Data: 2021-01-22 18:15:02 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop) | |
W dniu .12.2020 o 18:03 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:
akumulator w moim aucie chyba do wiosny nie dotrzyma. no i nie kupiłem nowego. Kupiłem za to prostownik automatyczny i woltomierz podpinany do gniazda zapalniczki. Ładuję tym prostownikiem i sobie obserwuję wskazania woltomierza - i mam niespodziankę. Jak się świecą ksenony to mam napięcie ładowania 14,3-14,4V. Jak się świecą dzienne (ledy) to napięcie przy obecnych temp mam 14.9V. Nie ma znaczenia czy jest inne obciążenie - przy włączonych wszystkich odbiornikach energii (podgrzewane wszystkie fotele, lusterka, nagrzewnica szyby, ogrzewanie tylnej szyby itp.) nadal mam 14.9 lub 14,3-14,4V w zależności od xenonów. To jakaś ochrona przetwornicy ksenonów? Miał ktoś coś podobnego? Prostownik automatyczny (z lidla lub biedronki, ma "tryb zimowy") nie ładuje mi akumulatora do "pełna" - po trzech dniach mam na nim wskazanie "naładowany" i napięcie 12,8V - ale po odpięciu prostownika napięcie na aku spada do 12,2V. Co ciekawe przy -21 st. ten akumulator i tak zakręcił rozrusznikiem i auto zapaliło. Od 2 miesięcy nie miałem żadnej "trasy" - max 100km "ciurkiem", akumulator ewidentnie niedoładowany (może padlina) ale daje radę. TG |
|