Wymiana hamulców na v-brake

Data: 2009-04-30 01:06:44
Autor: madej
Wymiana hamulców na v-brake
Witam,

Nie mogę znaleźć jakiegoś konkretnego info na ten temat więc
postanowiłem zapytać.
A mianowicie mam rower Giant z '97, który ma starego typu hamulce
(takie jeszcze sprzed v-brake, nie znam ich nazwy).
Chcę wymienić na v-ki (jakieś Deore, lub Alivio). Ale niestety nie mam
pewności, że będzie możliwe zamontowanie ich w miejscu obecnych.
Da się tak bezboleśnie wymienić stare hamulce na nowe v-ki?

z góry dzięki za info.

Pozdrawiam
Madej

Data: 2009-04-30 01:15:15
Autor: eptasinski
Wymiana hamulców na v-brake
Da się tak bezboleśnie wymienić stare hamulce na nowe v-ki?
O ile mowa o cantileverach* to konieczna będzie wymiana także klamek/
klamkomanetek i praktycznie pancerzy oraz linki - całego układu
hamulcowego:)

*Cantilever - prosta konstrukcja dwóch krótkich, mocowanych na
trzpieniach, znajdujących się na widelcu ramion, zagiętych w środku
długości tak, że ich końce oddalają się od obręczy. Ramiona zawieszone
są niejako na rozchodzącej się nad oponą lince hamulcowej z pancerzem
opartym o przelotkę będącą w stałej odległości od obręczy

Data: 2009-04-30 01:15:21
Autor: Jedrus
Wymiana hamulców na v-brake
On 30 Kwi, 10:06, madej <jakub.madej...@gmail.com> wrote:
[...]

Cantilevery można spokojnie zmienić na V-ki. Pod warunkiem, że
zmienisz komplet, tzn hamulce i klamki. Klamki od V-brake'ów ciągną
inną ilość linki niż te od canti.

Pozdr.

Data: 2009-04-30 10:15:19
Autor: ikov
Wymiana hamulców na v-brake
A mianowicie mam rower Giant z '97, który ma starego typu hamulce
(takie jeszcze sprzed v-brake, nie znam ich nazwy).
Chcę wymienić na v-ki (jakieś Deore, lub Alivio).

Nie powinno być problemu - stare cantilevery można wymienić na v-ki, bo piwot powinien być identyczny. Oczywiście muszą być też inne klamki, bo różnią się od canti naciągiem linki, ale poza tym nie powinno być problemu.

--
http://ikov.bikestats.pl

Data: 2009-04-30 10:21:09
Autor: dziki
Wymiana hamulców na v-brake
Użytkownik "madej" <jakub.madejski@gmail.com> napisał w wiadomości news:5c22ef46-f6c9-4564-ad7f-bacd794ce163v23g2000pro.googlegroups.com...

[...]

jak masz cantilevery to da sie to zmienic bez problemu. Zeby jeszcze wszystko dzialalo jak nalezy bedziesz musial jeszcze wymienic klamki.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-30 11:39:41
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Wymiana hamulców na v-brake

[...]

Niektórzy piszą, że trzeba też wymienić klamki.
Ja wymieniałem canti na v-ki i zmieniać klamek nie musiałem, bo te klamki w makrokeszu żonowym, to siakieś takie dziwne są, ni to v-kowe, nie cantiowe.

Działą pięknie, modulacja jest.

zyga

Data: 2009-04-30 05:55:26
Autor: madej
Wymiana hamulców na v-brake

Dzięki wielkie za potwierdzenie moich przypuszczeń.
Oczywiście zamierzam wymieniać wszystko. Bo chociażby linki mają uuu
12 lat ;-)
Więc klamki też idą do wymiany.

Pozdrawiam
Madej

Data: 2009-04-30 13:06:47
Autor: Maciej
Wymiana hamulców na v-brake
Da się tak bezboleśnie wymienić stare hamulce na nowe v-ki?

Odpowiedzieli Ci juz, ze da sie.
Po wymianie scisnij tylni hamulec i pusc, obserwuj
jednoczesnie z tylu rame-przy hamulcu. Jezeli rozchodzi
sie na boki, warto dodac do hamulca booster.
Zniweluje niepotrzebne naprezenia, rama nie bedzie pracowac
na spawach co tez powinno podniesc sile hamowania.

Maciek

Wymiana hamulców na v-brake