Wymiana grafiki w starszym komputerze

Data: 2018-08-21 05:45:28
Autor: cosinus.lu2012
Wymiana grafiki w starszym komputerze
Pasuje dzieciakowi wymienić kartę graficzną na nowszą.
Dodatkowo w planach za jakieś dwa-trzy lata wymiana kompa - na razie brakuje pieniędzy.

Teraz jest starszy komputer poleasingowy:
procesor i5 750
karta NVIDIA GeForce GTS 250 płyta Gigabyte Technology Co., Ltd. P55M-UD2 16GB RAM
Win 10
zasilacz jakiś dobry (nie pamiętam modelu) o mocy 700 lub 750W.

Rozmowy się toczą wokół 1050Ti, ewentualnie można trochę poczekać, dozbierać i kupić 1060/6GB.
Czy jest sens kupować 1060 z założeniem, że zostanie później ewentualnie przełożona do nowego komputera? Czy może będzie chodzić podobnie jak 1050 Ti ze względu na słaby komputer, więc nie ma sensu pchać się w 1060?

Mowa o nowej karcie graficznej, kupowanej w sklepie.

Ewentualnie może coś innego w kwocie ok. 1000 zł., możliwie dobrego, córce do gier? Ostatni nabytek to Layers of Fear - teraz nie da się grać, zmienia obraz co sekundę.
Jeśli trzeba, to zakup może poczekać do uzbierania kwoty ok. 1400 zł, raczej nie więcej. Ale to musi być zakup sensowny - czyli aby za połowę więcej pieniędzy karta też była połowę mocniejsza, a nie tylko o kilka procent.

Pozdrawiam.
Michał.

Data: 2018-08-21 16:02:42
Autor: zhbick
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dde6a1f3-0eea-4659-8f58-7bc79f72fbd8@googlegroups.com...

Czy może będzie chodzić podobnie jak 1050 Ti ze względu na słaby komputer, więc nie ma sensu pchać się w 1060?

Mniej lub bardziej zależy od gry, ale generalnie różnica na korzyść 1060 będzie zawsze.

Na Twoim miejscu doczytałbym jednak, czy owa poleasingowa płyta obsłuży nowsze karty graficzne - swego czasu trafiłem na poleasingowy komputer z i5 2400 na płycie z chipsetem H61 na którym nie ruszała karta żadna nowsza, niż GTX 650...

Data: 2018-08-22 00:01:38
Autor: cosinus.lu2012
W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 16:02:48 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:
> [...]

Na Twoim miejscu doczytałbym jednak, czy owa poleasingowa płyta obsłuży nowsze karty graficzne - swego czasu trafiłem na poleasingowy komputer z i5 2400 na płycie z chipsetem H61 na którym nie ruszała karta żadna nowsza, niż GTX 650...

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Niestety, muszę dalej prosić o ewentualną pomoc - nawet nie wiem, jak sprawdzić kompatybilność płyty z kartą graficzną.
Specyfikacja płyty:
https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-P55M-UD2-rev-11#sp

Da się coś z tego wyczytać, czy na tej płycie pójdzie GTX 1060?

Pozdrawiam.
Michał.

Data: 2018-08-22 09:28:47
Autor: zhbick
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b59fd737-bd30-429f-aeb4-336a134edd2b@googlegroups.com...

[...]

Będzie działać:
http://forum.pclab.pl/topic/1179974-problem-z-gtx-1060/

Oczywiście, w celu uniknięcia problemów takich, jak w powyższym wątku, zdecydowałbym się na świeżą instalację systemu.

Data: 2018-08-22 08:33:48
Autor: Chris
W dniu 2018-08-21 o 14:45, cosinus.lu2012@gmail.com pisze:
Pasuje dzieciakowi wymienić kartę graficzną na nowszą.
Rozmowy się toczą wokół 1050Ti, ewentualnie można trochę poczekać, dozbierać i kupić 1060/6GB.

Zdecydowanie 1060, pochodzi zdecydowanie dłużej a o procesor się nie martw bo to głównie karta graficzna obrabia teraz gry a nie procek.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2018-08-22 12:03:25
Autor: z
W dniu 2018-08-22 o 08:33, Chris pisze:
Zdecydowanie 1060, pochodzi zdecydowanie dłużej a o procesor się nie martw bo to głównie karta graficzna obrabia teraz gry a nie procek.

Niby tak ale ja podmieniłem synowi na wakacje :-) i5 Skylake 6500 (chyba) na G4400  to się młody skapował i lamentował że nie może grać na GTX960
Oczywiście dysk SSD i 8 GB RAM.

Ten G4400 Skylake jest chyba porównywalny wydajnościowo z ze starymi i5 w polizingach.
Też się zdziwiłem ale jednak CPU różnicę robi.

Być może to przez granie w sieci, komunikatory i te wszystkie steamy w tle.

Data: 2018-08-22 12:53:21
Autor: zhbick
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b7d34ed$0$590$65785112@news.neostrada.pl...

Niby tak ale ja podmieniłem synowi na wakacje :-) i5 Skylake 6500 (chyba) na G4400  to się młody skapował i lamentował że nie może grać na GTX960

Odinstalowanie nVidia GeForce Experience potrafi zdziałać cuda :)

Dla przykładu Wiedźmin 3 na GTX 1060 z procesorem i5 drugiej generacji (SandyBridge) bez tego g*wna trzymał się w przedziale 50-60 FPS a po jego zainstalowaniu (samoczynnie, wraz z aktualizacją sterowników) liczba klatek spadła o połowę...

Wymiana grafiki w starszym komputerze