Wymiana komputera - prosze o pomoc

Data: 2010-11-17 17:13:15
Autor: RkJ
Wymiana komputera - prosze o pomoc
Witam!
Potrzebuję złożyć komputer, który posłuży jako narzędzie pracy przy aplikacjach graficznych.
Przeznaczenie główne to grafika 2D obróbka zdjęć, projekty 2D (Pakiet Adobe)
oraz grafika 3D (Blender w przyszłości animacja przy wykorzystaniu oprogramowania Maya).
Przeznaczenie drugorzędne to szeroko pojęta rozrywka (słuchanie muzyki,oglądanie filmów, gry)
Chciałbym poznać Waszą opinię na temat poniższych zestawów oraz wasze propozycje do tego typu zastosowań.
Kryteria które brałem pod uwagę to żeby praca była przyjemna, bezproblemowa i efektywna.
Chciał bym się zamknąć w kosztach 3000-4000 pln (sam PC).

Opcja 1
procesor: Core i7 860 2,8GHz  LGA 1156
Płyta główna:    Gigabyte GA-P55-USB3
Pamięć: DDR 3 4gb OCZ 2X2GB OCZ3 1333LV4GK
Grafika: GIGABYTE geForce GTX 460 1024MB DDR5
Dysk: SATA 500 GB SEGATE 16MB  ST3500418AS
Zasilacz: CHIEFTEC CFT-650-14CS-MODULARNY
Obudowa: COOLERMASTER CENTURION 590
koszt 3589pln

Opcja 2 (tańsza)
Procesor: Core i5-660 3,33GHz
Płyta główna: Gigabyte GA-P55
Pamięć: DDR3 4GB / 1333 GEIL
Grafika: GIGABYTE GeForce GTX 460 1024MB DDR5
Dysk: SATA 500 GB SEGATE 16MB  ST3500418AS
Zasilacz: RAPTORS 600WAT
Obudowa: I-BOX 902
koszt 2870 pln

Pozdrawiam

Data: 2010-11-17 20:57:13
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 17 Nov 2010 17:13:15 +0100, RkJ napisał(a):

[...]

Pracuję w DTP, żadnym renderingiem 3D zajmować się nie zajmuję. W chwili
obecnej całkiem komfortowo pracuje mi się na Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz,
przy 8 GB ram, dwoma dyskami Samsunga spiętymi w RAID0 (plus dodatkowe na
backupy) i GeForce GTX295. Wobec czego pewnie skłaniałbym się do opcji
tańszej (nie wiem, jaka wyjdzie różnica w renderingu 3D między wybranymi
przez Ciebie procesorami), za to:
- wstawiłbym od razu 8 GB ram
- wstawiłbym dwa dyski spięte w RAID0 + dodatkowy na backup
- wymieniłbym radiator na procesorze na coś normalnego, szczególnie jeżeli
masz zamiar sprzęt co nieco podkręcić (i na pewno bym podkręcał)

[ Ziemia ma granice, a głupota ludzka jest bezgraniczna.     (G. Flaubert) ]

Data: 2010-11-18 17:47:52
Autor: RkJ
[...]

Dzięki za odpowiedź. Niestety z braku czasu, nie mam jak bardziej ogarnąć
tematu, a tu się przecież ciągle wszystko zmienia. Ja osobiście mam wątpliwości
co do użycia i5/i7. Czy to ma w ogóle sens w tym przypadku? To samo tyczy się
karty graficznej.

Data: 2010-11-19 12:03:12
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 18 Nov 2010 17:47:52 +0100, RkJ napisał(a):

[...]

Przy renderingu 3D fizyczne cztery rdzenie plus hyper-threading w i7
faktycznie będą szybsze. Pytanie - jak często renderingi robisz i czy
różnica w cenie między tymi procesorami jest tego warta? Podstawka na
szczęście ta sama.

Czy to ma w ogóle sens w tym przypadku? To samo tyczy się
karty graficznej.

GTX460 do grania wydaje się być w chwili obecnej całkiem sensownym
rozwiązaniem.

Osobiście - jeżeli renderingi 3D stosunkowo rzadko robisz, to skłaniałbym
się do i5, ale z dyskami w RAID0 i 8 GB ram.

[ Kobieta jest jak otwarta księga, napisana po hebrajsku, za pomocą        ]
[ chińskich znaków.                                       (JoeMonster.org) ]

Data: 2010-11-19 15:07:57
Autor: Remek
Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał:

Przy renderingu 3D fizyczne cztery rdzenie plus hyper-threading w i7
faktycznie będą szybsze.

Czy aplikacje nadążają za techniką? Od czego zależy wykorzystanie
procesorów? Mam P4 widziany jako dwa procesory logiczne. Obserwując ich
wykorzystanie w procesorożernych zadaniach widzę, że jedna aplikacja
wykorzystuje:

- procesor 1 98-100%
- procesor 2 10-20%

a inna potrafi zatrudnić oba prawie w 100%.

Od czego to zależy?

Pozdrawiam  Remek

Data: 2010-11-19 15:30:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana komputera - prosze o pomoc
Dnia 2010-11-19, o godz. 15:07:57
"Remek" <dupa@gmail.com> napisał(a):

Czy aplikacje nadążają za techniką?

Zależy jakie aplikacje i jaki system. W ciągu ostatnich 2 lat miałem
okazję konfigurować 3 klastry do obliczeń i aplikacje nadążały. Jak
była potrzeba to w największym na maksa obciążaliśmy 40 4-rdzeniowych
Opteronów (10 maszyn po 4 procki i każda po 64GB RAM) i wszystkie sobie
radośnie liczyły. No ale to nie warunki domowe. ;-)

Zdrówko

Data: 2010-11-19 16:03:12
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 19 Nov 2010 15:07:57 +0100, Remek napisał(a):

[...]

Od tego, jak jest napisany program - czy jedno, czy wielowątkowo.

[ Ludzie są jak skarpetki. Jeden podobny do drugiego, a do pary nie        ]
[ znajdziesz.                                             (JoeMonster.org) ]

Data: 2010-11-19 16:22:26
Autor: Norbert
Wymiana komputera - prosze o pomoc
Dnia Fri, 19 Nov 2010 16:03:12 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Od czego to zaleĹźy?

Od tego, jak jest napisany program - czy jedno, czy wielowątkowo.

I od tego czy te watki sa obliczeniowe czy tylko sa, bo jest wiele aplikacji
wielowatkowych, przy czym watek roboczy jest niestety tylko jeden.
Ale upraszczajac mozna przyjac ze soft do modelowania, montazu video,
montazu audio i ogolnie soft zawodowy wymagajacy duzej mocy juz od jakiegos
czasu umie korzystac z wielu rdzeni. A pozostaly soft to roznie, trzeba
obciazyc i sprawdzic lub poczytac na stronie producenta.

Norbert

Data: 2010-11-19 16:43:12
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 19 Nov 2010 16:22:26 +0100, Norbert napisał(a):

[...]

Z tym softem zawodowym, to też bym uważał.

[ Ashby: It's as though, uh, Janis and Alanis had a baby. Moody: Yeah,     ]
[ and they put it a dumpster to howl away it's pathetic little existence.  ]
[             ("Californication 2x08 Going Down and Out in Beverly Hills") ]

Data: 2010-11-19 17:28:21
Autor: Norbert
Dnia Fri, 19 Nov 2010 16:43:12 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Z tym softem zawodowym, to też bym uważał.

Z zawodowym _wymagajacym mocy_. Bo z samym zawodowym to bym nie ryzykowal
:-P  Np. moj zawodowy nie umie korzystac, a szkoda, bo 100% rdzenia zdarza
mu sie na chwile zabierac i wtedy mnie trafia :-( A jest to tylko powiedzmy rozbudowany edytor (IDE).

Norbert

Data: 2010-11-20 00:40:39
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 19 Nov 2010 17:28:21 +0100, Norbert napisał(a):

[...]

Tia... Pracuję na Adobe CS3 (InDesign, Illustrator, Photoshop). Ile
"ciepłych" słów pod jego adresem często ślę...

[ Pieniądze pozbawiają człowieka marzeń, a marzenia - pieniędzy...         ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2010-11-23 08:46:38
Autor: Remek
Wymiana komputera - prosze o pomoc
Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał:

> Od czego to zależy?

Od tego, jak jest napisany program - czy jedno, czy wielowątkowo.

Prawdę mówiąc spodziewałem się, że sam procesor potrafi równo dzielić
zadania na rdzenie. Jeśli tego mechanizmu jeszcze nie ma to pewnie wkrótce
konstruktorzy na to wpadną.

Remek

Data: 2010-11-23 12:40:19
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 23 Nov 2010 08:46:38 +0100, Remek napisał(a):

[...]

Może i potrafi. Tylko jak Ci wyjdzie, że jeden wątek i tak musi czekać na
dane, obrabiane przez drugi, to może się okazać, że ten podział niewiele w
sumie wniesie.

[ Optymista to ktoś, kto uważa, że gorzej być nie może. Pesymista - że     ]
[ owszem - może. Realista - że będzie.                (znalezione w necie) ]

Data: 2010-11-18 08:36:22
Autor: Heraklit
Wymiana komputera - prosze o pomoc
Był sobie taki dzień: 17 listopad (środa), gdy o godzinie 17:13 *RkJ*
naskrobał(a):

Wziąłbym jeszcze pod uwagę jeszcze opcję 3, czyli:
  Procesor: AMD Phenom II X6 1055T s.AM3 BOX
  Płyta główna: Asus M4A89GTD PRO/USB3 890GX s.AM3
  Grafika: Gigabyte HD6850 1GB 256 PCI-E GDDR5
  Dysk: WD WD1002FAEX 1TB sATA III 64MB

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-11-18 08:29:43