Wymiana hamulcy na tarczowe

Data: 2019-08-03 14:59:47
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
W nawiazaniu do posta o nowych kołach na prezent... ;-P

Postanowiłem zrobić sobie prezent i wymienic hamulce na tarczowe.
A co!

Cel? Bo chce! Obecnie mam klamkomanetki alivio 3x7.

Jaki byłby koszt sprzetowy takiej wymiany?

Co kupic? Pewnie musiałbym kupić osobno manetki do zmiany biegów plus hamulce?

Co do hamulców, nie lubie kupowac roznych rzeczy po 3 razy a z drugiej strony wiem ze człowiek sie szybko do luksusu przyzwyczaja wiec pewnie warto byłoby isc od razu w hamulce hydrauliczne?

Z gory dzieki za wszelkie porady.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2019-08-03 10:44:41
Autor: zbrochaty
Wymiana hamulcy na tarczowe
Postanowiłem zrobić sobie prezent i wymienic hamulce na tarczowe.
A co!Cel? Bo chce!

A czy nagle zaczales jezdzic blotniste przelaje?
Jesli nie, to klocki najwyzej sobie wymien...

Co kupic? Pewnie musiałbym kupić osobno manetki do zmiany biegów plus hamulce?
nie lubie kupowac roznych rzeczy po 3 razy

Ale nie tylko bedziesz kupowal rzeczy po kilka razy, ale wrocisz po porady z powodu braku kompatybilnosci roznych elementów...

Chlopie, to tak jak w autach... cos sie zuzylo to wymieniasz i jedziesz dalej. jak zaczynasz kombinowac z "tuningiem" to zazwyczaj wychodzi "wiejski tuning"

Nic nie rob... albo lepiej rob.  I d z   n a   r o w e r.
I uzywaj tego co dobrze dziala.
L e p s z e   j e s t   w r o g i e m   d o b r e g o.

Albo naciagnij tesciowa na nowy rower (oczywiscie karbonowy), ktory od razu ma hydrauliki na pokladzie :))

Data: 2019-08-04 06:59:45
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik zbrochaty zbrochaty@gmail.com ...

Postanowiłem zrobić sobie prezent i wymienic hamulce na tarczowe.
A co!Cel? Bo chce!

A czy nagle zaczales jezdzic blotniste przelaje?
Jesli nie, to klocki najwyzej sobie wymien...

Chciałbym grzecznie zauwazyc ze kwestia - "zmieniac czy nie" nie jest tematem tej dyskusji... :))

[...]

Moze tak być, dlatego pytam przed kupnem a nie po :)

Chlopie, to tak jak w autach... cos sie zuzylo to wymieniasz i
jedziesz dalej. jak zaczynasz kombinowac z "tuningiem" to zazwyczaj
wychodzi "wiejski tuning"
polimeryzowałbym :)
Dołozyłem sobie w samochodzie kilka bardzo przydatnych rzeczy bez których nie wyobrazam sobie samochodu (kamera cofania, czujniki cofania, termometr, wymieniłem oswietlenie paki, zmieniłem rozmiar opon :)))

[...]

Pomijajac zart o tesciowej - sugerujesz ze lepiej kupic od razu cały rower niz przerabiac obecny (unibike everest dx)? --
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
Henry Louis Mencken

Data: 2019-08-04 00:24:03
Autor: Ignac
Wymiana hamulcy na tarczowe
A co zrobisz z piwotami v-b w amorze i ramie, będą sterczeć jak rogi diabła?Wiem, utniesz szlifierką i powstanie totalna kaszana. Ponadto, taki rowery na olx chodzą po 400 pln. Ale, Twój rower, Twoja wola.

Data: 2019-08-04 09:59:44
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik Ignac smak870221@gmail.com ...

A co zrobisz z piwotami v-b w amorze i ramie, będą sterczeć jak rogi
diabła?Wiem, utniesz szlifierką i powstanie totalna kaszana.

Mogę uciąc, moga sterczeć - przyznam ze w kwesti wygladu nie jestem jakims wielkim purysta - liczy sie dla mnie przede wszystkim działanie.

Ponadto, taki rowery na olx chodzą po 400 pln.

Takie czyli jakie?
Takie jak moj?

No i co w zwiazku z tym? Bo nie do konca zrozumiałem, na czym miała ta uwaga porada polegac?

Ale, Twój rower, Twoja wola.

Bez watpienia! Ale o porade chyba moge zapytac zeby tą wole mądrze skonstruowac?

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2019-08-05 09:08:28
Autor: abn140
Wymiana hamulcy na tarczowe

Chciałbym grzecznie zauwazyc ze kwestia - "zmieniac czy nie" nie jest
tematem tej dyskusji... :))
gdzies na yt widzialem goscia ktory koniecznie chcial miec jedna rame u siebie.
no ale ni hu hu....
musial kupic caly rower.
zapewne jest troche takich przypadkow.
sprobuj poszukac, byc moze lepiej kupic caly rower producenta ktory samych ram nie sprzedaje.
rame wlasnie sprzedac. hample przelozyc.
reszta szpeju tez sprzedac jako nowy...
zapewne wyjdzie najtaniej.....
no nie zapewn.e byc moze. w koncu sie nie znam

Data: 2019-08-05 09:59:59
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik abn140 abn140@googlemail.com ...

[...]

No juz mnie koledzy nakierowali ze to nie takie proste jak myslałem.

sprobuj poszukac, byc moze lepiej kupic caly rower producenta ktory
samych ram nie sprzedaje.
rame wlasnie sprzedac. hample przelozyc.
reszta szpeju tez sprzedac jako nowy...

szpej nie jest nowy wiec i jako taki nie bede go sprzedawał.

zapewne wyjdzie najtaniej.....

kilka stowek w ta czy w ta jakos przezyje - w sumie nie pytałem o najtansza opcje :)))

no nie zapewn.e byc moze. w koncu sie nie znam
a ja juz w ogole sie nie znam :) --
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
Frank Herbert

Data: 2019-08-03 13:44:38
Autor: WS
On Saturday, August 3, 2019 at 4:59:48 PM UTC+2, Budzik wrote:
W nawiazaniu do posta o nowych kołach na prezent... ;-P
Postanowiłem zrobić sobie prezent i wymienic hamulce na tarczowe..
Obecnie mam klamkomanetki alivio 3x7.

hm ;)
Wyglada to na jakis zabytek, wiec najlepiej nowy rower ;)

A tak powaznie:
1. Musisz miec mocowanie zacisku do ramy, tyl + widelec
2. Piasty z opcja montazu tarcz

A co do hamulcow... co kto lubi, ja bym mostowal tylko hydrauliczne
Np. dzis trafilismy na deszcz zjezdzajac z grani Malinowska Skala - Magurka i zona bez wiekszych problemow zjechala czerwony + zielonym szlakiem, uzywajac XT BR-M8000 (wg nie bardzo fajne, jednopalcowe klamki nie wymagajace wiekszej sily)

Data: 2019-08-04 07:59:45
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

[...]

unibike everest dx - po prostu rower który ma pare latek.
Ale ze w miedzyczasie wymieniłem cały naped bo sie zjechał to działa idealnie no moze poza hamulcami.
W hamulcach wymieniałem juz całe linki z pancerzami, klocki, dołozyłem booster i to nadal nie jest to co bym chciał.

[...]

Widze ze ten zestaw ok 700zł.
Ale do tego byłyby potrzebne jeszcze tarcze i manetki do przerzutek.
Sa tu jakieś kompatybilności przewidziane czy mozna brac cokolwiek?
Z tego co pamietam, jak mam przerzutki shimano to manetek tez powinienem trzymac sie shimano bo sramy miały kiedys inny uciąg. Dobrze kojarze?
W temacie - czy triggery, czy revoshift mam dowolnosc?

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2019-08-04 02:15:54
Autor: WS
On Sunday, August 4, 2019 at 9:59:46 AM UTC+2, Budzik wrote:
Ale do tego byłyby potrzebne jeszcze tarcze i manetki do przerzutek.
Sa tu jakieś kompatybilności przewidziane czy mozna brac cokolwiek?

Przy ham. hydraulicznych to nie wiem, nigdy nie mialem kombinowanych, tylko kompletny zestaw. Jakos nie bardzo widze taka opcje. Mam Hayesa, Magure i Shimano, kazde na inny plyn dziala :(

Z tego co pamietam, jak mam przerzutki shimano to manetek tez powinienem trzymac sie shimano bo sramy miały kiedys inny uciąg. Dobrze kojarze?
W temacie - czy triggery, czy revoshift mam dowolnosc?

Jesli masz klamkomanetki to sie bardziej komplikuje - najlepiej wymienic na osobne manetki do przerzutek i klamki hamulcow ;)
Pewnie da sie na tym zalozyc tarczowe mechaniczne na linke (takie, co dzialaja z klamkami v-break), ale nigdy nie maialem takich, wiec pozostaje googlowanie.

Googiel mowi, ze ten Unibike Everest DX ma z przodu uchwyt pod ham. tarczowe, z tylu nie znalazlem.

No i ze ma piasty SHIMANO ALTUS RM40 + RM40-7, a one chyba nie maja opcji montazu tarczy, czyli tez do wymiany, a wtedy to juz lepiej nowe kola ;)

....i powoli wyjdzie, ze lepiej drugi rower kupic ;)

Data: 2019-08-04 05:16:10
Autor: Rowerex
Wymiana hamulcy na tarczowe
W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 13:59:46 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Ok. To w takim razie co moge zmienic w obecnych v-brakach zeby przy uzyciu niewielkiej siły rower stawał deba w miejscu? :)
Wymienic hamulce? Klamkomanetki?

https://tinyurl.com/y2olbs8r

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-04 05:54:47
Autor: Ignac
Wymiana hamulcy na tarczowe
Cytat: No i dupa:)))).koniec cytatu.             No nareszcie żeś zrozumiał i zobacz jaką batalię wszyscy z Tobą stoczyli, żeby Cię odwieść od nieracjonalizmu. Pozostaje Ci, jedynie, podziękować wszystkim za to!

Data: 2019-08-04 06:08:35
Autor: Ignac
Wymiana hamulcy na tarczowe
Żeby porada jednak była konstruktywna, to kup sobie nowe, dwa komplety szczęk hamulcowych, na tył i przód. Stare, ponad 10 letnie są pewnie zapieczone z powodu pyłu/brudu i mają wypracowanie sprężyny. Koszt 60-80 pln.

Data: 2019-08-04 13:59:44
Autor: Budzik
[...]

Dokładnie tak zrobię na początek. Dziekuje za konstruktywną i merytoryczną dyskusje!

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2019-08-05 07:09:23
Autor: zbrochaty
W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 15:08:37 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
[...]

Uwazam, ze nie masz racji.
Jaki jest sens wymiany szczek hamulcowych, przeciez te szczeki "nie zmiękły".
Sprezyny moze sa troche slabsze niz kiedys, ale przeciez one nie maja
z a d n e g o _ wplywu na sile hamowania, a co najwyzej na powrot szczek do polozenia wyjsciowego. Najwyzej trzeba rozebrac i przeczyscic.
Wg mnie jest problem z pancerzami/linkami, sa zbyt miekkie i podatne. Sam kiedys mialem problem w mieszczuchu i dopiero kiedy w ramach gwarancji producenta wymienili mi pancerze i linki to zaczelo blokowac tylne kolo. a chodzilo o najslabsze z mozliwych hamulcow, a mianowicie o hamulce rolkowe. Mozna przeszukac archiwum grupy sprzed kilku lat.
Jeszcze jedno mnie dziwi: goral i klamkomanetki? ....
Wszystkie gorale sprzed lat maja oddzielnie manetki przerzutki i klamki hamulcow.
Skad klamkomanetki?
Moze ten problem masz na wlasne zyczenie?

Jeszcze raz piszę, ze to tak jak w aucie: cos sie zuzywa, wymieniasz na kompatybilne i jedziesz dalej, a kombinowanie prowadzi tylko do klopotow.....

Data: 2019-08-05 07:16:39
Autor: zbrochaty
[...]

Sorry Ignac, pisalem pod Twoim postem, a potem zaczalem odpowiadac Budzikowi...

Data: 2019-08-05 08:11:01
Autor: Ignac
Wymiana hamulcy na tarczowe
Ok. A meritum o niehamowaniu jest takie. Szczęki obracają się na takim adapterze- tulejce, niektóre wersje są nawet nierozbieralne. Marketing tego nie smaruje i użytkownicy też, a po latach robi się tam beton- kurz/pył + woda. Szczęka się odchyla, ale ten beton uniemożliwia dociśnięcie klocka. Tyle w temacie.

Data: 2019-08-05 09:44:02
Autor: zbrochaty
W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2019 17:11:02 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
[...]

Przepraszam Cie bardzo, ale moj rozum tego nie kupuje.
Nawet jakby hipotetycznie bylo tak jak piszesz, to bardzo latwo to sprawdzic bez kupowania nowego zestawy szczek. Wystarczy rozpiac hamulce, odkrecic klocki i zobaczyc czy szczeka idzie dalej o kilka stopni katowych w strone kola. Ewentualnie mozna jeszcze prysnac WD 40, jesli wydaje sie ze jest zbyt duzy opor na piwotach.
Stawiam na to, ze jest to wina pancerza/linki.

Ewentualnie kolega zakombinowal ze zmiana manetek przerzutek
i klamek v-brejkow na klamkomanetki kilka lat temu i ma problem, jak pisze, od kilku lat...

Data: 2019-08-05 10:05:35
Autor: przemek.jedrzejczak
Wymiana hamulcy na tarczowe
Jakkolwiek nie ujalbym tego tymi słowami zgadzam się z przedmówca ;-)

Data: 2019-08-05 10:34:23
Autor: WS
On Monday, August 5, 2019 at 6:44:04 PM UTC+2, zbrochaty wrote:

[...]

+1

Wg mnie od reki da sie zauwazyc w czym problem, zaciskajac wolno klamke trzeba dokladnie patrzyc co sie dzieje... ;) Jesli klocki sie przestaja zblizac/dociskac, to gdzies widac efekt... np. w rowerze znajomej (tesco 199PLN ;) ) ewidentnie bylo widac giecie sie klamki i ramion v-brake. To jedyny hamulec, ktorego nie udalo sie ustawic. Maks uzyskany efekt to brak przyspieszania na obu hamulcach przy zjezdzie do mojego garazu ;)
Na szczescie z miesiac pozniej jakis debil jej ukradl to badziewie ;)

Data: 2019-08-05 19:59:58
Autor: Budzik
[...]

Nic nie zmieniał.
Ale przejrzałem troche archiwum i rower ma minimum 15 lat a klamkomanetki jakie były oryginalnie od poczatku to altus st-ef29

W miedzyczasie zmieniałem kasete z tyłu i naped przód ale przerzutki, klamkomanetki iv-breaki są od nowosci takie same.

Data: 2019-08-05 17:59:59
Autor: Budzik
[...]

To nie jest wielki koszt - mozna wymienic. Dzieki.

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2019-08-05 17:59:59
Autor: Budzik
[...]

Taki był pierwszy trop pare lat temu i dlatego zleciłem w serwisie wymiane linek i pancerzy-  było troche lepiej  ale do ideału daleko.

Jeszcze jedno mnie dziwi: goral i klamkomanetki? ....
Wszystkie gorale sprzed lat maja oddzielnie manetki przerzutki i
klamki hamulcow. Skad klamkomanetki?
Moze ten problem masz na wlasne zyczenie?

Nie wiem skąd to zdziwienie.
Jak kupowałem ten rower to w tej klasie cenowej klamkomanetki st-ef50 to było bardzo popularne rozwiazanie.

Jeszcze raz piszę, ze to tak jak w aucie: cos sie zuzywa, wymieniasz
na kompatybilne i jedziesz dalej, a kombinowanie prowadzi tylko do
klopotow....

ok, zgadzam sie.
Argument pod tytułem "nie da sie" tudziez "jest to bardzo ekonomicznie nieopłacalne" ma bardzo silny wydzwiek :)

Musze w takim razie udac sie ponownie do serwisu i poprosic ponownie o wymiane linek tłumaczac problem. Moze podejdą do sprawy troche dokładniej.

Moze przy okazji załozyc jakies bardziej wyszukane klocki...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2019-08-05 22:02:10
Autor: borsuk
W dniu 2019-08-05 o 19:59, Budzik pisze:

[...]

W życiu nie byłem w serwisie rowerowym i może dlatego wiem, że pierwszą rzeczą do wymiany są klocki (używam Author ABS-3CC i polecam), a drugą właśnie sprężyny (łącznie z hamulcami, bo samych nie dostaniesz) , natomiast linki i pancerze na ostatnim miejscu. Najpierw sprawdzasz czy sprężyna jest zapięta na ostatnią dziurkę, jeżeli nie, to ją na nią przepinasz, co pomaga na pewien czas.
Przy dalszych problemach wymieniasz hamulce (czyszcząc i smarując piwoty). Wbrew pozorom sprężyny nie są wieczne.

Data: 2019-08-05 13:37:13
Autor: zbrochaty
[...]

Przekonaj mnie uzywając logicznych argumentów ***,
j a k i   w p l y w   n a   s i l e   h a m o w a n i a _ maja sprezyny, ktore
o d w o d z a _ szczeki po puszczeniu klamki

______
*** Kazde, nawet bardzo skomplikowane zjawisko mozna wytlumaczyc uzywajac prostych słow, tak aby zrozumial szostoklasista

Albert Einstain

Data: 2019-08-06 08:38:07
Autor: borsuk
W dniu 2019-08-05 o 22:37, zbrochaty pisze:

j a k i   w p l y w   n a   s i l e   h a m o w a n i a _ maja sprezyny, ktore
o d w o d z a _ szczeki po puszczeniu klamki

Bardzo duży - ich brak lub złe ustawienie powoduje, że hamowanie jest niemożliwe i dywagacje o sile są wtedy wręcz idiotyczne. Tyle w sprawie logiki :)

Data: 2019-08-06 09:26:38
Autor: borsuk
W dniu 2019-08-06 o 08:38, borsuk pisze:
[...]

Uzupełniam swoją zbyt skrótową wypowiedź. Warunkiem dobrego ustawienia szczęk hamulcowych, a co za tym idzie dobrego hamowania są sprawne sprężyny.
I potarzam  - w razie problemów z hamowaniem sprawdzamy:
1.klocki
2.ustawienie szczęk (sprężyny)
3.centrowanie koła
4. linki i pancerze

Data: 2019-08-06 01:25:41
Autor: zbrochaty
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2019 09:26:39 UTC+2 użytkownik borsuk napisał:
> [...]
I potarzam  - w razie problemów z hamowaniem sprawdzamy:

Sprezyny nie maja zadnego wplywu na _s i l e_  h a m o w a n i a_, bo o sile hamowania jest ten watek.
To, co oczywiste z logicznego punktu widzenia postanowilem sprawdzic praktycznie w mysl starej zasady "praktika jebiut tieorju"

Wzialem gorala, rozpedzilem sie do predkosci 20kmh i zahamowalem (tylko tylnym)
Po czym odpialem sprezyny od szczek i znowu sie rozpedzilem (20kmh)i zahamowalem.
Sila hamowania taka sama. Oczywiscie po zahamowaniu w drugim przypadku szczeki nie zostaly odwiedzione i klocki zaczely ocierac sie o obrecz.
Wniosek jest taki, ze szukalbym glownej przyczyny w podatnych linkach i podatnych pancerzach.
A najsamprzod wzialbym dobry rozpuszczalnik i wyczyscil dokladnie obrecze i klocki, a potem wymienil linki z pancerzami.
Przydalyby sie jakies fotki, gdyz moze linka tylnego hamulca jest w pancerzu na calej dlugosci i niewlasciwie przepuszczona wzdluz ramy i tylnego widelca stwarza zbyt duzy opor (zbyt pozaginana) i jeszcze pracuje "na boki" ograniczajac skutecznosc hamowania.
W moim starym dwudziestokilkuletnim goralu sa tulko dwa krotkie kawalki pancerza z przodu i z tylu, a dlugi odcinek po ramie to gola struna. Moze dlatego mam wszystko oryginalne o poczatku - tylko smaruje 2x do roku

Data: 2019-08-06 10:59:56
Autor: Budzik
[...]

Zrobię fotki w weekend i wrzuce.
Stwierdziłem, ze na początek wymienie klocki z takich zwykłych na takie wybajerzone jak kolega polecał :))))

Jak to nie pomoże - załoze nowe szczeki.
Np takie:
https://allegro.pl/oferta/avid-hamulce-v-brake-single-digit-3-komplet-
2kola-4980317641

Jak to nie pomoże - to wymienie linki i pancerze.

Jak to nie pomoże - wymienie klamkomanetki np. na ACERA ST-EF500 albo ST-
EF65

Jak to nie pomoże - uznam ze moj rower jest po prostu wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2019-08-06 05:27:11
Autor: zbrochaty
[...]

Zla kolejnosc :))

- najpierw odtluszczenie
- potem fotki
- potem pancerze
- potem klocki
- sprezyny nieistotne, sa tylko po to, aby szczeki dzialaly symetrycznie
  i wracaly do punktu wyjscia (vide moje doswiadczenie, ktore kazdy moze
  powtorzyc we wlasnym zakresie)
- szczeki tez nie zmiekly - zostaw

Zamieszczasz takie madre cytaty pod swoim podpisem, a sam, jak mi sie wydaje nie wyciagasz logicznych wnioskow... :))

Czy ten rower mial hamulce jak brzytwa od nowosci, czy dopiero serwis spieprzyl kilka lat temu?

Data: 2019-08-06 17:59:56
Autor: Budzik
[...]

15 lat... trudno powiedziec... rowniez dlatego ze ja bylem pare kilo lzejszy... Wydaje mi się ze miał lepsze.
Serwis nie spieprzył bo własnie z tego powodu rower do serwisu powedrował. Po prostu troche polepszył ale nie na tyle zeby było super dobrze.

Oczywiście takie czynności jak odtłuszczanie rantów felg było jak najbardziej robione.

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2019-08-07 08:46:07
Autor: JDX
On 2019-08-06 19:59, Budzik wrote:
[...]
[...]
A klamki w tych klamkomanetkach to są metalowe czy plastikowe? Bo
plastik to dziadostwo - naciskasz paluchami, ale zamiast mocniejszego
zaciskania się szczęk klamka się wygina. W każdym razie pierwszą rzeczą,
którą bym zrobił to wymiana klocków na takie 3w1 klasy 15-20 zł za parę.
A jak już będziesz miał rozpięte hamulce, to przy okazji sprawdziłbym
jak chodzą szczęki - powinny obracać się luźno, bez oporów. Jeśli nie,
to przyda się trochę higieny w postaci czyszczenia i smarowania piwotów.
Serwisu do tego nie trzeba.

Data: 2019-08-07 09:59:54
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
UĹźytkownik JDX jdx@onet.pl ...

[...]
czyszczenia i smarowania piwotĂłw. Serwisu do tego nie trzeba.

To chyba jest aluminium. W kazdym razie nie plastik.
Tak wlasnie zrobię - kupiłem klocki, do tego na wszelki wypadek kupiłem szczeki avida na tył (tanie a w razie czego oddam)
W niedziele powalcze z tematem :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2019-08-11 18:59:44
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

[...]

Przerpaszam, fotek nie ma bo było dzis tyle roboty ze wymiana klocków spadła na koniec listy priorytetów.
I juz mi sie nie chciało.

Ale:
dotychczas miałem klocki alhambra )takie załozył serwis przy wymianie linek i pancerzy.

Wymieniłem na author 3cc czy jakos tak i... temat uwazam za zamkniety...
Naciskam hamulec troche mocniej i koło staje w miejscu - tak jak powinno.
:)))
Te klocki kosztuja 14zł na koło... ech...

Dziekuje wszystkim za porady.

BTW szczeki hamulcowe chodzą ładnie, rowno, bez oporów pomimo swojego słusznego wieku.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2019-08-11 12:53:32
Autor: Rowerex
Wymiana hamulcy na tarczowe
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 21:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Przerpaszam
(...)
[...]

[Fanfary] WYLECZONY!!! [Fanfary][Hymn dziękczynny]

A teraz idź się publicznie wychłostać na pl.pregierz, bo w poście rozpoczynającym ten wątek, może po za jednym zdaniem, napisałeś same kłamstwa :P

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-12 10:59:59
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik Rowerex rowerex@op.pl ...

[...]

łubudubu łubudubu!

A teraz idź się publicznie wychłostać na pl.pregierz, bo w poście rozpoczynającym ten wątek, może po za jednym zdaniem, napisałeś same
kłamstwa :P
Hmm, zaskoczyłes mnie takim odbiorem. :-)
Ale ze czasami pewne sprawy łatwiej zauwazyc z boku - moge poprosic o szczegóły w ktorych fragmentach konkretnie kłamałem i dlaczego?

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2019-08-12 09:13:14
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Hmm, zaskoczyłes mnie takim odbiorem. :-)
Ale ze czasami pewne sprawy łatwiej zauwazyc z boku - moge poprosic o szczegóły w ktorych fragmentach konkretnie kłamałem i dlaczego?

A proszę bardzo :)

W nawiazaniu do posta o nowych kołach na prezent... ;-P

Marne nawiązanie, bo zapewne nie dostałeś propozycji iluś tam PLN na dowolny rowerowy cel - więc kłamstwo.

Postanowiłem zrobić sobie prezent i wymienic hamulce na tarczowe.

Postanowiłeś skoczyć z mostu - no to skacz! Nie było nigdy żadnego postanowienia - czyste kłamstwo - zresztą napisałem Ci jak się takie postanowienia realizuje.

A co!
Cel? Bo chce!

Takie bajki to opowiadaj dzieciom - stek bzdur i kłamstw.

Obecnie mam klamkomanetki alivio 3x7.

No pięknie - masz rowey z V-brak'eami i chcesz tarczówki? Czysty surealizm - najprawdopodobniejszy scenariusz jest taki, że istnieją mizernie-mizerne i znikomo-znikome szanse, że Twój rower jest w jakikolwiek sposób przystowany do tarczówek - więc tylko potwierdzasz kłamstwo o "postanowieniu".

Zresztą, po jasną cholerę podawałeś konkretny model klamkomanetek jednocześnie pisząc o hamulcach hydraulicznych? Tylko w jednym celu - by dostać porady odnośnie V-brake, a pisanie o tarczówkach to tylko zagrywka psychologiczna, aby "odbiorcy zewnętrzni" odwiedli Cię od "skoczenia z mostu".

Jaki byłby koszt sprzetowy takiej wymiany?

To Cię nie interesuje, bo zakładając opisany wyżej scenariusz nie masz najmniejszego zamiaru wydać więcej niż naście złotych - pytanie pełne fałszu i kłamstwa.

Co kupic? Pewnie musiałbym kupić osobno manetki do zmiany biegów plus
hamulce?

Kłamstwo na kłamstwie - nie chcesz kupić zadnych tarczówek, bo i tak byś ich nie zamontował z czysto technicznych powodów

Co do hamulców, nie lubie kupowac roznych rzeczy po 3 razy

Tutaj napisałeś prawdę - bardzo często zdarzają Ci się wtopy z kupnem (np. allegro) - nie można nie lubić czegoś, czego się nigdy nie doświadczyło

a z drugiej strony wiem ze człowiek sie szybko do luksusu przyzwyczaja wiec pewnie warto byłoby isc od razu w hamulce hydrauliczne?

Brednie do kwadratu - nawet nie wiesz jak działają tarczówki w porównaniu z V-brake, bo nie masz tu absolutnie żadnego doświadczenia, a mimo to piszesz o wyimaginowanym "luksusie".

Z gory dzieki za wszelkie porady.

Chcesz skoczyć z mostu, to skacz - chcesz kupić, to kupuj, nie chcesz to pisz prawdę.

Twój post powinien brzmieć tak: "Mam problem z hamulcami V-brake - słabo hamują, poradźcie co zrobić" - i to by wystarczyło, bez chrzanienia o "postanowieniu" by "kupić tarczówki" Wystarczy? :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-12 17:59:59
Autor: Budzik

Budzik napisał:
[...]

Bede twierdził ze po prostu zart.
Stąd był emotikon.

[...]

Postanowienie było.
Tyle ze poparte brakiem wiedzy wiec i nic dziwnego ze niezbyt madre.
Od czego jest grupa zeby z tej niewiedzy wyprowadzic.

A co!
Cel? Bo chce!

Takie bajki to opowiadaj dzieciom - stek bzdur i kłamstw.

Ach, tu bedzie mi ciezko odpowiedziec, bo tak merytorycznie napisałes...

[...]

Wynika to jak napisałem powyzej - z niewiedzy. Skoro kupiłem rower w którym jest przygotowane mocowanie pod tarczówki z przodu to przynajmniej jako laik mogłem sadzic ze wymiana jest wzglednie prosta.
A ze sie myliłem? Mylic sie jest rzecza ludzka!

[...]
Przewaznie staram sie podac mozliwie duzo danych zeby nakreslic sytuacje.

Jaki byłby koszt sprzetowy takiej wymiany?

To Cię nie interesuje, bo zakładając opisany wyżej scenariusz nie
masz najmniejszego zamiaru wydać więcej niż naście złotych - pytanie
pełne fałszu i kłamstwa.

ROTFL

[...]

Z ciekawości - ty sie na wszystkim znasz?

[...]

Mozesz podac zródło tego "bardzo czesto"?

[...]

A moge nie miec pojecia?
To tylko dodatkowo uprawdopodabnia to zem laik wiec i takie decyzje moge podejmowac.

[...]

Widzisz, problem polega na tym ze ja do tego problemu juz kiedys tak podszedłem. Pojechałem do serwisu, dalem dokładnie takie zlecenie i serwis sprobował. Nie udało sięw w stopniu 100% zadowalającym.
Sadziłem wiec ze trzeba podejsc do problemu inaczej.
Ale widze ze trafiłem na rowerowego jasnowidza, mentaliste i wrozke w jednym. I jednoczesnie chyba nadepnałem na odcisk. Troche dziwne ale przeciez nie bede zabraniał ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2019-08-12 13:53:38
Autor: Rowerex
Wymiana hamulcy na tarczowe
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 20:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

 ;-DDD

O, i tu się zgadzam - zawsze się przyda trochę dystansu, nawet przy próbie skakania z mostu :))

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-13 04:59:57
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik Rowerex rowerex@op.pl ...

 ;-DDD

O, i tu się zgadzam - zawsze się przyda trochę dystansu, nawet przy
próbie skakania z mostu :))
Uff, bo ja juz myslałem ze ty tak na serio ;-PPP

--
Pozdrawia... Budzik
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

Data: 2019-08-13 11:41:47
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana hamulcy na tarczowe
Byle nie sięgnąć dna ;-)

-- -- -
się przyda trochę dystansu, nawet przy próbie skakania z mostu

Data: 2019-08-13 09:59:56
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

się przyda trochę dystansu, nawet przy próbie skakania z mostu

Byle nie sięgnąć dna ;-)

Moznaby wrecz powiedziec ze najwazniejszy dystans podczas skakania z mostu to ten do tafli wody!

Data: 2019-08-13 13:30:32
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana hamulcy na tarczowe
Daje czas na zastanowienie się?

-- -- -
najwazniejszy dystans podczas skakania z mostu to ten do tafli wody

Data: 2019-08-12 22:02:58
Autor: borsuk
W dniu 2019-08-12 o 18:13, Rowerex pisze:

No pięknie - masz rowey z V-brak'eami i chcesz tarczówki? Czysty surealizm -

Dalczego surrealizm? Wymieniasz widelec i przednie koło (albo samą piastę). Sam tak kiedyś robiłem. Masz z przodu tarczówkę, a z tyłu v-brejka. Rozwiązanie jeszcze niedawno popularne w fabrycznych niemieckich rowerach MTB.
Można dyskutować nad sensem takiego działania, ale w przypadku planowania wymiany widelca z powodu spracowanych amortyzatorów może się to okazać całkiem sensowne.

Data: 2019-08-12 14:13:11
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 22:02:56 UTC+2 użytkownik borsuk napisał:
W dniu 2019-08-12 o 18:13, Rowerex pisze:

> No pięknie - masz rowey z V-brak'eami i chcesz tarczówki? Czysty surealizm -

Dalczego surrealizm? Wymieniasz widelec i przednie koło (albo samą piastę).

Klamkomanetki itp - zresztą w wątku pojawia się problem z hamowaniem tylnym kołem, a to już inna bajka, niemal dosłownie bajka...

Gdy ktoś krzyczy, że rzuca się z mostu, to raczej mało kto, może po za pozbawionym uczuć robotem, będzie sugerował odpowiednią technikę (na głowę, na nogi, z saltem, z obciążeniem) - i tak tu właśnie wyszło - większość znakomicie wyczuła w czym rzecz, czyli pogorszenie hamowania V-brake'ami, a nie beznamiętna chęć zmiany na tarczówki, i to mimo tego, że autor słowem o tym nie pisnął zakładając wątek - trzeba to było z niego "wyciągnąć", co zresztą chętnie sam zrobił :)

Ale... - moje wypociny na ten temat traktujcie z dużym dystansem - to takie moje hobby, czyli próba wczuwania się w rzeczywiste intencje, niezapisane, nie dopowiedziane, ukryte w podtekstach  - i zawsze mogę się całkowicie mylić :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-12 23:41:21
Autor: Kubuś Puchatek
[OT] Re: Wymiana hamulcy na tarczowe
W dniu 12.08.2019 o 23:13 Rowerex <rowerex@op.pl> pisze:

Hamulców, na litość! Tyle postów i nikt...?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2019-08-12 15:34:30
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 23:41:23 UTC+2 użytkownik Kubuś Puchatek napisał:
W dniu 12.08.2019 o 23:13 Rowerex <l> pisze:

Hamulców, na litość! Tyle postów i nikt...?

Nie do końca nikt - akurat miałem zamiar na samym początku, ale odpuściłem po upewnieniu się po za tematem w samej zawartości początkowych i kolejnych postów było już OK - więc potraktowałem to jako celowy zabieg artystyczny, który miał podkreślić, że tematu nie należy brać na 100% dosłownie (rzecz jasna to tylko domysły).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-13 04:59:57
Autor: Budzik
[OT] Re: Wymiana hamulców na tarczowe
[...]

O kur....
No to teraz nie mam już nic na swoje usprawiedliwienie! ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2019-08-07 12:06:31
Autor: abs
W dniu 05.08.2019 o 16:09, zbrochaty pisze:
Jeszcze jedno mnie dziwi: goral i klamkomanetki? ....
Wszystkie gorale sprzed lat maja oddzielnie manetki przerzutki i klamki hamulcow.
Skad klamkomanetki?

Chyba chodziło mu o takie fajne klamkomanetki, gdzie same klamki hamulcowe i manetki są oddzielne ale trzymają się razem :) mocowane na jedną odejmę do kierownicy. No nie rodzielisz ich. Teraz już chyba nie ma takich rozwiązań a szkoda, bo fajne to było. O, np:
http://www.bikerecyclery.com/shimano-xt-st-m739-8-speed-rapidfire-shifters-v-brake-levers/

Data: 2019-08-07 11:59:54
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik abs spamout@interia.pl ...

[...]

Te moje nazywały się dokładnie st-ef29

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2019-08-04 13:59:44
Autor: Budzik
[...]

Och, nie przesadzajmy. Batalie? Te kilka postów?
Kurde, skąd takie poruszenie?

Data: 2019-08-04 07:25:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Wymiana hamulcy na tarczowe
-- Ok. To w takim razie co moge zmienic w obecnych v-brakach zeby przy uzyciu niewielkiej siły rower stawał deba w miejscu? :) Wymienic hamulce? Klamkomanetki? Obecnie pomimo wymiany klocków, linek, pancerzy, uzyciu boosta o zablokowaniu tylnego hamulca mozna pomarzyc i to pomimo uzycia sporej siły na klamce.

W sprawnym rowerze nie ma z tym problemu więc podjedź do serwisu i niech fachowiec się wypowie. Pomysł zakładania tarcz kiedy nie jesteś w stanie ogarnąć v-brakow uważam (jak większość) za zabawny

Data: 2019-08-04 15:59:44
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

[...]

Zeby nie było - linki i pancerze wymieniał oczywiście serwis.
Wiec pomysł z tarczówkami rowniez robiłby serwis.

Ale zdecydowanie uwazam ze smiech to zdrowie wiec ciesze sie ze mogłem pomóc ;-DDDD

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2019-08-04 10:00:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Wymiana hamulcy na tarczowe
-- Obecnie pomimo wymiany klocków, linek, pancerzy, uzyciu boosta o zablokowaniu tylnego hamulca mozna pomarzyc i to pomimo uzycia sporej siły na klamce.

Jeśli to dzieło serwisu to śmiało leć z reklamacją.

Data: 2019-08-04 17:40:19
Autor: Budzik
[...]

E, to było pare lat temu...

Data: 2019-08-04 10:48:42
Autor: przemek.jedrzejczak
Wymiana hamulcy na tarczowe
Parę lat bawisz się z regulacją hamulców ? Trollem coś tu jedzie ;-) to jest zabawa na jedno popołudnie

Data: 2019-08-04 18:59:43
Autor: Budzik
Wymiana hamulcy na tarczowe
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

Parę lat bawisz się z regulacją hamulców ? Trollem coś tu jedzie ;-)
to jest zabawa na jedno popołudnie
Nie, po prostu jezdziłem tak jak było.
To nie jest tak ze one w ogole nie hamują.
Przedni powiedziałbym wrecz ze jest ok, tylno jest słaby ale tez hamuje. Tak jakby brakowało sztywnosci ale własnie nie wiem czy ramie, czy ramionom hamulca. Dlatego kupiłem booster.
Po prostu przy mojej wadze nie było szansy zeby nacisnac i zablokować koło.

I tak sobie pomyslałem ze moze wroce do tematu i to w koncu ogarne.

Niepotrzebnie szukasz drugiego dna.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2019-08-04 11:59:44
Autor: Budzik
[...]

No i dupa :))))

[...]

"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso

Data: 2019-08-04 23:07:37
Autor: Jacek G.
Wymiana hamulcy na tarczowe
W dniu 2019-08-04 o 13:59, Budzik pisze:
No i dupa :))))

Dokładnie tak. I nie tylko ze względu na koszty, ale na to co napisał WS - rama musi mieć mocowanie do zacisków. O ile przeciętny widelec zwykle takie mocowanie ma, to ramy prostych rowerów z v-brake raczej ich nie mają.

Ok. To w takim razie co moge zmienic w obecnych v-brakach zeby przy
uzyciu niewielkiej siły rower stawał deba w miejscu? :)
Nie staniesz dęba przy pomocy tylnego hamulca (a piszesz, że z tylnym masz problem) - co najwyżej zablokujesz koło. Tylny zawsze słabiej działa niż przedni - zwłaszcza w damskich ramach (co pewnie cię nie dotyczy) ze względu na bardzie zawiłe prowadzenie pancerzy - więcej zagięć, większe opory.

Wymienic hamulce? Klamkomanetki?

Trudno powiedzieć tak na odległość. Czy klamka tylnego hamulca chodzi lekko, czy ciężko - jeśli ciężko, to może linka ma jakieś opory w pancerzach, może długości odcinków pancerzy są źle dobrane? A może obręcze kół są zużyte/wytarte lub zatłuszczone?
--
Jacek G.

Data: 2019-08-05 01:45:10
Autor: WS
On Sunday, August 4, 2019 at 11:07:39 PM UTC+2, Jacek G. wrote:

Nie staniesz dęba przy pomocy tylnego hamulca (a piszesz, że z tylnym masz problem) - co najwyżej zablokujesz koło.

Dokladnie, tylny w pojazdach kolowych to raczej spowalniacz i wynika to z fizyki (przy hamowaniu dociaza sie przod, odciaza tyl, dlatego zazwyczaj przednie tarcze sa wieksze - wiecej ciepla do odprowadzenia).

Co do V-br, to raczej nie ma opcji, zeby tylu nie zablokowaly - cos jest zle zmontowane jesli to nie plaskik fantastik z makrokesza za 199PLN (widzialem taki, nie dalo sie wyregulowac).
U mnie cantilever, V-br, torpedo zawsze blokowaly tylne kolo. Mam starego Gianta (ponad 20 lat) z V-br i tez nie ma problemu, nie pamietam, zebym w nim wymienial pancerze linki... Rozginala sie troche rama przy pivotach (ale hamowal blokujac kolo), wiec, zeby sie nie stresowac, ze pracuje dokupilem booster i rozginanie sie zmnieszylo.

Jak nie masz na co wydawac kasy, to sa hydrauliczne szczekowe ;)
np. https://www.rowerystylowe.pl/p-5728/hamulec-hydrauliczny-magura-hs33-r

Ale ja bym naprawil te V-br, a jesli juz poprawiac hamulce, to przedni w pierszej kolejnosci!

Data: 2019-08-05 11:00:00
Autor: Budzik
[...]

Stawanie deba to tylko w tym sensie ze koło sie blokuje.

[...]
no i juz wiem w która stronę pojsc.
Dokładnie tak zrobie ze popracuje nad tymi vbreakami.

Jak nie masz na co wydawac kasy, to sa hydrauliczne szczekowe ;)
np.
https://www.rowerystylowe.pl/p-5728/hamulec-hydrauliczny-magura-hs33-
Całkiem ciekawa opcja.

Ale ja bym naprawil te V-br, a jesli juz poprawiac hamulce, to
przedni w pierszej kolejnosci!
przedni akurat działa całkiem dobrze. najwiekszy problem jest z tyłem.

Data: 2019-08-05 04:58:58
Autor: Rowerex
Wymiana hamulcy na tarczowe
Pacjent: Budzik
Objawy choroby: w dniu sobota, 3 sierpnia 2019 16:59:48 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Postanowiłem zrobić sobie prezent i wymienic hamulce na tarczowe.
A co!
Cel? Bo chce!

Diagnoza: psychoza maniakalna
Leczenie: terapia zajęciowa na grupie anonimowo uzależnionych cyklistów pl.rec.rowery
Dodatkowe zabiegi lecznicze: elektrowstrząsy

Obecny stan pacjenta: W dniu: poniedziałek, 5 sierpnia 2019 13:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
no i juz wiem w która stronę pojsc.
Dokładnie tak zrobie ze popracuje nad tymi vbreakami.

Diagnoza po leczeniu: częściowo wyleczony
Zalecenia: tabletki 3x dziennie - ze względów obyczajowych nazwa nie zostanie upubliczniona

Klauzula RODO: pacjent nie wyraził zgody na przetwarzanie danych osobowych, ale my to mamy gdzieś, dokładnie tam...

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-11 15:15:55
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana hamulcy na tarczowe
Wymiana klamkomanetek na klamkomanetki to ślepa uliczka.
Jeżeli już to na osobne klamki (markowe czyli Tektro, Avid, Shimano co najmniej Alivio) i osobne manetki, co umożliwi w przyszłości żonglowanie mechanika-hydraulika oraz napęd 7-8-9-10 rz.
Mamy kilka niemal identycznych rowerów na różnym cenowo osprzęcie i jedne hamulce z klamkomanetkami Shimano Tourney to rzęchowata porażka, inne z porządnymi osobnymi klamkami wyższej grupy (już nie pamiętam Alivio czy Deore) to miodzik.
Mam też klamkomanetki Alivio 3x9 i nie cenię ich wysoko (w komplecie z tarczówkami efekt spowalniaczy a nie hamulców), ale wymiana jest kosztowna (na osobne manetki i klamki).
Osprzęt 3x7 możesz upolować używany w dobrym stanie za ułamek ceny nowego, celuj co najmniej w Deore jakby co.
Obręcze kół masz aluminiowe, czy stalowe chromowane?

Data: 2019-08-11 21:58:54
Autor: Jacek G.
W dniu 2019-08-11 o 15:15, ąćęłńóśźż pisze:
Jeżeli już to na osobne klamki (markowe czyli Tektro, Avid, Shimano co najmniej Alivio) i osobne manetki, co umożliwi w przyszłości żonglowanie mechanika-hydraulika oraz napęd 7-8-9-10 rz.
Na pewno jest to bardzie elastyczne rozwiązanie.
[...]
Porównujesz powyżej różne grupy i może to jest powodem różnego działania, a nie to czy są w jednej obudowie czy osobno. Ja mam akurat klamkomanetki Alivio ST-M410, a żona osobne klamki i manetki dokładnie tej samej grupy Alivio. Jedne i drugie działają tak samo dobrze.
I nie widzę logicznej przyczyny, żeby miało być inaczej.
--
Jacek G.

Data: 2019-08-12 09:33:12
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana hamulcy na tarczowe
Ja tez nie widzę logicznej przyczyny, dla której w dwóch takich samych rowerach zestaw Tourney działa jak tępy rzęch, a Avid jak wyścigówka.
Przecież to tylko zasada dźwigni, a jednak różnica jest kolosalna.
"Takie same rowery" oznacza m.in. takie samo prowadzenie linek (w damkach trochę to skomplikowane).
Ktoś tu pisał o sprężynkach.
Akurat mam wrażenie, że w tępym rzęchu sprężyny są bardzo mocne (za mocne), a w superanckim mięciutkie.
Czy wielkość matematyczna dźwigni w klamkach 2/3/5-palcowych jest różna?

-- -- -
nie widzę logicznej przyczyny, żeby miało być inaczej.

Data: 2019-08-04 04:43:11
Autor: Rowerex
[...]

Za mało chcesz - jak chcesz porady to nie pytaj, tylko poczytaj co ludzie już napisali, bo napisano o tym terabajty tekstu - nikomu tu już się nie chce po raz nieskończony tłumaczyć to samo.

Jak chcesz kupić, to idź do sklepu. A skoro masz talent do zadawania pytań i szukania nieścisłości w odpowiedziach, to zamień dyskusję wirtualną na dyskusję realną ze sprzedawcą - pytaj mądrze, pytaj głupio, udawaj idiotę, łap za słówka, czepiaj się, a jak sprzedawca zacznie zaprzeczać sam sobie, to kontynuuj, aż zacznie Ci jeść z ręki lub wywali ze sklepu.

A w ogóle, to przestań pieprzyć anonimowo w sieci - tu Ci to dobrze wychodzi, więc niech Ci wyjdzie równie dobrze oko w oko z obsługą sklepu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-04 13:59:44
Autor: Budzik
[...]