Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc.

Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc.

Data: 2011-04-12 10:49:15
Autor: pwl
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc.
Witam

Chce wymienic baranka (srednica 26mm) na prosta kierownice od MTB
(srednica 25.4mm)
Pytanie czy musze zmieniac mostek? Jesli nie wystarczy samo mocniejsze
dokrecenie to czy sa jakies patenty, zeby uniknac wymiany? W przypadku
dokrecenia jak wyglada sprawa bezpieczenstwa? Nie chcialbym zostac z
kierownica w rekach :)

Drugie pytanie: czy hamulce dual pivot maja inny skok linki niz zwykle
szosowe (single pivot?). Planuje uzyc klamek od V-brake.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2011-04-12 11:20:25
Autor: Rowerex
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc.
On 12 Kwi, 18:49, pwl <pawe...@tlen.pl> wrote:

Chce wymienic baranka (srednica 26mm) na prosta kierownice od MTB
(srednica 25.4mm)
Pytanie czy musze zmieniac mostek? Jesli nie wystarczy samo mocniejsze
dokrecenie to czy sa jakies patenty, zeby uniknac wymiany? W przypadku
dokrecenia jak wyglada sprawa bezpieczenstwa? Nie chcialbym zostac z
kierownica w rekach :)

Drugie pytanie: czy hamulce dual pivot maja inny skok linki niz zwykle
szosowe (single pivot?). Planuje uzyc klamek od V-brake.

Ponoć jako adapter można zastosować blachę z puszki po jakim¶ napoju.

Ze swojej strony nie polecam bezpo¶redniego mieszania mostka 26mm z
kierownic± 25,4mm. Co¶ takiego przerabiałem i to była jedna wielka
zgroza. Kupiłem używan± szosówkę z takim wła¶nie zestawem - mostek był
na 2 ¶ruby, a kierownica miała ci±głe tendencje do obracania się, nie
pomagało bardzo mocne skręcanie, odtłuszczanie mostka i kierownicy,
itp. Przez długi czas umykały mojej uwadze napisy na kierownicy, a gdy
w końcu na nie spojrzałem, okazało się, że ta kierownica (niski model
baranka ITM)  jest "inniejsza" i ma ¶rednicę "górsk±" 25,4mm, a mostek
był pod 26mm... no i się gryzły.

Dopiero po wymianie na inn± już z prawdziwym 26mm było lepiej, chociaż
nie do końca idealnie bo mostek "cykał" na poł±czeniu z kierownic±
(chyba się podszlifował przez to przekręcanie się). Zreszt± kierownice
szosowe dawniej miały dwa standardy, tzn 25,8mm i 26mm - niby to samo
a jednak nie do końca....

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-04-12 23:26:47
Autor: Kazimierz Uromski
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc.
On 12.04.2011 20:20, Rowerex wrote:
On 12 Kwi, 18:49, pwl<pawe...@tlen.pl>  wrote:

Chce wymienic baranka (srednica 26mm) na prosta kierownice od MTB
(srednica 25.4mm)
Pytanie czy musze zmieniac mostek? Jesli nie wystarczy samo mocniejsze
dokrecenie to czy sa jakies patenty, zeby uniknac wymiany? W przypadku
dokrecenia jak wyglada sprawa bezpieczenstwa? Nie chcialbym zostac z
kierownica w rekach :)

Drugie pytanie: czy hamulce dual pivot maja inny skok linki niz zwykle
szosowe (single pivot?). Planuje uzyc klamek od V-brake.

Ponoć jako adapter można zastosować blachę z puszki po jakimś napoju.

Ze swojej strony nie polecam bezpośredniego mieszania mostka 26mm z
kierownicą 25,4mm. Coś takiego przerabiałem i to była jedna wielka
zgroza. Kupiłem używaną szosówkę z takim właśnie zestawem - mostek był
na 2 śruby, a kierownica miała ciągłe tendencje do obracania się, nie
pomagało bardzo mocne skręcanie, odtłuszczanie mostka i kierownicy,
itp. Przez długi czas umykały mojej uwadze napisy na kierownicy, a gdy
w końcu na nie spojrzałem, okazało się, że ta kierownica (niski model
baranka ITM)  jest "inniejsza" i ma Ĺ›rednicÄ™ "gĂłrskÄ…" 25,4mm, a mostek
był pod 26mm... no i się gryzły.


Baranki mają dużo większą tendencję do obracania się - a reduktor puszkoaluminiowy oklejony taśmą izolacyjną świetnie radzi sobie w moim przypadku z prostą kierownicą w szerszym wsporniku.

Data: 2011-04-12 20:13:21
Autor: Adam Jurzyk
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc.
On 2011-04-12 19:49, pwl wrote:
Witam

Chce wymienic baranka (srednica 26mm) na prosta kierownice od MTB
(srednica 25.4mm)
Pytanie czy musze zmieniac mostek? Jesli nie wystarczy samo mocniejsze
dokrecenie to czy sa jakies patenty, zeby uniknac wymiany?

Blacha odpowiedniej grubości wokół kierownicy

Drugie pytanie: czy hamulce dual pivot maja inny skok linki niz zwykle
szosowe (single pivot?). Planuje uzyc klamek od V-brake.

Nie, bo hamulce nie ciagną linki, a to jest niezbędne żeby miały jakiś skok linki :)

Klamki od V-ek mają za małe (za duże?) przełożenie do hamulców szosowych. Mały ruch klamki szybko przesunie klocki do obręczy ale siła będzie za mała żeby sensownie hamować.

Adam

Data: 2011-04-12 20:21:49
Autor: Adam Jurzyk
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc.
On 2011-04-12 20:13, Adam Jurzyk wrote:

Klamki od V-ek mają za małe (za duże?) przełożenie do hamulców
szosowych. Mały ruch klamki szybko przesunie klocki do obręczy ale siła
będzie za mała żeby sensownie hamować.

Zapomniałem dodać, że klamki od canti-leverów będą już ok.

Adam

Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona