Wymiana cylinderka

Data: 2019-08-23 10:44:26
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka

Taka wymiana cylinderka hamulcowego przy bębnie tylnego koła to skomplikowana operacja? Robił kto? Warto spróbować samemu czy lepiej zlecić mechanikowi? Auto z ABSem.

Data: 2019-08-23 09:59:45
Autor: Budzik
Wymiana cylinderka
Użytkownik Trybun MxIlCh@jachu.ru ...

Taka wymiana cylinderka hamulcowego przy bębnie tylnego koła to skomplikowana operacja? Robił kto? Warto spróbować samemu czy lepiej zlecić mechanikowi? Auto z ABSem.

Zlec mechanikowi

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2019-08-23 13:43:46
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka
W dniu 23.08.2019 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

To aż tak skomplikowane? Niedawno wymieniałem wszystkie przewody hamulcowe w starym Audi sąsiada i zero problemów. Z tym że to audica z 78roku. Dokąd to wszystko zmierza....

Data: 2019-08-23 14:32:27
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana cylinderka
Dnia Fri, 23 Aug 2019 13:43:46 +0200, Trybun napisał(a):

[...]

Ja wymieniałem w Kangoo 2002. Też ma ABS. Żadnych problemów.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-23 05:39:11
Autor: Kris
Wymiana cylinderka
W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 14:32:30 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Ja wymieniałem w Kangoo 2002. Też ma ABS. Żadnych problemów.

Wymieniałem w multipli. Też miała ABS a ja nie wiedziałem że tłoczek ma coś wspólnego z abs-em i wymieniłem normalnie. I działało.
A tak właściwie co ma abs do wymiany tłoczka?
Czy abs jest czy go nie ma hamulce trzeba i tak odpowietrzyć przecież.

Data: 2019-08-23 16:10:09
Autor: J.F.
Wymiana cylinderka
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:84aa728f-0e58-4caa-87d5-dbc69ff07a49@googlegroups.com...
[...]

Ale z ABS to nie wiadomo jak :-)

J.

Data: 2019-08-23 07:26:30
Autor: Kris
Wymiana cylinderka

Dobrze że nie wiedziałem że trzeba jakoś specjalnie wiec odpowietrzyłem normalnie. W multipli, w megance, w sharanie też.. W fordzie Ka również. Ale czy ford ka miał abs to nie pamiętam.

Data: 2019-08-23 17:17:41
Autor: J.F.
Wymiana cylinderka
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ba814281-c610-4242-9d28-b967a4b1363d@googlegroups.com...
W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 16:12:43 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
[...]
Dobrze że nie wiedziałem że trzeba jakoś specjalnie wiec odpowietrzyłem normalnie. W multipli, w megance, w sharanie też. W fordzie Ka również. Ale czy ford ka miał abs to nie pamiętam.

A tymczasem w nowoczesnym samochodzie miedzy pompa przy pedale i cylinderkiem jest jeszcze tajemnicze urzadzenie ABS.

I jak sie wtedy odpowietrza ... trzeba sie doczytac :-)

J.

Data: 2019-08-23 19:28:14
Autor: 'TomN'
Wymiana cylinderka
J.F. w <news:5d60042e$0$539$65785112news.neostrada.pl>:

A tymczasem w nowoczesnym samochodzie miedzy pompa przy pedale i cylinderkiem jest jeszcze tajemnicze urzadzenie ABS.

Poprosze opisz to od strony fizycznej -- interesuje mnie zwłaszcza miedzypompaprzypedale...

--
'Tom N'

Data: 2019-08-23 23:14:51
Autor: JDX
Wymiana cylinderka
Maciejewski napisał:
[...]

A ABS to w ogóle działa na tylne koła w takich prostych/tanich
samochodach z bębnowym tyłem? Przecież tam przy (tylnych) kołach w takim
wypadku jakieś czujniki powinny być, a ja czegoś takiego w mojej Corsie
nie widziałem. A ABS ma. Chyba, że to jakaś wersja oszczędnościowa i
korzysta z jednego (przedniego) czujnika na całą stronę auta. Ale IMO to
słabe by było.

Data: 2019-09-17 13:36:27
Autor: viktorius
Wymiana cylinderka
W dniu 2019-08-23 o 23:14, JDX pisze:

[...]

Czujniki muszą być, bo jak tylne koło się zablokuje, to skąd układ ma o tym wiedzieć? Przednie koła nadal się kręcą. W oplach nie ma zewnętrznego pierścienia z ząbkami i czujnika na nim. Jest to najczęściej schowane w piaście, to mogłeś nie zauważyć. Na pewno natomiast dochodził kabelek :)

--
viktorius

Data: 2019-09-18 10:04:10
Autor: JDX
Wymiana cylinderka
On 2019-09-17 13:36, viktorius wrote:
[...]

Zewnętrzne pierścienie ząbkami są. Z przodu, na przegubach. Natomiast z
tyłu jest tak, jak napisałeś - pierścienie i czujniki są schowane w
piastach (czy raczej wewnątrz bębnów) - doczytałem o tym w mądrej
książce już po napisaniu poprzedniego posta. I rzeczywiście, po
dokładniejszym przyjrzeniu się widać dochodzące do piasty kable.

Data: 2019-08-24 09:50:19
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka
[...]

I zabrałeś się do tego jak do układu bez ABS?? To już takie pytanie z czystej ciekawości. Bo u mnie jednak chyba chodzi nie o cylinderek przy tylnym zacisku ale o coś więcej. Mocno grzeje się również tarcza przedniego  hamulca, jako że jest to po krzyżu w stosunku do tylnego hamulca można przypuszczać że chodzi chyba o pompę hamulcową.

Data: 2019-08-24 09:59:43
Autor: Budzik
Wymiana cylinderka
[...]

Albo po prostu ze starości i tu i tu hamulec nie pracuje tak jak trzeba.

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2019-08-25 18:30:18
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka
W dniu 24.08.2019 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

Sama starość raczej nie wystarczy, musi być jeszcze przyczyna.

Data: 2019-08-24 10:26:26
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana cylinderka
Dnia Sat, 24 Aug 2019 09:50:19 +0200, Trybun napisał(a):

[...]

Dokładnie tak, zapewne dlatego że nie pomyślałem o możliwych różnicach
:) Ale ponieważ zawsze staram się żeby płynu wyciekło jak najmniej, to
zapewne ABS-u nie zapowietrzyłem. A może ABS ABS-owi nie równy i
niektórym takie rzeczy nie szkodzą?
Co do drugiego pytania to dosyć trudno mi sobie wyobrazić takie
uszkodzenie układu hamulcowego w którym na jednym obwodzie pozostaje
jakieś ciśnienie po puszczeniu hamulca.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-24 11:59:55
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka

[...]

Zalecane jest choćby to że odpowietrzanie należy zaczynać od najbliższego zacisku do pompy hamulcowej, a nie najdalszego jak to się robiło kiedyś. Być może w twoim przypadku faktycznie nie doszło do zapowietrzenia układu i tym samym wszystko zagrało.

Pozostaje chyba tylko możliwość wadliwego działania pompy. Auto pewnie podobnie jak kiedyś Polonez (FSO1500) ma dwuobwodowe hamulce. Bo chyba niemożliwe jest aby jednocześnie popsuły się zaciski hamulcowe na przednim i tylnym kole..

Data: 2019-08-24 12:43:39
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana cylinderka
Dnia Sat, 24 Aug 2019 11:59:55 +0200, Trybun napisał(a):

Bo chyba niemożliwe jest aby jednocześnie popsuły się zaciski hamulcowe na przednim i tylnym kole..

E tam. Widziałem dziwniejsze rzeczy :) Ale przegląd trzeba zrobić.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-25 18:28:46
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka
[...]

Jasne, niektóre auta to zaprzeczenie wszelkich praw fizyki. Choćby taka Zastawa, to autko dopiero potrafiło mieć humory.

Auto w poniedziałek jedzie do mechanika.

Data: 2019-08-24 17:45:05
Autor: LEPEK
Wymiana cylinderka
W dniu 24.08.2019 o 11:59, Trybun pisze:
Bo chyba niemożliwe jest aby jednocześnie popsuły się zaciski hamulcowe na przednim i tylnym kole..

Zawsze trzeba sprawdzić zaczynając od rzeczy najprostszych i najbardziej oczywistych.
Jk u mnie kiedyś nie działały wszystkie trzy lampy stop, to zacząłem od włącznika - błąd!. Dwie żarówki były spalone, a trzecia obluzowana :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2019-08-25 18:29:19
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka
W dniu 24.08.2019 o 17:45, LEPEK pisze:
[...]

Od razu trzy żarówki przestały świecić??

Tutaj najprostsze sprawy nie przyniosły efektu. Rozebrałem i przeczyściłem oba zaciski, nadal się grzeją, nie wiem co jeszcze w własnym zakresie mógłbym zrobić.

Data: 2019-08-24 13:41:21
Autor: szod
Wymiana cylinderka
W dniu 24-08-2019 o 09:50, Trybun pisze:

[...]

Może być winny przewód elastyczny. Potrafią się tak zepsuć, że coś tam w środku się rozwarstwia i działa jak zaworek jednokierunkowy. Wpuści ciśnienie ale nie wypuści. Wtedy klocki cały czas trą o tarcze i się grzeje.

Data: 2019-08-25 14:43:55
Autor: tck
Wymiana cylinderka
W dniu 24.08.2019 o 13:41, szod pisze:
[...]

potwierdzam, zdarzają się takie przypadki, może też być na przewodzie metalowy uchwyt w formie zawiniętego płaskownika- może skorodować (spuchnąć) wewnątrz i zaciskać przewód- przy hamowaniu przy dużym ciśnieniu jest ok ale cylinderek nie odbija.

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-08-25 18:32:03
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka
[...]

Ogólnie na początku wyglądało to tak że winy cylinderek przy tylnym zacisku. Auto z podniesionym kołem - koło chodzi bez żadnych oporów, wciskam hamulec (nożny) następnie puszczam a koło prawie na sztywno zablokowane, stuknięcie młotkiem w felgę i hamulec odpuszcza.. Niby wszystko jasne, tylko ten grzejący się hamulec przy przednim kole skomplikował sprawę. Może to za sprawą wężyka, jednak we własnym zakresie nie jestem w stanie tego zweryfikować.

Data: 2019-09-17 13:12:16
Autor: viktorius
Wymiana cylinderka
W dniu 2019-08-25 o 18:32, Trybun pisze:
[...]

Miałem rozwarstwiony przewód, co prawda nie robił się zaworek zwrotny, ale przepust miał tak malutki, że przy nagłym naciśnięciu hamulca koło nie hamowało pełną parą, samochód ściągał na bok.
Hamowanie delikatne, takie, że płyn zdążył przelecieć do zacisku, było OK.
Na stacji diagnostycznej nie do wykrycia, bo tam diagnosta nie robi awaryjnego hamowania, tylko naciska powoli i patrzy na wykresy sił. A wykresy były takie same.

[...]

99% przypadków grzejący się przedni hamulec to korozja układu zacisk-tłoczek. Tłoczek ma ciasno i nie wraca do położenia pierwotnego, lekko więc dociska klocki i się wszystko grzeje. To nie bębny i szczęki, że sa sprężyny odciągające, tu ma się zluzować samoistnie.
Albo da się to zregenerować: nowy tłoczek, gumki, albo wymiana zacisku.

--
viktorius

Data: 2019-08-27 11:41:24
Autor: Mateusz Bogusz
Wymiana cylinderka
On 24.08.2019 09:50, Trybun wrote:
I zabrałeś się do tego jak do układu bez ABS??

ABS to czujnik wetknięty w zwrotnicę. Nie ma związku z wymianą/naprawą zacisków. Oczywiście też nigdy nie dopuściłem do zbytniego ubytku płynu hamulcowego, bo wtedy narobisz sobie roboty przy odpowietrzaniu. Zamiast zaciskać przewód hamulcowy, po jego odkręceniu zatkają go śrubą.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-08-27 13:37:30
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka
[...]

ABS to łącznie kilka elementów, m.in pompa która w wypadku prac na układzie hamulcowym może wymagać odpowietrzenia.

Data: 2019-09-17 09:27:27
Autor: Mateusz Bogusz
Wymiana cylinderka
On 27.08.2019 13:37, Trybun wrote:
ABS to łącznie kilka elementów, m.in pompa która w wypadku prac na układzie hamulcowym może wymagać odpowietrzenia.

Toteż dlatego jej nie zapowietrzałem.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-08-23 11:12:20
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana cylinderka
Dnia Fri, 23 Aug 2019 10:44:26 +0200, Trybun napisał(a):

Taka wymiana cylinderka hamulcowego przy bębnie tylnego koła to skomplikowana operacja? Robił kto?

Prościzna. Kilka podstawowych narzędzi plus butelka płynu hamulcowego
plus pomocna noga do odpowietrzenia.
Z tym że jak sytuacja dojrzała do wymiany cylinderka to zazwyczaj i
bęben i szczęki też do wymiany.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-23 11:35:19
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka
[...]

Trochę obawiam się tego ABSu, układ z takim systemem podobno odpowietrza się jakoś inaczej niż tradycyjny układ. Klocki i bębny są jeszcze w miarę dobre. W sumie nie wiem czy to na 100% chodzi o ten cylinderek, hamulec na tym kole od czasu do czasu przyblokowywuje się. Ręczny wykluczyłem a więc raczej na prawno chodzi o wymianę cylinderka.

Data: 2019-08-23 20:37:47
Autor: PiteR
Wymiana cylinderka
na  ** p.m.s **  Trybun pisze tak:

Trochę obawiam się tego ABSu, układ z takim systemem podobno
odpowietrza się jakoś inaczej niż tradycyjny układ.

Nie dopuścić żeby cały płyn ściekł i powietrze weszło do modulatora ABS. Najlepiej obmyślić plan co zrobię jak tu nie odkręce jak urwę przewód czy odkręce kolejne połączenie. Dobrze mieć czym zakręcić aby pojechać o trzech kołach do mechanika. Wkrętarka do rozwiercania śrub, fleksa na akku w wersji pod blokiem mocno zalecana.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-08-23 11:24:10
Autor: yabba
Wymiana cylinderka
W dniu 23-08-2019 o 10:44, Trybun pisze:

Taka wymiana cylinderka hamulcowego przy bębnie tylnego koła to skomplikowana operacja? Robił kto? Warto spróbować samemu czy lepiej zlecić mechanikowi? Auto z ABSem.

Jak zapowietrzysz układ, to niektóre samochody mogą wymagać wprowadzenia ABS-u w tryb serwisowy do odpowietrzenia.
Następny potencjalny problem, to urwanie rurki hamulcowej i konieczność dorobienia nowej - trzeba mieć rurki i urządzenia do zarabiania końcówek kielichowych.
Trzeba być przygotowanym, że wymiana rurki przy kole może pociągnąć za sobą wymianę wężyka hamulcowego wahacz-nadwozie oraz rurki do pompy hamulcowej.

Zapieczone śruby to oczywista oczywistość. Na szczęście blisko będzie dostępny płyn hamulcowy. :)

Odpowietrzyć można z pomocą drugiej osoby albo samemu kupując lub robiąc sobie pompkę do wysysania płynu od strony odpowietrznika.
Jak już wymieniasz cylinderek, to wymień płyn w całym układzie i w sterowaniu sprzęgła jeśli jest hydrauliczne.

Można spróbować samemu, a jak się zaczną problemy, to można dojechać do bliskiego warsztatu hamując ręcznym (nielegalne :)) albo wzywając lawetę.

yabba

Data: 2019-08-23 13:42:58
Autor: Trybun
Wymiana cylinderka
W dniu 23.08.2019 o 11:24, yabba pisze:
[...]

To chyba jednak mechanik. Dzięki za opinie.

Wymiana cylinderka