Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

Data: 2021-01-22 18:15:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
W dniu .12.2020 o 18:03 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

akumulator w moim aucie chyba do wiosny nie dotrzyma.
Akumulator typu AGM (do aut z systemem start-stop). Doczytałem w  internetach, że nie można w jego miejsce wstawić zwykłego rozruchowego -  musi być też AGM (95Ah, bije po kieszeni) i dodatkowo trzeba wymianę  robić w serwisie - wpisuje się nr akumulatora w sterowniku start-stop  (inaczej auto zapala kontrolkę). Prawda to? - wymieniał ktoś na własną  rękę AGM?
Moje auto to Kia Sorento.


no i nie kupiłem nowego. Kupiłem za to prostownik automatyczny i  woltomierz podpinany do gniazda zapalniczki. Ładuję tym prostownikiem i  sobie obserwuję wskazania woltomierza - i mam niespodziankę.
Jak się świecą ksenony to mam napięcie ładowania 14,3-14,4V. Jak się  świecą dzienne (ledy) to napięcie przy obecnych temp mam 14.9V. Nie ma  znaczenia czy jest inne obciążenie - przy włączonych wszystkich  odbiornikach energii (podgrzewane wszystkie fotele, lusterka, nagrzewnica  szyby, ogrzewanie tylnej szyby itp.) nadal mam 14.9 lub 14,3-14,4V w  zależności od xenonów. To jakaś ochrona przetwornicy ksenonów? Miał ktoś  coś podobnego? Prostownik automatyczny (z lidla lub biedronki, ma "tryb  zimowy") nie ładuje mi akumulatora do "pełna" - po trzech dniach mam na  nim wskazanie "naładowany" i napięcie 12,8V - ale po odpięciu prostownika  napięcie na aku spada do 12,2V. Co ciekawe przy -21 st. ten akumulator i  tak zakręcił rozrusznikiem i auto zapaliło.
Od 2 miesięcy nie miałem żadnej "trasy" - max 100km "ciurkiem", akumulator  ewidentnie niedoładowany (może padlina) ale daje radę.


TG

Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona