłość podawania napięcia na komputer przy jego zmianie.
I sądzę, że nie chodzi o parowanie jakiś czipów z akumulatora bo żaden nie jest tak inteligentny. Chodzi raczej o jego parametry badane przez komputer w samochodzie i odporność na częste wyładowania i przeładowanie systemem odzysku energii przy hamowaniu, bo takie wynalazki podobno istnieją.
Przeczytaj dokładnie instrukcję i poszperaj na forach KIA.

Data: 2020-12-15 18:10:25
Autor: J.F.
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rrailb$2ac$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2020-12-15 o 15:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Tak prawde mowiac, to mysle, ze jednak sa odporne na odlaczenienie akumulatora.
Ale niekoniecznie tak calkiem - strojenie sterownika, parowanie immobilizera i autoalarmu ...

Z drugiej strony w opisie szczegółowym jest możliwość ładowania akumulatora w samochodzie z prostownika, podłączenie równolegle drugiego akumulatora dla rozruchu,

Ale to nie przerywa zasilania ...

odłączenia go i ponownego podłączenia bez

ale podstawowego akumulatora, czy tylko tego dodatkowego ?

interwencji ASO ewentualnie z godzinnym postojem dla samo uruchomienia systemów samochodu.

Czyli przewidziane, ale moze wymagac godziny ?

[...]

ale niekoniecznie w tym aucie.
Ja jestem ciekaw, czy naprawde trzeba aku lepszy niz "zwykly".
Rozgrzany silnik startuje sie blyskawicznie.

Naprawde im tam trzeba jakis AGM czy "wzmocniony", czy tylko taka moda, ze trzeba byc nowoczesnym ... czy zwykly aku jednak przy rozruchu cierpi, pare razy dziennie znosi, ale wiecej to nie ...

J.

Data: 2020-12-15 17:17:02
Autor: Shrek
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

A wymieniałeś akumulator? - to mnie najbardziej interesuje, jak zwykle wątęk o wszystkim tylko nie o temacie :-)

Bo w temacie wątku to mieli rację - idz do budy z akumulatorami to ci powiedzą a jak się da to i wymienią.

--
Shrek

Data: 2020-12-15 17:29:22
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 17:17 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Bo w temacie wątku to mieli rację - idz do budy z akumulatorami to ci  powiedzą a jak się da to i wymienią.

To zrobiłem zanim tu napisałem.
Jeden (u mnie na wsi) zeznaje, że "nic się nie powinno stać", drugi - (na  górczewskiej, na wylocie na Kampinos), że trzeba wymieniać z podtrzymaniem  a i tak czasami trzeba podjechać do elektryka na adaptację".
Jakie wnioski?

Tyle aut się telepie z tym startstopem i nikt sam nie wymieniał  akumulatora? - aż dziwne, że nawet tu nikt tego nie ćwiczył...Wszyscy po  nowy akumulator jadą do ASO?

TG

Data: 2020-12-15 17:42:40
Autor: Shrek
[...]

  IMHO obydwaj mają rację - z naciskiem na moim zdaniem - jak kupisz "podobny" (parametrami) do oryginału i podmienisz "hot plug" to nic nie powinno się stać - _jeszcze_ akumulatorów nie czipują.

Tyle aut się telepie z tym startstopem i nikt sam nie wymieniał akumulatora? - aż dziwne, że nawet tu nikt tego nie ćwiczył...Wszyscy po nowy akumulator jadą do ASO?

Większość ma kilku(nasto)latki i twierdzi, że używki wychodzą w ogólnym rozrachunku taniej:P A reszta (w sile dwóch czy trzech), że jak w aucie siada akumulator to trza wymuieniać auto, bo za chwilę trzeba będzie rozrząd wymieniać!

--
Shrek

Data: 2020-12-15 15:14:24
Autor: t-1
[...]

Tu masz dyskusję i rozwiązanie:
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?t=4855

Data: 2020-12-15 15:28:54
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 15:14 t-1 <t-1@todlaspamu.pl> pisze:

Tu masz dyskusję i rozwiązanie:
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?t=4855

To sportage. Ja mam sorento. Jak się pytałem w ASO to mówili, że do  sportage jest ten moduł a do nowego sorento nie ma. Pytałem co prawda z  rok temu.
Swoją drogą dziwne, że ASO robi takie modyfikacje w aucie na gwarancji.

Data: 2020-12-15 15:34:10
Autor: Michal Jankowski
W dniu 15.12.2020 o 15:14, t-1 pisze:

[...]

Ale po co to wyłączać? Te nowoczesne silniczki (w skodzie w każdym razie) mają potwornie wysokie obroty luzem i z włączonym silnikiem w korku palą jak kilka smoków...

   MJ

Data: 2020-12-15 15:54:53
Autor: t-1
W dniu 2020-12-15 o 15:34, Michal Jankowski pisze:

Ale po co to wyłączać? Te nowoczesne silniczki (w skodzie w każdym razie) mają potwornie wysokie obroty luzem i z włączonym silnikiem w korku palą jak kilka smoków...

   MJ

Mówimy o Samochodach. :)

Data: 2020-12-16 00:05:23
Autor: radekp@konto.pl
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
Tue, 15 Dec 2020 15:34:10 +0100, w <5fd8c963$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> napisał(-a):

Ale po co to wyłączać? Te nowoczesne silniczki (w skodzie w każdym razie) mają potwornie wysokie obroty luzem i z włączonym silnikiem w korku palą jak kilka smoków...

Pierwszy post nie dał nic do myślenia?

Data: 2020-12-17 21:31:08
Autor: Slavekk
W dniu 2020-12-15 o 00:13, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Wyłączają tylko debile nieprzystosowane do nowej techniki.
Ciemniaki tak mają...

Sławek

Data: 2020-12-17 21:56:30
Autor: radekp@konto.pl
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
Thu, 17 Dec 2020 21:31:08 +0100, w <5fdbc00c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>,
Slavekk <slavekk@gazeta.pl> napisał(-a):

W dniu 2020-12-15 o 00:13, radekp@konto.pl pisze:
> janusze...
> Wyłączają tylko debile nieprzystosowane do nowej techniki.

:D :D :D

Data: 2020-12-17 21:29:34
Autor: Slavekk
[...]

Ja w C4 wymieniałem po 6 latach (i zimie w Bieszczadach -27,8C) i 150kkm
Aku w S&S musi być w dobrym stanie, bo inaczej auto(matyka) przy rozruchu oceni, że za bardzo napięcie przysiada i zablokuje STOP, jako nie dający rękojmi prawidłowego=szybkiego startu.
Ten sam stan w zwykłym aucie by pozwolił jeszcze parę latek się poturlać.
Pojechałem do serwisu Centry, pan się męczył pół godziny ale to w cenie aku.
Żadnych problemów.

Sławek

Data: 2020-12-14 18:42:27
Autor: Shrek
W dniu 14.12.2020 o 18:22, ToMasz pisze:

Pytam z ciekawości, ile ma lat? W zeszłym tygodniu była dyskusja o akumulatorach w ups. Akumulator powinien wytrzymać 12 lat chyba że jest przegrzany - tak ktoś twierdził...

12 lat to raczej max. Te robione teraz tyle nie wytrzymają. No i 12 lat to dla pracy buforowej.

Tu masz przykładowy - raczej z niższej górnej półki. Przy okazji - mierzyłem takie - na dobrym mierniku widać jakie gówna to chinskie nonamy (brandowane przez różne alamrteki czy jak to się nazywa).

--
Shrek

Data: 2020-12-20 00:53:42
Autor: jerzu.xyz
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
On Mon, 14 Dec 2020 18:22:22 +0100, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
wrote:

Pytam z ciekawości, ile ma lat? W zeszłym tygodniu była dyskusja o akumulatorach w ups. Akumulator powinien wytrzymać 12 lat chyba że jest przegrzany - tak ktoś twierdził...

Nie wiem jak w UPS, ale w centralce alarmowej padał regularnie co 4
lata. Aku żelowy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-12-14 19:59:56
Autor: Budzik
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

[...]
A nie mozna włozyc normalnego i wyłączyc tego irytujacego start stopu?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2020-12-14 21:12:47
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 20:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

A nie mozna włozyc normalnego i wyłączyc tego irytujacego start stopu?

Nie wiem, mam guzik od s-s ale po każdym rozruchu sam zmienia pozycję na  ON. Zazwyczaj i tak już odruchowo po każdym rozruchu zmieniam jego pozycję  na OFF, ale pewnie jest jakiś sterownik, który nigdy nie śpi i coś tam  sobie po kryjomu sprawdza...
Wszędzie piszą, że zamiast AGM nie można wkładać zwykłego bo alternator  inny, proces ładowania inny itp.

TG

Data: 2020-12-15 10:49:53
Autor: And
W dniu 14.12.2020 o 20:59, Budzik pisze:
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

A nie mozna włozyc normalnego i wyłączyc tego irytujacego start stopu?

niestety we wszystkich (chyba) nowszych nie da się tego wyłączyć (komputerem serwisowym) bo dla działającego start-stop ustalono normę euro
pozdrawiam
Andrzej

Data: 2020-12-15 15:58:33
Autor: m4rkiz
On 2020-12-15 10:49, And wrote:
[...]

Ja kupiłem za trzy dychy przycisk (z kawałkiem wiązki) i zrobiłem sobie przelotkę która po włączeniu zapłonu wyłącza mi start stop 'naciskając' przycisk.

W korkach stoję rzadko a wyłączanie silnika na te 20-30 sekund na światłach to dla mnie kretynizm. Kiedyś nie pojechałem na lotnisko i oszczędziłem więcej środowiska niż ten system przez całą eksploatację auta (a gdyby się tak wgłębić w kwestie akumulatora, alternatora i rozrusznika to może się okazać że owszem z rury poleci mniej co2 ale nadrabiamy to z zapasem innymi syfami z okresu produkcji lub poprzez częstsze wymiany tych podzespołów)

Data: 2020-12-15 16:59:53
Autor: Budzik
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...

[...]

Ale zwroc uwage ze watkotwórca pisze ze ma juz odruch wyłącznia tego systemu po włączeniu auta a mimo to aku padł po 4 latach...
To tez dziwne.

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2020-12-15 18:05:07
Autor: Shrek
W dniu 15.12.2020 o 17:59, Budzik pisze:

Ale zwroc uwage ze watkotwórca pisze ze ma juz odruch wyłącznia tego
systemu po włączeniu auta a mimo to aku padł po 4 latach...
To tez dziwne.

Nic dziwnego. UPSowy AGM wytrzymuje 12 lat w teorii. Przy 25 stopniach, ładowanny ale nieużywany. Przy 40 stopniach to jak dwa ;ata wytrzyma to jest dobrze. Zastanów się jakie temperatury panują pod maską - cztery lata to dobry wynik;)

--
Shrek

Data: 2020-12-17 15:16:17
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd8ecc3$0$530$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

a) nie caly czas, w zasadzie to mniejszosc czasu,
b) a niektorzy maja w innym miejscu :-)

J.

Data: 2020-12-17 16:39:10
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2020 o 15:16, J.F. pisze:

a) nie caly czas, w zasadzie to mniejszosc czasu,

nie jestem pewny czy liczy się średnia. Akusy nie lubią ani mrozów ani gorąca. IMHO jak jedną rękę wstawisz pod ukrop a drugą w lodowatą wodę to nie będziesz zadowolony. Anglicy nie są;)

--
Shrek

Data: 2020-12-17 17:23:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fdb7b9d$0$500$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Widac sa, bo inaczej dawno by zmienili :-)

J.

Data: 2020-12-17 18:11:15
Autor: Shrek
W dniu 17.12.2020 o 17:23, J.F. pisze:

[...]

Przecież zmieniają:P

--
Shrek

Data: 2020-12-28 10:12:03
Autor: Kamil 'Model'
[...]

Ja jeszcze nie wymieniałem.
Ale znajomy po 4 czy 5 latach wymieniał w skodzinie. Najpierw wymienił na zwykły to szybko go zajechał, drugiej zimy auto miało mega problemy z odpaleniem. Mały prąd ładowania jest w tych nowych autach i zwykłe aku było niedoładowywane.
Następnie pojechał i kupił takie aku jak powinno być, ale też były jakieś cyrki elektroniki. Dopiero podpięcie pod kompa i wklepanie wymiany aku rozwiązało problemy. Oczywiście nie robił tego w aso bo chcieli jakieś chore pieniądze za to. Robił mu to meches obcykany w vaginach...
Podejrzewam, że w kijankach może być podobnie...

Data: 2021-01-22 18:15:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2020 o 18:03 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

[...]

no i nie kupiłem nowego. Kupiłem za to prostownik automatyczny i  woltomierz podpinany do gniazda zapalniczki. Ładuję tym prostownikiem i  sobie obserwuję wskazania woltomierza - i mam niespodziankę.
Jak się świecą ksenony to mam napięcie ładowania 14,3-14,4V. Jak się  świecą dzienne (ledy) to napięcie przy obecnych temp mam 14.9V. Nie ma  znaczenia czy jest inne obciążenie - przy włączonych wszystkich  odbiornikach energii (podgrzewane wszystkie fotele, lusterka, nagrzewnica  szyby, ogrzewanie tylnej szyby itp.) nadal mam 14.9 lub 14,3-14,4V w  zależności od xenonów. To jakaś ochrona przetwornicy ksenonów? Miał ktoś  coś podobnego? Prostownik automatyczny (z lidla lub biedronki, ma "tryb  zimowy") nie ładuje mi akumulatora do "pełna" - po trzech dniach mam na  nim wskazanie "naładowany" i napięcie 12,8V - ale po odpięciu prostownika  napięcie na aku spada do 12,2V. Co ciekawe przy -21 st. ten akumulator i  tak zakręcił rozrusznikiem i auto zapaliło.
Od 2 miesięcy nie miałem żadnej "trasy" - max 100km "ciurkiem", akumulator  ewidentnie niedoładowany (może padlina) ale daje radę.

TG

Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)