Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt.

Data: 2010-11-01 18:20:42
Autor: Szymon Machel
Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt.

Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomości

("oryginał" wytrzymał 52 tys, więc może zamiennik)?

Niesamowite !;)
Octavia, 1.9 TDI/110KM. Stan licznika 209 000. Jeździ. Całkiem dobrze.
I nadal nie wiem co to jest "dwumasa".

Szymon

Data: 2010-11-01 20:26:56
Autor: Endriu
Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt.
Niesamowite !;)
Octavia, 1.9 TDI/110KM. Stan licznika 209 000. Jeździ. Całkiem dobrze.
I nadal nie wiem co to jest "dwumasa".

We fiatach Doblo w dieslu dwumasa pada regularnie po 50-60 tyś km. Mókj kolega to przerabiał również. Kupił nowego i po pięciu latach (10 tyś na rok) wymiana.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-01 21:41:29
Autor: P_ablo
Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości news:ian4ad$m2d$1usenet.news.interia.pl...

Kupił nowego i po pięciu latach (10 tyś na rok) wymiana.

Trzeba bylo kolege uswiadomic, ze przy takich przebiegach nalezy kupowac benzyne...

--
Picasso

Data: 2010-11-01 21:59:11
Autor: Endriu
Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt.
Kupił nowego i po pięciu latach (10 tyś na rok) wymiana.

Trzeba bylo kolege uswiadomic, ze przy takich przebiegach nalezy kupowac benzyne...

Mój drugi kolega jeździ starym Mercedesem (chyba E klasa) z 1997 roku diesel - bez turbiny, bez dwumasy. Też robi około 10-15 tyś kilometrów rocznie (ma na liczniku bodajże ponad 200 tyś. Miał już wiele okazji kupna nowszego okulara (równiez Diesla ale na pompowtryskach) w całkiem dobrych cenach, ale cały czas powtarza sobie pytanie: "Po co ?.".

Leje teraz do niego wszystko co się da praktycznie za pół ceny (ropucha niewiadomo z jakich źródeł) i od 10 lat nic. Jeździ i jeździ. Zero kłopotów.
Gdyby sobie kupił pięknego lśniacego obitego skórą nowszego okulara na pompowtryskach ( i Bóg wie czy z w/w dwumasą) w dobrej cenie, mógłby sobie niestety pogorszyć ...

Bo drugiemu koledze wysiadł jakiś czujnik połaczony bodajże do jakiegoś odpowiednika webasto (czy tam czegoś odpowiedzialnego za nagrzewanie) własnie w całkiem nowow zakupionym okularze, wstępnie w którymś z serwisów powiedziano mu cenę bagatela .....około 1500 zł....
Próbowali to jakoś obejść żeby wyłącznik całkowie wypiąć/odciąć - podobno się nie da - bo wspólpracuje z komputerem .....

Takie opowieści na świeżo, co dzisiaj usłyszałem w luźnych porannych koleżeńskich rozmowach ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-02 08:29:11
Autor: omega_fan
[...]

Skad u licha te pompowtryski wytrzasnales w Mercedesie?

Data: 2010-11-02 01:17:25
Autor: Endriu
[...]

Osobiscie nie posiadam Mercedesa, ale kiedys gadalem z pewnym
taksówkarzem
(w miare wiarygodnym), który nim jezdzil i mówil iz sam wymiaenial w/
pompowtryski, i posiada nawet namiar gdzie je tanio regeneruja. Mówil
ze
koszt renowacji pompy + wtryski byl wiekszy niz pompowtrysków, i że
cala ta
idea z pompowtryskami jest nawet z pewnej perspektywy oplacalna....

Jezeli masz jakieś inne dane chetnie wyslucham, ale tak z
czystej ciekawosci, gdyz osobiscie nie interesuje mnie nabycie tego
typu wózu
(zbyt duze gabaryty - w miescie ciezko takimi dlugimi klonkrami
zaparkowac).

Osobiscie jezdze zagazowanym benzyniakiem - nieco krótszym :) .

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-02 10:38:57
Autor: omega_fan
Wymiana koÂła dwumasowego. Jaki koszt.
Osobiscie nie posiadam Mercedesa, ale kiedys gadalem z pewnym
taksĂłwkarzem (w miare wiarygodnym), ktĂłry nim jezdzil i mĂłwil iz sam wymiaenial w/
w pompowtryski, i posiada nawet namiar gdzie je tanio regeneruja. MĂłwil
ze koszt renowacji pompy + wtryski byl wiekszy niz pompowtryskĂłw, i Ĺźe
cala ta idea z pompowtryskami jest nawet z pewnej perspektywy oplacalna....

Tyle, ze to sa bzdury.
Pompowtryskiwacze w samochodach osobowych stosowala tylko grupa VAG.
Mercedes nigdy nie montowal pompowtryskiwaczy.

Data: 2010-11-02 17:36:16
Autor: Endriu
Wymiana ko3a dwumasowego. Jaki koszt.
Tyle, ze to sa bzdury.
Pompowtryskiwacze w samochodach osobowych stosowala tylko grupa VAG.
Mercedes nigdy nie montowal pompowtryskiwaczy.

A to ci ciekawostka.....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-04 10:24:32
Autor: Endriu
Wymiana ko3a dwumasowego. Jaki koszt.
Data: 2010-11-04 03:33:01
Autor: Czarek Daniluk
On 4 Lis, 10:24, "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> wrote:

> A to ci ciekawostka.....

Kolego nie jestem znawcą Mercedesa, ale czy ty czasami nie opowiadasz
najzwyklejszych brdeni ?:

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=Mercedes+pompowtrysk....

http://allegro.pl/pompowtryskiwacze-mercedes-817-914-1117-917-i129324...http://allegro.pl/pompowtryskiwacze-mercedes-b-klasa-2-0-cdi-i1277377...http://allegro.pl/pompowtryskiwacze-mercedes-a-klasa-169-1-8-cdi-i127...http://allegro.pl/mercedes-sprinter-cdi-pompowtryskiwacze-wtryski-i12...http://allegro.pl/wtryski-pompowtryskiwacze-mercedes-3-2-cdi-v-6-i129...

Endriuhttp://drendriu.ovh.org/

To że znalazłeś coś co nie istnieje ;)
Pompowtryskiwacz to nie jest nic innego jak sekcja pompy wtryskowej -
musi mieć element mechaniczny, napędzany krzywką, pokaż mi w tych co
przedstawiłeś napęd sekcji ? to są wtryski do common raila.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-11-04 16:13:41
Autor: Endriu
[...]

Czyli generalnie gdy mowa jest o "pompowtryskiwaczach", to czy w tym ukłądzie jest jakas "pompa" ....

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_rozdzielaczowa

.....czy jej wogóle nie ma ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-05 09:14:05
Autor: omega_fan
Wymiana ko3a dwumasowego. Jaki koszt.
On 11/04/2010 04:13 PM, Endriu wrote:
To Âże znalazÂłeÂś coÂś co nie istnieje ;)
Pompowtryskiwacz to nie jest nic innego jak sekcja pompy wtryskowej -
musi mieĂŚ element mechaniczny, napĂŞdzany krzywkÂą, pokaÂż mi w tych co
przedstawiÂłeÂś napĂŞd sekcji ? to sÂą wtryski do common raila.

Czyli generalnie gdy mowa jest o "pompowtryskiwaczach", to czy w tym uk³¹dzie jest jakas "pompa" ....

Jakaś jest. Pompa niskiego ciśnienia. Coś musi przecież to paliwo
podawać do pompowtryskiwaczy.

Data: 2010-11-04 03:35:29
Autor: Czarek Daniluk
Wymiana ko3a dwumasowego. Jaki koszt.

> A to ci ciekawostka.....

Kolego nie jestem znawcą Mercedesa, ale czy ty czasami nie opowiadasz
najzwyklejszych brdeni ?:

Pompowtryskiwacz przykładowy wyglądał będzie mniej więcej tak:
http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/12/73/40/18/1273401832

Zdjęcie zapożyczone z Allegro, konstrukcje z ciężarówek mogą być
całkiem inne.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-11-04 16:11:09
Autor: Endriu
[...]

Czyli reasumując w Mercedesach (osobówkach) nie mam prawa znaleźć czegoś takiego...:

Pompowtryskiwacz
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompowtryskiwacz

....a to co na zdjęciach Allegro podszywa się pod nazwą "Pompowtryskiwacz" w rzeczywisości jest Common Rail'em:

Common rail
http://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
http://www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/08/255179811.jpg

Pytanie więc - co montują aktualnie w Mercedesach ?. Coś z :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_rozdzielaczowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna

????....

Endriu