Data: 2009-07-07 12:48:25 | |
Autor: Lisciasty | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Witam!
Te¶ciowie kupili kabinę prysznicow± i po paru dniach zaszła konieczno¶ć wymiany na inn± (złe wymiary), kabina nie rozpakowywana. Niestety posiali gdzie¶ fakturę (oryginał) z zakupu, w sklepie otrzymali duplikat kopii faktury ale mimo to sklep odmawia wymiany kabiny na inn±. Czy da radę co¶ z w takim przypadku zrobić, czy sklep może się wypi±ć i olać klienta? Pzdr. L. |
|
Data: 2009-07-07 21:17:11 | |
Autor: to | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Lisciasty wrote:
Teściowie kupili kabinę prysznicową i po paru dniach zaszła konieczność Duplikat faktury, po prostu, nie duplikat kopii. ale mimo to sklep odmawia wymiany kabiny na inną. Czy da Na szczęście nie musi wymieniać, inaczej idąc do sklepu nigdy nie wiedziałbyś, czy wystawiony tam towar jest naprawdę nowy, czy też ktoś go już sobie wcześniej "wymienił". -- cokolwiek |
|
Data: 2009-07-08 06:13:22 | |
Autor: spp | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
to pisze:
Na szczęście nie musi wymieniać, inaczej idąc do sklepu nigdy nie wiedziałbyś, czy wystawiony tam towar jest naprawdę nowy, czy też ktoś go już sobie wcześniej "wymienił". A co to ma za znaczenie w tym przypadku? Dziewictwo straciła kabina czy co? -- spp |
|
Data: 2009-07-08 10:31:28 | |
Autor: to | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
spp wrote:
A co to ma za znaczenie w tym przypadku? W tym żadne, ale wyobrażasz sobie, żeby przepis istniał tylko dla kabin prysznicowych? -- cokolwiek |
|
Data: 2009-07-08 12:50:11 | |
Autor: spp | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
to pisze:
W tym żadne, ale wyobrażasz sobie, żeby przepis istniał tylko dla kabin prysznicowych? Oczywiście, że nie. Nie widzę jednak nic złego w tym, że sklep dobrowolnie przyjmuje zwroty towaru który nie spełnia oczekiwań klienta. Nic złego w tym nie widzę, że taki towar, nienaruszony, wraca potem do obrotu. Inna sprawa to częste praktyki w supermarketach 'recyklingu' polegającego na pakowaniu na nowo towarów zwróconych przez klienta. Pół biedy, jeżeli nie były wcześniej używane ale kiedy w jednym z nich w nabytej obudowie do dysku znalazłem pełną korespondencję między sklepem a serwisem dotyczącym naprawy tejże obudowy ... :) -- spp |
|
Data: 2009-07-10 00:43:31 | |
Autor: to | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
spp wrote:
Nie widzę jednak nic złego w tym, że sklep dobrowolnie przyjmuje zwroty Ja także. Właśnie o to chodzi, jeśli nie ma przymusu, to z jednej strony klienci uważniej dokonują zakupów bo nie mają gwarancji, że będą mogli towar wymienić, a z drugiej strony sklep przyjmie tylko towar rzeczywiście nienaruszony czyli taki, który chciałbym kupić jako "nowy". Jeśli przymus się pojawi, to pojawi się niestety także cwaniactwo ze strony niektórych klientów, za które oczywiście zapłaci nie sklep, tylko grupa klientów uczciwych. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-07-10 06:02:21 | |
Autor: spp | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
to pisze:
Jeśli przymus się pojawi, to pojawi się niestety także cwaniactwo ze strony niektórych klientów, za które oczywiście zapłaci nie sklep, tylko grupa klientów uczciwych. A tego to nie postulowałem. :) Czasami mam wątpliwości, czy 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy tez jest sprawiedliwy. ;) -- spp |
|
Data: 2009-07-10 12:45:01 | |
Autor: to | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
spp wrote:
Czasami mam wątpliwości, czy 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy Jeśli mówisz o sprzedaży poza siedzibą to moim zdaniem jest to bardzo zły przepis. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-07-10 14:36:02 | |
Autor: spp | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
to pisze:
Dokładnie o nim. :)Czasami mam wątpliwości, czy 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy -- spp |
|
Data: 2009-07-10 22:44:43 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
spp pisze:
to pisze: IMHO jest to dobry przepis z uwagi na stada różnego rodzaju zdalnych/obwoĽnych naci±gaczy od np. "ekskluzywnych" odkurzaczy czy jakich¶ podejrzanych prenumerat. Gdyby tego typu działalno¶ć ukrócono - wtedy bym się zgodził z wasz± opini±. |
|
Data: 2009-07-08 06:50:13 | |
Autor: WS | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
On 7 Lip, 23:17, to <t...@abc.xyz> wrote:
Na szczę¶cie nie musi wymieniać, inaczej id±c do sklepu nigdy nie nie musi, ale moze... wiec i tak nie wiesz :) WS |
|
Data: 2009-07-07 21:53:20 | |
Autor: Liwiusz | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Lisciasty pisze:
Witam! Może się wypi±ć - sprzedawca stacjonarny nie ma obowi±zku przyjmować zwrotu. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-07-07 12:59:14 | |
Autor: Lisciasty | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
On 7 Lip, 21:53, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Może się wypi±ć - sprzedawca stacjonarny nie ma obowi±zku przyjmować Dzięki za szybk± odpowiedĽ. A czy zwrot=wymiana? Nawet jeżeli klient chce wymienić dany towar na droższy i dopłacić? Pzdr. L. |
|
Data: 2009-07-07 21:19:18 | |
Autor: to | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Lisciasty wrote:
A czy zwrot=wymiana? Nawet jeżeli klient chce wymienić dany towar na Niech pójdą i pogadają. Niech zaznaczą, że kabina jest w stanie fabrycznym, nie rozpakowana i chcą dopłacić i wziąć droższą. Całkiem możliwe, że się uda... Ale to tylko dobra wola sprzedawcy, więc awanturowanie się czy coś takiego nie ma sensu i zapewne odniesie skutek odwrotny od zamierzonego. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-07-07 22:04:58 | |
Autor: Liwiusz | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Lisciasty pisze:
On 7 Lip, 21:53, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote: Obowi±zku wymiany sprzętu też nie ma. Natomiast przyjrzałbym się sprawie z innej strony. Co to za sklep? Często sieci sklepów umożliwiaj± zwroty i wtedy - skoro strony się umówiły na możliwo¶ć zwrotu - zwrot taki powinien być możliwy. Posiadanie duplikatu oryginału (!) faktury nie powinno być tutaj przeszkod±. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-07-07 22:08:36 | |
Autor: 'Tom N' | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Lisciasty w
<news:485db4b9-923a-4296-9bfd-fc72ca34635db15g2000yqd.googlegroups.com>: On 7 Lip, 21:53, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote: Dzięki za szybk± odpowiedĽ. Droższy i dopłacić nie oznacza większej marży dla sprzedaj±cego. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2009-07-07 23:01:38 | |
Autor: Sir Castic | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Dzięki za szybk± odpowiedĽ. Wymiana na inn± kabinę, z magazynowego punktu widzenia to przyjęcie (zwrot) jednej, wydanie drugiej. W dużym sklepie nie powinno byc problemu, ale też mało komu zależy, w małym sklepie.. no cóż , mog± nie mieć co zrobić ze zwrócon± :) |
|
Data: 2009-07-08 07:22:56 | |
Autor: news-gazeta | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Lisciasty pisze:
Witam! U nas w hurtowni bardzo czesto wymieniamy kabiny(i nie tylko) idac klientom na reke, gdyz klotnia z klientem sie nie oplaca na dalsza mete. Zrazic do siebie klienta mozna latwo a on jest chodz±c± reklama, a może być antyreklam±. Zaden problem taki zwrot przyjac a jesli chce jeszcze inny towar, to jeszcze lepiej. Po co utrudniac innym zycie. Tak jak koledzy napisali - nie musza, ale mog±. Warto z nimi porozmawiac i uswiadomic co nie co... Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2009-07-08 05:16:57 | |
Autor: Lisciasty | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
On 8 Lip, 07:22, news-gazeta <news-gaz...@gazeta.pl> wrote:
Tak jak koledzy napisali - nie musza, ale mog±. Warto z nimi porozmawiac Słuszna postawa :] Sprawa się niejako rozwi±zała bo faktura się odnalazła i sprawę załatwiono. Ale dobrze że dyskusja się odbyła, zawsze to jaka¶ nauka na przyszło¶ć. Dla doprecyzowania - sklep NOMI w wielkopolsce, choć nie jest to pewnie istotne dla sprawy. Dzięki wszystkim za porady :> Pzdr. L. |
|
Data: 2009-07-08 14:18:57 | |
Autor: spp | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Lisciasty pisze:
Sprawa się niejako rozwi±zała bo faktura się odnalazła Czyli jak widać problem leżał wyraĽnie po stronie księgowej niż 'merytorycznej'. :) A o tym chyba nikt nie pisał. :) -- spp |
|
Data: 2009-07-08 14:54:04 | |
Autor: Herald | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Dnia Wed, 08 Jul 2009 14:18:57 +0200, spp napisał(a):
Sprawa się niejako rozwi±zała bo faktura się odnalazła Pisał Liwiusz. Jeżeli "przyczyn±" było brak "faktury" i NOMI nie uznawało duplikatu to ..... jaka¶ pop...na osoba obsługiwała naszego pytaj±cego. |
|
Data: 2009-07-08 14:55:21 | |
Autor: spp | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Herald pisze:
A o tym chyba nikt nie pisał. :) :( Przeoczyłem. :) -- spp |
|
Data: 2009-07-08 14:57:07 | |
Autor: Baloo | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał Sprawa się niejako rozwi±zała bo faktura się odnalazła No i super, przy czym bez sensu jest uzależnianie wymiany towaru od tego czy klient ma fakturę czy duplikat faktury. Przecież oba te dokumenty maj± tę sam± warto¶ć księgow±. |
|
Data: 2009-07-10 00:38:25 | |
Autor: to | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Baloo wrote:
No i super, przy czym bez sensu jest uzależnianie wymiany towaru od tego A czasem nie chodziło o to, że oni chcieli tą fakturę z powrotem? ;) -- cokolwiek |
|
Data: 2009-07-10 06:00:19 | |
Autor: spp | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
to pisze:
No i super, przy czym bez sensu jest uzależnianie wymiany towaru od tego Raczej myśleli, że bez oryginału faktury VAT nie uda się prawidłowo udokumentować rozliczenia VAT 'bo, Panie, duplikat to nie to samo'. :) -- spp |
|
Data: 2009-07-10 10:34:40 | |
Autor: Baloo | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał A czasem nie chodziło o to, że oni chcieli tą fakturę z powrotem? ;) Ale i tak nie mogą. Jeśli już - musieliby wystawić korektę. |
|
Data: 2009-07-10 12:43:04 | |
Autor: to | |
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury | |
Baloo wrote:
A czasem nie chodziło o to, że oni chcieli tą fakturę z powrotem? ;) Mogą, nie mogą, wiadomo jakie są realia. Jeśli minęło kilka dni to łatwiej wywalić fakturę z systemu i wystawić nową niż bawić się w korekty. Ale czy taki był powód -- nie wiem. -- cokolwiek |
|