Wymiana kompa

Data: 2021-03-10 11:59:52
Autor: Budzik
Wymiana kompa
Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.

Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy biurowej.

Chetnie wykorzystałbym czesc bebechów z obecnego kompa, w szczegolnosci dysk ssd, 2 dyski hdd (czy nowe płyty nadal maja stare złącza do dysków?), obudowe...

Co warto?

--
Pozdrawia... Budzik
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

Data: 2021-03-10 13:42:50
Autor: _Master_
Wymiana kompa
Kupuj bo wszystko DROŻEJE ;-)

Bierz polizinga załóż SSD i zadbaj o odpowiedni RAM

Podaj zakres cenowy i jakie dyski masz.
Jak ATA to chyba nie warto być aż takim KUSTOSZEM ;-)

Data: 2021-03-10 16:59:51
Autor: Budzik
Wymiana kompa
Użytkownik _Master_ Master@z.pl ...

Kupuj bo wszystko DROŻEJE ;-)

A to prawda.
Ale uciekajac przed inflacja raczej coś wiekszego przydałoby sie kupic.

Bierz polizinga załóż SSD i zadbaj o odpowiedni RAM

Taki mam zamiar.
SSD wjedzie z obecnego kompa.

Podaj zakres cenowy i jakie dyski masz.

Zakres cenowy jest taki ze ma być sensownie i mozliwie tanio.

Jak ATA to chyba nie warto być aż takim KUSTOSZEM ;-)

SATA
Jakies dyski ATA jeszcze mam ale to nie ma problemu zeby obsłużyć je z przez kieszen. Raczej backup tam jest.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2021-03-10 18:38:24
Autor: _Master_
Wymiana kompa
W dniu środa-10-marca-2021 o 17:59, Budzik pisze:
Zakres cenowy jest taki ze ma być sensownie i mozliwie tanio.

Dla mnie sensownie i rozsądnie to:
i5 6 gen.
8GB Ram
SSD NVMe wielkości na jaką Cie stać ;-)
W8.1

Nie muszę czekać aż jakieś okno się POOOJJJAAAWWWIIII ;-)

Pewnie się starzeję ale nie widzę postępu w tych komputerach od 10 lat

Data: 2021-03-10 18:42:31
Autor: _Master_
Wymiana kompa
Monitor z rozdziałką 1440 w pionie.
Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja

PS. Wersja tańsza:
Pentium G4400
8 GB Ram
SSD jakikolwiek

Data: 2021-03-10 14:05:20
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
Laptopa z ekranem 17'' i pełną klawiaturą.
Łatwiej się przed dziećmi w kiblu zamknąć ;-)
Mimo, iż to "tylko" praca biurowa, nie brałbym starych z C2D (Core2Duo), lecz raczej i5/i7 z wielu przyczyn.
Coś z serii biznesowych (a nie konsumencko-marketowych).
Najważniejsze są ekran i klawiatura.
No chyba, że lubisz ekran mieć 1 metr lub dalej i zamykasz klapę - wówczas awaryjnie też da się pójść do kibla, byle w pośpiechu klap nie pomylić ;-)

-- --
Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy biurowej.

Data: 2021-03-10 16:59:51
Autor: Budzik
Wymiana kompa
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

[...]

Lapek odpada - mam i słuzy mi tylko przy okazji wyjazdów.
To ma byc domowy komp - mam do niego monitor 27" a i tak mysle o dołozeniu drugiego...
No iwłasnie - pełna klawiatura to mus, dodatkowo nie umiem sie przestawić na klawiature z małym skokiem - od lat myszka i klawiatura to najbardziej pospolite produkty HP - starych drzew sie nie przesadza.

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

Data: 2021-03-10 14:31:48
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia 10 Mar 2021 11:59:52 GMT, Budzik napisał(a):

Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.
Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy biurowej.
1. A dlaczego chcesz wymienić komp? Co mu brakuje?
2. Wytłumacz po co więcej jak 4 GB do pracy biurowej?

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-10 16:41:32
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-10 14:31, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

jak to "stary athlon x2" to pewnie wszystkiego

2. Wytłumacz po co więcej jak 4 GB do pracy biurowej?

bo to śmiesznie mało jak na dzisiejsze czasy i strony, a jak 8GB ddr3 można mieć za sto złotych to szkoda się męczyć ze swapującym hdd albo zarzynać ssd bez sensu

na dziś i5/i7, ssd i 16GB ram to taka minimalna sensowna konfiguracja w którą warto się pchać i coś takiego można kupić od 650 złotych więc niespecjalnie jest się nad czym zastanawiać...

Data: 2021-03-10 16:59:52
Autor: Budzik
Wymiana kompa
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...

na dziś i5/i7, ssd i 16GB ram to taka minimalna sensowna
konfiguracja w którą warto się pchać i coś takiego można kupić od
650 złotych więc niespecjalnie jest się nad czym zastanawiać...

ototototo, własnie dokładnie takie przemyslenia kierowały moim pytaniem.
Polecisz coś konkretnego?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2021-03-10 20:18:31
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-10 17:59, Budzik wrote:
[...]

najtańszy kompletny jaki znalazłem na szybko

https://allegrolokalnie.pl/oferta/komputer-hp-8300-i5-3470-16-gb-120gb-ssd-win-10-5eo

osobiście nie brałbym nic niżej, a w miarę możliwości szukałbym z dyskiem (lub chociaż złączem) nvme (bardziej płyta+procesor, ew. płyta+procesor+ram niż cały komputer)

Data: 2021-03-10 21:15:01
Autor: PiteR
Wymiana kompa
in <news:s2b627$q93$1$m4rkiznews.chmurka.net>
user m4rkiz pisze tak:

[...]

fajny, obudowa mi się podoba

czy tam jest wysoki zasilacz 100mm czasem czy takie zdjecie?

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2021-03-11 17:24:09
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "m4rkiz"  napisał:

najtańszy kompletny jaki znalazłem na szybko

https://allegrolokalnie.pl/oferta/komputer-hp-8300-i5-3470-16-gb-120gb-ssd-win-10-5eo

Używane rzeczy są pewnie jakieś dobre, ale nie komputer. Jak użytkownik zauważy, że cos zaczyna się psuć to jazda na Alledrogo, albo OLX ze wspaniałym opisem. Z daleka omijaj takie oferty.

Pzdr

Data: 2021-03-11 18:52:33
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-11 17:24, Kamil wrote:
Używane rzeczy są pewnie jakieś dobre, ale nie komputer. Jak użytkownik
zauważy, że cos zaczyna się psuć to jazda na Alledrogo, albo OLX ze
wspaniałym opisem. Z daleka omijaj takie oferty.

złożyłem w życiu dziesiątki jeśli nie setki komputerów i zmodernizowałem setki laptopów, teza że używane komputery nie są dobre jest po prostu głupia

Data: 2021-03-13 23:41:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"m4rkiz" s2dld4$i9r$1$m4rkiz@news.chmurka.net

złożyłem w życiu dziesiątki jeśli nie setki komputerów
i zmodernizowałem setki laptopów, teza że używane
komputery nie są dobre jest po prostu głupia

Dobre są dla kogoś, kto nie boi się dłubania w nich -- złe
dla kogoś kto nie umie niczego zreperować samo_dzielnie...
Nie umie lub niema czasu na takowe dłubanie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-15 00:57:39
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "m4rkiz"  napisał:

złożyłem w życiu dziesiątki jeśli nie setki komputerów i zmodernizowałem setki laptopów, teza że używane komputery nie są dobre jest po prostu głupia

Ostrożnie stosował bym twierdzenie, że czyjaś wypowiedź jest głupia. Twoja jest bez związku z moją zresztą. To, że złożyłeś setki komputerów ma oznaczać, że się nie zużywają i nie psują? Co ma piernik do wiatraka?

Pzdr

Data: 2021-03-15 22:49:10
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-15 00:57, Kamil wrote:

> [...]

jest bez związku z moją zresztą. To, że złożyłeś setki komputerów ma
oznaczać, że się nie zużywają i nie psują? Co ma piernik do wiatraka?

Na poparcie tezy że używane komputery nie są dobre, trzeba by przytoczyć jakiś argument. Jedyny jaki podałeś to to że używany komputer ze wspaniałym opisem jest najprawdopodobniej wadliwy.

Komputer w przeciwieństwie do wielu innych rzeczy (np. używanych samochodów) można dogłębnie sprawdzić z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością w kilka, maksymalnie kilkanaście godzin za pomocą darmowego softu.

Szczerze wątpię że jakiś znaczący odsetek komputerów używanych jest sprzedawany z zatajonymi wadami*, ale nawet gdyby tak było (i z jakiegoś powodu kupujący nie decyduje się na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny [zakup od firmy] czy ze względu na niezgodność towaru [ew. rękojmi] z opisem [w przypadku zakupu od osoby fizycznej]) to podobnie jak diagnostyka również podstawowe naprawy komputera sprowadzają się do wymiany gotowych podzespołów i nie wymaga to żadnej specjalistycznej wiedzy ani narzędzi.

Z mojego doświadczenia wynika że w perspektywie 5 lat kilkuletnie komputery poleasingowe mają awaryjność zbliżoną do komputerów nowych, wyjątkiem są jakieś wadliwe serie - co ma też miejsce w nowym sprzęcie - i najczęściej problem (i jego ew. rozwiązanie) jest znany.

Jest naprawdę bardzo mało obiektywnie dobrych powodów żeby kupić nowy komputer.

*To się po prostu nikomu nie opłaca, bo koszty obsługi takich zgłoszeń i koszty logistyczne są większe niż koszt wymiany większości typowych części które finalnie i tak trzeba ponieść.

Data: 2021-03-15 23:50:10
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "m4rkiz"  napisał:

Na poparcie tezy że używane komputery nie są dobre, trzeba by przytoczyć jakiś argument. Jedyny jaki podałeś to to że używany komputer ze wspaniałym opisem jest najprawdopodobniej wadliwy.

Życiowe doświadczenie mówi mi, że często tak jest. Pomyśl dlaczego wątkotwórca chce wymienić swój komputer. Może dlatego, że coraz lepiej działa. Czy może wręcz przeciwnie. Jeśli ktoś chce koniecznie ryzykować to jego sprawa, ale pewny jest nowy sprzęt.

Pzdr

Data: 2021-03-16 07:56:37
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 15.03.2021 o 23:50, Kamil pisze:

Jeśli ktoś chce koniecznie ryzykować to jego sprawa, ale pewny jest nowy sprzęt.

Raz w życiu kupiłem nowy komputer. Pentium MMX w latach 90. Niestety, w tamtych czasach jeszcze nie wiedziałem, czemu się wiesza i sypie BSODami i że winna jest zepsuta *nowa* pamięć RAM

Sprzedawca też za bardzo nie umiał znaleźć przyczyny problemu, więc się bujaliśmy w ping-ponga: oddawałem komputer do reklamacji twierdząc, że jest zepsuty, sprzedawca po dwóch tygodniach zwracał twierdząc, że jest dobry i u niego działa.

Od tamtej pory przerobiłem wszystko od podstawki socket 7 i Cyrixa 166+ do współczesnych Xeonów. Z konieczności nauczyłem się podstawowych rzeczy i z całą pewnością nie mogę się zgodzić, że nowy sprzęt jest pewny a używany jest beee...

Data: 2021-03-16 09:04:26
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-16 o 07:56, zhbick pisze:

[...]

Od kilkunastu lat przerabiam z konieczności używany sprzęt.
I z całą pewnością mogę stwierdzić że sprzęt używany będziemy
zmuszeni wymienić lub naprawiać szybciej niż sprzęt nowy.
Dla wielu ludzi oznacza to że używany jest gorszy.

pzdrawiam

Data: 2021-03-16 11:56:13
Autor: Adam
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-16 o 09:04, RadoslawF pisze:
[...]

A ja w sprzęcie siedzę zawodowo od czasów AT.
Od kilkunastu lat sprzedaję i serwisuję także komputery poleasingowe, ze sporym ich udziałem procentowym.
Przez te lata miałem może ze dwie lub trzy wymiany HDD, ze dwa zasilacze, jakiś RAM i chyba tyle.
Owszem, były jeszcze inne wymiany, ale nie ze względu na awarię, lecz modernizacje, takie jak mocniejsza grafika, czy wymiana HDD -> SSD.
Były też "awarie" typu "komputer wolno chodzi", ale po przyjeździe okazywało się, że radiator procesora jest zamurowany brudem i procesor zwalnia do minimum.

Może ważne jest, skąd pochodzi sprzęt poleasingowy?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-16 12:00:35
Autor: Adam
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-16 o 11:56, Adam pisze:
[...]

Jeszcze jedno:
Klientom sprzedawałem też dziesiątki komputerów złożonych własnoręcznie pod ich potrzeby. Ale już od co najmniej kilku lat tego raczej nie robię - firmowe maszyny są wystarczająco mocne.
Zostały tylko serwery, ale też ich najczęściej nie montuję, tylko przykładowo przez portal partnerski Della zamawiam konkretną konfigurację. Tak, jak w detalicznym handlu gotowych konfiguracji Della są dziesiątki, to przez portal można zamówić co najmniej kilka czy kilkanaście wersji każdego z głównych podzespołów, co daje naprawdę ogromną ilość kombinacji.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-17 13:44:47
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa
[...]

Z mojego doświadczenia ważne ile ma lat i ile jeszcze
wytrzyma płyta główna. Odkórzyć w środku i zmienić pastę czy
wentylator jeszcze potrafię. Zmienić kondensatory niestety nie.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-18 11:34:04
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "Adam"  napisał :

Od kilkunastu lat sprzedaję i serwisuję także komputery poleasingowe, ze sporym ich udziałem procentowym.
Przez te lata miałem może ze dwie lub trzy wymiany HDD, ze dwa zasilacze, jakiś RAM i chyba tyle.

A ile takich wymian miałeś w nowym sprzęcie?

Były też "awarie" typu "komputer wolno chodzi", ale po przyjeździe okazywało się, że radiator procesora jest zamurowany brudem i procesor zwalnia do minimum.

A ile takich radiatorów spotkałeś w nowym sprzęcie? Ta Wasza argumentacja jest od czapy. Tylko wino im starsze, tym lepsze, a komputery starzeją się i zużywają zarówno fizycznie, jak i :moralnie". Po co bić pianę po próżnicy?

Pzdr

Data: 2021-03-18 14:15:39
Autor: Adam
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-18 o 11:34, Kamil pisze:
Użytkownik "Adam"  napisał :

[...]

Zdecydowanie więcej niż w poleasingowych.
Elektronika tego typu ma to do siebie, że pada w początkowym okresie.
Pół biedy, jak jest serwer, który ma hot-swap dla pamięci czy zasilaczy,   gorzej natomiast jak pamięć czy grafika poleci na desktopie.
A najczęściej padały zasilacze i pamięci. Czasem grafika, czasem kontroler RAID, czasem nowy HDD nie synchronizował się.

[...]

To ja spytam: ile komputerów serwisowałeś?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-18 18:44:18
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "Adam"  napisał:

To ja spytam: ile komputerów serwisowałeś?

Mocno byś się zdziwił, gdybym odpowiedział na to pytanie. Ale nie odpowiem, bo nie ma sensu. Zwykła logika mówi, że sprzęt się starzeje i zużywa. Jeśli kogoś nie stać na nowy, niech na własna odpowiedzialność kupuje używany, ale utwierdzanie go w przekonaniu, że używany jest lepszy od nowego jest co najmniej dziwne.

Pzdr

Data: 2021-03-19 00:25:09
Autor: Adam
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-18 o 18:44, Kamil pisze:
Użytkownik "Adam"  napisał:

[...]

Tyle, że nigdy nie mówiłem, że lepszy w znaczeniu dosłownym.

Może być bardziej _zasadny_ w pewnych sytuacjach, np. do pracy bazodanowej lepszy będzie Thinkpad T430 z Samsungiem EVO niż "pierwszokomunijna" zabawka z jakiegoś za przeproszeniem media-marketu czy też lepiej dla wielu biurowych zastosowań kupić poleasingowy Dell Precision niż nowy podstawowy Inspiron.

Ja staram się klientom dobierać sprzęt do pracy, jaką wykonują. A niektórzy pracują na bazach danych dochodzących do górnej granicy MS-SQL Express, czyli 10GB. Taki SQL szybciej chodzi na mocnym Core2Duo niż na fafnastu rdzeniach z dodatkowym HT w nowych "lekkich" procesorach.

Ponadto mam zasadę, że jak klient się uprze na coś, co moim zdaniem nie ma sensu, np. serwer Dell T140 + macierz Perc H310 i na tym RAID5, a to ma obsługiwać bazy SQL, IIS z e-Sklepem, robić za ftp i jeszcze coś - to ja mu tego ani nie sprzedaję, ani nie obsługuję.

Może dlatego mam nikły procent sprzętu uszkodzonego, a od pewnego czasu mam też coraz większy udział sprzętu poleasingowego. Czasem rocznego lub dwuletniego.

Po prostu chyba inaczej zdefiniowaliśmy pojęcie "lepszy", stąd niezrozumienie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-17 13:41:16
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-16 o 12:29, zhbick pisze:

[...]

Masz rację, zgadzam się, że wymiana nastąpi szybciej, lecz zauważ, że posiadacz leciwej platformy na LGA1155 z jakimś dwurdzeniowcem może zainwestować na chińskim portalu całe 166 PLN i dostać ośmiowątkowego Xeona, który wydajnością nie ustępuje nowemu Ryzenowi 3.

Bardziej bał bym się padu płyty głównej niż procesora.
Do procka z chińskiego portalu po ocleniu i opodatkowaniu (wyjdzie
ponad dwieście plnów) będzie trzeba dokupić płytę.
Na alledrogo 200-300zł, na chińskim portalu 300zł plus
cło i wat czyli 400zł.

Ile kosztuje przesiadka na nową platformę z Ryzenem 3?

Jak mam wydać na xeona ponad sześćset to rozpatrzę bardziej
przyjaźnie tego Ryzena. Mimo że będzie droższy.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-17 20:11:12
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Nie czytałeś tego, co napisałem. A napisałem tak:

> [...]

Znaczy to, że upgrade'u dokonuje posiadacz takiej płyty

Jak mam wydać na xeona ponad sześćset to rozpatrzę bardziej
przyjaźnie tego Ryzena. Mimo że będzie droższy.

A jak posiadacz i3 na H61 ma do wyboru wydać 166 PLN (ryzykując dowalenie cła i wzrost tej kwoty do 200 PLN), lub wydać pięć razy tyle za taką samą wydajność, to już się poważnie zastanowi.

Data: 2021-03-17 21:48:14
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa

Doczytałem. I napisałem:
"Bardziej bał bym się padu płyty głównej niż procesora."

Znaczy to, że upgrade'u dokonuje posiadacz takiej płyty

Co oznacza że stara płyta padnie i będzie trzeba ją wymienić.

[...]

Trzy płyty jakie mi padły przez ostatnie dwa lata były
starsze. Obsługiwały C2D.
Posiadacz i3 będzie pewne używał dalej to co ma zamiast
kombinować i dopłacać.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-17 23:23:43
Autor: Marcin Debowski
Wymiana kompa

Doczytałem. I napisałem:
"Bardziej bał bym się padu płyty głównej niż procesora."

W zasadzie to jeszcze trzebaby uściślić, że większość osób polecających używki, ma na myśli markowe polizingowce. Nie spotkałem się, żeby w takich padały płyty (np. z puchliny kondensatorowej), ale może padają. Z mojego małego stadka Delli i HP z wiekiem niektórych dochodzącym do 14 lat nic nie padło.

--
Marcin

Data: 2021-03-18 09:46:36
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa

Doczytałem. I napisałem:
[...]

Padł mi kiedyś w pracy służbowy Dell. Stacjonarny.
I nawet nie był specjalnie wiekowy.
No ale skoro tobie nie padają to pewnie są nieśmiertelne, wieczne
i niepotrzebnie marudzę. Pytanie tylko dlaczego firmy tak szybko
je wymieniają na nowe? Pewnie żeby nowe ładniej na biurkach wyglądaly.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-18 10:16:34
Autor: Marcin Debowski
Wymiana kompa

Doczytałem. I napisałem:
[...]

Pewnie popsułeś. To się w końcu też zdarza. Nie każdy ma dobrą rękę do sprzętu.

No ale skoro tobie nie padają to pewnie są nieśmiertelne, wieczne
i niepotrzebnie marudzę. Pytanie tylko dlaczego firmy tak szybko
je wymieniają na nowe? Pewnie żeby nowe ładniej na biurkach wyglądaly.

Zwykle raz na kilka lat. Podejrzewam, że wypadkowa amortyzacji sprzętu firm dających w lizing z ceną jaką płaci za lizing korpo i ryzykiem, że pójdzie tam gdzie nowsze, na koniec umowy.

--
Marcin

Data: 2021-03-18 15:32:27
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa

Doczytałem. I napisałem:
[...]

Pewnie tak.
W końcu wzrok ma gorszy od bazyliszka, jak popatrzę na parking
to kolegom od razu auta rdzewieją. A na tego della patrzyłem
po 8 godzin dziennie.  :-)

[...]

Ale wymieniają komplety z danego rocznika nie czekając aż sam padnie.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-18 11:19:02
Autor: Adam
Wymiana kompa

Doczytałem. I napisałem:
[...]

Proste: rata leasingowa idzie w konta na 4xx, najczęściej 402.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-19 10:34:12
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 18.03.2021 o 09:46, RadoslawF pisze:

Pytanie tylko dlaczego firmy tak szybko
je wymieniają na nowe? Pewnie żeby nowe ładniej na biurkach wyglądaly.

Bo się zamortyzowały i stały się zbyt mało wydajne.

Data: 2021-03-19 16:49:58
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-19 o 10:34, zhbick pisze:

Pytanie tylko dlaczego firmy tak szybko
je wymieniają na nowe? Pewnie żeby nowe ładniej na biurkach wyglądaly.

Bo się zamortyzowały i stały się zbyt mało wydajne.

To pierwsze to prawda, to drugie już nie koniecznie.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-28 20:37:36
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
Bo się nie opłaca czekać na awarię.
Podobnie jak w biurowcu wymienia się żarówki co pół roku (przykładowo - wszystkie wg planu).

-- -- -
dlaczego firmy tak szybko je wymieniają na nowe?

Data: 2021-03-28 21:05:24
Autor: Irokez
Wymiana kompa
[...]

Ponieważ sprzęt się zamortyzował oraz skończyła gwarancja. IT w firmie nie bawi się w naprawy. Kończy się gwarancja to lista sprzętu na wymianę leci do kierowników działów. Następuje zakup nowego sprzętu, sprzęt wpada znowu pod gwarancję NBD, licencja na system jest przenoszona na nowy komp, stary komp idzie na utylizację, IT ma święty spokój, firma ma koszty i odlicza od podatku.

Śmiertelne, nieśmiertelne... to kompletnie nikogo nie interesuje.

--
Irokez

Data: 2021-03-28 22:27:20
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-28 o 21:05, Irokez pisze:

[...]

To wytłumacz tym którzy pisali że "stały się zbyt mało wydajne".

Pozdrawiam

Data: 2021-03-29 08:19:38
Autor: Irokez
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-28 o 22:27, RadoslawF pisze:
[...]

Po co? Krucjatę mam tworzyć czy jak? W imię czego?
Jeżeli ktoś twierdzi że i5 7 generacji jest dla niego już za wolne od i5 8 generacji do wyświetlania prezentacji PowerPointa dla szefa z zużycia miesięcznego papieru do rąk przy lokalnym dystrybutorze kawy, to widocznie tak jest. I mam to w głębokim poważaniu.

zdrówko

--
Irokez

Data: 2021-03-29 14:46:13
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-29 o 08:19, Irokez pisze:

[...]

Czym różni się krucjata w imię wydajności od krucjaty w imię amortyzacji
sprzętu? Czy też będziesz się wypierał że uczestniczysz?

Pozdrawiam

Data: 2021-03-18 11:24:08
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "RadoslawF"  napisał:

[...]

A dla Ciebie nie jest? To chyba oczywiste, że jest najczęściej gorszy. Twoje doświadczenie to mówi.

Pzdr

Data: 2021-03-18 15:34:27
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-18 o 11:24, Kamil pisze:

[...]

Nie rozmawiamy o mnie.
Dla jednych gorsze będzie starsze i używane a dla innych
lepsze będzie tanie bo używane.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-18 11:21:29
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "zhbick"  napisał:

Raz w życiu kupiłem nowy komputer. Pentium MMX w latach 90. Niestety, w tamtych czasach jeszcze nie wiedziałem, czemu się wiesza i sypie BSODami i że winna jest zepsuta *nowa* pamięć RAM

Może powinieneś go sprzedać jako używany, w pełni sprawny, przetestowany w 100%, itd?

i z całą pewnością nie mogę się zgodzić, że nowy sprzęt jest pewny a używany jest beee...

Sam sobie przeczysz. Masz problemy z logicznym myśleniem? Jeśli NAWET nowy sprzęt może być wadliwy, to co może być z kilkuletnim używanym?

Pzdr

Data: 2021-03-19 10:40:14
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 18.03.2021 o 11:21, Kamil pisze:

Może powinieneś go sprzedać jako używany, w pełni sprawny, przetestowany w 100%, itd?

Nie działał dobrze, więc poszedł do elektrośmieci. Po pewnym czasie ktoś, kto nie wyznawał filozofii: nowe=dobre, używane=złe uświadomił mnie, że wystarczyło tylko kupić sprawną pamięć RAM.

I tak oto stałem się posiadaczem używanej platformy na AMD K6-2, który był znacznie mniej wydajny od konkurencyjnego Celerona 300A, ale i tak się cieszyłem, że działa stabilnie i wystarcza do wszystkiego (!)

Data: 2021-03-19 12:15:45
Autor: Animka
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-19 o 10:40, zhbick pisze:
Nie działał dobrze, więc poszedł do elektrośmieci. Po pewnym czasie ktoś, kto nie wyznawał filozofii: nowe=dobre, używane=złe uświadomił mnie, że wystarczyło tylko kupić sprawną pamięć RAM.

Wystarczyloby zainstalowanie programu AIDA64 czy jakiegoś innego diagnostycznego i byś wiedział, że RAM do wymiany lub zareklamowania w sklepie.

--
animka

Data: 2021-03-15 00:46:53
Autor: Marcin Debowski
Wymiana kompa
On 2021-03-11, Kamil <mospam@tlen.pl> wrote:
Użytkownik "m4rkiz"  napisał:

[...]

To jest kwestia znania się na sprzęcie, i oszacowania ryzyka np. na podstawie samego ogłoszenia. Dotyczy to wszystkich używanych dóbr o stopniu skomplikowania wiekszym od swetra.

Kupiłem uzywanych komputerowych gratów pewnie ze 3 tuziny i tylko raz były kłopoty, których się zresztą spodziewałem, bo widac było, że sprzedający się nie zna na tym co wystawiał. Ale miał bdb opinie, więc zaryzykowałem. Skończyło się tak, że co nie działało lub brakowało, kupiłem u innych, a on mi zwrócił za to kasę.

Profilować, nie podchodzić bezkrytycznie do opisów, patrzeć na opinie i odpowiedzi sprzedawcy, i trochę znac się na klamotach, oto cała tajemnica
bezproblemowego kupowania uzywanych komputerów. A jak coś śmierdzi, nie kupować, choćby nie wiem jak fantastycznya to nie była okazja.

--
Marcin

Data: 2021-03-15 17:32:08
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 15 mar 2021 o 01:46, Marcin Debowski pisze:

To jest kwestia znania się na sprzęcie, i oszacowania ryzyka np. na
podstawie samego ogłoszenia. Dotyczy to wszystkich używanych dóbr o
stopniu skomplikowania wiekszym od swetra.

W swetrze mogą być niewidoczne larwy moli?

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-15 23:41:29
Autor: Marcin Debowski
Wymiana kompa
On 2021-03-15, Eneuel <eneuel@gmail.cm> wrote:
[...]

Chyba mało kto wsadza do szafy bez prania zakupiony, używany sweter, ale racja, na wszystkim trzeba się coś tam znać. Proponuję kupować poliestrowe albo nylonowe, bawełniane na własne ryzyko, stronić od wełny i pochodnych.

--
Marcin

Data: 2021-03-17 23:53:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Marcin Debowski" JgS3I.82672$nAz7.23720@fx03.ams1

W swetrze mogą być niewidoczne larwy moli?

Chyba mało kto wsadza do szafy bez prania zakupiony, używany sweter,

Wełnę pierzemy w niskiej temperaturze -- czy
te larwy na pewno zdechną podczas prania? ;)

ale racja, na wszystkim trzeba się coś tam znać.

Dokładnie to miałem na swej myśli -- można poprosić
o pomoc sprzedawcę, ale... ;) Swego czasu pytałem
o telefony Mi... Zadałem kilkanaście pytań (w trakcie
kilku wizyt) tej samej osobie i otrzymałem odpwiedzi
 -- te *wszystkie* (organizacyjne, techniczne itp.)
odpwiedzi były chybione!

Pytana osoba pracowała w roli eksperta od telefonów Mi.

Innym razem zapytałem o telefon Mi ochroniarza, bo tylko on
był wolny -- na moje pytania udzielił trafnych odpowiedzi,
choć po chwili podszedł sprzedawca, który... nie znał tych
odpowiedzi...

Ochroniarza będę pamiętał długo -- odpowiadał niezbyt zawzięcie,
jakby spekulował, był otwarty na pytania, sam zaoferował pomoc,
widząc moje oczekiwanie na sprzedawcę... Nie upierał się, był
spokojny, ale gadał tak, jakby miał przed oczami przynajmniej
ulotki handlowe tych telefonów, o które pytałem...

Po paru tygodniach ze zdumieniem zauważyłem, że ochroniarz
mówił prawdę... Samą prawdę... Choć przetykaną zmiękczaczami
typu: 'chyba', 'być może', 'raczej'... I chętnie oddał głos
sprzedawcy, gdy sprzedawca już mógł udzielać mi odpowiedzi...

Co gorsza -- to co mówił ochroniarz, uznałem za mało prawdopodobne...
Jakież było moje zdumienie, gdy krok po kroku odkrywałem, że mówił
prawdę...

Proponuję kupować poliestrowe albo nylonowe,

Chyba w sklepie z kurtkami:
 - Co jest mocniejsze -- nylon czy poliamid?
 - Nylon to słabe tworzywo sztuczne, ale
   poliamid jest bardzo wytrzymały!

Chyba w sklepie z kąpielówkami:
 - Lepsza jest lycra czy spandex?
 - Zdecydowanie polecam lycrę!
 - A elsten?
 - Nie znam.

Trudno, bym pamiętał dokładnie ;) czy było tak, czy może inaczej:

Chyba w sklepie z kąpielówkami:
 - Lepsza jest lycra czy spandex?
 - Zdecydowanie polecam spandex!
 - A elsten?
 - Nie znam.

Można ze sprzedawcami wdać się w składnikowe pogawędki -- które
gacie lepsze, które gorsze... Można sprawdzić, ile które (wszystkie,
które sprawdziłem, miały taki sam skład -- sprawdzałem w różnym czasie,
w różnych miejscach, różnej ceny, różnej renomy itd...) czego mają, które
są mocniejsze w związku ze składem surowcowym, które zdrowsze itd...

Inna sprawa, że poliamid nie jest równy poliamidowi...

bawełniane na własne ryzyko, stronić od wełny
i pochodnych.

O bawełnie wiele przeczytałem u internetowych sprzedawców...
Akurat ci pisali to, co życie potwierdziło...

-=-

 - Mamo, mamo...
 - Tak, kochanie?
 - Jak piszemy -- 'rużny' czy 'różny'?
 - 'Różny', jeśli już, ale raczej 'różowy' lub 'różany'...
   'Różany olejek' na przykład lub 'różowy sweter'...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-18 01:32:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Marcin Debowski" 18y3I.11502$UbM6.10491@fx14.ams1

Kupiłem uzywanych komputerowych gratów pewnie ze 3 tuziny
i tylko raz były kłopoty, których się zresztą spodziewałem,

Kupiłem w Polsce niewiele starych części komputerowych -- zero problemów.
Nawet za kilka dych plnów cały komputer kupiłem -- razem z monitorem...

Kupiłem w Chinach trochę nowych rzeczy -- po kilku czy kilkunastu miesiącach
**nie** mam problemów z: ołówkami; grafitami; niektórymi LEDkami; przewodami
USB -- jedna z magnetycznych końcówek mikroUSB rozpadła się; ale to chyba
drobiazg; pulsoksymetrami; rowerowym uchwytem telefonicznym (którego niemal
nie używałem) i całą masą ;) innych drobiazgów...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-10 16:59:52
Autor: Budzik
Wymiana kompa
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

To jest bardzo dobre pytanie.
Bo w sumie komp działa całkiem spoko ale zaczynam zauwazac ze przytykaja sie karty przegladarek, nie wiem czy to strony coraz bardziej zapakowane czy za duzo pootwieranych.

 --
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2021-03-10 18:48:32
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia 10 Mar 2021 16:59:52 GMT, Budzik napisał(a):

To jest bardzo dobre pytanie.
Bo w sumie komp działa całkiem spoko ale zaczynam zauwazac ze przytykaja sie karty przegladarek, nie wiem czy to strony coraz bardziej zapakowane czy za duzo pootwieranych.

Ja mam 4 GB i z tego jeszcze kawałek odchodzi na grafikę onboard. Na
pulpicie mam okienko gdzie mogę obserwować zajętość RAM. Kiedyś
eksperymentalnie otwarłem jakieś 50 stron w Firefoxie  i wtedy dobiłem
do 2 GB :)
Więc jeśli ci się "przeglądarka przytyka" to doinstaluj sobie jakiś
gadżet mierzący zajętość RAM-u i sprawdź (nie wiem co tam pod windą robi
takie rzeczy). Może się okazać że to przytykanie to tylko twoje
wrażenie. No, chyba że naprawdę ci chodzi o coś całkiem innego :) Czyli swędzi cię
w kieszeni i i masz porywy snobizmu :) Ale w tym ci nie pomogę, to
nieuleczalne. Może zamiast kombinować z i7 czy 8 GB RAM zajmij się
chłodzeniem bezgłośnym i wymianą monitora na najbardziej ci pasujący,
czyli ergonomią pracy na kompie.

PS. Wymiana płyty na lepszą mogła by mieć sens gdybyś na dotychczasowej
miał tylko SATA2. Ale nie napisałeś.  Jeśli masz SATA3, to przechodzenie
na dysk NVME nie da ci zauważalnego efektu. Nawiasem mówiąc, obecnie
ceny procków czy pamięci z drugiej ręki są zajebiste, więc lepiej
odczekać z rok czy dwa aż wrócą do normy.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-10 20:39:40
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-10 18:48, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Otworzyć statycznych stron html to można ile się chce, ale zamień to teraz na facebooki, allegra i zacznij w nich coś działać.

[...]

Zwykle nie mam zbyt wielu pootwieranych zakładek a jednak firefox ma teraz 3 a chrome 4 GB w użyciu. To nie jest tak że na 4GB by nie działało. Po prostu wszystko trwałoby dłużej bo co chwilę do akcji wkraczałby swap.

[...]

4GB (a w sumie i 8GB) to ilości ramu których już w zasadzie nie można polecić do komfortowego codziennego korzystania z komputera z windowsem 10 chyba że wszystko co robi to odpalenie przeglądarki.

PS. Wymiana płyty na lepszą mogła by mieć sens gdybyś na dotychczasowej
miał tylko SATA2. Ale nie napisałeś.  Jeśli masz SATA3, to przechodzenie
na dysk NVME nie da ci zauważalnego efektu.

Oczywiście że da. Jeżeli wykorzystuje się ten dysk a nie odpala excela i przeglądarkę.

Jestem w trakcie przesiadki na nowego kompa i powiem krótko - różnica prędkości nawet w zwykłym chodzeniu po systemie jest ogromna, a przesiadam się z 2500k z 32GB ram i 860 pro to dalej jest przyzwoity sprzęt a jednak różnice widać już na klikaniu linków czy odpalania managera urządzeń, po prostu na nic nie trzeba czekać. Wcale. Nawet sekundy.

Nawiasem mówiąc, obecnie
ceny procków czy pamięci z drugiej ręki są zajebiste, więc lepiej
odczekać z rok czy dwa aż wrócą do normy.

Albo nie wrócą - w sensie w dolarach (albo bezpieczniej - w złocie) to tak, natomiast dolar będzie po 10 PLN. Odkładać to można upgrade 16->32 a nie 4->16. Skok jakościowy jest taki jak w przypadku hdd->ssd.

A ewentualny 'nadmiar' ramu zostanie wykorzystany z pocałowaniem ręki przez system i to też da się zauważyć jeżeli ktoś faktycznie coś na komputerze robi, przełącza się między wieloma aplikacjami etc.

Data: 2021-03-10 20:38:03
Autor: Budzik
Wymiana kompa
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...

natomiast dolar będzie po 10 PLN.

Serio sa takie analizy? Przy tych ilosciach ktore oni obecnie drukuja?

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2021-03-10 21:48:55
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-10 21:38, Budzik wrote:
Serio sa takie analizy? Przy tych ilosciach ktore oni obecnie drukuja?

Pewnie nie ma, natomiast niezależnie od tego co się dzieje i drukuje na świecie mam takie przeczucie graniczące z pewnością że finalnie PLN wypadnie gorzej niż USD (i nie tylko). ;)

Data: 2021-03-11 10:59:50
Autor: Budzik
Wymiana kompa
[...]

Wypasc gorzej niz dolar, a wypasc 3 x gorzej niz obecnie dolar to jednak sa 2 rozne sprawy :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2021-03-12 23:52:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"m4rkiz" s2bbbn$tjl$1$m4rkiz@news.chmurka.net

finalnie PLN wypadnie gorzej niż USD

Wystarczy rzut oka na hisotEryczne wykresy kursowania -- ale
MnsZ póki nie będzie jakiegoś rajdu na walutę, PLN nie straci
makabrycznie wiele... Problem w tym, czy nie będzie tego rajdu?
Na razie rząd chwali się małym długiem względnym, więc chyba
nie kroi się nic straszliwego -- CHYBA!!!

Nie radzę ani w tę, ani we w tę...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-15 01:10:41
Autor: Kamil
Wymiana kompa

Użytkownik "Budzik"  napisał:

Serio sa takie analizy? Przy tych ilosciach ktore oni obecnie drukuja?

Dolar nie podskoczy, bo ja go trochę kupiłem na wszelki. Takie moje pieskie szczęście. Ale to jeszcze nic w porównaniu z tym co spotkało mojego kolegę po powrocie z USA. Przywiózł trochę zielonych, kupił samochód i telewizor, a resztę zapoduszkował. No i nastał Balcerowicz. Z fortuny zrobiło się siano. To się nazywa mieć pecha.

Pzdr

Data: 2021-03-15 17:43:52
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 15 mar 2021 o 01:10, Kamil pisze:

po powrocie z USA. Przywiózł trochę zielonych, kupił samochód

Ładę czy Poloneza? Jeśli Ładę -- Samarę? ;)

i telewizor,

Rubina czy Heliosa? ;)

a resztę zapoduszkował. No i nastał Balcerowicz.

Też go nie lubię -- podatkami itp. wygnał szambo z bazaru
wprost na uczelnie, przez co straciłem tak zwany chleb
powszedni, bo ww. szambo wygryzło mnie i oszwabiło...

Z fortuny zrobiło się siano. To się nazywa mieć pecha.

[w moich stronach mówiono -- ,,mieć łeb na karku'']

Radzieckij czeławiek uratował świat -- dziennikarze w nagrodę
dali mu tyle siana, że kupił za nie odkurzacz [może z Lidla?]
i resztę swego życia klepał biedę, bo uratowanie świata nie
przypadło do gustu przełożonej wierchowinie...
   https://pl.wikipedia.org/wiki/Stanisław_Pietrow

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-11 13:01:35
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
Aby osiągnąć ten sam efekt wystarczy wyłączyć antywirusa.

-- -- -

Data: 2021-03-11 15:31:27
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-11 13:01, ąćęłńóśźż wrote:
Aby osiągnąć ten sam efekt wystarczy wyłączyć antywirusa.

mam tylko MSE i szczerze mówiąc nie widzę różnicy z włączonym czy wyłączonym

w starym kompie i systemie włączenie menedżera urządzeń trwa do 2s, po kliknięciu w menu start 'wszystkie programy' widać jak ładuje połowe ikon, pierwszy raz word uruchamia się z 5 sekund, excel ze 3

oczywiście to nie są jakieś specjalne problemy,ale dla mnie jest to tak irytujące jak przesiadka z ssd na hdd

Data: 2021-03-11 13:51:54
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Wed, 10 Mar 2021 20:39:40 +0100, m4rkiz napisał(a):

To nie jest tak że na 4GB by nie działało. Po prostu wszystko trwałoby dłużej bo co chwilę do akcji wkraczałby swap.

W ogóle nie mam swapu na kompie. Ale jeszcze się nie zdarzyło żeby
brakło pamięci a mam 4 GB jako się rzekło.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-11 14:21:11
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 11 Mar 2021 13:51:54 +0100  doszła do mnie wiadomość  <6so5og2im3gk.1msd4y7ryfmkq$.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
[...]

Jak braknie RAM, to będzie ci ubijało procesy aby ten RAM zwolnić, możesz tego nawet nie
widzieć(dopiero crash systemu cię o tym powiadomi).
Troche się dziwię, że jeszcze tego nie miałeś, 4GiB to mało jak na dzisiejsze czasy.
Jesteś pewien, że nie masz pliku/partycji wymiany?
Dziwne.

Data: 2021-03-11 14:31:48
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 14:21:11 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

[...]

Aż uruchomiłem gparted żeby sprawdzić czy mi się gdzieś swap nie zalągł
:) Ale nie. I nie zdarzyło mi się żeby komp znienacka wymiękł. No,
czasem jak robię dziwne rzeczy ale to zatnie się czy wysiądzie caja albo
jakiś inny program, zrestartuję go i dalej jedzie.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-11 15:03:07
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 11 Mar 2021 14:31:48 +0100  doszła do mnie wiadomość  <i8s8lf8vgtwe$.uifzczf1qkap.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
napisał(a):

[...]

Ja bym jednak zguzdrawęźił plik wymiany, unikniesz takich akcji.
Polecam poczytać(całość do końca):
https://blkcipher.pl/posts/2020-05-11-dlaczego_pamiec_swap_jest_nadal_istotna/
Prawdopodobnie 1GiB-2GiB całkowicie wystarczy, a wbrew pozorom możesz zyskać na
responsywności systemu
Tak nawiasem mówiąc, już dawno zauważyłem, że linuksowe wersje FF są szybsze i mniej
zasobożerne niż te same wersje pod Linuxa(na moje oko, ale mogę się mylić, bo pomiarów
nie robiłem), jadę na jednym i drugim, więc mam wgląd.

Data: 2021-03-11 18:47:58
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 15:03:07 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

[...]
Kiedy właśnie teraz mam sytuację eksperymentalno-testową :) Od jakichś
paru miesięcy, przedtem rutunowo dawałem swap aż wreszcie postanowiłem
sprawdzić jak to jest z nim  naprawdę :)

Tak nawiasem mówiąc, już dawno zauważyłem, że linuksowe wersje FF są szybsze i mniej
zasobożerne niż te same wersje pod Linuxa
Miałeś na myśli Windowsa? :) Zawsze podejrzewałem że programy przez samo
sąsiedztwo z tym badziewiem automagicznie się psują :)

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-11 19:04:31
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-11 18:47, Jacek Maciejewski wrote:
Zawsze podejrzewałem że programy przez samo
sąsiedztwo z tym badziewiem automagicznie się psują :)

To jakieś wytłumaczenie dlaczego dominacja linuksa na desktopach od 25 lat cały czas nadchodzi a dalej nie dobiła do 2%? ;)

Data: 2021-03-11 19:25:28
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 19:04:31 +0100, m4rkiz napisał(a):

On 2021-03-11 18:47, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

1. Większość ludzi nie słyszała o linuksie.
2. Z tych co słyszeli, większość nie widziała go na oczy.
3. Ci co widzieli, nie rozumieli na co patrzą, myśleli że na dziwnego
windowsa :)
4. Ci co pojęli na co patrzą, ulegli konformizowi i nie spróbowali.
5. Nieliczne, buntownicze jednostki spróbowały i to jest te 2% :)
6. I oby tak dalej bo jak ich ilość wzrośnie to zacznie się opłacać
pisanie szkodników na linuksa.
7. Kilkunastu moich krewnych i znajomych co nie odróżniają przeglądarki
od wyszukiwarki pracuje na linuksie który im z zaskoczenia
zainstalowałem zamiast windy :) Nic im to nie przeszkadza a ja mam
latami święty spokój bo nic się nie psuje.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-11 19:54:33
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-11 19:25, Jacek Maciejewski wrote:
To jakieś wytłumaczenie dlaczego dominacja linuksa na desktopach od 25
lat cały czas nadchodzi a dalej nie dobiła do 2%? ;)

Ok, miało być: "To miało być jakieś wytłumaczenie..." etc., tak z przymrużeniem oka.

[...]
[...]

Dotarłem do punktu piątego ładnych parę razy przez ostatnie dekady ale zawsze miałem z czymś problem który powodował że po kilku dniach walki dawałem sobie spokój. A teraz człowiek ma pierdyliard programików i przyzwyczajeń które musiałby albo zmieniać albo ogarniać od nowa pod innym systemem...

Data: 2021-03-15 01:25:07
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

[...]

Masz skłonności do przesady- Można nie odróżniać nazewnictwa przeglądarki od wyszukiwarki, ale trudno nie odróżnić kretyńskiego systemu, czyli Linuksa, który nie odróżnia systemu plików od dysku, czy partycji od Windows. Windows ma wiele wad, ale jednocześnie nie ma konkurencji. Linuks i owszem nadaje się do przeglądania internetu, czy poczty, ale już do przeglądania zasobów komputera średnio.

Pzdr

Data: 2021-03-15 07:54:41
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Mon, 15 Mar 2021 01:25:07 +0100, Kamil napisał(a):
czyli Linuksa, który nie odróżnia systemu plików od dysku, czy partycji od Windows.
Widzę że zjadłeś zęby na linuksie :)

ale już do przeglądania zasobów komputera średnio.
Acha. I pewnie dlatego wszytkie serwery i bazy danych działają pod
linuksem :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-15 23:55:38
Autor: Kamil
Wymiana kompa
żytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

ale już do przeglądania zasobów
komputera średnio.

Acha. I pewnie dlatego wszytkie serwery i bazy danych działają pod
linuksem :)

To co siedzi w sprzęcie, który wymieniłeś to nie ten Linuks do domowego użytku. To jest profesjonalne, specjalistyczne oprogramowanie i ma swoja nazwę.

Pzdr

Data: 2021-03-16 08:31:23
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Mon, 15 Mar 2021 23:55:38 +0100, Kamil napisał(a):

[...]

Słuchaj, ja tam nie jestem linuksowy mistrz. Ale nawet na moją skromną
wiedzę wygadujesz straszne głupoty.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-16 08:29:31
Autor: Dominik Ałaszewski
Wymiana kompa
Dnia 16.03.2021 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:

Słuchaj, ja tam nie jestem linuksowy mistrz. Ale nawet na moją skromną
wiedzę wygadujesz straszne głupoty.

No, aż miło poczytać :-)

Data: 2021-03-16 12:03:31
Autor: Adam
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-16 o 09:29, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 16.03.2021 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:

Słuchaj, ja tam nie jestem linuksowy mistrz. Ale nawet na moją skromną
wiedzę wygadujesz straszne głupoty.

No, aż miło poczytać :-)

Jeszcze trochę, i w swoich teoriach dogoni naszą grupową Gwiazdę, która to ona też zna się na wielu rzeczach w informatyce ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-18 11:47:17
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "Adam"  napisał:

Jeszcze trochę, i w swoich teoriach dogoni naszą grupową Gwiazdę, która to ona też zna się na wielu rzeczach w informatyce ;)

Jakich teoriach? Możesz coś zacytować? Bo, że używany jest lepszy od nowego to twierdzisz Ty i Tobie podobni. Tego nie robi nawet "grupowa gwiazda". Przywal sobie stempelek na łeb i spadaj na drzewo mądry inaczej.

Bzpzdr

Data: 2021-03-18 11:44:10
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "DominikAłaszewski"  napisał:

No, aż miło poczytać :-)

Cham chama zawsze polubi.

Bzpzdr

Data: 2021-03-18 11:43:14
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

Słuchaj, ja tam nie jestem linuksowy mistrz. Ale nawet na moją skromną
wiedzę wygadujesz straszne głupoty.

Oprócz małej wiedzy o Linuksie, masz też niska kulturę bycia. Często spotyka się takich "mądrych", którzy na dzień dobry komentują - bzdura, głupoty, nie wiesz co piszesz, itd. zamiast rzeczowej argumentacji. Lepiej nie odnoś sie do moich wpisów, bo zostaniesz odpowiednio potraktowany.

Bzpzdr

Data: 2021-03-15 18:53:32
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 15 Mar 2021 01:25:07 +0100  doszła do mnie wiadomość  <604ea962$0$536$65785112@news.neostrada.pl>  od "Kamil" <mospam@tlen.pl>  :

Linuksa, który nie odróżnia systemu plików od dysku, czy partycji od Windows.

Co to znaczy? Jakoś nie chwytam sensu.

Pzdr

Data: 2021-03-15 23:58:31
Autor: Kamil
Wymiana kompa

Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen"  napisał:

który nie odróżnia systemu plików od dysku, czy partycji od Windows.

Co to znaczy? Jakoś nie chwytam sensu.

A widziałeś Linuksa :) Wszystkie dyski i partycje nazywają się tak samo - "System plików". Nawet partycja systemowa.

Pzdr

Data: 2021-03-16 09:10:21
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 15 Mar 2021 23:58:31 +0100  doszła do mnie wiadomość  <604fe695$0$518$65785112@news.neostrada.pl>  od "Kamil" <mospam@tlen.pl>  :

[...]

Widziałem u używałem(ciągle używam) wiele dystrybucji.
To nie Linux tak widzi dyski, tylko file manager, który sobie odpaliłeś, zainstaluj inny,
który będzie ci pasował(jest tego na pęczki).

Pzdr

Data: 2021-03-16 09:21:56
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Mon, 15 Mar 2021 23:58:31 +0100, Kamil napisał(a):

Wszystkie dyski i partycje nazywają się tak samo - "System plików". Nawet partycja systemowa.

Jak widać na obazku:
https://www.szybkiplik.pl/XhRp73bm3z
:)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-11 20:44:29
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 11 Mar 2021 18:47:58 +0100  doszła do mnie wiadomość  <un93li48ucuv.smts3zgph6l8$.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
napisał(a):

[...]

Nie, miałem na myśli Linuksa i o nim jest zalinkowany materiał.
Porównanie przeglądarek to tylko na marginesie.

Data: 2021-03-11 21:32:43
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 20:44:29 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

[...]

To ja nie rozumiem tego: "linuksowe wersje FF są szybsze i mniej
zasobożerne niż te same wersje pod Linuxa"
Czym się różni "linuksowa wersja" od "tej samej wersji pod linuksa"?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-11 21:44:24
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 11 Mar 2021 21:32:43 +0100  doszła do mnie wiadomość  <fzauefi1evq5.1d0oqb6wu612i.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
napisał(a):

[...]

Ups, zamiast Linuksa powimmo być pod Windows, mój błąd.
"linuksowe wersje FF są szybsze i mniej
zasobożerne niż te same wersje pod Windows".

Data: 2021-03-11 21:50:05
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 21:44:24 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

Ups, zamiast Linuksa powimmo być pod Windows, mój błąd.

Nooo... :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-15 01:14:54
Autor: Kamil
Wymiana kompa
[...]

Gparted działa pod Windows?

Pzdr

Data: 2021-03-15 07:58:12
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Mon, 15 Mar 2021 01:14:54 +0100, Kamil napisał(a):

Gparted działa pod Windows?

Nie bezpośrednio. Należy go uruchamiać z liveCD albo linuksa live.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-16 00:02:40
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

 Gparted działa pod Windows?

Nie bezpośrednio. Należy go uruchamiać z liveCD albo linuksa live.

Co to znaczy "nie bezpośrednio"? W ogóle nie działa pod WINDOWS. To samodzielny bootojący program i nie zobaczysz pod nim swapa, bo to taka wirtualna partycja tworzona w locie przez Windows, taki wydzielony obszar na dysku, a nie fizyczna partycja. Ech...

Pzdr

Data: 2021-03-16 08:38:20
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Tue, 16 Mar 2021 00:02:40 +0100, Kamil napisał(a):

[...]

Moja ty "wirtualna partycjo": 1.Nigdy nie twierdziłem że gparted działa pod windows.
2.Nie jest to samodzielnie butujący program, musi być zaopatrzony w
bootloader.
3.swapa w nim zobaczysz jeśli jest. Jeśli zamiast niego jest plik
wymiany, to rzecz jasna go nie zobaczysz. Ale w tym wątku gadam o
swapie, czyli o partycji i pod linuksem a nie windą. --
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-18 11:51:51
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

1.Nigdy nie twierdziłem że gparted działa pod windows.

Ale chciałeś w nim zobaczyć swapa, czym obnażyłeś swoja ignorancję. Przestań już się ośmieszać. Swap jest tworzony w locie przez Windows i po zamknięciu systemu znika, a Ty go chciałeś zobaczyć w Gparted. Tak, czy nie? Żałosne. I jeszcze się wymądrzasz.

Bzpzdr

Data: 2021-03-18 15:37:03
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-18 o 11:51, Kamil pisze:

[...]

Sadzisz się, wmawiasz innym że piszą bzdury a sam robisz to samo.
Ale napisz w jakim to windowsie swap znika po zamknięciu systemu?

Pozdrawiam

Data: 2021-03-18 23:10:39
Autor: Marcin Debowski
Wymiana kompa
On 2021-03-18, RadoslawF <radoslawfl@gmail.com> wrote:
[...]

O tak znikają:
agatek@mmlinpc:/mnt/Win10$ ls -la /mnt/Win10/ /data/1/|grep sys
-rwxrwx-- - 1 root plugdev 34359738368 Mar 16 08:00 pagefile.sys
-rwxrwx-- - 1 root plugdev 268435456 Mar 16 08:00 swapfile.sys

(mam pod Windows dwa pliki wymiany).

--
Marcin

Data: 2021-03-19 09:24:09
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 18 Mar 2021 11:51:51 +0100, Kamil napisał(a):

Swap jest tworzony w locie przez Windows i po zamknięciu systemu znika, a Ty go chciałeś zobaczyć w Gparted. Tak, czy nie?

Nie, nie chciałem. Choćby dlatego że nie mam windowsa na kompie :) Skąd
ty wyciągasz takie dziwne wnioski?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-16 09:53:58
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Mar 2021 00:47:38 +0100  doszła do mnie wiadomość  <ngsv4gh361555d4jq4a7usi6ueeqd2adoc@4ax.com>  od Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>  :
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Mar 2021 00:02:40 +0100 doszła do mnie wiadomo?ć  <604fe78e$0$524$65785112@news.neostrada.pl> od "Kamil" <mospam@tlen.pl>  :
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

 Gparted działa pod Windows?

Nie bezpo?rednio. Należy go uruchamiać z liveCD albo linuksa live.

Co to znaczy "nie bezpo?rednio"? W ogóle nie działa pod WINDOWS. To samodzielny bootojšcy program i nie zobaczysz pod nim swapa, bo to taka wirtualna partycja tworzona w locie przez Windows, taki wydzielony obszar na dysku, a nie fizyczna partycja. Ech...

Nie, plik wymiany to nie jest wirtualna partycja, to jeden z elementów pamięci
wirtualnej.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik_wymiany
Generalnie, plik/partycja wymiany to przedłużenie pamięci fizycznej, jak ci się skończy
pamięć fizyczna, to dzięki plikowi wymiany możesz pracować dalej w miarę normalnie,
inaczej system zacznie wariować, aplikacje nie będą się chciały otwierać, system zacznie
ubijać procesy a nawet możesz otrzymać ładnego bsoda.
Z mojego doświadczenia wynika, że nie warto rezygnować z pliku wymiany, Windowsowi
wystarcza nawet 640MiB(w miarę potrzeby Windows powiększy plik wymiany automatycznie,
Linuks też to potrafi za pomocą odpowiedniego oprogramowania, przykładowo,
https://github.com/Tookmund/Swapspace).
Dodatkowa zaleta nawet małego pliku wymiany, to zwolnienie bardzo rzadko używanych
obszarów pamięci, można na tym ugrać nawet kilkaset megabajtów.
Windows można zmusić do tego, żeby korzystał z linuksowej partycji wymiany, potrzeba
drivera SwapFS(driver ciągle rozwijany):
http://www.acc.umu.se/~bosse/
Kiedyś masowo z tego korzystałem, teraz olewam partycję wymiany(tylko pliki wymiany).

Pzdr

Data: 2021-03-17 10:21:13
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 16 mar 2021 o 09:53, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

Pod 64W10 niekoniecznie skutkuje to bsodami -- czasami
64W10 po prostu obwieszcza, że brakuje mu pamięci
i nie zgadza się na uruchomienie kolejnego programu.

Pod WXP po prostu wszystko padało bez zapowiedzi...

Z mojego doświadczenia wynika, że nie warto rezygnować z pliku wymiany, Windowsowi
wystarcza nawet 640MiB(w miarę potrzeby Windows powiększy plik wymiany automatycznie,

Niekoniecznie -- nawet wtedy, gdy dasz 'Rozmiar kontrolowany przez system' a na dysku jest wolne miejsce. (tak miałem ze 2 dni temu,
gdy do PhotoShopa odpaliłem inny edytor grafiki -- oba edytory
potrzebowały sporo pamięci a w tle hulało to i owo) Musiałem
powiększyć swap ręcznie. Z innej strony -- Win potrafi założyć
bezceremonialnie taki plik na systemowej partycji bez pytania
o pozwolenie i nie zechce zrezygnować z tego pliku bez przebootowania,
choćby miał 10 innych takich plików na innych partycjach...

Może wiesz, jak pozbyć się z systemowej 'swapfile.sys' bez
rezygnacji z 'pagefile.sys' na innej partycji?

[...]

Jakieś są z tego korzyści nad plikiem?

Data: 2021-03-17 19:14:04
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Mar 2021 10:21:13 +0100  doszła do mnie wiadomość  <s2shm9$7uk$1@gioia.aioe.org>  od Eneuel <eneuel@gmail.cm>  :

Jak kogoś interesuje:
Pod Win faktyczną zajętość pliku wymiany pokazuje polecenie

wmic swapfile

Bardzo stary program pagefileupdatemonitor, działa pod W10:
http://www.standards.com/ThisAndThat/PageFileUsageMonitor.html
Program co określony czas loguje faktyczną zajętość pagefile, można na podstawie jego
logu ustawić sobie niestandardowy rozmiar pagefile od-do, wyszukać maksymalnej zajętości
i ustawić ją sobie jako wartość minimalnego rozmiaru pliku wymiany.

Linuks to top lub htop.

[...]

Scenariuszy padania systemu jest od groma.

[...]

Nie wiem, chyba się nie da. swapfile.sys jest dla aplikacji UWP.
Co do pagefile, ustaw rozmiar niestandardowy, od-do, wtedy się rozrasta.

[...]

Jak masz wiele systemów, to możesz je podpiąć do tej partycji wymiany, oszczędzasz
miejsce(najlepiej, jeśli ta partycja wymiany jest na innym dysku fizycznym).

Data: 2021-03-17 19:46:27
Autor: Animka
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-17 o 19:14, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
Jak kogoś interesuje:
Pod Win faktyczną zajętość pliku wymiany pokazuje polecenie

wmic swapfile

U mnie komunikat: not found

--
animka

Data: 2021-03-17 23:39:15
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Mar 2021 19:46:27 +0100  doszła do mnie wiadomość  <s2tv9a$1cts$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

W następnych postach masz wyjaśnione:
wmic pagefile
Tam był mój błąd.
Ewentualnie śledzić za pomocą tego programu:
http://www.standards.com/ThisAndThat/PageFileUsageMonitor.html

Data: 2021-03-18 20:54:17
Autor: Animka
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-17 o 23:39, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

wmic pagefile

Mam taką informację:

C:\WINDOWS\system32>wmic pagefile
AllocatedBaseSize  Caption          CurrentUsage  Description InstallDate                Name             PeakUsage  Status  TempPa
1856               C:\pagefile.sys  138           C:\pagefile.sys 20210220135820.400251+060  C:\pagefile.sys  226      FALSE

Wkleiłam tak jak się skopiowało.
To znaczy, że swap mam wyłączony, tak?

--
animka

Data: 2021-03-18 21:42:34
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 18 Mar 2021 20:54:17 +0100  doszła do mnie wiadomość  <s30b5u$r09$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

Nie, nie jest wyłączony, strasznie to poszatkowane, ale:
Wielkość bazowa 1856 MiB
Aktualnia zajętość 138 MiB
Maksymalna zajętość 226 MiB
Data utworzenia pliku 2021 02 20 13:58

Wszystko ok, małe użycie pliku.

U mnie, mimo tego, że mam 16GiB RAM(to, niestety maksimum dla E6530 Della), aktualna
zajętość po kilku dniach lekko przekracza 512MiB, a jak odpalam coś wielkiego*, to
potrafi wzrosnąć do kilku gigabajtów, w ekstremelnych sytuacjach nawet do kilkunastu
gigabajtów, przy swapie 2-4 gigabajtów da się swobodnie pracować, ale przy kilkunastu
gigabajtach widać już ogromne spowolnienie systemu(nieustająca czkawka i lagi po
kilkanaście sekund).

* "coś wielkiego" to w zasadzie kilka instancji Firefoksa w różnych wersjach(od trzech do
nawet sześciu sztuk), ale bywają też inne, mocno pamięciożerne aplikacje(maszyny
wirtualne).
--
Kiedy kitę odwalę będzie wspaniale
https://www.youtube.com/watch?v=M4aZeAC_moo

Data: 2021-03-19 01:17:38
Autor: Animka
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-18 o 21:42, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

No to cieszę się. Dzięki za uświadomienie mnie. Gdybym Ci napisała ile jest pamięci w tym komputerze to chyba byś zemdlał.
Wszystko działa dosyc szybko, ale ten cały fejsbuk często stoi jak osioł i nie mam zdrowia czekać aż dalsza część strony sie uruchomi. Często nie mogę się nawet wylogować i wchodzę ponownie, loguję sie potem wylogowywuję się. Normalnie koszmar.

Jeszcze jeden problem mam, bo w menadżerze zadań ciągle wyskakuje mi Usługa ochrony oprogramowania. Ciągle tam zaglądam i ubijam proces. Nie można w rejestrze zmienić wartości sppsvc, bo to jest już pożegnanie z systemem chociaż Klucz Windows gdzieś tam jest i komunikat, że Windows nieaktywowany. Wpisz klucz, ale oczywiście dobry klucz nie pasuje, ani jakieś inne i trzeba Windowsa albo przywracać (robię punkty przywracania) albo instalować od nowa.Szlag by to wszystko trafił :-(

[...]

Zajrzyj w Windowsie do Zarządzania komputerem -Harmonogram Zadań. Tam pod Windows zawsze po instalacji wskakuje Fitefox ze swoim harmonogramem-międleniem w komputerze. Po każdej nowej instalce FF usuwam folder Forefox wraz z jej harmonogramem.

--
animka

Data: 2021-03-19 20:47:45
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 19 Mar 2021 01:17:38 +0100  doszła do mnie wiadomość  <s30qjp$1apm$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

Ile tego RAM masz? Może dokup więcej, w tej chwili 8GiB to podstawa.

[...]

Nie rozumiem po co z tym walczysz. Zostaw to jak jest, jedyne co osiągniesz, to komunikat
o pirackim Windows i konieczności aktywacji tej kopii Winddows, nie warto tego wyłączać,
to nie jest szkodliwe.
Ta usługa nadzoruje licencję na oprogramowanie, w tym pilnuje licencji Windows.

Tego typu rzeczy zawsze wyłączam.

Data: 2021-03-19 21:46:53
Autor: Animka
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-19 o 20:47, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

1 GB. Teraz się śmiej.
Nie opłaca się dokupować. Stary komputer, ale jeszcze jary. Nigdy nie było z nim problemu. Diody świecące z przodu komputera tylko wysiadly i dwie nagrywarki, a są tak zaśrubowane, że się do nich nie dostanę, żeby wymienić. Kupiłam nagrywarkę na USB i bardzo sobie chwalę. Jeden znajomy fachowiec dołożył mi kiedyś druga nagrywarkę i się bardzo napracował z tymi zabezpieczeniami-śrubami.Niestety nie ma go już, a on ma "złote ręce".
Pamięci może być tylko 2 GB
Nazwa modułu SK hynix HYMP564U64CP8-C4
Musiałabym kupić 2 pamięci po 1 GB- Hynix.

[...]

Tak, ale jak wyskoczy w menadżerze zadań to bardzo obciąża procesor. Jak widzę, że coś za ciężko "chodzi" to  wiadomo, że włączyła się "Usługa ochrony oprogramowania i zamykam. Gdzieś czytałam, że to się uruchamia bo wyłączyłam tego parszywego Defendera.

[...]

No widzisz...Ty masz 16 GIB RAM, a komputer gorzej pracuje niż mój. Ten facebook tylko nie wyrabia, ale czytałam, że nie tylko u mnie.

* "coś wielkiego" to w zasadzie kilka instancji Firefoksa w różnych wersjach(od trzech do
nawet sześciu sztuk), ale bywają też inne, mocno pamięciożerne aplikacje(maszyny
wirtualne).

Po co Ci tyle instalacji Firefoxa?
Maszymy wirtualne to można wyłączyć/odłączyć kiedy się z nich nie korzysta, a włączyć kiedy coś potrzebne.

:-)

--
animka

Data: 2021-03-20 02:54:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Animka" s332kf$1rdo$1@gioia.aioe.org

Ile tego RAM masz? Może dokup więcej, w tej chwili 8GiB to podstawa.

1 GB. Teraz się śmiej.

Tyle z ogromnym trudem wystarczy do 32W10.

Pamięci może być tylko 2 GB
Nazwa modułu SK hynix HYMP564U64CP8-C4
Musiałabym kupić 2 pamięci po 1 GB- Hynix.

1 GiB DDR2 są w Polsce **za darmo** od kilkunstu lat.
2 GiB DDR2 trochę kosztują -- kupiłem ze 2 lata temu
SODIMMy 800 MHz po chyba niespełna 30 pln z przesyłką.

Natomiast za 4 GiB DDR2 DIMM przed rokiem ktoś na
Allegro żądał kosmicznej ceny...

* "coś wielkiego" to w zasadzie kilka instancji
Firefoksa w różnych wersjach(od trzech do nawet
sześciu sztuk), ale bywają też inne, mocno
pamięciożerne aplikacje(maszyny wirtualne).

Po co Ci tyle instalacji Firefoxa?

FF tak ;) ma. Może nie aż 6 naraz, ale kilka naraz...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-20 00:50:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Olaf Frikiov Skiorvensen" news:mev95gdhlgdddc8fvgtarvq5rebncmkutg4ax.com

Ile tego RAM masz? Może dokup więcej, w tej chwili 8GiB to podstawa.

Na F-S mam tylko 4 GiB, z czego 300 MB przeznaczyłem
na RAMdysk -- nie narzekam na brak RAMek.

Nie rozumiem po co z tym walczysz. Zostaw to jak jest, jedyne
co osiągniesz, to komunikat o pirackim Windows

Nie mam takich komunikatów. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-17 22:08:29
Autor: Mark
Wymiana kompa
Dnia 17.03.2021 o 19:14, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

Jak kogoś interesuje:
Pod Win faktyczną zajętość pliku wymiany pokazuje polecenie

wmic swapfile

swapfile - Alias not found.

Prawidłowe polecenie jest takie: wmic pagefile

--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2021-03-17 22:31:36
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wymiana kompa
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Mar 2021 22:08:29 +0100  doszła do mnie wiadomość  <s2tr4b$hbr$1$ukenta@news.chmurka.net>  od Mark <tenchi@pnet.pl>  :
[...]

Oczywiście, mój błąd.
Poprawka do poprzedniego posta:

Data: 2021-03-20 01:27:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Olaf Frikiov Skiorvensen" news:grg45gpcictimubej844nvrref925cqksk4ax.com

Pod WXP po prostu wszystko padało bez zapowiedzi...

Scenariuszy padania systemu jest od groma.

U mnie WXP padał za każdym razem tak samo -- jeśli
powodem padu był niedostatek SWAPu.

[...]

'Od do' nie rozrośnie powyżej do.

Jakieś są z tego korzyści nad plikiem?

Jak masz wiele systemów, to możesz je podpiąć do tej partycji
wymiany, oszczędzasz miejsce(najlepiej, jeśli ta partycja
wymiany jest na innym dysku fizycznym).

Co do zasady u mnie swapfile zawsze jest na innym fizycznym
i z jednego pliku wymiany korzystają tylko systemy różnych
partycji pozostałego (że go tak nazwę) dysku; mając Toshibę
(to ta samą, którą kupiłem w 2009 r. jako zewnętrzny i która
wędrowała po różnych laptopach oraz przeróżnych kieszeniach
z USB) i Hitachiego (to ten sam, który kupiłem przed rokiem
jako używany) mam na obu miejsce na SWAPy, gdyż mogę odpalić
 - albo z Toshiby -- wówczas mam swap na Hitachim
 - albo z Hitachiego -- wówczas mam swap na Toshibie,
ale jeśli odpalę z Toshiby, miejsce po pliku wymiany
znajdujące się na Toshibie może zostać wykorzystane
do czegoś innego i odwrotnie...

Nie jest to trudne ;) -- W64 potrzebuje podczas pracy wolnego
(lepsze byłoby szybsze?) miejsca, które może być później (gdy
komp wystartuje z innego dysku fizycznego) przeznaczone na
pokaźny swapfile...

Nadal nie widzę przewagi partycji nad plikiem, choć przyznaję, że
miewałem pod WXP niemal całą partycję przeznaczaną na taki plik,
ale to rozwiązanie miało swe inne usprawiedliwienie -- była to
zarazem partycja, z której bootował się system i na której był
plik 'boot.ini' kierujący start systemu na inne partycje... Miało
to sens w czasach niepewności startowej -- W64 jest stabilniejszy
(od strony startu -- bo w ogóle niekoniecznie ;) jest) niż WXP...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-12 23:44:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Jacek Maciejewski" 6so5og2im3gk.1msd4y7ryfmkq$.dlg@40tude.net

W ogóle nie mam swapu na kompie.

Jak ja pod 64W10 -- ale mając 12 GiB RAMu i oszczędnie nim gospdarując... ;)

Data: 2021-03-17 18:43:54
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 11 mar 2021 o 13:51, Jacek Maciejewski pisze:

W ogóle nie mam swapu na kompie.

Gdybyś miał 64W10 i 4 GiB RAMek, zapytałbym -- jak to aktualizujesz? ;)
Sama aktualizacja sprawia, że mam zapotrzebowanie na ponad 5 GiB RAMek.

Dwa dyski i CPU -- bywa, że wszystko naraz jest w pełni obciążone.

Musiałem dostawić ręcznie kolejny swap, bo na automagię nie mogę
liczyć, więc gdy zabraknie VM, wszystko cichuteńko może zgasnąć...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 23:57:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Eneuel" s2tf4p$1iee$1@gioia.aioe.org

Musiałem dostawić ręcznie kolejny swap, bo na automagię nie mogę
liczyć, więc gdy zabraknie VM, wszystko cichuteńko może zgasnąć...

Zgasło bez ostrzeżenia... Póki pisałem posty -- co jakiś czas zerkałem.
Później odszedłem (było ~82% instalowania) a kiedy wróciłem, komputer
był wyłączony... Po włączeniu nie wiedział nic o tym, że był aktualizowany...

-=-

Poniższy kot jest skancerowany czy mnie coś pokręciło się?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-18 12:19:29
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 17 mar 2021 o 23:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Mam 20H2 na F-S.

Wersja Windows 10 Home
Wersja 20H2
Zainstalowano dnia ?18 ?mar ?2021
Kompilacja systemu operacyjnego 19042.867
Możliwości Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0

I wściekłe aktualizowanie -- już dziś mam za sobą 3*2 aktualizacje
i 2 kolejne są realizowane... Ciekawe, czy do północy przekroczy 12...

Na razie żąda przebootowania...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-13 23:42:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"m4rkiz" s2b79t$r57$1$m4rkiz@news.chmurka.net

Otworzyć statycznych stron html to można ile się chce, ale zamień
to teraz na facebooki, allegra i zacznij w nich coś działać.

Allegro i AliExpress na atomowym netbooku z 2 GiB pod W7S -- OK...
Z facebooka nie korzystam...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-11 15:01:09
Autor: Smok Eustachy
Wymiana kompa
[...]

Nowy fejsbuk słabo działa na Athlonie X2.
Ostatnio zmieniłem ale na nówkę. Ale była wojna.

Data: 2021-03-12 10:54:36
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Śmiała teza. Polecam na komputerze z Athlonem X2 na podstawce AM2 włączyć *jedną* zakładkę w przeglądarce. Przykładowo YT z filmem 1080@60fps, następnie wrócić na grupę i podzielić się wrażeniami :-)

No, chyba że naprawdę ci chodzi o coś całkiem innego :) Czyli swędzi cię
w kieszeni i i masz porywy snobizmu :)

Uuu! :-) Kupno używanego poleasingowca z dyskiem SSD 120GB to czysty snobizm :-) Jak nic!

Data: 2021-03-12 11:04:45
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Fri, 12 Mar 2021 10:54:36 +0100, zhbick napisał(a):

Śmiała teza. Polecam na komputerze z Athlonem X2 na podstawce AM2 włączyć *jedną* zakładkę w przeglądarce. Przykładowo YT z filmem 1080@60fps, następnie wrócić na grupę i podzielić się wrażeniami :-)
Lubisz się czepić. Jakbyś chwilę pomyślał to byś zauważył że oglądanie
yutuba to raczej nie jest praca biurowa. A niewydolność procka mało ma
wspólnego z brakiem RAM.

Uuu! :-) Kupno używanego poleasingowca z dyskiem SSD 120GB to czysty snobizm :-) Jak nic!
To akurat nie jest snobizm tylko głupota. Taki komp zawsze będzie mniej
dopasowany do indywidualnych potrzeb i droższy przy tym od kompa który
zostanie złożony pod potrzeby z używanych części. Snobizmem natomiast
jest kupno 8 GB kiedy wystarczy 4.

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-12 13:48:48
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Lubisz się czepić. Jakbyś chwilę pomyślał to byś zauważył że oglądanie
yutuba to raczej nie jest praca biurowa. A niewydolność procka mało ma
wspólnego z brakiem RAM.

Wielokroć jest. Przynajmniej w biurach, w których bywam.

To akurat nie jest snobizm tylko głupota. Taki komp zawsze będzie mniej
dopasowany do indywidualnych potrzeb i droższy przy tym od kompa który
zostanie złożony pod potrzeby z używanych części.

W takim razie żyjemy w innych światach. W moim taniej wychodzi kupno kompletnego używanego komputera, niż kupno używanych części osobno i składanie z nich zestawu. Przynajmniej, jeśli chodzi o podstawowe poleasingowce.

Snobizmem natomiast
jest kupno 8 GB kiedy wystarczy 4.

A kupno 4 kiedy wystarczy 3? ;-)

Data: 2021-03-12 14:09:41
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Fri, 12 Mar 2021 13:48:48 +0100, zhbick napisał(a):

A kupno 4 kiedy wystarczy 3? ;-)

Lubisz się czepiać, prawda? Wróć może do postu założycielskiego i
spróbuj wypowiedzieć się na temat.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-12 14:21:55
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Lubisz się czepiać, prawda? Wróć może do postu założycielskiego i
spróbuj wypowiedzieć się na temat.

Niemal wszystko wiąże się z tematem, wliczając w to postawę Janusza biznesu, u którego pani Jadzia pracuje na Celeronie D Prescott, bo przecież "do biura jest wystarczający" i Twoje twierdzenie, że 4GB wystarczy każdemu.

Wątkotwórca wyraźnie zasygnalizował, że brakuje mu komfortu korzystania z komputera i jest to wynik niedomagania sprzętowego, więc przekonywanie go, że ma spoko sprzęt problemu nie rozwiąże. Mam iść Twoim tropem i przekonywać go, że może sobie używać Linuxa bez środowiska graficznego i wówczas wystarczy mu 128 MB RAM?

Podałem Ci prosty przykład, gdzie Athlon X2 wymięka. Odpowiedziałeś zarzutem czepialstwa. Kto tu się nie trzyma tematu?

Data: 2021-03-12 14:55:03
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Fri, 12 Mar 2021 14:21:55 +0100, zhbick napisał(a):

Odpowiedziałeś zarzutem czepialstwa.

To chyba oczywiste. Zamiast udzielać rady Budzikowi tłumaczysz mnie
dlaczego moja rada jest do kitu. Pozwól zdecydować wątkotwórcy, OK?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-12 15:25:20
Autor: zhbick
Wymiana kompa

To chyba oczywiste. Zamiast udzielać rady Budzikowi tłumaczysz mnie
dlaczego moja rada jest do kitu. Pozwól zdecydować wątkotwórcy, OK?

Wątkotwórcy w oparciu o swoje doświadczenia z kilkudziesięcioma starymi pecetami, które miałem w rękach w minionym roku proponuję kupno czegoś, co ma czterordzeniowy procesor i raczej więcej niż 4GB RAM.

Jeśli budżet jest bardzo mocno ograniczony, to już stary poleasingowiec na socket 775 zaopatrzony w czterordzeniowego C2Q lub Xeona da efekt "o kurcze, jak to żwawo działa" - i da się w nim wykorzystać dysk SSD, który zostanie przełożony z jego starego komputera.

Data: 2021-03-14 01:12:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"zhbick" 604b6af0$0$540$65785112@news.neostrada.pl

Wątkotwórca wyraźnie zasygnalizował, że brakuje mu komfortu korzystania

Wątkotwórca wskazuje brak RAMek jako wąskie gardło -- niekoniecznie trafiając...

Data: 2021-03-16 00:06:53
Autor: Kamil
Wymiana kompa

Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał:

Lubisz się czepiać, prawda? Wróć może do postu założycielskiego i
spróbuj wypowiedzieć się na temat.

To jałowa dyskusja. Swap jest potrzebny Windows, który ciągle coś w nim miele, zrzuca z RAM-u i na odwrót. Nie należy go wyłączać.

Pzdr

Data: 2021-03-17 09:43:40
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 16 mar 2021 o 00:06, Kamil pisze:

[...]

Obywam się bez -- mając 12 GiB RAMek.

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 12:46:43
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-16 00:06, Kamil wrote:
To jałowa dyskusja. Swap jest potrzebny Windows, który ciągle coś w nim
miele, zrzuca z RAM-u i na odwrót. Nie należy go wyłączać.

Mając *wystarczającą* ilość ramu można go wyłączyć bez najmniejszych problemów i konsekwencji.

Jeżeli tak jak piszesz windows intensywnie go używa to znaczy że masz za mało ramu.

Pewne, pojedyncze programy go wymagały/ją i bez niego nie ruszą, i tylko dlatego mam swapa 400MB na ramdysku. Tak, wiem. ;)

Data: 2021-03-18 00:36:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"m4rkiz" s2sq7d$om5$1$m4rkiz@news.chmurka.net

Mając *wystarczającą* ilość ramu można go wyłączyć
bez najmniejszych problemów i konsekwencji.

Teoretycznie jest konieczny. Zaś obecnie jest chybionym rozwiązaniem,
bo ~połowę RAMek 64W10 przeznacza na jakieś bufory/kesze przy, okazji
zawzięcie pisząc po systemowym dysku i w katalogach typu TMP...

M$ po prostu drwi ze swych klientów!

VM było dobrym rozwiązaniem pół wieku tamtej [albo temu -- nie
pamiętam, bo dawno było] ale w 64W10 pracuje nierozsądnie...
Za jednym zamachem rozwiązano i ochronę pamięci, i niedostatki
pamięci fizycznej, ale VM pochodzi z komputerów zupełnie innych
niż PeCety i z zupełnie innych OSów...

[zaraz odezwą się trolle BGatesa? -- żądne pochwał swego pana...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-12 14:06:38
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-12 11:04, Jacek Maciejewski wrote:
Snobizmem natomiast jest kupno 8 GB kiedy wystarczy 4.

Ja bym to raczej nazwał zabezpieczeniem na przyszłość - w przypadku DDR3 nie będzie już znacząco taniej (o ile w ogóle) więc wsadzenie tego teraz a nie dopiero wtedy jak regularnie zaczynamy dobijać do 3,99 GB i tak da jakieś małe ale wymierne zyski bo zostanie wykorzystane jako cache.

Pod snobizm to bardziej podchodzi mi chwalenie się kompletnie odrealnionymi konfiguracjami złożonymi tylko dlatego że kogoś stać a nie wsadzenie dwa razy więcej ramu niż się obecnie użyje (a w przypadku win10 to w ogóle nie ma o czym dyskutować bo te 8 zeżre na starcie).

Data: 2021-03-12 18:27:40
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
To akurat nieprawda - Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięcią.

-- -- -
(a w przypadku win10 to w ogóle nie ma o czym dyskutować bo te 8 zeżre na starcie).

Data: 2021-03-12 20:14:35
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-12 18:27, ąćęłńóśźż wrote:
To akurat nieprawda - Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięcią.

ok, może zeżre jest na wyrost, ale 'nie będzie leżała odłogiem'

na sprzęcie z win 10 i 16GB ramu użyte są cztery po odpaleniu systemu i włączeniu przeglądarki

Data: 2021-03-14 01:42:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"m4rkiz" s2geit$ers$1$m4rkiz@news.chmurka.net

na sprzęcie z win 10 i 16GB ramu użyte są cztery
po odpaleniu systemu i włączeniu przeglądarki

12 GiB pod 64W10 to dla mnie trochę mało bez SWAPu.
Do czego mało? -- do niczego... ;) Do samego 64W10;
przeglądarki z kilkoma otwartymi okienkami; małego
VBoxa; TaxMachine -- nie wystarczy!!! PhotoShop, czy
Libre+Foxit z przeglądarką -- robi się niebezpiecznie... ;)

Ale radzę sobie -- wywalam przeglądarkę i VBoxa, gdy
uruchamiam PhotoShopa... Podobnie (z przeglądarki
wywalam tylko niepotrzebne strony) czyszczę, gdy
uruchamiam TaxMachine...

SWAP na HDD niekoniecznie strasznie spowalnia.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-14 01:15:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa
Bardzo ;) -- mam porównanie do 32WXP.

E.

"ąćęłńóśźż" 604ba48c$0$514$65785112@news.neostrada.pl

Data: 2021-03-14 01:41:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"m4rkiz" s2fp11$vel$1$m4rkiz@news.chmurka.net

Ja bym to raczej nazwał zabezpieczeniem na
przyszłość - w przypadku DDR3 nie będzie
już znacząco taniej

DDR3 to dziś trochę jakby z muzeum. ;)
Niewiele lepsza/nowsza niż DDR2.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-12 19:41:07
Autor: PiteR
Wymiana kompa
in <news:1adi1kmz67ah8.1tv8zaslyrro0$.dlg40tude.net>

herezja

Data: 2021-03-13 23:03:05
Autor: Smok Eustachy
Wymiana kompa
/.../
[...]

4 nie wystarczy

Data: 2021-03-13 00:00:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Jacek Maciejewski" k9tw8gviaqwf.1u4cf5bdml0xs.dlg@40tude.net

dysk NVME nie da ci zauważalnego efektu. Nawiasem mówiąc, obecnie
ceny procków czy pamięci z drugiej ręki są zajebiste, więc lepiej
odczekać z rok czy dwa aż wrócą do normy.

BTC teraz góruje -- czy zejdzie w doliny rzędu 1kusd za 1btc?... Tak
czy siak **raczej** MnsZ za rok czy dwa relatywnie kompy stanieją...
Nawet wówczas stanieją, jeśli BTC będzie wysoko i pandemia będzie
nadal szalała (co raczej wątpliwe) bo najzwyczajniej rozwinie się
ten biznes tak mocno, że ceny będą dołowały...

  https://stooq.pl/q/?s=btcusd

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-10 20:38:04
Autor: Budzik
Wymiana kompa
[...]

CZyli tak samo jak ja.

[...]

U mnie obecnie zajete 95% ramu.
Ale sprawdze bo w sumie najwieksze opoznienie widze na konkretnej stronie i moze to kwestia transferu a nie kompa...

A moze tylko ram wymienic na 2x4GB?

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2021-03-10 21:55:19
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia 10 Mar 2021 20:38:04 GMT, Budzik napisał(a):

U mnie obecnie zajete 95% ramu.

Naprawdę nie wiem czym :) Ja z 4 GB mam do dyspozycji po odliczeniu
grafy 3624 MB. Odpaliłem Firefoxa i parę w nim stron z Facebookiem i
Allegro. Dodatkowo uruchomione Skype, Evolution,  i parę innych
drobniejszych aplikacji. BOINC zasuwa na pełny gwizdek (zajętość
wszystkich 4 rdzeni 99%). Obserwuję zajętość RAM od 2,5 h i waha się tak
od 1800 do 2200 MB, wcale nie przyrasta, raz rośnie raz maleje. Strony
przeglądam swobodnie, nic nie przycina na jutubie czy czymś takim.
OS to Mint 20.1, FF 86.00.
Jakbyś podał konfig precyzyjniej, rady mogły by być sensowniejsze. Typ
płyty i OS conajmniej :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-10 22:03:50
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-10 21:38, Budzik wrote:
U mnie obecnie zajete 95% ramu.

To akurat nie ma specjalnego znaczenia, o ile mówimy o pamięci fizycznej to z zasady będzie to mniej niż 100%. Ale to że coś działa na 4GB nie oznacza że na 8 (czy 16) nie będzie działało znacznie szybciej bo nie będzie potrzeby używania swapu.

Ale sprawdze bo w sumie najwieksze opoznienie widze na konkretnej
stronie i moze to kwestia transferu a nie kompa...

Bardziej podejrzewam procesor - to co dzisiaj widzimy w przeglądarkach to nie jest gotowy dokument do wyświetlenia, to wszystko dzieje się po naszej stronie - javascripty, ajaxy etc.

Proponuję odpalić sobie przeglądarkę, wklepać facebook.com czy coś podobnego, popatrzyć w użycie cpu w menedżerze zadań i załadować stronę.

Na i5 2500 chodzenie po fb to spokojnie 25% obciążenia.

A moze tylko ram wymienic na 2x4GB?

Jest to najtańsza opcja i niewątpliwie warto to zrobić, albo będzie ok i sprawa rozwiązana, albo nie będzie ale łatwiej go sprzedasz czy przeznaczysz na inne cele jeżeli wsadzisz więcej pamięci.

Za 8GB DDR2 czy DDR3 zapłacisz w okolicach stówki więc niezbyt jest się nad czym zastanawiać.

Data: 2021-03-11 10:59:49
Autor: Budzik
Wymiana kompa
[...]

Chyba masz racje, rzeczywiscie odweizenie niektorych stron powoduje skok procesora na 100% zajetosci.

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2021-03-11 12:19:47
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia 11 Mar 2021 10:59:49 GMT, Budzik napisał(a):

Na i5 2500 chodzenie po fb to spokojnie 25% obciążenia.

Chyba masz racje, rzeczywiscie odweizenie niektorych stron powoduje skok procesora na 100% zajetosci.

Dobrzy ludzie, o czym wy mówicie? Odpalam na FF facebooka, patrzę na
obciążenia procka i widzę 3 impulsy obciążenia , pierwszy na góra 20%,
następne na 10 i 5%. Dalsze działania na facebooku generują ciąg
impulsów obciążenia nie wyższych niż 10%. Procek podobny, i5-4590S 3-3,7
GHz.
Odpalenie jakiej strony obciąża procka na 100%??
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-13 22:59:43
Autor: Budzik
Wymiana kompa
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Procek podobny, i5-4590S 3-3,7
GHz.

i5 to podobny procek do athlona x2 250?

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2021-03-14 01:37:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Jacek Maciejewski" rmgmc0u4wroq$.1089wfmt38k0w.dlg@40tude.net

Odpalenie jakiej strony obciąża procka na 100%??

Może mają przegrzane rdzenie? Może trzeba jedynie
posmarować lub przeczyścić?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-11 12:32:25
Autor: heby
Wymiana kompa
On 11/03/2021 12:10, Jacek Maciejewski wrote:
Odpalenie jakiej strony obciąża procka na 100%??

Kiedyś o podium bił się kruk.pl. Na wypasionym C2D osiągał 100% CPU podczas oglądania statycznego obrazu pierścionka, pod FF.

Obecnie nie wiem, nie mam pod ręką C2D, na troche nowszych "i" nie ma takich problemów.

Data: 2021-03-11 12:52:37
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 12:32:25 +0100, heby napisał(a):

[...]

Nie ma takiej strony, zgłasza się https://pl.kruk.eu/ i obciążenie ledwo
zauważalne.

Obecnie nie wiem, nie mam pod ręką C2D, na troche nowszych "i" nie ma takich problemów.
No ale z waszych postów (jakoby przeglądarki na czterordzeniowych
prockach muliły) w tym wątku wieje grozą :) A kiedy dwa lata temu miałem
komp na C2D też nie widziałem żadnych przymuleń.

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-11 13:00:43
Autor: heby
Wymiana kompa
On 11/03/2021 12:52, Jacek Maciejewski wrote:
Nie ma takiej strony

Tfu, racja, wkruk.pl.

[...]

Obecnie problemem jest konsumpcja pamięci. FB potrafi, jeśli mu dasz sposkój na kilkanaście godzin, pożreć cały RAM i wejśc na swap. Sądząc po ilości bugów jakie mają w interface dochodzę do wniosków że jednak programistów maja miernych i przestali to ogarniać. A tu wystarczy jakiś mały, ale periodyczny, wyciek i game over.

Data: 2021-03-11 13:50:22
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 13:00:43 +0100, heby napisał(a):

Tfu, racja, wkruk.pl.
Obciążenie typu ciąg impulsów o wys. 20% przy średnim wypełnieniu 10%
obciążenia procka. Nic specjalnego, choć dziwne że statyczna strona
generuje ciągłe obciążenie.

[...]
No OK, niechby nawet to była prawda choć nigdy nie zauważyłem. Przy
okazji zostawię FB na dobę i sprawdzę. Ale to byłby problem facetów od
FB a nie zbyt małej ilości RAM w kompie :) Dokładać RAM-u bo źle
zrobiona strona jak zostawić na dobę zajmie cały? Nonsens. Dołożysz RAM
to ci zajmie cały po dwóch dobach. O to chodziło? Warto dla tego efektu
wydać stówkę? :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-14 01:58:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Jacek Maciejewski" 112f7no7c8wf8.99wt2f02181a$.dlg@40tude.net

zrobiona strona jak zostawić na dobę zajmie cały? Nonsens. Dołożysz RAM
to ci zajmie cały po dwóch dobach. O to chodziło? Warto dla tego efektu
wydać stówkę? :)

Warto zamknąć stronę.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-11 14:24:07
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
Na Win 10 próbowałeś?

-- -- -
FB potrafi, jeśli mu dasz sposkój na kilkanaście godzin, pożreć cały RAM i wejśc na swap.

Data: 2021-03-11 15:26:30
Autor: heby
Wymiana kompa
On 11/03/2021 14:24, ąćęłńóśźż wrote:
Na Win 10 próbowałeś?

To jest na Win10. Mniej więcej od 2 lat jest ten sam objaw na dwóch zupełnie różnych komputerach.

Data: 2021-03-14 01:41:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Jacek Maciejewski" 16h8e7x8letc2$.1vo8ahx8j1cd1.dlg@40tude.net

komp na C2D też nie widziałem żadnych przymuleń.

Mam C2D i mam przymulania -- na HDD i na necie.
CPU pod 64W10 rzadko odpoczywa, ale nie muli.

Najgorsze są przymulania PUE ZUS itp. -- ale nie u mnie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-11 13:04:39
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
Mnie kiedyś Euro (te sklepy agd).
Nie dawałem rady otworzyć ich strony do końca.

-- -- -

Data: 2021-03-14 01:49:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"m4rkiz" s2bc7m$ugh$1$m4rkiz@news.chmurka.net

[...]

HiberFile dla 12 GiB to zaledwie 4.7485 GiB
5098688512/(1024*1024*1024)=4,7485237121582

Wprawdzie po kompresji, ale widać wyraźnie,
że w RAMie jest sporo pustki!

Tak właśnie gospodaruje 64W10.

Przy okazji -- nieustannie i zawzięcie pisząc po systemowym dysku...

Mam tu osobną grafikę z jej osobnym RAMem DDR5,
ale jednak ;) część 12 GiB przypada owej grafice.

-=-

Tedy -- większy RAM to także większe kesze. ;)
(nie tylko mniejszy SWAP)

-=-

W10 przyspieszyłby jak pocisk, gdyby:
 - inaczej zorganizowano by aktualizację
 - zlikwidowano by ciągłe sączenie na systemowy
   dysk i na TMP (dzienniki itp. bzdury)
 - poprawiono by WaasMedic itp. ,,dobrodziejstwa''

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-11 13:02:26
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
Wymienić.

-- -- -
A moze tylko ram wymienic na 2x4GB?

Data: 2021-03-11 15:02:45
Autor: Smok Eustachy
Wymiana kompa
W dniu 10.03.2021 o 21:38, Budzik pisze:
/..../
U mnie obecnie zajete 95% ramu.
Ale sprawdze bo w sumie najwieksze opoznienie widze na konkretnej
stronie i moze to kwestia transferu a nie kompa...

A moze tylko ram wymienic na 2x4GB?

RAM pomoże, ale trochę. Miałem 8 i jakoś to szło ale z Fejsbukiem cieżko.

Data: 2021-03-10 15:43:15
Autor: heby
Wymiana kompa
On 10/03/2021 12:59, Budzik wrote:
Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.
Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
biurowej.

Powinien być nadal użyteczny w tym zastosowaniu. Co mu brakuje? Przyznaje że sporo stron www (np. facebook) potrafią skonsumować kilka GB RAMu i 4GB może być za mało, ale to chyba nie jest praca biurowa ;)

Zainteresuj się optiplexami 3020 z najtańszym cpu jesli to ma być jakiś upgrade cpu+reszta w niskich kosztach.

Data: 2021-03-10 18:19:50
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Wed, 10 Mar 2021 15:43:15 +0100, heby napisał(a):

Przyznaje że sporo stron www (np. facebook) potrafią skonsumować kilka GB RAMu i 4GB może być za mało, ale to chyba nie jest praca biurowa ;)

Chciałbym to raz w życiu zobaczyć :) Robiłem próby ale się nie udało...
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-10 18:53:28
Autor: heby
Wymiana kompa
On 10/03/2021 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
Przyznaje że sporo stron www (np. facebook) potrafią skonsumować kilka
GB RAMu i 4GB może być za mało, ale to chyba nie jest praca biurowa ;)
Chciałbym to raz w życiu zobaczyć :) Robiłem próby ale się nie udało...

Próby czego? Jesli masz wątpliwośc co do FB, to regularnie u mie konsumuje na FireFoxie >5GB ram. Nie wiem na co. Nie tylko on, ale takich witryn jest niewiele. Np. w tej chwili, po około8h bycia otwartym w przeglądarce, ma 2.5GB, do nocy dobije do 4, a jutro trzeba będzie zbijać FF. Dzieje się to na dwóch zupełnie róznych komputerach, więc to raczej wina kiepskich programistów FB/FF.

Data: 2021-03-10 19:40:40
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Wed, 10 Mar 2021 18:53:28 +0100, heby napisał(a):

Próby czego? Jesli masz wątpliwośc co do FB, to regularnie u mie konsumuje na FireFoxie >5GB ram.

Ano mam wątpliwości. Mówisz że jedna strona FB konsumuje 5 GB? Jaka? Bo
nie moje i znane mi. Podrzuć adres, niech się przekonam.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-10 19:46:19
Autor: heby
Wymiana kompa
On 10/03/2021 19:40, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Główna.

Tu masz mojego FF który od rana naklepał 2.4GB na stronie Facebooka, screenshot z przed sekundy:

https://drive.google.com/file/d/1oswj5q7yeLJLF_SyiYdZuQ3i9CMibKrS/view?usp=sharing

Jesli go nie ubije jutro, zeżre wszystko co mam.

Data: 2021-03-17 16:00:31
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 10 mar 2021 o 19:46, heby pisze:

[...]

Może daj link do tej RAMkożernej strony -- zweryfikujemy...
Może są różne główne... U mnie FF startując z tą stroną zajął
309 MB, ale istotnie bierze coraz więcej... Już dobiegł do 400 MB...
Jeśli istotnie stale puchnie -- zeżre nie 4 GiB, nie 16 GiB, ale
wszystko... Na szczęście już spadł do 331 MB -- może nie jest aż
tak źle, jak piszesz? 319,5 MB... 296,7 MB... 425,3; 435; 456;
453; 432; 461; 427; 410; 405; 376; 383...

    FF 86.0.1 (64 bity)
    Zarzut usiłowania zabójstwa księdza prokuratura postawiła 47-latkowi.

    Jestem z krainy, której natura odkrywa swoje najczystsze oblicze.
    Jestem Finlandia(R) Vodka.

    Prosto ze stołu montażowego MaxTVGO.com :
    Max Kolonko: "zobaczyłem jak Kaczyński przemawia w Swinoujściu....
    zobaczyłem go w tej leninówce i mówię sobie Japdle ...to ma być lider
    ...lider ku*wa mać PRLu .....75 lat sowieci okupują Polskę, nie
    czołgami a ideologią socjalistyczną, która stworzyła nowy paskudny
    typ człowieka, homo sovietiusa , w 47 przejęli władzę w oszukanych
    wyborach i 75 lat później robią to samo, nawet czapki nie zmieniają.
    Socjalizm sowiecki to wszystko, co... Zobacz więcej
 https://www.facebook.com/M.Max.Kolonko/photos/a.504362586321845/3830474763710594/

519; 541; 522; 516; 520; 515... 418; 409; 424... 369...

-=-

Całej pamięci wirtualnej mam 6.4 GiB -- czyli swap nie jest duży.

-=-

Przyznam rację co do tego, że są różne biura -- także te projektujące
wojskowe samoloty... Budzik zapewne wie, jakie ma biuro. Moim zdaniem
,,praca biurowa'' nie wymaga więcej niż 4 GiB, zaś biuro projektujące
czołgi zapewne potrzebuje nie tylko sporo RAMek, ale też sporo innego
sprzętu, przy którym 16 GiB to pikuś, o którym nie warto rozmyślać...

-=-

Grafikiem nie jestem, ale praktykiem jestem, więc wiem, że do obróbki
grafiki -- w tym video i dźwięku nie potrzeba strasznie dużo, nie mówiąc już o rysowaniu... To nie te czasy, gdy cały RAM przeciętnego komputera sięgał 64 MiB, więc byle grafika te potrzeby zwielokrotniała...

328.2 MB -- nie taki ten diabeł straszny, jak go obrabiają...

Obecnie sam system tyle żre, że z programem multimedialnym czy
bez -- żre mniej więcej ;) tyle samo...

254.2 MB -- fejsbook nie puchnie w nieskończoność.

-=-

Do narysowania radiatora:
   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/dgn.pdf
czy mieszkania:
   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/moje09sie.pdf
wystarczy IBM PC -- może nawet bez eXTended. ;)

Gorzej z obejrzeniem wyników -- ale nadal nie potrzeba niczego
nadzwyczajnego. Wystarczy aktualna przeglądarka internetowa...

Akurat skonwertowałem to do PDFów, ale tylko dlatego, że nie każdy
ma w rzeczywistości aktualną przeglądarkę internetową, choć wielu
ma w marzeniach [raczej w rojeniach] nowoczesne biuro projektowe
pracujące na potrzeby armii amerykańskiej... ;)

-=-

TB, z którego piszę, żre ~145 MB.

-=-

Cały komputer niemal zamiera -- w tle Windows zawzięcie (jak zawsze)
aktualizuje się... Obaczym, czy zaskoczy w nowych numerkach... Czy
znów nie wycofa zmian, choć wg niego samego jest OK... Może brakuje
mu miejsca na systemowej?... Na potrzeby aktualizacji skopiowałem
systemową tam, gdzie jest dużo miejsca i dopiero stamtąd aktualizuję
do H2 czy jakoś tak... Jeśli zaskoczy -- wrzucę zaktualizowaną kopię
ponownie na stosowne miejsce...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 16:19:35
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 17 mar 2021 o 16:00, Eneuel pisze:

Uprzedzając niektórych, wyjaśniam:

Grafikiem nie jestem, ale praktykiem jestem, więc wiem, że do obróbki
grafiki -- w tym video i dźwięku nie potrzeba strasznie dużo, nie mówiąc

+ Grafikiem nie jestem, ale praktykiem jestem, więc wiem, że do obróbki
+ dźwięku i grafiki -- w tym video nie potrzeba strasznie dużo, nie mówiąc

Data: 2021-03-17 21:22:51
Autor: heby
Wymiana kompa
On 17/03/2021 16:00, Eneuel wrote:
Główna.
Tu masz mojego FF który od rana naklepał 2.4GB na stronie Facebooka, [...]
Może daj link do tej RAMkożernej strony

Do facebooka? Zapomniałem. Poszukaj sobie na Altaviście.

Data: 2021-03-11 15:35:33
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-10 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
Chciałbym to raz w życiu zobaczyć :) Robiłem próby ale się nie udało...

Robisz to na gołej przeglądarce pod windowsem czy masz swoją dopieszczoną wersję pełną niedomyślnych ustawień, ublockerów i noscriptów?

Bo owszem, jak się zastosuje combo pihole + ublocker + noscript + fbcontainer to wyniki się istotnie różnią, ale to jest konfiguracja pewnie mniej niż procenta użytkowników.

Data: 2021-03-11 18:51:16
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 15:35:33 +0100, m4rkiz napisał(a):

On 2021-03-10 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Z dodatków mam tylko Ghostery i ImTranslator. Ale jak użyję Chromium a
ten jest bez dodatków, jest tak samo.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-11 19:08:16
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-11 18:51, Jacek Maciejewski wrote:
Z dodatków mam tylko Ghostery i ImTranslator. Ale jak użyję Chromium a
ten jest bez dodatków, jest tak samo.

No, w sąsiednim wątku już wyjaśniłeś zagadkę, po prostu jak serwer dostaje useragenta to głęboko wzdycha, daje co ma i idzie śledzić innych. ;)

Data: 2021-03-13 00:18:30
Autor: Marcin Debowski
Wymiana kompa
On 2021-03-11, m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
On 2021-03-10 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Ja miałem dopieszczone i przy 4GB też potrafilo mulić. A jeszcze potem otworzyć coś, co musi alokować więcej pamięci do obróbki czegoś tam (np. Gimp i zdjęcia) i pozamiatane. 4GB to jest obecnie minimum. Daje się z tym pracowac, ale nie można mówić o komforcie.

--
Marcin

Data: 2021-03-14 01:03:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Marcin Debowski" qxT2I.82888$%9K9.6019@fx42.ams1

[...]

Gimp do biurowej pracy?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-14 09:52:44
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Gimp do biurowej pracy?

A czemużby nie? Chociażby w jakimś wydziale promocji w firmie. Może się zdziwisz, ale dziś nawet poważne instytucje korzystają z FB, YT, Instagrama, Google Meet itp :-)

Data: 2021-03-15 19:40:27
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 14 mar 2021 o 09:52, zhbick pisze:

Gimp do biurowej pracy?

A czemużby nie? Chociażby w jakimś wydziale promocji w firmie. Może się zdziwisz, ale dziś nawet poważne instytucje korzystają
z FB, YT, Instagrama, Google Meet itp :-)

Mowa o pracy biurowej -- nie o wydziale promocji...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-15 23:31:27
Autor: Marcin Debowski
Wymiana kompa
On 2021-03-15, Eneuel <eneuel@gmail.cm> wrote:
[...]

Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów. Cytujesz np. jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji. Załączasz własne zdjęcia, etc.

--
Marcin

Data: 2021-03-16 07:59:26
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów. Cytujesz np.
jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji. Załączasz własne zdjęcia, etc.

Otóż to. Z ciekawości chciałbym się dowiedzieć, co Eneuel rozumie pod pojęciem pracy biurowej. Ja podałem przykład z współczesności :-)

Data: 2021-03-16 08:45:25
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Tue, 16 Mar 2021 07:59:26 +0100, zhbick napisał(a):

[...]

Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
księgowych lub magazynowych.
Nie wymaga natomiast przeglądarki stron, programów do obróbki plików
graficznych czy dźwiękowych lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-16 08:50:58
Autor: MF
Wymiana kompa
On 16/03/2021 07:45, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Rodzajów prac biurowych jest wiele. Na jednym końcu jest np. rozliczanie faktur i korespondencja z klientami, do czego wystarczy program pocztowy i LibreOffice plus prosty front end do bazy danych. Na drugim - biuro projektów (polecam sprawdzenie wymagań AutoCAD-a, i to nie minimalnych, ale tych do komfortowej pracy), biuro promocji (m.in. obróbka grafiki w jakości do druku i filmów FHD plus obsługa profilu na fejsie) czy agencja PR (mniej więcej to samo plus jeszcze śledzenie społecznościówek). Samo stwierdzenie ,,komputer do pracy biurowej" nic nie znaczy, do pracy biurowej z tego pierwszego końca wystarcza coś, co było budżetowe już 5 lat temu, do komfortowej pracy biurowej z drugiego końca potrzeba czegoś w miarę nowego i z co najmniej wyższej średniej półki.

A że Budzik nie napisał, o jaki konkretnie rodzaj pracy biurowej mu chodzi, a moja szklana kula się zepsuła i z powodu pandemii koronawirusa nie może na razie być naprawiona, mogę mu jedynie polecić, by wziął coś, co spełni jego wymagania.

--
MF

Data: 2021-03-16 14:22:37
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
No przecież, nie ma to jak przenoszenie arkuszy kalkulacyjnych z tych przeróżnych fri ofis do np. excela i na odwrót.

-- -- -

Data: 2021-03-16 08:59:19
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa

[...]

Bez komunikatorów to biuro w urzędzie państwowym co najwyżej.
Bez prezentacji (czyli multimedia) to co najwyżej jakiś najniższy
szczebel, odpowiednik dawnej maszynistki co tylko dane wklepuje.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-16 09:42:41
Autor: zhbick
Wymiana kompa

[...]

Szukam w myślach przykładu takiego biura i ciężko mi idzie. Nawet jakieś biuro straży miejskiej intensywnie korzysta z multimediów i komunikatorów...

Naprawdę w latach dwudziestych XXI wieku są jeszcze biura typu: Word+Excel? Ooo! Hmm... skoro tak twierdzisz, to pewnie są...

Data: 2021-03-16 22:38:22
Autor: Animka
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-16 o 09:42, zhbick pisze:

[...]

Są jeszcze PIT-y do pobrania z internetu i ewentualnie wypełnienia przez internet.

--
animka

Data: 2021-03-18 00:35:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"zhbick" 60506f82$0$545$65785112@news.neostrada.pl

"RadoslawF" 605065f6$0$544$65785112@news.neostrada.pl

Bez komunikatorów to biuro w urzędzie państwowym co najwyżej.

-=-

Każdy opisuje [tylko] to, co widział?... ;)

-=-

Tymczasem białostocki US nadal nie potrafi mi przysłać 11 złotych,
które na mnie tam czekają od ponad roku... [pewnie przeczytają,
zezłoszczą się i naślą na mnie kontrole, bym zamknął jadaczkę...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-17 09:34:05
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 16 mar 2021 o 08:45, Jacek Maciejewski pisze:

Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
księgowych lub magazynowych.

Nie wymaga natomiast przeglądarki stron,

Mam tu (4 GiB) Operę i FireFoxa -- naraz otwartych wiele stron;
swego rodzaju limitem jest nietrafianie w coraz mniejsze poletka
stron, skutkujące niecelowym zamykaniem tychże lub wyciszaniem.
(jeśli nie rozumiesz -- mogę opisać) Przeglądarki potrafią
wreszcie skutecznie mrozić strony, do których nikt nie zagląda...

programów do obróbki plików graficznych

Obrabiam pliki graficzne, ale może zbyt płytko -- grafikiem
(czy artystą) nie jestem. Pracownicy biurowi są artystami?

czy dźwiękowych

Obrabiałem bez trudu dźwięk poważnymi edytorami dźwięku (nie
o wycinanie fragmentów czy łączenie plików chadza) bez trudu
pod 32WXP, mając do dyspozycji 2 GiB. Pracownik biurowy tak
głęboko ingeruje w dźwięk? -- wyłuskuje mowę z zaszumionego
nagrania czy wycina czyjś głos itd.?... Do ciachnięcia czy
sklejenia kilku plików audio nie trzeba wiele -- nawet do
ciachnięcia czy sklejenia plików video... Pracownik biurowy
tworzy filmy edytorami? Buduje sztuczne tła akcji czy kota
przerabia na zająca? ;) Do konwersji formatu niemal niczego
nie potrzeba, nawet programów, bo można konwertować online,
oby internet śmigał...

lub komunikatorów

Nie używam -- być może pochłaniają gigabajty RAMek. ZTCW -- do
komunikatorów niezłe są smartfony, które (mając straszliwie
RAMkożerne systemy operacyjne) niekoniecznie mają więcej niż
4 GiB... Redmi Note 0 Pro ma 6 GB, czyli nieco niespełna 5.6 GiB,
ale na razie ogranicza się do ~3 GiB... Czyżby pozostałe GB
rezerwuje na komunikatory właśnie?...

czy ogólnie multimediów.

Czym są wg Ciebie multimedia?
(pomińmy grafikę i dźwięk -- wspomniane wyżej)

-=-

Możesz podać konkretne przykłady obróbki multimedialnej, do
której nie starczy 4 GiB pod W10?...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 11:21:41
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 17.03.2021 o 09:34, Eneuel pisze:

Czym są wg Ciebie multimedia?
(pomińmy grafikę i dźwięk -- wspomniane wyżej)

Jeśli pominiemy grafikę i dźwięk, to zostaje chociażby wideo:

- Proszę Pana, ja tu mam na pendrive film
- Panie Kliencie, przepraszam najmocniej, ale mój komputer ma 4GB RAM, które zdaniem Eneula wystarcza do wszystkiego, więc nie odtworzę Pańskiego filmu, bo to jest 4K i nawet VLC ani MPlayer Classic z tym sobie nie poradzi

Możesz podać konkretne przykłady obróbki multimedialnej, do
której nie starczy 4 GiB pod W10?...

Mogę. Samo *Otworzenie* dużego (kilka, kilkanaście GB) pliku wideo w kdenlive. Przykład obróbki też mogę podać: cokolwiek podstawowego, typu przycięcie.

Data: 2021-03-17 14:56:26
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 17 mar 2021 o 11:21, zhbick pisze:

- Panie Kliencie, przepraszam najmocniej, ale mój komputer ma 4GB RAM, które zdaniem Eneula

Do poprawnej ortografii też brakuje Ci pamięci?

wystarcza do wszystkiego, więc nie odtworzę Pańskiego filmu, bo to jest 4K i nawet VLC ani MPlayer Classic z tym sobie nie poradzi

Acer miał kiedyś 4 GiB -- 4K odtwarzał bezproblemowo.
(nie tymi programami) F-S ma 4 GiB, ale zbyt słaby CPU.

[...]

Masz na myśli wyrzucenie części klatek czy efekty specjalne?

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 20:21:14
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 17.03.2021 o 14:56, Eneuel pisze:

Do poprawnej ortografii też brakuje Ci pamięci?

Ależ skąd! :-) Wystarcza jej nawet do stosowania oddających ironię celowych zabiegów stylistycznych, na zrozumienie których najwidoczniej Tobie jej zabrakło.

Acer miał kiedyś 4 GiB -- 4K odtwarzał bezproblemowo.
(nie tymi programami) F-S ma 4 GiB, ale zbyt słaby CPU.

AT z 486 miał kiedyś 4 MiB i też mi wówczas wystarczało do wszystkiego.

Mogę. Samo *Otworzenie* dużego (kilka, kilkanaście GB) pliku wideo w kdenlive. Przykład obróbki też mogę podać: cokolwiek podstawowego, typu przycięcie.

Masz na myśli wyrzucenie części klatek czy efekty specjalne?

Mam na myśli otworzenie pliku. Specjalnie dla Ciebie rano spróbowałem otworzyć taki plik na Dellu z 4 GiB RAM. Niestety, do końca mojego dnia pracy nie udało się dokończyć tej operacji, więc nie sprawdziłem, ile potrwa zrobienie czegokolwiek z tym filmem.

Na współczesnym komputerze zabiera to mniej czasu: nie zdążyłbyś umyć kubka po kawie.

Data: 2021-03-20 02:19:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"zhbick" 605256a9$0$24048$65785112@news.neostrada.pl

W dniu 17.03.2021 o 14:56, Eneuel pisze:

Do poprawnej ortografii też brakuje Ci pamięci?

Ależ skąd! :-)

Więc masz jakiś inny problem, który nie zezwala Ci
na poprane pisanie... Może to problem psychiczny?...

Acer miał kiedyś 4 GiB -- 4K odtwarzał bezproblemowo.
(nie tymi programami) F-S ma 4 GiB, ale zbyt słaby CPU.

AT z 486 miał kiedyś 4 MiB i też mi wówczas wystarczało do wszystkiego.

Do odtwarzania filmów 4K? -- chyba naprawdę masz inny
problem, którego istnienie podejrzewam nieco wyżej...

[...]

Pytam, czym wg Ciebie jest 'przycięcie'.

[...]

Może poproś o pomoc kogoś, kto ma choćby
mgliste pojęcie o tym, co chcesz uczynić?...

Na współczesnym komputerze zabiera to mniej
czasu: nie zdążyłbyś umyć kubka po kawie.

Nie piję kawy.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-20 12:06:28
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Więc masz jakiś inny problem, który nie zezwala Ci
na poprane pisanie... Może to problem psychiczny?...
    ^^^^^^^^^

[cut]

[...]

Dobry człowieku, pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci spokoju ducha i ogólnie zdrowia.

Data: 2021-03-24 01:31:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"zhbick" 6055d733$0$554$65785112@news.neostrada.pl

Dobry człowieku, pozdrawiam Cię serdecznie
i życzę Ci spokoju ducha i ogólnie zdrowia.

Pozdrowienia jak z AliExpress.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-18 00:31:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Jacek Maciejewski" 13nw9v96zhozb$.nuyokekj54il$.dlg@40tude.net

Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
księgowych lub magazynowych.
Nie wymaga natomiast przeglądarki stron,

Przeglądarek wg mnie wymaga -- i to one są chyba nabardziej RAMkożerne.

programów do obróbki plików graficznych

Do biurowej obróbki wystarczą drobniuteńkie programy,
które zajmują mniej, niż błędy pomiarowe całości. ;)
Biurowa grafika nie rośnie w megabajtach tak szybko,
jak zapotrzebowanie systemów, przez co dzisiejsze
obrabiarki graficzne relatywnie nie są zasobożerne.

30 lat temu OCeRowano z rozdzielczości 300 dpi i teraz tak samo.
50 lat temu drukowano w rozdzielczości 72 dpi i teraz druk jest
niewiele gęstszy... Rozdzielczości monitorów/ekranów nie rosną
tak szybko jak zapotrzebowanie Windows... ;)

czy dźwiękowych

Do tej pory myślałem, że w biurach nie ma potrzeby obrabiania dźwięku.

lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.

Wg mnie wszelkie biura muszą obsłużyć drukarki (w tym kopiarki) i skanery.

-=-

Tak czy siak -- Budzik zapewne wie, czego mu trzeba.

Zwykle ludzie wypowiadają się jaśniej, co do swych potrzeb:
 - praca biurowa
   (Word, Excel, programy pocztowe, księgowe lub magazynowe...)
 - grafika dwuwymiarowa
 - grafika trójwymiarowa
 - obróbka filmów
 - obróbka muzyki
 - wróżbiarstwo (przepowiadanie pogody chociażby)
 - najcięższy kaliber (gry)

Co kto woli. Mnie potrzebny laptop do wszystkiego.
Acer (i5 7200U 12 GiB, NVMe, dwa HDD, jakaś Nvidia)
jest żwawszy, ale F-S (C2D T7300 4 GiB, dwa HDD,
jakiś Radeon) zezwala naprawdę na wiele.

Podczas aktualizacji oba mulą niemiłosiernie,
chyba że Acer ma systemową na NVMe...

Może pewnego dnia szarpnę się na SSD do F-S -- wówczas
być może będzie dziarski, że hej... ;) Mam wolny slot
przeznaczony przez producenta na 3G (swego czasu można
było kupować takie karty po 5 pln) mSATA bodajże, który
być może ,,pomieści'' dysk SSD 64 GB...

BTW 3G -- ponoć znika z BTSów, ustępując miejsca LTE
i 5G, którego to 5G ponoć jeszcze dłuuugo nie będzie
w całej Polsce z wielu powodów...

Do gadania na Grupach czy oglądania filmów z Jutuby oba są równie dobre.
[innymi słowy -- do domowego biura oba są równie dobre]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-17 09:11:06
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 16 mar 2021 o 00:31, Marcin Debowski pisze:

Mowa o pracy biurowej -- nie o wydziale promocji...

Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów. Cytujesz np.
jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji. Załączasz własne zdjęcia, etc.

Gimp potrzebuje więcej niż 4 GiB do takiej pracy?
Możesz precyzyjniej napisać, co tym Gimpem chcesz
uzyskać? Może zestawię go z PhotoShopem...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 11:23:56
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 17.03.2021 o 09:11, Eneuel pisze:

Gimp potrzebuje więcej niż 4 GiB do takiej pracy?
Możesz precyzyjniej napisać, co tym Gimpem chcesz
uzyskać? Może zestawię go z PhotoShopem...

Słyszałeś o wielozadaniowości, czy wciąż *pracujesz* (tzn nie testujesz, tylko realnie pracujesz) w jednym programie a jak potrzebujesz skorzystać z drugiego, to zamykasz ten pierwszy, żeby pokazać, że w 2021 r 4GB RAM wystarczy do komfortowej pracy? :-)

Data: 2021-03-17 14:40:47
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 17 mar 2021 o 11:23, zhbick pisze:
[...]

Zamykam na Acerze z 12 GiB RAMek bez swapu i nie zamykam
na F-S z 4 GiB RAMek ze swapem.

Możesz precyzyjniej napisać, co tym Gimpem chcesz
uzyskać? Chcę porównać go z PhotoShopem... Ile naraz
chcesz warstw, jakie efekty chcesz uzyskać, ile pikseli ma
każda warstwa, ile bitów (zapewne 32 lub 64) na piksel itd...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-18 00:09:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Marcin Debowski" j7S3I.82671$nAz7.65037@fx03.ams1

Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów.
Cytujesz np. jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji.
Załączasz własne zdjęcia, etc.

Do tego wystarczy płytka obróbka typu kadrowanie lub
(nie mam dobrego słowa w języku polskim) resajz...
Po co z armaty strzelać do komara?...

Imagine jest tu doskonałym ;) programem.
Niemal zerowe zapotrzebowanie. ;)
W pewnym sensie nawet warstwy oferuje, bo
można nim kleić wieloelementowe ikony itp...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-17 16:32:35
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 13 mar 2021 o 01:18, Marcin Debowski pisze:

[...]

Nie mówimy o komforcie -- mamy pandemię windującą ceny...
[kto by pomyślał, że górowanie (szczytowanie?) BTC będzie
nazywane pandemią)

Moim zdaniem do komfortu potrzeba: dużo RAMek, pojemnych NVMe,
szybkich CPU, dobrych GPU, dobrych peryferiów (w tym: monitorów,
drukarek i skanerów) szybkiego i pewnego połączenia ze światem itd...

Przede wszystkim potrzeba dobrych systemów operacyjnych i dobrych
programów.

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-10 16:47:09
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-10 12:59, Budzik wrote:
Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.

Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
biurowej.

w zasadzie cokolwiek od i5/i7 z możliwością włożenia 4 modułów ramu, jedyne co trzeba sprawdzić to czy nie jest to wynalazek z udziwnionym zasilaczem lub mocowaniem chłodzenia cpu

Chetnie wykorzystałbym czesc bebechów z obecnego kompa, w szczegolnosci
dysk ssd, 2 dyski hdd (czy nowe płyty nadal maja stare złącza do
dysków?), obudowe...

jeżeli obudowę to także czy jest to standardowa płyta

co najmniej cztery złącza sata powinna mieć w zasadzie każda płyta z dużej obudowy

Data: 2021-03-10 19:36:10
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 10 mar 2021 o 12:59, Budzik pisze:

Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.

Mam (teraz zeń piszę) w F-S 4 GiB -- nie narzekam.
Za ścianą gra (jakąś muzę z jutuby -- oglądam tam filmy podczas śniadania; śniadanie zjadłem dość dawno, ale nie wyłączyłem
netbooka, więc netbook gra) netbook z 2 GiB...

Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy biurowej.

Do biurowej 4GiB to za dużo -- starczą 2 GiB.

Chetnie wykorzystałbym czesc bebechów z obecnego kompa, w szczegolnosci dysk ssd, 2 dyski hdd (czy nowe płyty
nadal maja stare złącza do dysków?), obudowe...

Co warto?

Zaczekać -- teraz kompy są drogie, bo:
  - rozlano pomoc antyCoViDową
  - BTC góruje
  - ludzie (w tym uczniowie) zdalnie pracują

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-12 14:31:43
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-10 o 19:36, Eneuel pisze:

Do biurowej 4GiB to za dużo -- starczą 2 GiB.

Really?

Uruchom proszę na Win 10 z 2GB RAM komunikator do konferencji z pracownikami, , platformę do pracy zdalnej, program pocztowy, w którym na bieżąco dostajesz pdf, otwórz tego pdfa w czytniku, kliknij w zawartego w nim linka do promocyjnego filmu w 1080p i pochwal się responsywnością systemu.

To są zwykłe biurowe zadania.

Data: 2021-03-12 18:25:55
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
Możecie sobie z E. przejść na priv?

-- -- -

Data: 2021-03-12 23:40:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa
Nie kupuję komputera.
E.

"ąćęłńóśźż" 604ba423$0$525$65785112@news.neostrada.pl

Data: 2021-03-12 23:36:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"zhbick" 604b6d3c$0$538$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Na netbooku z 2 GiB mam VBoxa z WXP na pokładzie -- tam mam OE.
Nawet miałem (dla hecy) na tym VBOxie PSa (chyba 5) -- śmieszne
to było, ale funkcjonowało. ;) (PS to PhotoShop)

Akurat ww. pod W7Starterem, ale tylko z powodu słabego CPU.
Na tym netbooku mam też 32W10 -- ale 32W10 tak mocno drenuje
CPU, że siada (nieodwracalnie!!) akumulator, więc pozostałem
przy W7S -- cieszę się, choć szybkie to nie jest z powodu CPU.

Do filmów 1080p (wiesz, co znaczy p?) nie trzeba wiele pamięci -- zobacz,
ile mają odbiorniki TV 1080p... Tu potrzebny jest szybki CPU -- wcale nie
aż tak straszliwie szybki! C2D z 4 GiB DDR2 i z własnym GPU z (bodajże)
128 MiB RAMek radzi sobie doskonale z czymś takim -- a chyba właśnie
tego rodzaju CPU ma Budzik.

Do czytania PDFów niewiele potrzeba -- jeszcze pytanie, jakie to PDFy,
ale RAMek wiele nie potrzeba, a i CPU nie musi być straszliwie szybki.

Nie znam się na komunikatorach -- może rzeczywiście żrą wiele RAMek.
Tym bardziej nie wiem, czym jest ww. platforma.

Czy Budzik potrzebuje ww. komunikatora i ww. platformy? -- nie
pisał do tej pory o tym, że z takiego czegoś korzysta.

Responsywność systemu zależeć będzie od szybkości dysku -- być
może skórka nie opłaci się, jeśli zamiast RAMek będzie SWAP na
SSD. ;) Mam C2D z 4 GiB (jak już wielokrotnie pisałem) więc wiem,
co piszę.

-=-

W odróżnieniu od innych osób -- nie sprzedaję sprzętu i nie naprawiam
cudzych, więc radzę bezstronnie. Naprawiacz zapewne zachwalać będzie
kupno używek, zaś sprzedawca będzie zachwalał kupno tego, na czym
najlepiej zarabia...

Nie jestem też wróżbitą ani prorokinią -- być może komputery nadal
będą drożały, przez co odwlekanie stanie się bardzo kosztowne...

Używany **może** (nie musi!) być ZALANY -- jakiś czas pociągnie,
po czym odmówi posłuchu a reperacja może trochę kosztować -- tak
czasu, jak i pieniędzy... Do biura raczej ;) trzeba mieć sprzęt
sprawny...

-=-

Być może do zdalnej pracy biurowej lepszym byłby średni smartfon?
Smartfony teraz chyba tanieją i nabierają mocy obliczeniowej jak
nigdy przedtem. Smartfon: filmy pociągnie; net ma dwiema drogami;
na brak oprogramowania nie można narzekać; ma dobre kamerki, dobre
mikrofony oraz całkiem dobre głośniki... Można do smartfonu doczepić
duży ekran, klawiaturę i myszkę -- tyle tylko, że to chyba nie dla
Budzika, bo raczej Budzik takiego czegoś nie chwali...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-13 08:29:30
Autor: zhbick
Wymiana kompa

[...]

C2D E8400 to minimum, które pozwala na płynne odtwarzanie YT FullHD. Na Athlonie X2 wliczając w to model 6000+ bez względu na system operacyjny płynne jest 720@60 a i to dopiero po chwili, przy obciążeniu obu rdzeni na poziomie dobijającym do 100%

Już samo użycie kamerki internetowej "kosztuje" około 40% CPU a włączenie jakiejś platformy do zdalnej nauki/pracy wiąże się z przymulaniem wszystkiego

O dziwo, jakikolwiek procesor czterordzeniowy, chociażby któryś z pierwszych Quadów na rynku, radzi sobie znacznie lepiej

[...]

A ja akurat mam styczność z takimi komputerami i rad jestem, że mogę je znajomym nieodpłatnie reanimować, przy okazji testując w praktyce, jak się sprawdzają w codziennym użytkowaniu - pod Windows (jeśli jest licencja), lub pod jakimś lekkim Linuksem

2GB po uruchomieniu kilku podstawowych programów kończy się bardzo szybko, nawet na czymś linuksowym z XFCE albo LXDE. Na zaktualizowanym W10 jest to czysty masochizm

Data: 2021-03-14 01:08:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"zhbick" 604c69da$0$547$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Laptopowy T7300 C2D radzi sobie bezproblemowo pod 64W10 z odtwarzaniem FHD.
Mam chyba taki:
 https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products/29760/intel-core-2-duo-processor-t7300-4m-cache-2-00-ghz-800-mhz-fsb.html

które pozwala na płynne odtwarzanie YT FullHD.

Ważna jest i przeglądarka, i różne ustawienia.
FHD z przeglądarek raczej ;) nie oglądam na F-S, bo nie mam
takiego ekranu i nie mam tak szybkiego netu, ale w ogóle
FHD oglądam na F-S z dwurdzeniowym C2D T7300. Inna sprawa,
że niewiele zostaje CPU po włączeniu takiego filmu.

Już samo użycie kamerki internetowej "kosztuje" około 40% CPU

Nie używam -- nie potwierdzę i nie zaprzeczę...

a włączenie jakiejś platformy do zdalnej nauki/pracy wiąże
się z przymulaniem wszystkiego

O dziwo, jakikolwiek procesor czterordzeniowy, chociażby któryś
z pierwszych Quadów na rynku, radzi sobie znacznie lepiej

Mam dwurdzeniowy I5 U7200 -- nie narzekam nawet na 4K.
Ale też nie oglądam lepszych niż HD, bo nie mam stosownego monitora
i raczej nie znajduję w necie tego, co mnie interesuje w wysokich
rozdzielczościach... Nadto net też nie jest stosownie szybki.

Data: 2021-03-14 10:06:18
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Laptopowy T7300 C2D radzi sobie bezproblemowo pod 64W10 z odtwarzaniem FHD.

W jednym z laptopów mam C2D T9600 2,8 Ghz i on nie wystarcza do płynnego 1080@60 *w przeglądarce* - ale daje radę w VLC i ogólnie bardzo przyjemnie mi się z niego korzysta, uwzględniając ograniczenia wynikające z faktu, że jest już zabytkiem.

Ale klient w biurze miałby zdziwioną minę, gdybym przy nim korzystał z niego i musielibyśmy czekać kilkanaście, kilkadziesiąt sekund na rozpoczęcie drukowania projektu, podczas którego to czasu obciążony na 100% proc tłumaczyłby dokument na język zrozumiały dla drukarki...

Wciąż też używam (w specyficznych zastosowaniach sieciowych) sprzętu z 32bit Pentium M Yonah - 1 rdzeń @1,6 GHz. Jednak wyświetlanie pulpitu XFCE jest zadaniem, które obciąża go na 30% :-)

Data: 2021-03-14 19:21:26
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 14 mar 2021 o 10:06, zhbick pisze:

[...]

Przed chwilą odtwarzałem film ,,kręcony'' telefonem -- 1080p30
i miałem od 86% d0 100%, ale 100% bywało przez chwilę a w tle
była: Opera (kilka%), monitor (0.7%) i inne drobiazgi... Zero
klatek zgubionych a monitor pokazał, że pełnych 100% nie było.

FHD 1080p to także 25 klatek na sekundę -- tu miałem 30 klatek...

[...]

Budzik ma inne ;) biuro.

Ponadto rozważaliśmy chyba odtwarzanie FHD przy 4 GiB -- zauważyłem,
że nie trzeba ogromnych RAMek do czegoś takiego.

Wciąż też używam (w specyficznych zastosowaniach sieciowych) sprzętu z 32bit Pentium M Yonah - 1 rdzeń @1,6 GHz. Jednak wyświetlanie pulpitu XFCE jest zadaniem, które obciąża go na 30% :-)

Netbook z atomowym napędem Jutubę odtwarzał pod W7S płynnie 360 a 480
z trudem, ale z pulpitem jest OK. ZTCP spoza Jutuby mogę sięgnąć 720
po wprowadzeniu oszczędności -- choćby wywaleniu dźwiękowych efektów.
(pamiętam, że tak oglądałem popisowe ;) rozwalenie Volvo o ciężarówkę;
Volvo miało automagicznie zatrzymać się, ale... na oczach masy ludzi
z kamerami... przywaliło w ciężarówkę aż niemiło...)

-=-

Moim zdaniem dziwne biura -- z Jutubą FHD bez możliwości Jutuby 720...

Wg mnie F-S do biura jest zdecydowanie za szybki, ale mechanicznie ;)
w niezbyt dobrej kondycji... Najgorsza jest konieczność rozgrzewki,
bez której potrafi zawiesić się podczas oglądania filmu.

F-S (z ww. C2D) kupiłem ponad 12 lat temu; używałem ponad 12 lat
(pomijam wyjazdy bez F-S i przerwy okołoawaryjne) z tego przez
8 lat używałem bardzo intensywnie; nadto F-S kilka ;) razy spadł,
w tym parę razy na drewnianą podłogę, ale z małej (50 cm) wysokości...
Klawiatura wytarta, pozszywana nićmi ;) dentystycznymi i bez jednego
klawisza...

Gdyby nie ,,mechanika'' -- do biura byłby doskonały.
Nawet ww. zwiechy nie są przykre, bo łatwo ich uniknąć.

Czasami potrafi po prostu wyłączyć się -- trudno mi znaleźć przyczynę.

I zwiechy, i te wyłączenia są rzadkością.
Taką rzadkością, że bez obaw pisałem ów post z dłuuugimi przerwami...
(ponad półtorej godziny?)

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-14 19:37:26
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 14 mar 2021 o 19:21, Eneuel pisze:

I zwiechy, i te wyłączenia są rzadkością.
Taką rzadkością, że bez obaw pisałem ów post z dłuuugimi przerwami...
(ponad półtorej godziny?)

Nie sejwując w tych przerwach. Nie sejwowałem ani razu podczas pisania
tamtego postu, więc nie mam podświadomych lęków okołopadowych czy
okołozwiechowych...

W tle słucham ,,Piąte nie zabijaj'':
   https://www.youtube.com/watch?v=omy2zfxwF7o
i ogarnia mnie przerażenie tak ogromne, że aż niemal paraliżujące
mnie... (stąd dłuuugie przerwy w pisaniu)

Nie wiem, co mnie naszło, ale od wczoraj to oglądam,
a raczej -- słucham...

[grupy dyskusyjne to ewidentne niebo w zestawieniu z tym, co pokazują
filmy tego rodzaju, a obejrzałem tej doby chyba już pięć takich filmów:
facet rzekomo tłukący głową solidny płot betonowy, by skrócić drogę do
domu; rzekomy seks zakończony śmiercią; morderstwo dla zysku (kilkuset
tysięcy pln) z ubezpieczeń... strach nie pozwoli mi wyjść z mieszkania?]

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 09:47:37
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 14 mar 2021 o 19:21, Eneuel pisze:

Poniżej pisałem o %% CPU:

[...]

Może oddajmy głos Budzikowi -- może Budzik projektuje
samoloty odrzutowe...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 11:25:51
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 17.03.2021 o 09:47, Eneuel pisze:

Może oddajmy głos Budzikowi -- może Budzik projektuje
samoloty odrzutowe...

A może go przekonałeś, że ma zbyt mocny sprzęt na swoje potrzeby, bo Word 95 działa na Pentium MMX i 16 MB EDO RAM

Data: 2021-03-17 14:35:11
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 17 mar 2021 o 11:25, zhbick pisze:
[...]

Przeprowadźmy śledztwo z użyciem wariografu...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-10 21:19:42
Autor: PiteR
Wymiana kompa
in <news:XnsACE97F7E6D122budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>

Jaka obudowa normalna czy mała?

Dell Optiplex 5040
https://www.youtube.com/watch?v=y1KBriqTL5I
https://www.youtube.com/watch?v=vNz6xgevuRQ

Dell Optiplex 5050
https://www.youtube.com/watch?v=DElaDpN7bvs
https://www.youtube.com/watch?v=ESD8dqebV-0

--
Piter

Data: 2021-03-11 17:19:59
Autor: Kamil
Wymiana kompa
Użytkownik "Budzik"  napisał:

Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
biurowej.

Do pracy biurowej spokojnie wystarcza o co masz. Tyle, że niestety każdy sprzęt się zużywa i nie wiadomo kiedy padnie. A jak padnie we wredny sposób zasilacz to lepiej nie myśleć co się stanie.

Z tego względu nie polecałbym Ci kupowanie jakichkolwiek używek. Te bajery o odnowieniu przez sprzedawcę to kit. Ja za 1200 zł kupiłem nówkę na i7, 8 GB RAM i legalnym Win 7. I na kilka lat spoko.

Pozdrówka

Data: 2021-03-11 18:57:04
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-11 17:19, Kamil wrote:
Z tego względu nie polecałbym Ci kupowanie jakichkolwiek używek. Te bajery o
odnowieniu przez sprzedawcę to kit. Ja za 1200 zł kupiłem nówkę na i7, 8 GB
RAM i legalnym Win 7.
Która na starcie straciła 100% wartości bo jak twierdzisz używane komputery to złom nie warty uwagi :)

A prawda jest taka że używając occt i hddscan można zweryfikować stan sprzętu z dokładnością do 99%, a i nowy sprzęt bywa DOA.

Poza tym jak już masz uraz to można kupić używany z gwarancją, to też nie jest jakaś czarna magia.

Data: 2021-03-11 19:27:48
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 18:57:04 +0100, m4rkiz napisał(a):

A prawda jest taka że używając occt i hddscan można zweryfikować stan sprzętu z dokładnością do 99%, a i nowy sprzęt bywa DOA.

Facet nie słyszał o krzywej awaryjności.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-25 01:21:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Jacek Maciejewski" 1w4mdtyshfhn0.mekulf7y6n9n.dlg@40tude.net

Facet nie słyszał o krzywej awaryjności.

Flaszki (SSD itp.) chyba nie trzymają się tej krzywej...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-11 19:25:49
Autor: Poldek
Wymiana kompa
W dniu 10.03.2021 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Nie to, żebym chciał cię przekonywać do nie nowszego kompa, ale tego może nie warto jeszcze całkiem oddawać na złom. Mam takiego z AMD Athlon 64 x2 5200+. Wsadziłem w niego 8 GB RAM, SSD i grafikę GT 1030 silent 2 GB VRAM oraz Windows 10 i jakoś daje sobie radę ze stronami, a Libre Office to na luzie.

Data: 2021-03-25 12:10:52
Autor: Irokez
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-10 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Myślę że coś na Core i5 4 generacji, normalnego a nie żadne wersje U które są badziewiasto wolne bo takie mają być.
W firmie małej do biura kupiliśmy Delle 7020 SFF z i5-4690 i są naprawdę ok.
Sam siedzę w domu na i5-4670 na płycie Asrocka B85, do tego 16GB RAM, 2x dysk SSD i HDD na śmieci. Nie odczuwam jakiejkolwiek potrzeby mieć więcej. Ten zestaw spokojnie się zbiera i robi co chcę łącznie z obróbką prostą grafiki, jakieś czasami kodowanie DVD do MKV itp.
Nie gram, choć spokojnie się da, bo mam staruszka GTX750Ti i Medal of Honor, PainKiller, Battlefield 3 itp bez problemów na tym biega.

Athlon x2 to już odczuwalny staruszek niestety.

zdrówko

--
Irokez

Wymiana kompa