Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury

Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury

Data: 2009-07-07 21:17:11
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
Lisciasty wrote:

Teściowie kupili kabinę prysznicową i po paru dniach zaszła konieczność
wymiany na inną (złe wymiary) kabina nie rozpakowywana. Niestety
posiali gdzieś fakturę (oryginał) z zakupu, w sklepie otrzymali duplikat
kopii faktury

Duplikat faktury, po prostu, nie duplikat kopii.

ale mimo to sklep odmawia wymiany kabiny na innÄ…. Czy da
radę coś z w takim przypadku zrobić, czy sklep może się wypiąć i olać
klienta?

Na szczęście nie musi wymieniać, inaczej idąc do sklepu nigdy nie wiedziałbyś, czy wystawiony tam towar jest naprawdę nowy, czy też ktoś go już sobie wcześniej "wymienił".

--
cokolwiek

Data: 2009-07-08 06:13:22
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
to pisze:

Na szczęście nie musi wymieniać, inaczej idąc do sklepu nigdy nie wiedziałbyś, czy wystawiony tam towar jest naprawdę nowy, czy też ktoś go już sobie wcześniej "wymienił".



A co to ma za znaczenie w tym przypadku?

Dziewictwo straciła kabina czy co?

--
spp

Data: 2009-07-08 10:31:28
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
spp wrote:

A co to ma za znaczenie w tym przypadku?

Dziewictwo straciła kabina czy co?

W tym żadne, ale wyobrażasz sobie, żeby przepis istniał tylko dla kabin prysznicowych?

--
cokolwiek

Data: 2009-07-08 12:50:11
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
to pisze:

W tym żadne, ale wyobrażasz sobie, żeby przepis istniał tylko dla kabin prysznicowych?


Oczywiście, że nie.

Nie widzę jednak nic złego w tym, że sklep dobrowolnie przyjmuje zwroty towaru który nie spełnia oczekiwań klienta. Nic złego w tym nie widzę, że taki towar, nienaruszony, wraca potem do obrotu.

Inna sprawa to czÄ™ste praktyki  w supermarketach 'recyklingu' polegajÄ…cego na pakowaniu na nowo towarów zwróconych przez klienta. Pół biedy, jeżeli nie byÅ‚y wczeÅ›niej używane ale  kiedy w jednym z nich w nabytej obudowie do dysku znalazÅ‚em peÅ‚nÄ… korespondencjÄ™ miÄ™dzy sklepem a serwisem dotyczÄ…cym naprawy tejże obudowy ... :)

--
spp

Data: 2009-07-10 00:43:31
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
spp wrote:

Nie widzę jednak nic złego w tym, że sklep dobrowolnie przyjmuje zwroty
towaru który nie spełnia oczekiwań klienta. Nic złego w tym nie widzę,
że taki towar, nienaruszony, wraca potem do obrotu.

Ja także. Właśnie o to chodzi, jeśli nie ma przymusu, to z jednej strony klienci uważniej dokonują zakupów bo nie mają gwarancji, że będą mogli towar wymienić, a z drugiej strony sklep przyjmie tylko towar rzeczywiście nienaruszony czyli taki, który chciałbym kupić jako "nowy". Jeśli przymus się pojawi, to pojawi się niestety także cwaniactwo ze strony niektórych klientów, za które oczywiście zapłaci nie sklep, tylko grupa klientów uczciwych.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-10 06:02:21
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
to pisze:

Jeśli przymus się pojawi, to pojawi się niestety także cwaniactwo ze strony niektórych klientów, za które oczywiście zapłaci nie sklep, tylko grupa klientów uczciwych.

A tego to nie postulowałem. :)

Czasami mam wątpliwości, czy 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy tez jest sprawiedliwy. ;)

--
spp

Data: 2009-07-10 12:45:01
Autor: to
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
spp wrote:

Czasami mam wątpliwości, czy 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy
tez jest sprawiedliwy. ;)

Jeśli mówisz o sprzedaży poza siedzibą to moim zdaniem jest to bardzo zły przepis. --
cokolwiek

Data: 2009-07-10 14:36:02
Autor: spp
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
to pisze:

Czasami mam wątpliwości, czy 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy
tez jest sprawiedliwy. ;)

Jeśli mówisz o sprzedaży poza siedzibą to moim zdaniem jest to bardzo zły przepis.
Dokładnie o nim. :)

--
spp

Data: 2009-07-10 22:44:43
Autor: Andrzej Lawa
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
spp pisze:
to pisze:

Czasami mam w±tpliwo¶ci, czy 10-dniowy termin na odst±pienie od umowy
tez jest sprawiedliwy. ;)

Je¶li mówisz o sprzeda¿y poza siedzib± to moim zdaniem jest to bardzo
z³y przepis.
Dok³adnie o nim. :)


IMHO jest to dobry przepis z uwagi na stada ró¿nego rodzaju
zdalnych/obwo¼nych naci±gaczy od np. "ekskluzywnych" odkurzaczy czy
jakich¶ podejrzanych prenumerat.

Gdyby tego typu dzia³alno¶æ ukrócono - wtedy bym siê zgodzi³ z wasz± opini±.

Data: 2009-07-08 06:50:13
Autor: WS
Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury
On 7 Lip, 23:17, to <t...@abc.xyz> wrote:

Na szczê¶cie nie musi wymieniaæ, inaczej id±c do sklepu nigdy nie
wiedzia³by¶, czy wystawiony tam towar jest naprawdê nowy, czy te¿ kto¶ go
ju¿ sobie wcze¶niej "wymieni³".

nie musi, ale moze... wiec i tak nie wiesz :)

WS

Wymiana kabiny prysznicowej w sklepie a brak faktury

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona