Data: 2011-04-12 10:49:15 | |
Autor: pwl | |
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc. | |
Witam
Chce wymienic baranka (srednica 26mm) na prosta kierownice od MTB (srednica 25.4mm) Pytanie czy musze zmieniac mostek? Jesli nie wystarczy samo mocniejsze dokrecenie to czy sa jakies patenty, zeby uniknac wymiany? W przypadku dokrecenia jak wyglada sprawa bezpieczenstwa? Nie chcialbym zostac z kierownica w rekach :) Drugie pytanie: czy hamulce dual pivot maja inny skok linki niz zwykle szosowe (single pivot?). Planuje uzyc klamek od V-brake. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2011-04-12 11:20:25 | |
Autor: Rowerex | |
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc. | |
On 12 Kwi, 18:49, pwl <pawe...@tlen.pl> wrote:
Chce wymienic baranka (srednica 26mm) na prosta kierownice od MTB Ponoć jako adapter można zastosować blachę z puszki po jakim¶ napoju. Ze swojej strony nie polecam bezpo¶redniego mieszania mostka 26mm z kierownic± 25,4mm. Co¶ takiego przerabiałem i to była jedna wielka zgroza. Kupiłem używan± szosówkę z takim wła¶nie zestawem - mostek był na 2 ¶ruby, a kierownica miała ci±głe tendencje do obracania się, nie pomagało bardzo mocne skręcanie, odtłuszczanie mostka i kierownicy, itp. Przez długi czas umykały mojej uwadze napisy na kierownicy, a gdy w końcu na nie spojrzałem, okazało się, że ta kierownica (niski model baranka ITM) jest "inniejsza" i ma ¶rednicę "górsk±" 25,4mm, a mostek był pod 26mm... no i się gryzły. Dopiero po wymianie na inn± już z prawdziwym 26mm było lepiej, chociaż nie do końca idealnie bo mostek "cykał" na poł±czeniu z kierownic± (chyba się podszlifował przez to przekręcanie się). Zreszt± kierownice szosowe dawniej miały dwa standardy, tzn 25,8mm i 26mm - niby to samo a jednak nie do końca.... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-04-12 23:26:47 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc. | |
On 12.04.2011 20:20, Rowerex wrote:
On 12 Kwi, 18:49, pwl<pawe...@tlen.pl> wrote: Baranki mają dużo większą tendencję do obracania się - a reduktor puszkoaluminiowy oklejony taśmą izolacyjną świetnie radzi sobie w moim przypadku z prostą kierownicą w szerszym wsporniku. |
|
Data: 2011-04-12 20:13:21 | |
Autor: Adam Jurzyk | |
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc. | |
On 2011-04-12 19:49, pwl wrote:
Witam Blacha odpowiedniej grubości wokół kierownicy Drugie pytanie: czy hamulce dual pivot maja inny skok linki niz zwykle Nie, bo hamulce nie ciagną linki, a to jest niezbędne żeby miały jakiś skok linki :) Klamki od V-ek mają za małe (za duże?) przełożenie do hamulców szosowych. Mały ruch klamki szybko przesunie klocki do obręczy ale siła będzie za mała żeby sensownie hamować. Adam |
|
Data: 2011-04-12 20:21:49 | |
Autor: Adam Jurzyk | |
Wymiana barankana prosta -- mostek, hamulce - kompatybilnosc. | |
On 2011-04-12 20:13, Adam Jurzyk wrote:
Klamki od V-ek mają za małe (za duże?) przełożenie do hamulców Zapomniałem dodać, że klamki od canti-leverów będą już ok. Adam |
|