Wymiana dowodu osobistego a banki

Data: 2015-02-17 14:59:30
Autor: J.F.
Wymiana dowodu osobistego a banki
Użytkownik "Dąbrowski"  napisał w wiadomości
Z powodu utraty ważności musiałem wymienić dowód osobisty. Żeby

a tu nowe dowody wchodza
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/krajowe/nowy-dow%c3%b3d-osobisty-od-1-marca-co-si%c4%99-zmieni/ar-BBhDFbR

Bez adresu, koloru oczu ... bankom raczej nie przeszkodzi,
ale np sprzedaz domu/mieszkania na slupa ?
W starych ksiegach wieczystych peselu chyba nie ma ...

J.

Data: 2015-02-18 08:43:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-02-17 o 14:59, J.F. pisze:
UĹźytkownik "Dąbrowski"  napisał w wiadomości
[...]

A co by wówczas adres w dowodzie pomógł?

--
Liwiusz

Data: 2015-02-18 15:47:14
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości
[...]

No wiesz, jak ktos sprzedaje swoj dom, a w dowodzie inny adres - wzbudza niepokoj.

Jakis akt wlasnosci/przydzialu/spadku - adres tez zawiera.

A tu wrocisz kiedys z dluzszego urlopu, zamki zmienione, wlasciciel w ksiedze wieczystej zmieniony, notariusz czysty, nabywca legalny ... i szukaj sobie slupa po peselu :-)

J.

Data: 2015-02-18 16:36:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-02-18 o 15:47, J.F. pisze:
[...]

Nie wzbudza, to normalna sytuacja, że ludzie sprzedają nieruchomości, w
których już nie mieszkają.

Jakis akt wlasnosci/przydzialu/spadku - adres tez zawiera.

Nie bardzo.

A tu wrocisz kiedys z dluzszego urlopu, zamki zmienione, wlasciciel w
ksiedze wieczystej zmieniony, notariusz czysty, nabywca legalny ... i
szukaj sobie slupa po peselu :-)

No fajna bajeczka, ale po wątpliwościach widzę, że obycia w praktyce
takich transakcji nie masz.

--
Liwiusz

Data: 2015-02-19 13:03:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana dowodu osobistego a banki

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> mc2bib$t8n$1@node1.news.atman.pl

[...]

Jest ,,praktyka'' i ,,praktyka sądowa''?

   http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/806390.html
   Dwa razy sprzedał cudze mieszkanie

   http://poznan.naszemiasto.pl/archiwum/sprzedal-cudze-mieszkanie,555876,art,t,id,tm.html
   autor: Robert GRYGIEL
   2003-07-04, Aktualizacja: 2004-12-18 18:59
   Policja szuka mężczyzny, który za 104 tys. zł sprzedał... wynajęte mieszkanie.
   Wcześniej oszust zdobył fałszywe dokumenty, dzięki którym udało mu się oszukać notariusza.

O sprzedaniu cudzego mieszkania, cudzego domu czy cudzej ziemi jest głośno.

Data: 2015-02-19 18:43:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości
[...]

Ale tu na podstawie sfalszowanego upowaznienia od amerykanskiego notariusza.
A moze i nawet niekoniecznie sfalszowanego.

http://poznan.naszemiasto.pl/archiwum/sprzedal-cudze-mieszkanie,555876,art,t,id,tm.html
 Wcześniej oszust zdobył fałszywe dokumenty, dzięki którym udało mu się oszukać notariusza.

A tu na podstawie sfalszowanego dowodu na dane prawdziwego wlasciciela.
2003r to chyba jeszcze "ksiazeczkowe" ?

O sprzedaniu cudzego mieszkania, cudzego domu czy cudzej ziemi jest głośno.

Ale moze sie myle i Liwiusz ma racje - jesli notariusz dolozy starannosci, to trudno bedzie
dobrac slupa z tym samym imieniem, nazwiskiem, data urodzenia, imionami rodzicow ... i co tam jeszcze sie w przepisach spotyka.
Prosciej bedzie pojsc do urzedu i poprosic o nowy dowod, bo stary utracono :-)

J.

Data: 2015-02-21 14:49:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana dowodu osobistego a banki

"J.F." 54e620c6$0$2165$65785112@news.neostrada.pl

Ale moze sie myle i Liwiusz ma racje

J.F.> A tu wrocisz kiedys z dluzszego urlopu, zamki zmienione, wlasciciel w
J.F.> ksiedze wieczystej zmieniony, notariusz czysty, nabywca legalny ... i
J.F.> szukaj sobie slupa po peselu :-)

Liwiusz> No fajna bajeczka, ale po wątpliwościach widzę, że obycia
Liwiusz> w praktyce takich transakcji nie masz.

Zapewne to zależy od tego, co Liwiusz chciał napisać.

-=-

Ale tu na podstawie sfalszowanego upowaznienia od amerykanskiego
notariusza. A moze i nawet niekoniecznie sfalszowanego.

Nawet gdyby było sfałszowane -- dlaczego tracić ma niewinny człowiek?
Tyle lat notariusz jest uczony -- aby nie odróżniać dokumentu od fałszywki?
Nie uważasz, że jest to wina systemu prawnego, nie zaś oszukanego właściciela,
który płaci podatki państwu po to, aby państwo go chroniło przed oszustami?

[...]

Chyba tak.

[...]

Syn notariuszki i byłego prezydenta Białegostoku, wówczas jeszcze student
prawa, dziś chyba notariusz, wyjaśniał mi kiedyś (ze 20 lat temu) jak
łatwo obejść ,,zabezpieczenia'' notarialne w Polsce.

Data: 2015-03-18 01:40:57
Autor: Chris94
Wymiana dowodu osobistego a banki
Pozwolę sobie odgrzać temat.

Dnia Thu, 19 Feb 2015 18:43:22 +0100, J.F. napisał(a):

A tu wrocisz kiedys z dluzszego urlopu, zamki zmienione, wlasciciel w
ksiedze wieczystej zmieniony, notariusz czysty, nabywca legalny ... i
szukaj sobie slupa po peselu :-)

W rodzinie miałem przypadek, że niewiele brakowało, żeby właśnie tak się
skończyło.

[...]

Przekręt miał polegać na ustanowieniu pełnomocnictwa dla "słupa", a
następnie na wniesieniu przez tego pełnomocnika nieruchomości do spółki
jako aportu rzeczowego i niewiele brakowało, żeby ten przekręt się udał. Oszust udający właściciela miał dokumenty wystawione na takie samo imię,
nazwisko oraz imiona rodziców, jakie miał prawdziwy właściciel
nieruchomości. Podejrzenia notariuszki wzbudziła zbyt niska wycena nieruchomości
będącej przedmiotem transakcji, zaczęła więc szczegółowo sprawdzać
księgi wieczyste oraz archiwa i tam znalazła dalsze rozbieżności, które
ją upewniły, że to jest przekręt. Oszustów zatrzymano, ale potem ich zwolniono, będą odpowiadać z wolnej
stopy.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-03-18 15:31:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Chris94"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5508c9ad$0$29332$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To sie cieszyc ze jednak zabraklo :-)

Chyba identyczna sprawa byla podawana w tym watku - ale zakonczona powodzeniem ... tzn obecnie ciagle jeszcze niepowodzeniem dla wlasciciela, z ryzykiem niepowodzenia dla nabywcy ..

[...]

Czy dowod byl falszywy ?

Bo nam chodzilo o brak adresu w nowych dowodach.
Ja sie balem ze ktos dobierze prawdziwy dowod, gdzie sie dane sie zgadzaja.
W starych wpisach w ksiegach wieczystych pesel nie ma.
Jesli oszust mial falszywy dowod, to niestety nie popiera mojej tezy o zagrozeniu - adres tez moze byc wpisany taki jak trzeba.

Podejrzenia notariuszki wzbudziła zbyt niska wycena nieruchomości
będącej przedmiotem transakcji, zaczęła więc szczegółowo sprawdzać

A bo wie pani, co mamy placic zbyt duzy podatek, wszak to i tak naszej spolce bedzie :-)

księgi wieczyste oraz archiwa i tam znalazła dalsze rozbieżności, które
ją upewniły, że to jest przekręt.

Pogratulowac notariuszce ... i polecic ja przyszlym nabywcom :-)

Oszustów zatrzymano, ale potem ich zwolniono, będą odpowiadać z wolnej
stopy.

No, poslugiwanie sie falszywymi dokumentami chyba stanowi dobry powod do aresztowania, bo sugeruje ze podejrzany moze sie ukrywac ... czy osoba byla autentyczna i swoim prawdziwym dowodem sie legitymowala ?

J.

Data: 2015-03-18 16:07:48
Autor: Chris94
Dnia Wed, 18 Mar 2015 15:31:59 +0100, J.F. napisał(a):

Oszust udający właściciela miał dokumenty wystawione na takie samo imię,
nazwisko oraz imiona rodziców, jakie miał prawdziwy właściciel
nieruchomości.

Czy dowod byl falszywy ?

Nie jestem pewien detali, bo znam historię z drugiej, a właściwie to
nawet i trzeciej ręki, gdyż sam właściciel nieruchomości był w tym
czasie za granicą i o przekręcie dowiedział się dopiero po powrocie, od
policjantów którzy prowadzili dochodzenie w tej sprawie

[...]

Dowód chyba był oryginalny, bo adres był gdzieś na Śląsku i to chyba był
jeden z elementów, które wzbudziły czujność notariuszki.
No, poslugiwanie sie falszywymi dokumentami chyba stanowi dobry powod do aresztowania, bo sugeruje ze podejrzany moze sie ukrywac ... czy osoba byla autentyczna i swoim prawdziwym dowodem sie legitymowala ?

Tego nie wiem, wiem że organizator przekrętu jest z Krakowa, na dniach
ma się rozpocząć jego proces. --
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-02-19 19:24:49
Autor: Alf/red/
On 18/02/15 15:47, J.F. wrote:
No wiesz, jak ktos sprzedaje swoj dom, a w dowodzie inny adres - wzbudza
niepokoj.

A jak ktoś ma dwie lub - zgroza - trzy nieruchomości?

--
Alf/red/

Data: 2015-02-20 13:42:44
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 18 Feb 2015 15:47:14 +0100, J.F. wrote:

>A co by wówczas adres w dowodzie pomógł?

 No wiesz, jak ktos sprzedaje swoj dom, a w dowodzie inny adres -  wzbudza niepokoj.

Chyba Twój.

[...]

Tak, bo notariusz sporządzi akt na podstawie opowiastek z usenetu.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2015-02-18 13:56:37
[...]