Data: 2019-08-23 09:59:45 | |
Autor: Budzik | |
Wymiana cylinderka | |
Użytkownik Trybun MxIlCh@jachu.ru ...
Taka wymiana cylinderka hamulcowego przy bębnie tylnego koła to skomplikowana operacja? Robił kto? Warto spróbować samemu czy lepiej zlecić mechanikowi? Auto z ABSem. Zlec mechanikowi -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki. |
|
Data: 2019-08-23 13:43:46 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 23.08.2019 o 11:59, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun MxIlCh@jachu.ru ... To aż tak skomplikowane? Niedawno wymieniałem wszystkie przewody hamulcowe w starym Audi sąsiada i zero problemów. Z tym że to audica z 78roku. Dokąd to wszystko zmierza.... |
|
Data: 2019-08-23 14:32:27 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wymiana cylinderka | |
Dnia Fri, 23 Aug 2019 13:43:46 +0200, Trybun napisał(a):
W dniu 23.08.2019 o 11:59, Budzik pisze: Ja wymieniałem w Kangoo 2002. Też ma ABS. Żadnych problemów. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2019-08-23 05:39:11 | |
Autor: Kris | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 14:32:30 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Ja wymieniałem w Kangoo 2002. Też ma ABS. Żadnych problemów. Wymieniałem w multipli. Też miała ABS a ja nie wiedziałem że tłoczek ma coś wspólnego z abs-em i wymieniłem normalnie. I działało. A tak właściwie co ma abs do wymiany tłoczka? Czy abs jest czy go nie ma hamulce trzeba i tak odpowietrzyć przecież. |
|
Data: 2019-08-23 16:10:09 | |
Autor: J.F. | |
Wymiana cylinderka | |
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:84aa728f-0e58-4caa-87d5-dbc69ff07a49@googlegroups.com...
W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 14:32:30 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał: Ja wymieniałem w Kangoo 2002. Też ma ABS. Żadnych problemów. Wymieniałem w multipli. Też miała ABS a ja nie wiedziałem że tłoczek ma coś wspólnego z abs-em i wymieniłem normalnie. I działało. Ale z ABS to nie wiadomo jak :-) J. |
|
Data: 2019-08-23 07:26:30 | |
Autor: Kris | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 16:12:43 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dobrze że nie wiedziałem że trzeba jakoś specjalnie wiec odpowietrzyłem normalnie. W multipli, w megance, w sharanie też.. W fordzie Ka również. Ale czy ford ka miał abs to nie pamiętam. |
|
Data: 2019-08-23 17:17:41 | |
Autor: J.F. | |
Wymiana cylinderka | |
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ba814281-c610-4242-9d28-b967a4b1363d@googlegroups.com...
W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 16:12:43 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: [...] Dobrze że nie wiedziałem że trzeba jakoś specjalnie wiec odpowietrzyłem normalnie. W multipli, w megance, w sharanie też. W fordzie Ka również. Ale czy ford ka miał abs to nie pamiętam. A tymczasem w nowoczesnym samochodzie miedzy pompa przy pedale i cylinderkiem jest jeszcze tajemnicze urzadzenie ABS. I jak sie wtedy odpowietrza ... trzeba sie doczytac :-) J. |
|
Data: 2019-08-23 19:28:14 | |
Autor: 'TomN' | |
Wymiana cylinderka | |
J.F. w <news:5d60042e$0$539$65785112news.neostrada.pl>:
A tymczasem w nowoczesnym samochodzie miedzy pompa przy pedale i cylinderkiem jest jeszcze tajemnicze urzadzenie ABS. Poprosze opisz to od strony fizycznej -- interesuje mnie zwłaszcza miedzypompaprzypedale... -- 'Tom N' |
|
Data: 2019-08-23 23:14:51 | |
Autor: JDX | |
Wymiana cylinderka | |
On 2019-08-23 16:10, J.F. wrote:
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grupA ABS to w ogóle działa na tylne koła w takich prostych/tanich samochodach z bębnowym tyłem? Przecież tam przy (tylnych) kołach w takim wypadku jakieś czujniki powinny być, a ja czegoś takiego w mojej Corsie nie widziałem. A ABS ma. Chyba, że to jakaś wersja oszczędnościowa i korzysta z jednego (przedniego) czujnika na całą stronę auta. Ale IMO to słabe by było. |
|
Data: 2019-09-17 13:36:27 | |
Autor: viktorius | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 2019-08-23 o 23:14, JDX pisze:
A ABS to w ogóle działa na tylne koła w takich prostych/tanich Czujniki muszą być, bo jak tylne koło się zablokuje, to skąd układ ma o tym wiedzieć? Przednie koła nadal się kręcą. W oplach nie ma zewnętrznego pierścienia z ząbkami i czujnika na nim. Jest to najczęściej schowane w piaście, to mogłeś nie zauważyć. Na pewno natomiast dochodził kabelek :) -- viktorius |
|
Data: 2019-09-18 10:04:10 | |
Autor: JDX | |
Wymiana cylinderka | |
On 2019-09-17 13:36, viktorius wrote:
W dniu 2019-08-23 o 23:14, JDX pisze:Zewnętrzne pierścienie ząbkami są. Z przodu, na przegubach. Natomiast z tyłu jest tak, jak napisałeś - pierścienie i czujniki są schowane w piastach (czy raczej wewnątrz bębnów) - doczytałem o tym w mądrej książce już po napisaniu poprzedniego posta. I rzeczywiście, po dokładniejszym przyjrzeniu się widać dochodzące do piasty kable. |
|
Data: 2019-08-24 09:50:19 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 23.08.2019 o 14:32, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 23 Aug 2019 13:43:46 +0200, Trybun napisał(a): I zabrałeś się do tego jak do układu bez ABS?? To już takie pytanie z czystej ciekawości. Bo u mnie jednak chyba chodzi nie o cylinderek przy tylnym zacisku ale o coś więcej. Mocno grzeje się również tarcza przedniego hamulca, jako że jest to po krzyżu w stosunku do tylnego hamulca można przypuszczać że chodzi chyba o pompę hamulcową. |
|
Data: 2019-08-24 09:59:43 | |
Autor: Budzik | |
Wymiana cylinderka | |
Użytkownik Trybun MxIlCh@jachu.ru ...
I zabrałeś się do tego jak do układu bez ABS?? To już takie pytanie Albo po prostu ze starości i tu i tu hamulec nie pracuje tak jak trzeba. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie, jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim |
|
Data: 2019-08-25 18:30:18 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 24.08.2019 o 11:59, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun MxIlCh@jachu.ru ... Sama starość raczej nie wystarczy, musi być jeszcze przyczyna. |
|
Data: 2019-08-24 10:26:26 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wymiana cylinderka | |
Dnia Sat, 24 Aug 2019 09:50:19 +0200, Trybun napisał(a):
W dniu 23.08.2019 o 14:32, Jacek Maciejewski pisze: Dokładnie tak, zapewne dlatego że nie pomyślałem o możliwych różnicach :) Ale ponieważ zawsze staram się żeby płynu wyciekło jak najmniej, to zapewne ABS-u nie zapowietrzyłem. A może ABS ABS-owi nie równy i niektórym takie rzeczy nie szkodzą? Co do drugiego pytania to dosyć trudno mi sobie wyobrazić takie uszkodzenie układu hamulcowego w którym na jednym obwodzie pozostaje jakieś ciśnienie po puszczeniu hamulca. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2019-08-24 11:59:55 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 24.08.2019 o 10:26, Jacek Maciejewski pisze:
Zalecane jest choćby to że odpowietrzanie należy zaczynać od najbliższego zacisku do pompy hamulcowej, a nie najdalszego jak to się robiło kiedyś. Być może w twoim przypadku faktycznie nie doszło do zapowietrzenia układu i tym samym wszystko zagrało. Pozostaje chyba tylko możliwość wadliwego działania pompy. Auto pewnie podobnie jak kiedyś Polonez (FSO1500) ma dwuobwodowe hamulce. Bo chyba niemożliwe jest aby jednocześnie popsuły się zaciski hamulcowe na przednim i tylnym kole.. |
|
Data: 2019-08-24 12:43:39 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wymiana cylinderka | |
Dnia Sat, 24 Aug 2019 11:59:55 +0200, Trybun napisał(a):
Bo chyba niemożliwe jest aby jednocześnie popsuły się zaciski hamulcowe na przednim i tylnym kole.. E tam. Widziałem dziwniejsze rzeczy :) Ale przegląd trzeba zrobić. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2019-08-25 18:28:46 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 24.08.2019 o 12:43, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sat, 24 Aug 2019 11:59:55 +0200, Trybun napisał(a): Jasne, niektóre auta to zaprzeczenie wszelkich praw fizyki. Choćby taka Zastawa, to autko dopiero potrafiło mieć humory. Auto w poniedziałek jedzie do mechanika. |
|
Data: 2019-08-24 17:45:05 | |
Autor: LEPEK | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 24.08.2019 o 11:59, Trybun pisze:
Bo chyba niemożliwe jest aby jednocześnie popsuły się zaciski hamulcowe na przednim i tylnym kole.. Zawsze trzeba sprawdzić zaczynając od rzeczy najprostszych i najbardziej oczywistych. Jk u mnie kiedyś nie działały wszystkie trzy lampy stop, to zacząłem od włącznika - błąd!. Dwie żarówki były spalone, a trzecia obluzowana :) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis ADT270 1ADFTV sedan'11 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 Kymco Xciting 500i sqter'08 |
|
Data: 2019-08-25 18:29:19 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 24.08.2019 o 17:45, LEPEK pisze:
W dniu 24.08.2019 o 11:59, Trybun pisze: Od razu trzy żarówki przestały świecić?? Tutaj najprostsze sprawy nie przyniosły efektu. Rozebrałem i przeczyściłem oba zaciski, nadal się grzeją, nie wiem co jeszcze w własnym zakresie mógłbym zrobić. |
|
Data: 2019-08-24 13:41:21 | |
Autor: szod | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 24-08-2019 o 09:50, Trybun pisze:
I zabrałeś się do tego jak do układu bez ABS?? To już takie pytanie z czystej ciekawości. Bo u mnie jednak chyba chodzi nie o cylinderek przy tylnym zacisku ale o coś więcej. Mocno grzeje się również tarcza przedniego hamulca, jako że jest to po krzyżu w stosunku do tylnego hamulca można przypuszczać że chodzi chyba o pompę hamulcową. Może być winny przewód elastyczny. Potrafią się tak zepsuć, że coś tam w środku się rozwarstwia i działa jak zaworek jednokierunkowy. Wpuści ciśnienie ale nie wypuści. Wtedy klocki cały czas trą o tarcze i się grzeje. |
|
Data: 2019-08-25 14:43:55 | |
Autor: tck | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 24.08.2019 o 13:41, szod pisze:
W dniu 24-08-2019 o 09:50, Trybun pisze: potwierdzam, zdarzają się takie przypadki, może też być na przewodzie metalowy uchwyt w formie zawiniętego płaskownika- może skorodować (spuchnąć) wewnątrz i zaciskać przewód- przy hamowaniu przy dużym ciśnieniu jest ok ale cylinderek nie odbija. -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2019-08-25 18:32:03 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 24.08.2019 o 13:41, szod pisze:
W dniu 24-08-2019 o 09:50, Trybun pisze: Ogólnie na początku wyglądało to tak że winy cylinderek przy tylnym zacisku. Auto z podniesionym kołem - koło chodzi bez żadnych oporów, wciskam hamulec (nożny) następnie puszczam a koło prawie na sztywno zablokowane, stuknięcie młotkiem w felgę i hamulec odpuszcza.. Niby wszystko jasne, tylko ten grzejący się hamulec przy przednim kole skomplikował sprawę. Może to za sprawą wężyka, jednak we własnym zakresie nie jestem w stanie tego zweryfikować. |
|
Data: 2019-09-17 13:12:16 | |
Autor: viktorius | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 2019-08-25 o 18:32, Trybun pisze:
W dniu 24.08.2019 o 13:41, szod pisze: Miałem rozwarstwiony przewód, co prawda nie robił się zaworek zwrotny, ale przepust miał tak malutki, że przy nagłym naciśnięciu hamulca koło nie hamowało pełną parą, samochód ściągał na bok. Hamowanie delikatne, takie, że płyn zdążył przelecieć do zacisku, było OK. Na stacji diagnostycznej nie do wykrycia, bo tam diagnosta nie robi awaryjnego hamowania, tylko naciska powoli i patrzy na wykresy sił. A wykresy były takie same.
99% przypadków grzejący się przedni hamulec to korozja układu zacisk-tłoczek. Tłoczek ma ciasno i nie wraca do położenia pierwotnego, lekko więc dociska klocki i się wszystko grzeje. To nie bębny i szczęki, że sa sprężyny odciągające, tu ma się zluzować samoistnie. Albo da się to zregenerować: nowy tłoczek, gumki, albo wymiana zacisku. -- viktorius |
|
Data: 2019-08-27 11:41:24 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Wymiana cylinderka | |
On 24.08.2019 09:50, Trybun wrote:
I zabrałeś się do tego jak do układu bez ABS?? ABS to czujnik wetknięty w zwrotnicę. Nie ma związku z wymianą/naprawą zacisków. Oczywiście też nigdy nie dopuściłem do zbytniego ubytku płynu hamulcowego, bo wtedy narobisz sobie roboty przy odpowietrzaniu. Zamiast zaciskać przewód hamulcowy, po jego odkręceniu zatkają go śrubą. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2019-08-27 13:37:30 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana cylinderka | |
W dniu 27.08.2019 o 11:41, Mateusz Bogusz pisze:
On 24.08.2019 09:50, Trybun wrote: ABS to łącznie kilka elementów, m.in pompa która w wypadku prac na układzie hamulcowym może wymagać odpowietrzenia. |
|
Data: 2019-09-17 09:27:27 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Wymiana cylinderka | |
On 27.08.2019 13:37, Trybun wrote:
ABS to łącznie kilka elementów, m.in pompa która w wypadku prac na układzie hamulcowym może wymagać odpowietrzenia. Toteż dlatego jej nie zapowietrzałem. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|