Wymiana części piasty

Data: 2009-08-26 12:25:30
Autor: Tmk
Wymiana części piasty
Witam.
Posiadam rower firmy badziewie. Chciałem się od was ekspertów dowiedzieć czy jest możliwość wymiany w piaście tej części po której toczą się śruty, ponieważ jest już wyżarta. Czy zostaje tylko wymiana całej piasty. Wygląda na to, że tą wewnętrzną część można wykręcić.

Wygląda to tak (to jest część piasty na którą nakręca się kasetę):
http://img193.imageshack.us/img193/2923/piasta.jpg

Data: 2009-08-26 12:40:15
Autor: reme.k
Wymiana części piasty
Witam.
Posiadam rower firmy badziewie. Chciałem się od was ekspertów dowiedzieć czy jest możliwość wymiany w piaście tej części po której toczą się śruty,

śruty - fajne określenie :)

ponieważ jest już wyżarta. Czy zostaje tylko wymiana całej piasty. Wygląda na to, że tą wewnętrzną część można wykręcić.

Raczej nie, to jest integralna część korpusu piasty i zostaje tylko wymiana całości.

Wygląda to tak (to jest część piasty na którą nakręca się kasetę):
http://img193.imageshack.us/img193/2923/piasta.jpg

No właśnie przy okazji.
To co się nakręca to nie kaseta tyko wielotryb.
Przy okazji zmiany piasty warto zmienić układ na kasetowy czyli kasetę którą się
nakłada na wolnobieg.
Korzyść jest taka że ośka nie będzie się krzywić.

Generalnie to kup nowe koło:)
Bo felga też jest prawdopodobnie zużyta i także firmy badziewie.
Serwisy często gdy kupuje się całe koło zaplatają i centrują za darmo.
A gdy wymieniasz piastę to musisz zapłacić za robotę która kosztuje niewiele
mniej niż nowa felga. (bo szprychy i tak musisz kupić nowe)

A najtańsza wersja jest taka że jak masz smykałkę to kup identyczną piastę
(nawet używkę) i sam przełóż z tymi samymi szprychami - ale to rozwiązanie
mocno... plebejskie :)

A już absolutnie najtaniej jest nic nie robić i jeździć z tymi wżerami :)

Data: 2009-08-26 12:57:32
Autor: Tmk
Wymiana części piasty
Generalnie to kup nowe koło:)

Wogóle to powinienem kupić nowy rower. Jakiś lżejszy, bo ten waży 20kg.

Data: 2009-08-26 13:10:13
Autor: reme.k
Wymiana części piasty
> Generalnie to kup nowe koło:)

Wogóle to powinienem kupić nowy rower. Jakiś lżejszy, bo ten waży 20kg.
 Ale potem jeszcze raz spojrzałem na tą fotkę i widzę ze to piasta z tarczą.
Nowy rower nie jest zły:)
Ale jak ten jest OK i pasuje to może warto zainwestować w koło na razie?
Tm bardziej że nakręcaną piastę pod tarczę to nie wiem czy się tak łatwo kupi.

Data: 2009-08-26 14:24:54
Autor: ...::QRT::...
Wymiana części piasty
Dnia Wed, 26 Aug 2009 13:10:13 +0200, reme.k@vp.pl napisał(a):

[...]

ja to nawet nie przypuszczałem iż coś takiego istnieje jak piasta pod
tarcze i wolnobieg jednocześnie :)

--
www.warszawski.info

Data: 2009-08-26 16:29:37
Autor: Tomasz Konik
Wymiana części piasty
> Ale potem jeszcze raz spojrzałem na tą fotkę i widzę ze to piasta z tarczą.

ja to nawet nie przypuszczałem iż coś takiego istnieje jak piasta pod
tarcze i wolnobieg jednocześnie :)
 Istnieją. Ale w tym wypadku, to jest najgorsze z możliwych rozwiązań: w
kołnierzu piasty są otwory do przykręcania "adaptera" mocowania tarczy. Nie
tak dawno dzieciak z sąsiedztwa poprosił mnie, żebym mu wymienił gumę w
rowerze. Miał taki patent niestety. Zresztą, cały rower był na tym poziomie -
zagrażający życiu i zdrowiu.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-08-26 19:57:35
Autor: Adrian S.
Wymiana części piasty
Tmk wrote:

Witam.
Posiadam rower firmy badziewie. Chciałem się od was ekspertów dowiedzieć
czy jest możliwość wymiany w piaście tej części po której toczą się śruty,

 jeśli kulki są tak zużyte, że tylko nazwa "śruty" do nich pasuje to tylko
wymiana piasty :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Wymiana części piasty