Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury

Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury

Data: 2009-07-07 12:48:25
Autor: Lisciasty
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Witam!

Te¶ciowie kupili kabinę prysznicow± i po paru dniach
zaszła konieczno¶ć wymiany na inn± (złe wymiary),
kabina nie rozpakowywana. Niestety posiali gdzie¶
fakturę (oryginał) z zakupu, w sklepie otrzymali duplikat kopii
faktury ale mimo to sklep odmawia wymiany kabiny
na inn±. Czy da radę co¶ z w takim przypadku zrobić,
czy sklep może się wypi±ć i olać klienta?

Pzdr.
L.

Data: 2009-07-07 21:17:11
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Lisciasty wrote:

Teściowie kupili kabinę prysznicową i po paru dniach zaszła konieczność
wymiany na inną (złe wymiary) kabina nie rozpakowywana. Niestety
posiali gdzieś fakturę (oryginał) z zakupu, w sklepie otrzymali duplikat
kopii faktury

Duplikat faktury, po prostu, nie duplikat kopii.

ale mimo to sklep odmawia wymiany kabiny na innÄ…. Czy da
radę coś z w takim przypadku zrobić, czy sklep może się wypiąć i olać
klienta?

Na szczęście nie musi wymieniać, inaczej idąc do sklepu nigdy nie wiedziałbyś, czy wystawiony tam towar jest naprawdę nowy, czy też ktoś go już sobie wcześniej "wymienił".

--
cokolwiek

Data: 2009-07-08 06:13:22
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
to pisze:

Na szczęście nie musi wymieniać, inaczej idąc do sklepu nigdy nie wiedziałbyś, czy wystawiony tam towar jest naprawdę nowy, czy też ktoś go już sobie wcześniej "wymienił".



A co to ma za znaczenie w tym przypadku?

Dziewictwo straciła kabina czy co?

--
spp

Data: 2009-07-08 10:31:28
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
spp wrote:

A co to ma za znaczenie w tym przypadku?

Dziewictwo straciła kabina czy co?

W tym żadne, ale wyobrażasz sobie, żeby przepis istniał tylko dla kabin prysznicowych?

--
cokolwiek

Data: 2009-07-08 12:50:11
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
to pisze:

W tym żadne, ale wyobrażasz sobie, żeby przepis istniał tylko dla kabin prysznicowych?


Oczywiście, że nie.

Nie widzę jednak nic złego w tym, że sklep dobrowolnie przyjmuje zwroty towaru który nie spełnia oczekiwań klienta. Nic złego w tym nie widzę, że taki towar, nienaruszony, wraca potem do obrotu.

Inna sprawa to czÄ™ste praktyki  w supermarketach 'recyklingu' polegajÄ…cego na pakowaniu na nowo towarĂłw zwrĂłconych przez klienta. Pół biedy, jeĹĽeli nie byĹ‚y wczeĹ›niej uĹĽywane ale  kiedy w jednym z nich w nabytej obudowie do dysku znalazĹ‚em peĹ‚nÄ… korespondencjÄ™ miÄ™dzy sklepem a serwisem dotyczÄ…cym naprawy tejĹĽe obudowy ... :)

--
spp

Data: 2009-07-10 00:43:31
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
spp wrote:

Nie widzę jednak nic złego w tym, że sklep dobrowolnie przyjmuje zwroty
towaru który nie spełnia oczekiwań klienta. Nic złego w tym nie widzę,
ĹĽe taki towar, nienaruszony, wraca potem do obrotu.

Ja także. Właśnie o to chodzi, jeśli nie ma przymusu, to z jednej strony klienci uważniej dokonują zakupów bo nie mają gwarancji, że będą mogli towar wymienić, a z drugiej strony sklep przyjmie tylko towar rzeczywiście nienaruszony czyli taki, który chciałbym kupić jako "nowy". Jeśli przymus się pojawi, to pojawi się niestety także cwaniactwo ze strony niektórych klientów, za które oczywiście zapłaci nie sklep, tylko grupa klientów uczciwych.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-10 06:02:21
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
to pisze:

Jeśli przymus się pojawi, to pojawi się niestety także cwaniactwo ze strony niektórych klientów, za które oczywiście zapłaci nie sklep, tylko grupa klientów uczciwych.

A tego to nie postulowałem. :)

Czasami mam wątpliwości, czy 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy tez jest sprawiedliwy. ;)

--
spp

Data: 2009-07-10 12:45:01
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
spp wrote:

Czasami mam wątpliwości, czy 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy
tez jest sprawiedliwy. ;)

Jeśli mówisz o sprzedaży poza siedzibą to moim zdaniem jest to bardzo zły przepis. --
cokolwiek

Data: 2009-07-10 14:36:02
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
to pisze:

Czasami mam wątpliwości, czy 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy
tez jest sprawiedliwy. ;)

Jeśli mówisz o sprzedaży poza siedzibą to moim zdaniem jest to bardzo zły przepis.
Dokładnie o nim. :)

--
spp

Data: 2009-07-10 22:44:43
Autor: Andrzej Lawa
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
spp pisze:
to pisze:

Czasami mam w±tpliwo¶ci, czy 10-dniowy termin na odst±pienie od umowy
tez jest sprawiedliwy. ;)

Je¶li mówisz o sprzedaży poza siedzib± to moim zdaniem jest to bardzo
zły przepis.
Dokładnie o nim. :)


IMHO jest to dobry przepis z uwagi na stada różnego rodzaju
zdalnych/obwoĽnych naci±gaczy od np. "ekskluzywnych" odkurzaczy czy
jakich¶ podejrzanych prenumerat.

Gdyby tego typu działalno¶ć ukrócono - wtedy bym się zgodził z wasz± opini±.

Data: 2009-07-08 06:50:13
Autor: WS
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
On 7 Lip, 23:17, to <t...@abc.xyz> wrote:

Na szczę¶cie nie musi wymieniać, inaczej id±c do sklepu nigdy nie
wiedziałby¶, czy wystawiony tam towar jest naprawdę nowy, czy też kto¶ go
już sobie wcze¶niej "wymienił".

nie musi, ale moze... wiec i tak nie wiesz :)

WS

Data: 2009-07-07 21:53:20
Autor: Liwiusz
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Lisciasty pisze:
Witam!

Te¶ciowie kupili kabinę prysznicow± i po paru dniach
zaszła konieczno¶ć wymiany na inn± (złe wymiary),
kabina nie rozpakowywana. Niestety posiali gdzie¶
fakturę (oryginał) z zakupu, w sklepie otrzymali duplikat kopii
faktury ale mimo to sklep odmawia wymiany kabiny
na inn±. Czy da radę co¶ z w takim przypadku zrobić,
czy sklep może się wypi±ć i olać klienta?

   Może się wypi±ć - sprzedawca stacjonarny nie ma obowi±zku przyjmować zwrotu.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-07 12:59:14
Autor: Lisciasty
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
On 7 Lip, 21:53, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
   Może się wypi±ć - sprzedawca stacjonarny nie ma obowi±zku przyjmować
zwrotu.

Dzięki za szybk± odpowiedĽ.
A czy zwrot=wymiana? Nawet jeżeli klient chce wymienić dany
towar na droższy i dopłacić?

Pzdr.
L.

Data: 2009-07-07 21:19:18
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Lisciasty wrote:

A czy zwrot=wymiana? Nawet jeżeli klient chce wymienić dany towar na
droższy i dopłacić?

Niech pójdą i pogadają. Niech zaznaczą, że kabina jest w stanie fabrycznym, nie rozpakowana i chcą dopłacić i wziąć droższą. Całkiem możliwe, że się uda...

Ale to tylko dobra wola sprzedawcy, więc awanturowanie się czy coś takiego nie ma sensu i zapewne odniesie skutek odwrotny od zamierzonego.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-07 22:04:58
Autor: Liwiusz
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Lisciasty pisze:
On 7 Lip, 21:53, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
   Może się wypi±ć - sprzedawca stacjonarny nie ma obowi±zku przyjmować
zwrotu.

Dzięki za szybk± odpowiedĽ.
A czy zwrot=wymiana? Nawet jeżeli klient chce wymienić dany
towar na droższy i dopłacić?


   Obowi±zku wymiany sprzętu też nie ma.

   Natomiast przyjrzałbym się sprawie z innej strony. Co to za sklep? Często sieci sklepów umożliwiaj± zwroty i wtedy - skoro strony się umówiły na możliwo¶ć zwrotu - zwrot taki powinien być możliwy. Posiadanie duplikatu oryginału (!) faktury nie powinno być tutaj przeszkod±.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-07 22:08:36
Autor: 'Tom N'
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Lisciasty w
<news:485db4b9-923a-4296-9bfd-fc72ca34635db15g2000yqd.googlegroups.com>:

On 7 Lip, 21:53, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
   Może się wypi±ć - sprzedawca stacjonarny nie ma obowi±zku przyjmować
zwrotu.

Dzięki za szybk± odpowiedĽ.
A czy zwrot=wymiana? Nawet jeżeli klient chce wymienić dany
towar na droższy i dopłacić?

Droższy i dopłacić nie oznacza większej marży dla sprzedaj±cego.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-07-07 23:01:38
Autor: Sir Castic
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Dzięki za szybk± odpowiedĽ.
A czy zwrot=wymiana?

Wymiana na inn± kabinę, z magazynowego punktu widzenia to przyjęcie (zwrot) jednej, wydanie drugiej.

W dużym sklepie nie powinno byc problemu, ale też mało komu zależy, w małym sklepie.. no cóż , mog± nie mieć co zrobić ze zwrócon± :)

Data: 2009-07-08 07:22:56
Autor: news-gazeta
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Lisciasty pisze:
Witam!

Te¶ciowie kupili kabinę prysznicow± i po paru dniach
zaszła konieczno¶ć wymiany na inn± (złe wymiary),
kabina nie rozpakowywana. Niestety posiali gdzie¶
fakturę (oryginał) z zakupu, w sklepie otrzymali duplikat kopii
faktury ale mimo to sklep odmawia wymiany kabiny
na inn±. Czy da radę co¶ z w takim przypadku zrobić,
czy sklep może się wypi±ć i olać klienta?

Pzdr.
L.

U nas w hurtowni bardzo czesto wymieniamy kabiny(i nie tylko) idac klientom na reke, gdyz klotnia z klientem sie nie oplaca na dalsza mete.
Zrazic do siebie klienta mozna latwo a on jest chodz±c± reklama, a może być antyreklam±. Zaden problem taki zwrot przyjac a jesli chce jeszcze
inny towar, to jeszcze lepiej. Po co utrudniac innym zycie.
Tak jak koledzy napisali - nie musza, ale mog±. Warto z nimi porozmawiac
i uswiadomic co nie co...

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-07-08 05:16:57
Autor: Lisciasty
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
On 8 Lip, 07:22, news-gazeta <news-gaz...@gazeta.pl> wrote:
Tak jak koledzy napisali - nie musza, ale mog±. Warto z nimi porozmawiac
i uswiadomic co nie co...

Słuszna postawa :]

Sprawa się niejako rozwi±zała bo faktura się odnalazła
i sprawę załatwiono. Ale dobrze że dyskusja się odbyła,
zawsze to jaka¶ nauka na przyszło¶ć.

Dla doprecyzowania - sklep NOMI w wielkopolsce,
choć nie jest to pewnie istotne dla sprawy.

Dzięki wszystkim za porady :>

Pzdr.
L.

Data: 2009-07-08 14:18:57
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Lisciasty pisze:

Sprawa się niejako rozwi±zała bo faktura się odnalazła
i sprawę załatwiono.

Czyli jak widać problem leżał wyraĽnie po stronie księgowej niż 'merytorycznej'. :)
A o tym chyba nikt nie pisał. :)

--
spp

Data: 2009-07-08 14:54:04
Autor: Herald
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Dnia Wed, 08 Jul 2009 14:18:57 +0200, spp napisał(a):

Sprawa się niejako rozwi±zała bo faktura się odnalazła
i sprawę załatwiono.

Czyli jak widać problem leżał wyraĽnie po stronie księgowej niż 'merytorycznej'. :)
A o tym chyba nikt nie pisał. :)

Pisał Liwiusz.
Jeżeli "przyczyn±" było brak "faktury" i NOMI nie uznawało duplikatu to
..... jaka¶ pop...na osoba obsługiwała naszego pytaj±cego.

Data: 2009-07-08 14:55:21
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Herald pisze:

A o tym chyba nikt nie pisał. :)

Pisał Liwiusz.
Jeżeli "przyczyn±" było brak "faktury" i NOMI nie uznawało duplikatu to
.... jaka¶ pop...na osoba obsługiwała naszego pytaj±cego.

:( Przeoczyłem. :)

--
spp

Data: 2009-07-08 14:57:07
Autor: Baloo
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury

Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał

Sprawa się niejako rozwi±zała bo faktura się odnalazła
i sprawę załatwiono.

No i super, przy czym bez sensu jest uzależnianie wymiany towaru od tego czy klient ma fakturę czy duplikat faktury. Przecież oba te dokumenty maj± tę sam± warto¶ć księgow±.

Data: 2009-07-10 00:38:25
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Baloo wrote:

No i super, przy czym bez sensu jest uzaleĹĽnianie wymiany towaru od tego
czy klient ma fakturÄ™ czy duplikat faktury. PrzecieĹĽ oba te dokumenty
mają tę samą wartość księgową.

A czasem nie chodziło o to, że oni chcieli tą fakturę z powrotem? ;)

--
cokolwiek

Data: 2009-07-10 06:00:19
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
to pisze:

No i super, przy czym bez sensu jest uzaleĹĽnianie wymiany towaru od tego
czy klient ma fakturÄ™ czy duplikat faktury. PrzecieĹĽ oba te dokumenty
mają tę samą wartość księgową.

A czasem nie chodziło o to, że oni chcieli tą fakturę z powrotem? ;)

Raczej myśleli, że bez oryginału faktury VAT nie uda się prawidłowo udokumentować rozliczenia VAT 'bo, Panie, duplikat to nie to samo'. :)

  --
spp

Data: 2009-07-10 10:34:40
Autor: Baloo
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał

A czasem nie chodziło o to, że oni chcieli tą fakturę z powrotem? ;)

Ale i tak nie mogą. Jeśli już - musieliby wystawić korektę.

Data: 2009-07-10 12:43:04
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Baloo wrote:

A czasem nie chodziło o to, że oni chcieli tą fakturę z powrotem? ;)

Ale i tak nie mogą. Jeśli już - musieliby wystawić korektę.

Mogą, nie mogą, wiadomo jakie są realia. Jeśli minęło kilka dni to łatwiej wywalić fakturę z systemu i wystawić nową niż bawić się w korekty. Ale czy taki był powód -- nie wiem.

--
cokolwiek

Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona