Wymiana kompa

Data: 2021-03-10 15:43:15
Autor: heby
Wymiana kompa
On 10/03/2021 12:59, Budzik wrote:
Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.
Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
biurowej.

Powinien być nadal użyteczny w tym zastosowaniu. Co mu brakuje? Przyznaje że sporo stron www (np. facebook) potrafią skonsumować kilka GB RAMu i 4GB może być za mało, ale to chyba nie jest praca biurowa ;)

Zainteresuj się optiplexami 3020 z najtańszym cpu jesli to ma być jakiś upgrade cpu+reszta w niskich kosztach.

Data: 2021-03-10 18:19:50
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Wed, 10 Mar 2021 15:43:15 +0100, heby napisał(a):

Przyznaje że sporo stron www (np. facebook) potrafią skonsumować kilka GB RAMu i 4GB może być za mało, ale to chyba nie jest praca biurowa ;)

Chciałbym to raz w życiu zobaczyć :) Robiłem próby ale się nie udało...
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-10 18:53:28
Autor: heby
Wymiana kompa
On 10/03/2021 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
Przyznaje że sporo stron www (np. facebook) potrafią skonsumować kilka
GB RAMu i 4GB może być za mało, ale to chyba nie jest praca biurowa ;)
Chciałbym to raz w życiu zobaczyć :) Robiłem próby ale się nie udało...

Próby czego? Jesli masz wątpliwośc co do FB, to regularnie u mie konsumuje na FireFoxie >5GB ram. Nie wiem na co. Nie tylko on, ale takich witryn jest niewiele. Np. w tej chwili, po około8h bycia otwartym w przeglądarce, ma 2.5GB, do nocy dobije do 4, a jutro trzeba będzie zbijać FF. Dzieje się to na dwóch zupełnie róznych komputerach, więc to raczej wina kiepskich programistów FB/FF.

Data: 2021-03-10 19:40:40
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Wed, 10 Mar 2021 18:53:28 +0100, heby napisał(a):

Próby czego? Jesli masz wątpliwośc co do FB, to regularnie u mie konsumuje na FireFoxie >5GB ram.

Ano mam wątpliwości. Mówisz że jedna strona FB konsumuje 5 GB? Jaka? Bo
nie moje i znane mi. Podrzuć adres, niech się przekonam.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-10 19:46:19
Autor: heby
Wymiana kompa
On 10/03/2021 19:40, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Główna.

Tu masz mojego FF który od rana naklepał 2.4GB na stronie Facebooka, screenshot z przed sekundy:

https://drive.google.com/file/d/1oswj5q7yeLJLF_SyiYdZuQ3i9CMibKrS/view?usp=sharing

Jesli go nie ubije jutro, zeżre wszystko co mam.

Data: 2021-03-17 16:00:31
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 10 mar 2021 o 19:46, heby pisze:

[...]

Może daj link do tej RAMkożernej strony -- zweryfikujemy...
Może są różne główne... U mnie FF startując z tą stroną zajął
309 MB, ale istotnie bierze coraz więcej... Już dobiegł do 400 MB...
Jeśli istotnie stale puchnie -- zeżre nie 4 GiB, nie 16 GiB, ale
wszystko... Na szczęście już spadł do 331 MB -- może nie jest aż
tak źle, jak piszesz? 319,5 MB... 296,7 MB... 425,3; 435; 456;
453; 432; 461; 427; 410; 405; 376; 383...

    FF 86.0.1 (64 bity)
    Zarzut usiłowania zabójstwa księdza prokuratura postawiła 47-latkowi.

    Jestem z krainy, której natura odkrywa swoje najczystsze oblicze.
    Jestem Finlandia(R) Vodka.

    Prosto ze stołu montażowego MaxTVGO.com :
    Max Kolonko: "zobaczyłem jak Kaczyński przemawia w Swinoujściu....
    zobaczyłem go w tej leninówce i mówię sobie Japdle ...to ma być lider
    ...lider ku*wa mać PRLu .....75 lat sowieci okupują Polskę, nie
    czołgami a ideologią socjalistyczną, która stworzyła nowy paskudny
    typ człowieka, homo sovietiusa , w 47 przejęli władzę w oszukanych
    wyborach i 75 lat później robią to samo, nawet czapki nie zmieniają.
    Socjalizm sowiecki to wszystko, co... Zobacz więcej
 https://www.facebook.com/M.Max.Kolonko/photos/a.504362586321845/3830474763710594/

519; 541; 522; 516; 520; 515... 418; 409; 424... 369...

-=-

Całej pamięci wirtualnej mam 6.4 GiB -- czyli swap nie jest duży.

-=-

Przyznam rację co do tego, że są różne biura -- także te projektujące
wojskowe samoloty... Budzik zapewne wie, jakie ma biuro. Moim zdaniem
,,praca biurowa'' nie wymaga więcej niż 4 GiB, zaś biuro projektujące
czołgi zapewne potrzebuje nie tylko sporo RAMek, ale też sporo innego
sprzętu, przy którym 16 GiB to pikuś, o którym nie warto rozmyślać...

-=-

Grafikiem nie jestem, ale praktykiem jestem, więc wiem, że do obróbki
grafiki -- w tym video i dźwięku nie potrzeba strasznie dużo, nie mówiąc już o rysowaniu... To nie te czasy, gdy cały RAM przeciętnego komputera sięgał 64 MiB, więc byle grafika te potrzeby zwielokrotniała...

328.2 MB -- nie taki ten diabeł straszny, jak go obrabiają...

Obecnie sam system tyle żre, że z programem multimedialnym czy
bez -- żre mniej więcej ;) tyle samo...

254.2 MB -- fejsbook nie puchnie w nieskończoność.

-=-

Do narysowania radiatora:
   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/dgn.pdf
czy mieszkania:
   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/moje09sie.pdf
wystarczy IBM PC -- może nawet bez eXTended. ;)

Gorzej z obejrzeniem wyników -- ale nadal nie potrzeba niczego
nadzwyczajnego. Wystarczy aktualna przeglądarka internetowa...

Akurat skonwertowałem to do PDFów, ale tylko dlatego, że nie każdy
ma w rzeczywistości aktualną przeglądarkę internetową, choć wielu
ma w marzeniach [raczej w rojeniach] nowoczesne biuro projektowe
pracujące na potrzeby armii amerykańskiej... ;)

-=-

TB, z którego piszę, żre ~145 MB.

-=-

Cały komputer niemal zamiera -- w tle Windows zawzięcie (jak zawsze)
aktualizuje się... Obaczym, czy zaskoczy w nowych numerkach... Czy
znów nie wycofa zmian, choć wg niego samego jest OK... Może brakuje
mu miejsca na systemowej?... Na potrzeby aktualizacji skopiowałem
systemową tam, gdzie jest dużo miejsca i dopiero stamtąd aktualizuję
do H2 czy jakoś tak... Jeśli zaskoczy -- wrzucę zaktualizowaną kopię
ponownie na stosowne miejsce...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 16:19:35
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 17 mar 2021 o 16:00, Eneuel pisze:

Uprzedzając niektórych, wyjaśniam:

Grafikiem nie jestem, ale praktykiem jestem, więc wiem, że do obróbki
grafiki -- w tym video i dźwięku nie potrzeba strasznie dużo, nie mówiąc

+ Grafikiem nie jestem, ale praktykiem jestem, więc wiem, że do obróbki
+ dźwięku i grafiki -- w tym video nie potrzeba strasznie dużo, nie mówiąc

Data: 2021-03-17 21:22:51
Autor: heby
Wymiana kompa
On 17/03/2021 16:00, Eneuel wrote:
Główna.
Tu masz mojego FF który od rana naklepał 2.4GB na stronie Facebooka, [...]
Może daj link do tej RAMkożernej strony

Do facebooka? Zapomniałem. Poszukaj sobie na Altaviście.

Data: 2021-03-11 15:35:33
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-10 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
Chciałbym to raz w życiu zobaczyć :) Robiłem próby ale się nie udało...

Robisz to na gołej przeglądarce pod windowsem czy masz swoją dopieszczoną wersję pełną niedomyślnych ustawień, ublockerów i noscriptów?

Bo owszem, jak się zastosuje combo pihole + ublocker + noscript + fbcontainer to wyniki się istotnie różnią, ale to jest konfiguracja pewnie mniej niż procenta użytkowników.

Data: 2021-03-11 18:51:16
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Thu, 11 Mar 2021 15:35:33 +0100, m4rkiz napisał(a):

On 2021-03-10 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Z dodatków mam tylko Ghostery i ImTranslator. Ale jak użyję Chromium a
ten jest bez dodatków, jest tak samo.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-11 19:08:16
Autor: m4rkiz
Wymiana kompa
On 2021-03-11 18:51, Jacek Maciejewski wrote:
Z dodatków mam tylko Ghostery i ImTranslator. Ale jak użyję Chromium a
ten jest bez dodatków, jest tak samo.

No, w sąsiednim wątku już wyjaśniłeś zagadkę, po prostu jak serwer dostaje useragenta to głęboko wzdycha, daje co ma i idzie śledzić innych. ;)

Data: 2021-03-13 00:18:30
Autor: Marcin Debowski
Wymiana kompa
On 2021-03-11, m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
On 2021-03-10 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Ja miałem dopieszczone i przy 4GB też potrafilo mulić. A jeszcze potem otworzyć coś, co musi alokować więcej pamięci do obróbki czegoś tam (np. Gimp i zdjęcia) i pozamiatane. 4GB to jest obecnie minimum. Daje się z tym pracowac, ale nie można mówić o komforcie.

--
Marcin

Data: 2021-03-14 01:03:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Marcin Debowski" qxT2I.82888$%9K9.6019@fx42.ams1

[...]

Gimp do biurowej pracy?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-14 09:52:44
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Gimp do biurowej pracy?

A czemużby nie? Chociażby w jakimś wydziale promocji w firmie. Może się zdziwisz, ale dziś nawet poważne instytucje korzystają z FB, YT, Instagrama, Google Meet itp :-)

Data: 2021-03-15 19:40:27
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 14 mar 2021 o 09:52, zhbick pisze:

Gimp do biurowej pracy?

A czemużby nie? Chociażby w jakimś wydziale promocji w firmie. Może się zdziwisz, ale dziś nawet poważne instytucje korzystają
z FB, YT, Instagrama, Google Meet itp :-)

Mowa o pracy biurowej -- nie o wydziale promocji...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-15 23:31:27
Autor: Marcin Debowski
Wymiana kompa
On 2021-03-15, Eneuel <eneuel@gmail.cm> wrote:
[...]

Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów. Cytujesz np. jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji. Załączasz własne zdjęcia, etc.

--
Marcin

Data: 2021-03-16 07:59:26
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów. Cytujesz np.
jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji. Załączasz własne zdjęcia, etc.

Otóż to. Z ciekawości chciałbym się dowiedzieć, co Eneuel rozumie pod pojęciem pracy biurowej. Ja podałem przykład z współczesności :-)

Data: 2021-03-16 08:45:25
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana kompa
Dnia Tue, 16 Mar 2021 07:59:26 +0100, zhbick napisał(a):

[...]

Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
księgowych lub magazynowych.
Nie wymaga natomiast przeglądarki stron, programów do obróbki plików
graficznych czy dźwiękowych lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-16 08:50:58
Autor: MF
Wymiana kompa
On 16/03/2021 07:45, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Rodzajów prac biurowych jest wiele. Na jednym końcu jest np. rozliczanie faktur i korespondencja z klientami, do czego wystarczy program pocztowy i LibreOffice plus prosty front end do bazy danych. Na drugim - biuro projektów (polecam sprawdzenie wymagań AutoCAD-a, i to nie minimalnych, ale tych do komfortowej pracy), biuro promocji (m.in. obróbka grafiki w jakości do druku i filmów FHD plus obsługa profilu na fejsie) czy agencja PR (mniej więcej to samo plus jeszcze śledzenie społecznościówek). Samo stwierdzenie ,,komputer do pracy biurowej" nic nie znaczy, do pracy biurowej z tego pierwszego końca wystarcza coś, co było budżetowe już 5 lat temu, do komfortowej pracy biurowej z drugiego końca potrzeba czegoś w miarę nowego i z co najmniej wyższej średniej półki.

A że Budzik nie napisał, o jaki konkretnie rodzaj pracy biurowej mu chodzi, a moja szklana kula się zepsuła i z powodu pandemii koronawirusa nie może na razie być naprawiona, mogę mu jedynie polecić, by wziął coś, co spełni jego wymagania.

--
MF

Data: 2021-03-16 14:22:37
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana kompa
No przecież, nie ma to jak przenoszenie arkuszy kalkulacyjnych z tych przeróżnych fri ofis do np. excela i na odwrót.

-- -- -

Data: 2021-03-16 08:59:19
Autor: RadoslawF
Wymiana kompa

[...]

Bez komunikatorów to biuro w urzędzie państwowym co najwyżej.
Bez prezentacji (czyli multimedia) to co najwyżej jakiś najniższy
szczebel, odpowiednik dawnej maszynistki co tylko dane wklepuje.

Pozdrawiam

Data: 2021-03-16 09:42:41
Autor: zhbick
Wymiana kompa

[...]

Szukam w myślach przykładu takiego biura i ciężko mi idzie. Nawet jakieś biuro straży miejskiej intensywnie korzysta z multimediów i komunikatorów...

Naprawdę w latach dwudziestych XXI wieku są jeszcze biura typu: Word+Excel? Ooo! Hmm... skoro tak twierdzisz, to pewnie są...

Data: 2021-03-16 22:38:22
Autor: Animka
Wymiana kompa
W dniu 2021-03-16 o 09:42, zhbick pisze:

[...]

Są jeszcze PIT-y do pobrania z internetu i ewentualnie wypełnienia przez internet.

--
animka

Data: 2021-03-18 00:35:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"zhbick" 60506f82$0$545$65785112@news.neostrada.pl

"RadoslawF" 605065f6$0$544$65785112@news.neostrada.pl

Bez komunikatorów to biuro w urzędzie państwowym co najwyżej.

-=-

Każdy opisuje [tylko] to, co widział?... ;)

-=-

Tymczasem białostocki US nadal nie potrafi mi przysłać 11 złotych,
które na mnie tam czekają od ponad roku... [pewnie przeczytają,
zezłoszczą się i naślą na mnie kontrole, bym zamknął jadaczkę...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-17 09:34:05
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 16 mar 2021 o 08:45, Jacek Maciejewski pisze:

Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
księgowych lub magazynowych.

Nie wymaga natomiast przeglądarki stron,

Mam tu (4 GiB) Operę i FireFoxa -- naraz otwartych wiele stron;
swego rodzaju limitem jest nietrafianie w coraz mniejsze poletka
stron, skutkujące niecelowym zamykaniem tychże lub wyciszaniem.
(jeśli nie rozumiesz -- mogę opisać) Przeglądarki potrafią
wreszcie skutecznie mrozić strony, do których nikt nie zagląda...

programów do obróbki plików graficznych

Obrabiam pliki graficzne, ale może zbyt płytko -- grafikiem
(czy artystą) nie jestem. Pracownicy biurowi są artystami?

czy dźwiękowych

Obrabiałem bez trudu dźwięk poważnymi edytorami dźwięku (nie
o wycinanie fragmentów czy łączenie plików chadza) bez trudu
pod 32WXP, mając do dyspozycji 2 GiB. Pracownik biurowy tak
głęboko ingeruje w dźwięk? -- wyłuskuje mowę z zaszumionego
nagrania czy wycina czyjś głos itd.?... Do ciachnięcia czy
sklejenia kilku plików audio nie trzeba wiele -- nawet do
ciachnięcia czy sklejenia plików video... Pracownik biurowy
tworzy filmy edytorami? Buduje sztuczne tła akcji czy kota
przerabia na zająca? ;) Do konwersji formatu niemal niczego
nie potrzeba, nawet programów, bo można konwertować online,
oby internet śmigał...

lub komunikatorów

Nie używam -- być może pochłaniają gigabajty RAMek. ZTCW -- do
komunikatorów niezłe są smartfony, które (mając straszliwie
RAMkożerne systemy operacyjne) niekoniecznie mają więcej niż
4 GiB... Redmi Note 0 Pro ma 6 GB, czyli nieco niespełna 5.6 GiB,
ale na razie ogranicza się do ~3 GiB... Czyżby pozostałe GB
rezerwuje na komunikatory właśnie?...

czy ogólnie multimediów.

Czym są wg Ciebie multimedia?
(pomińmy grafikę i dźwięk -- wspomniane wyżej)

-=-

Możesz podać konkretne przykłady obróbki multimedialnej, do
której nie starczy 4 GiB pod W10?...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 11:21:41
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 17.03.2021 o 09:34, Eneuel pisze:

Czym są wg Ciebie multimedia?
(pomińmy grafikę i dźwięk -- wspomniane wyżej)

Jeśli pominiemy grafikę i dźwięk, to zostaje chociażby wideo:

- Proszę Pana, ja tu mam na pendrive film
- Panie Kliencie, przepraszam najmocniej, ale mój komputer ma 4GB RAM, które zdaniem Eneula wystarcza do wszystkiego, więc nie odtworzę Pańskiego filmu, bo to jest 4K i nawet VLC ani MPlayer Classic z tym sobie nie poradzi

Możesz podać konkretne przykłady obróbki multimedialnej, do
której nie starczy 4 GiB pod W10?...

Mogę. Samo *Otworzenie* dużego (kilka, kilkanaście GB) pliku wideo w kdenlive. Przykład obróbki też mogę podać: cokolwiek podstawowego, typu przycięcie.

Data: 2021-03-17 14:56:26
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 17 mar 2021 o 11:21, zhbick pisze:

- Panie Kliencie, przepraszam najmocniej, ale mój komputer ma 4GB RAM, które zdaniem Eneula

Do poprawnej ortografii też brakuje Ci pamięci?

wystarcza do wszystkiego, więc nie odtworzę Pańskiego filmu, bo to jest 4K i nawet VLC ani MPlayer Classic z tym sobie nie poradzi

Acer miał kiedyś 4 GiB -- 4K odtwarzał bezproblemowo.
(nie tymi programami) F-S ma 4 GiB, ale zbyt słaby CPU.

[...]

Masz na myśli wyrzucenie części klatek czy efekty specjalne?

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 20:21:14
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 17.03.2021 o 14:56, Eneuel pisze:

Do poprawnej ortografii też brakuje Ci pamięci?

Ależ skąd! :-) Wystarcza jej nawet do stosowania oddających ironię celowych zabiegów stylistycznych, na zrozumienie których najwidoczniej Tobie jej zabrakło.

Acer miał kiedyś 4 GiB -- 4K odtwarzał bezproblemowo.
(nie tymi programami) F-S ma 4 GiB, ale zbyt słaby CPU.

AT z 486 miał kiedyś 4 MiB i też mi wówczas wystarczało do wszystkiego.

Mogę. Samo *Otworzenie* dużego (kilka, kilkanaście GB) pliku wideo w kdenlive. Przykład obróbki też mogę podać: cokolwiek podstawowego, typu przycięcie.

Masz na myśli wyrzucenie części klatek czy efekty specjalne?

Mam na myśli otworzenie pliku. Specjalnie dla Ciebie rano spróbowałem otworzyć taki plik na Dellu z 4 GiB RAM. Niestety, do końca mojego dnia pracy nie udało się dokończyć tej operacji, więc nie sprawdziłem, ile potrwa zrobienie czegokolwiek z tym filmem.

Na współczesnym komputerze zabiera to mniej czasu: nie zdążyłbyś umyć kubka po kawie.

Data: 2021-03-20 02:19:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"zhbick" 605256a9$0$24048$65785112@news.neostrada.pl

W dniu 17.03.2021 o 14:56, Eneuel pisze:

Do poprawnej ortografii też brakuje Ci pamięci?

Ależ skąd! :-)

Więc masz jakiś inny problem, który nie zezwala Ci
na poprane pisanie... Może to problem psychiczny?...

Acer miał kiedyś 4 GiB -- 4K odtwarzał bezproblemowo.
(nie tymi programami) F-S ma 4 GiB, ale zbyt słaby CPU.

AT z 486 miał kiedyś 4 MiB i też mi wówczas wystarczało do wszystkiego.

Do odtwarzania filmów 4K? -- chyba naprawdę masz inny
problem, którego istnienie podejrzewam nieco wyżej...

[...]

Pytam, czym wg Ciebie jest 'przycięcie'.

[...]

Może poproś o pomoc kogoś, kto ma choćby
mgliste pojęcie o tym, co chcesz uczynić?...

Na współczesnym komputerze zabiera to mniej
czasu: nie zdążyłbyś umyć kubka po kawie.

Nie piję kawy.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-20 12:06:28
Autor: zhbick
Wymiana kompa

Więc masz jakiś inny problem, który nie zezwala Ci
na poprane pisanie... Może to problem psychiczny?...
    ^^^^^^^^^

[cut]

[...]

Dobry człowieku, pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci spokoju ducha i ogólnie zdrowia.

Data: 2021-03-24 01:31:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"zhbick" 6055d733$0$554$65785112@news.neostrada.pl

Dobry człowieku, pozdrawiam Cię serdecznie
i życzę Ci spokoju ducha i ogólnie zdrowia.

Pozdrowienia jak z AliExpress.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-18 00:31:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Jacek Maciejewski" 13nw9v96zhozb$.nuyokekj54il$.dlg@40tude.net

Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
księgowych lub magazynowych.
Nie wymaga natomiast przeglądarki stron,

Przeglądarek wg mnie wymaga -- i to one są chyba nabardziej RAMkożerne.

programów do obróbki plików graficznych

Do biurowej obróbki wystarczą drobniuteńkie programy,
które zajmują mniej, niż błędy pomiarowe całości. ;)
Biurowa grafika nie rośnie w megabajtach tak szybko,
jak zapotrzebowanie systemów, przez co dzisiejsze
obrabiarki graficzne relatywnie nie są zasobożerne.

30 lat temu OCeRowano z rozdzielczości 300 dpi i teraz tak samo.
50 lat temu drukowano w rozdzielczości 72 dpi i teraz druk jest
niewiele gęstszy... Rozdzielczości monitorów/ekranów nie rosną
tak szybko jak zapotrzebowanie Windows... ;)

czy dźwiękowych

Do tej pory myślałem, że w biurach nie ma potrzeby obrabiania dźwięku.

lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.

Wg mnie wszelkie biura muszą obsłużyć drukarki (w tym kopiarki) i skanery.

-=-

Tak czy siak -- Budzik zapewne wie, czego mu trzeba.

Zwykle ludzie wypowiadają się jaśniej, co do swych potrzeb:
 - praca biurowa
   (Word, Excel, programy pocztowe, księgowe lub magazynowe...)
 - grafika dwuwymiarowa
 - grafika trójwymiarowa
 - obróbka filmów
 - obróbka muzyki
 - wróżbiarstwo (przepowiadanie pogody chociażby)
 - najcięższy kaliber (gry)

Co kto woli. Mnie potrzebny laptop do wszystkiego.
Acer (i5 7200U 12 GiB, NVMe, dwa HDD, jakaś Nvidia)
jest żwawszy, ale F-S (C2D T7300 4 GiB, dwa HDD,
jakiś Radeon) zezwala naprawdę na wiele.

Podczas aktualizacji oba mulą niemiłosiernie,
chyba że Acer ma systemową na NVMe...

Może pewnego dnia szarpnę się na SSD do F-S -- wówczas
być może będzie dziarski, że hej... ;) Mam wolny slot
przeznaczony przez producenta na 3G (swego czasu można
było kupować takie karty po 5 pln) mSATA bodajże, który
być może ,,pomieści'' dysk SSD 64 GB...

BTW 3G -- ponoć znika z BTSów, ustępując miejsca LTE
i 5G, którego to 5G ponoć jeszcze dłuuugo nie będzie
w całej Polsce z wielu powodów...

Do gadania na Grupach czy oglądania filmów z Jutuby oba są równie dobre.
[innymi słowy -- do domowego biura oba są równie dobre]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-17 09:11:06
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 16 mar 2021 o 00:31, Marcin Debowski pisze:

Mowa o pracy biurowej -- nie o wydziale promocji...

Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów. Cytujesz np.
jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji. Załączasz własne zdjęcia, etc.

Gimp potrzebuje więcej niż 4 GiB do takiej pracy?
Możesz precyzyjniej napisać, co tym Gimpem chcesz
uzyskać? Może zestawię go z PhotoShopem...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-17 11:23:56
Autor: zhbick
Wymiana kompa
W dniu 17.03.2021 o 09:11, Eneuel pisze:

Gimp potrzebuje więcej niż 4 GiB do takiej pracy?
Możesz precyzyjniej napisać, co tym Gimpem chcesz
uzyskać? Może zestawię go z PhotoShopem...

Słyszałeś o wielozadaniowości, czy wciąż *pracujesz* (tzn nie testujesz, tylko realnie pracujesz) w jednym programie a jak potrzebujesz skorzystać z drugiego, to zamykasz ten pierwszy, żeby pokazać, że w 2021 r 4GB RAM wystarczy do komfortowej pracy? :-)

Data: 2021-03-17 14:40:47
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 17 mar 2021 o 11:23, zhbick pisze:
[...]

Zamykam na Acerze z 12 GiB RAMek bez swapu i nie zamykam
na F-S z 4 GiB RAMek ze swapem.

Możesz precyzyjniej napisać, co tym Gimpem chcesz
uzyskać? Chcę porównać go z PhotoShopem... Ile naraz
chcesz warstw, jakie efekty chcesz uzyskać, ile pikseli ma
każda warstwa, ile bitów (zapewne 32 lub 64) na piksel itd...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-18 00:09:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wymiana kompa

"Marcin Debowski" j7S3I.82671$nAz7.65037@fx03.ams1

Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów.
Cytujesz np. jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji.
Załączasz własne zdjęcia, etc.

Do tego wystarczy płytka obróbka typu kadrowanie lub
(nie mam dobrego słowa w języku polskim) resajz...
Po co z armaty strzelać do komara?...

Imagine jest tu doskonałym ;) programem.
Niemal zerowe zapotrzebowanie. ;)
W pewnym sensie nawet warstwy oferuje, bo
można nim kleić wieloelementowe ikony itp...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-17 16:32:35
Autor: Eneuel
Wymiana kompa
W dniu 13 mar 2021 o 01:18, Marcin Debowski pisze:

[...]

Nie mówimy o komforcie -- mamy pandemię windującą ceny...
[kto by pomyślał, że górowanie (szczytowanie?) BTC będzie
nazywane pandemią)

Moim zdaniem do komfortu potrzeba: dużo RAMek, pojemnych NVMe,
szybkich CPU, dobrych GPU, dobrych peryferiów (w tym: monitorów,
drukarek i skanerów) szybkiego i pewnego połączenia ze światem itd...

Przede wszystkim potrzeba dobrych systemów operacyjnych i dobrych
programów.

--
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Wymiana kompa