Wymiana elektroniki HDD

Data: 2013-10-02 18:41:24
Autor: Santana
Wymiana elektroniki HDD

Użytkownik "Chocobo"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l2hfi0$rct$1@node1.news.atman.pl...

Witam
Padł dysk. Talerze pod pr±dem się kręc±, ale żaden komp go nie wykrywa. Zakładam, że padła elektronika.
I teraz pytanie. Czy wystarczy znaleĽć z tego samego modelu, czy trzeba znaleĽć dokładnie tak± sam± serię?

Podstawowe pytanie to jak stary to model dysku. Je¶li stosunkowo nowy to szanse raczej zerowe. Je¶li stary to szanse duże ale elektronika musi być z identycznego, co do literki, dysku.

Data: 2013-10-02 19:01:59
Autor: Chocobo
Wymiana elektroniki HDD
W dniu 2013-10-02 18:41, Santana pisze:

Podstawowe pytanie to jak stary to model dysku. Je¶li stosunkowo nowy to
szanse raczej zerowe. Je¶li stary to szanse duże ale elektronika musi
być z identycznego, co do literki, dysku.

Dysk to WD1600BEVT I ze znalezieniem tego nie ma problemu, gorzej, że mdl to jest WD1600BEVT-35vW9T0 i to wła¶nie z czę¶ci± po my¶lniku jest problem, bo każdy jaki znalazłem ma inn±.
Dysk jest z 17.10.2010 najbliższy mu znalazłem z 21.10...

Marcin

Data: 2013-10-02 20:10:47
Autor: BartekK
Wymiana elektroniki HDD
W dniu 2013-10-02 19:01, Chocobo pisze:
W dniu 2013-10-02 18:41, Santana pisze:

Podstawowe pytanie to jak stary to model dysku. Jeśli stosunkowo nowy to
szanse raczej zerowe. Jeśli stary to szanse duże ale elektronika musi
być z identycznego, co do literki, dysku.

Dysk to WD1600BEVT I ze znalezieniem tego nie ma problemu, gorzej, ĹĽe
mdl to jest WD1600BEVT-35vW9T0 i to właśnie z częścią po myślniku jest
problem, bo każdy jaki znalazłem ma inną.
Dysk jest z 17.10.2010 najbliższy mu znalazłem z 21.10...
ZmartwiÄ™ ciÄ™, mam identyczny przypadek, dwa dyski:
WD1600AAJB-56R1A0 R/N 701596
WD1600AAJB-00J3A0 R/N 701596
jeden 100% sprawny, drugi - nie jest wykrywany przez bios, po podłączeniu zasilania - talerze rozkręcają się, po chwili zatrzymują.

Po przełożeniu (wzajemnej zamianie) elektroniki - ten padnięty nadal jest padnięty, jest już co prawda rozpoznawany, ale bios widzi "pusty" model-nazwa-pojemność (tak jakby to był dysk bez firmware? wykrywanie długo trwa, i zamiast "not found" jest puste pole). A ten drugi (dobry dysk, ale z kontrolerem z zepsutego) - nie jest rozpoznawany.

Po ponownej zamianie - sytuacja wraca do normy, dysk A jest rozpoznawany i 100% sprawny, dysk B jest trupem niewidocznym.

Data: 2013-10-03 14:21:07
Autor: Chocobo
Wymiana elektroniki HDD
W dniu 2013-10-02 20:10, BartekK pisze:

Zmartwię cię, mam identyczny przypadek, dwa dyski:

No to lipa. Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

Marcin

Data: 2013-10-08 12:24:09
Autor: Chocobo
Wymiana elektroniki HDD
Chyba jaka¶ czarna seria...
Mam dwa dyski spięte w RAID0. Niestety udało mi się jeden lekko zamoczyć. Konfiguracja jest offline, ale jeden dysk widać. Drugi podobnie jak w startowym przypadku się kręci.

Czy jest możliwe odtworzenie tego w jaki¶ sposób. My¶lałem o zrobieniu kopii/obrazu pierwszego dysku, przełożeniu elektroniki do drugiego, zrobieniu jego kopi i spięciu tych kopii w jaki¶ wirtualny RAID.

Jest jakakolwiek szansa, że to ruszy?

Marcin

Wymiana elektroniki HDD