Wymiana kabla w liczniku - jak od strony czujki (Atech)

Data: 2010-02-27 00:22:42
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Wymiana kabla w liczniku - jak od strony czujki (Atech)
Mam podstawkę do licznika Atech F13 z kabelkiem przerwanym na 3
części. Wyrzucając środkową część kabelek jest za krótki, a całość
zlepiona taśmą izolacyjną bardzo często się rozrywa:(
Wiecie jak jest zbudowana czujka licznika? Przy podstawce żaden
problem, ale nie wiem czego oczekiwać tutaj. Co jest w środku, mogę ją
normalnie rozkroić nożem?

Data: 2010-02-27 09:29:44
Autor: M@tej
Wymiana kabla w liczniku - jak od strony czujki (Atech)
Dnia Sat, 27 Feb 2010 00:22:42 -0800 (PST), Michał 'miok' Rzeźnik
<michal.r90@gmail.com> napisal(a):

[...]

Po co chcesz rozkrajać? Wstaw brakujący odcinek z jakiegoś podobnego
kabelka, lub nawet ten sam co masz, tylko trzeba połączenia zaklutować i
dać rurki termokurczliwe na laczeniach. W sumie jakbys dobrze skrecil
przewody, to i sama rurka termokurczliwa powinna wystarczyc (osobno na
kazda zyle oczywiscie).

--
Maciej

Data: 2010-02-27 09:43:06
Autor: reme.k
> [...]

Po co chcesz rozkrajać? Wstaw brakujący odcinek z jakiegoś podobnego
kabelka, lub nawet ten sam co masz, tylko trzeba połączenia zaklutować i

To się robi tak że jak da się rozbroić podstawkę pod licznik to tam kabel idzie
aż do miejsca łączenia (jedno połączenie wtedy jest) a połączenie robisz tak że
każdą żyłę przecinasz z przesunięciem ok 1,5cm, kabelek zarabiasz (ściągasz
izolację) na odcinku 3mm, lutujesz i potem na to dajesz rurkę termokurczliwą i
jest git.
Tylko rurka musi być dopasowana bo ona nie kurczy się w nieskończoność tyko o
jakiś procent.
To wszystko kupisz w jakimś sklepie elektronicznym, Praktikery i Castoramy
odpadają bo tam raczej tak cienkich przewodów nie mają.

Data: 2010-02-27 09:55:51
Autor: BoDro
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:

Wiecie jak jest zbudowana czujka licznika? Przy podstawce żaden
problem, ale nie wiem czego oczekiwać tutaj. Co jest w środku, mogę ją
normalnie rozkroić nożem?

kiedyś opisywałem procedurę wymiany kontaktronu w czujniku mojego licznika (cyt):

"Od jakiegoś czasu zaczął mi się buntować licznik. Podczas jazdy przerywał odbiór impulsów z czujnika, a ostatnio potrafił pokazywać prędkości "kosmiczne". Ponieważ "pstryknięcie" w czujnik przywracało prawidłowe wskazania - na jakiś czas - doszedłem do wniosku, że szwankuje kontaktron - może się kleją styczki - i trzeba spróbować go wymienić.

http://img155.imageshack.us/img155/4016/95603078.jpg

"Bebechy" czujnika zalane były od tyłu żywicą. Wydłubanie jej zajęło mi sporo czasu. Pomogłem sobie nawiercając w żywicy szereg otworków.

http://img155.imageshack.us/img155/6703/38111412.jpg

Oryginalny kontaktron przylutowany był do małej płytki drukowanej. Oczywiście przy dobieraniu się do środka całość uległa destrukcji.

http://img218.imageshack.us/img218/8703/94057079.jpg

Przygotowałem nowy kontaktron - ten na fotce ma długość 13mm i fi 2,5 mm. Sprawdzałem także nieco większe ( 19x2,5; 28x3,5) ale nie zauważyłem istotnej różnicy czułości dla zastosowanego przy kole magnesu.

http://img218.imageshack.us/img218/914/62060315.jpg

Kabelek do kontaktronu podlutowałem "na pająka". Swoją drogą wykonany jest w sposób uodparniający na "majtanie się". Obydwie żyły to linki (żyły linek emaliowane, nawinięte spiralnie na "rdzeniach" z włókna sztucznego ). Emalia stanowi jedyną izolację międzyprzewodową - podobnie jak w kabelkach słuchawkowych.

http://img218.imageshack.us/img218/1668/82698530.jpg

Pająka wsadziłem do obudowy czujnika i zalałem żywicą epoksydową, wstępnie aretując szybkim klejem, coby nie wylazł przy zalewaniu.

http://img218.imageshack.us/img218/179/45829505.jpg
"

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-02-28 21:41:50
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Wymiana kabla w liczniku - jak od strony czujki (Atech)
Dzieki wam za rady, obawiam sie tylko lutowania, tj. sztywnosci
takiego rozwiazania, sprobuje teraz rurek termokurczliwych i
zwiazania. Wczesniej kleilem tasma izolacyjna i po pewnym czasie sie
rozpadalo:(

Data: 2010-03-01 08:33:47
Autor: Jan Cytawa
[...]

Najlepiej polutuj a potem nasun termokurczki. Jest to bardzo mocne
polaczenie

Jan Cytawa

Wymiana kabla w liczniku - jak od strony czujki (Atech)