Wymiana korby

Data: 2011-10-17 01:20:41
Autor: XWindowsMen
Wymiana korby
Witam. Obecnie mam korbę SR CW-XCC-T102 (42-34-24) i chciałbym
wymienić na FC-M411 (48-38-28)...rozum podpowiada, że nie będzie to
dzialało...a może się mylę? Może jednak coś wystarczy zrobić, żeby
zadziałało? Interesuje mnie generalnie największa tarcza. Pozdrawiam

Data: 2011-10-17 11:27:51
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Wymiana korby
XWindowsMen pisze:
[...]

Koniecznie musisz przednią przerzutkę podnieść do góry na rurze podsiodłowej. Poczytaj czy przednia przerzutka obsłuży taką tarczę. Łańcuch z prawie na pewno masz za krótki to tego zestawu. No i nie wiem czy tylna przerzutka ma na tle długi wózek aby ogarnąć dłuższy łańcuch.
No i nie wiadomo czy większa zębatka nie będzie zawadzać o tylny widelec w ramie. Pozostaje jeszcze kwestia środka suportu, czy długość tego co masz będzie pasowała do nowej korby.

Zacznij od wymiany korby a potem ewentualnie kombinuj z przerzutką, łańcuchem itd. Jak sam nie umiesz, to zrób to w znajomym serwisie który Cię nie naciągnie.

Seco

--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

Data: 2011-10-17 11:48:37
Autor: Fabian
Wymiana korby
On 17.10.2011 11:27, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
Łańcuch z prawie na pewno masz za krótki to tego zestawu. No i nie wiem
czy tylna przerzutka ma na tle długi wózek aby ogarnąć dłuższy łańcuch.

Wózek przerzutki jest dopasowany nie do długości łańcucha tylko różnicy pomiędzy zębatkami. W tym wypadku dojdzie różnica 2 ząbków (48-28 vs 42 - 24) więc tutaj konieczności zmiany bym nie przewidywał, chyba że wcześniej wózek był już za krótki.

Fabian.

Data: 2011-10-17 12:28:00
Autor: XWindowsMen
Wymiana korby
On 17.10.2011 11:48, Fabian wrote:
[ciach]

OK - dzięki, będę kombinował :) Do nisko budżetowego roweru korba Truvativ w zupełności wystarczy - czy raczej w to nie wchodzić? Planuję zakup na zimę z ewe. poźniejszą możliwoscią wymiany jakiejś tarczy. A nie chcę czegoś lepszego na zimę kupować :|

Data: 2011-10-17 10:46:19
Autor: Ryszard Mikke
Wymiana korby
XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał(a):
[...]

Spasowac, jak juz pisali, da sie, tez mam tak korbe zmieniona, choc
konkretnych modeli Ci nie podam, bo serwis mi to robil.

Natomiast, jestes pewien ze chcesz na zime twardsze przelozenie miec? Jak
planowalem zimowy rower, to cyrklowalem tak, zeby miec podobne przelozenia,
jak w letnim (wlasnie tym ze zmieniona korba) i juz po paru dniach jazdy
wiedzialem, ze potrzebuje jednak miekszych przelozen. Skonczylo sie na
wymianie tylnej zebatki z 16z na 18z...

--
rmikke

Data: 2011-10-17 14:24:11
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby
Fabian wrote:

> [...]

Wózek przerzutki jest dopasowany nie do długości łańcucha tylko różnicy pomiędzy zębatkami.

Do czego?? Do różnicy między zębatkami? Jakiś skrót myślowy...? --
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-10-17 13:19:50
Autor: Jan Srzednicki
Wymiana korby
On 2011-10-17, Wojtek Sobociński wrote:
Fabian wrote:

> [...]

Do czego?? Do różnicy między zębatkami? Jakiś skrót myślowy...?

Nie. Długość wózka zależy od różnicy wielkości między zębatkami, zarówno
z przodu jak i z tyłu.

Data: 2011-10-17 17:03:00
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby

On 2011-10-17, Wojtek Sobociński wrote:

> Do czego?? Do różnicy między zębatkami? Jakiś skrót myślowy...? Nie. Długość wózka zależy od różnicy wielkości między zębatkami, zarówno
z przodu jak i z tyłu.

Dodaj jeszcze: długość i kąt... I będzie git :D

Data: 2011-10-17 17:10:16
Autor: Fabian
Wymiana korby

On 2011-10-17, Wojtek Sobociński wrote:
Fabian wrote:

[...]

Kąt wózka tylnej przerzutki?!

Fabian.

Data: 2011-10-17 18:38:43
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby
Fabian wrote:

> Dodaj jeszcze: długość i kąt... I będzie git :D

Kąt wózka tylnej przerzutki?!

Bądź poważny ;) Mówimy o przedniej, nie?

Data: 2011-10-17 16:46:42
Autor: Ryszard Mikke
Wymiana korby
Wojtek Sobociński <sobocinski@NOSPAM.vp.pl> napisał(a):
Fabian wrote:

Bądź poważny ;) Mówimy o przedniej, nie?

Akurattu - o tylnej. Nawet zacytowales, przewin sobie w gore i przeczytaj.
Cala ta czesc o dlugosci wozka dotyczy tylnej przerzutki.

--
rmikke

Data: 2011-10-17 19:51:02
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby
Ryszard Mikke wrote:

Akurattu - o tylnej. Nawet zacytowales, przewin sobie w gore i przeczytaj.
Cala ta czesc o dlugosci wozka dotyczy tylnej przerzutki.

Taak, a zaczęło się od wymiany korby i czy przednia będzie pasować... Ja
to zlewam, eot. Pozdro dla dyskutantów

Data: 2011-10-17 18:04:04
Autor: Ryszard Mikke
Wymiana korby
Ryszard Mikke wrote:

> Cala ta czesc o dlugosci wozka dotyczy tylnej przerzutki.
to zlewam, eot. Pozdro dla dyskutantów

No co Ty, pierwszy raz usenet na oczy widzisz?
Zreszta, na innych forach jest tak samo.

No zaczelo sie od przedniej przerzutki, potem ktos cos rzucil o tylnej i dalej
sie rozwija w tym kierunku. Tak jak watek o trzymaniu roweru w garazu przez
zime (w tytule) traktuje glownie o smarowaniu, badz nie, sztycy (w tresci). Ze
o licznych watkach o roznych tytulach, ktorych glowna trescia jest wymiana
uprzejmosci miedzy Wilkiem, a Titusem, nie wspomne. Deal with it...

--
rmikke

Data: 2011-10-17 20:16:21
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby

> to zlewam, eot. > Pozdro dla dyskutantów

No co Ty, pierwszy raz usenet na oczy widzisz?

Ano, nie :/

Zreszta, na innych forach jest tak samo.

Ano, tak... :/

[...]

Zorientowałem się po pierwszych odpowiedziach, oceniłem skalę flejma i
odpuściłem sobie czytanie :)

o licznych watkach o roznych tytulach, ktorych glowna trescia jest wymiana
uprzejmosci miedzy Wilkiem, a Titusem, nie wspomne. Deal with it...

Ha. A od tego się już uwolniłem całkowicie :D. Magia KFa... Pozdrawiam

Data: 2011-10-17 20:21:09
Autor: Fabian
Wymiana korby
On 17.10.2011 20:16, Wojtek Sobociński  wrote:

[...]

Ale pisac jak widac Ci to nie przeszkadza. Teraz juz nawet "EOT" nic nie gwarantuje, a ostrzeganie o KF to tylko pogrozki.

Fabian.

Data: 2011-10-18 02:41:14
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby
Fabian wrote:

> [...]
> odpuściłem sobie czytanie :)

Ale pisac jak widac Ci to nie przeszkadza.

W wątku o rowerze w garażu nie pisałem...

Teraz juz nawet "EOT" nic nie gwarantuje

Racja, miałem przestać a dalej gadam :/

a ostrzeganie o KF to tylko pogrozki.

Nikogo nie ostrzegam. Kto już tam jest to tam jest.

Data: 2011-10-18 06:52:31
Autor: Fabian
Wymiana korby
On 18.10.2011 02:41, Wojtek Sobociński  wrote:

a ostrzeganie o KF to tylko pogrozki.

Nikogo nie ostrzegam. Kto już tam jest to tam jest.

A to akurat nie o Tobie. Tak narzekałem. W końcu wczoraj był poniedziałek.

Fabian.

Data: 2011-10-18 10:47:57
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby
Fabian wrote:

> Nikogo nie ostrzegam. Kto już tam jest to tam jest.

A to akurat nie o Tobie. Tak narzekałem. W końcu wczoraj był poniedziałek.

Pieprzone poniedziałki :)

Data: 2011-10-17 20:17:49
Autor: Fabian
Wymiana korby

On 2011-10-17, Wojtek Sobociński wrote:
Fabian wrote:

[...]

Watek zaczal sie pytaniem:
" Może jednak coś wystarczy zrobić, żeby zadziałało?",
a nie o przednia przerzutke. Nastepnie padla odp. kompletna, o przedniej, tylnej i lancuchu. Po czym padlo uszczegolowienie dotyczace tylnej przerzutki. Ten temat do tego momentu byl prostolinijny. Dopiero teraz poplynal. ;)

Fabian.

Data: 2011-10-17 16:49:57
Autor: Jan Srzednicki
Wymiana korby
On 2011-10-17, Wojtek Sobociński wrote:
Fabian wrote:

> [...]
             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[..]

> Dodaj jeszcze: długość i kąt... I będzie git :D

Kąt wózka tylnej przerzutki?!

Bądź poważny ;) Mówimy o przedniej, nie?

A od kiedy przednia ma w ogĂłle wĂłzek?

Pobudka!

Data: 2011-10-17 19:55:21
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby

On 2011-10-17, Wojtek Sobociński wrote:

             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[..]

> Bądź poważny ;) Mówimy o przedniej, nie?

A od kiedy przednia ma w ogóle wózek?

Od zawsze. Chyba że wolisz nazywać to klatką, prowadnikiem albo
wodzikiem ... ;)

http://www.bike-team.kwidzyn.pl/przerzutkaprzednia.html

POBUDKA! ;)

Data: 2011-10-17 18:50:16
Autor: Jan Srzednicki
Wymiana korby
On 2011-10-17, Wojtek Sobociński wrote:

> Bądź poważny ;) Mówimy o przedniej, nie?

A od kiedy przednia ma w ogĂłle wĂłzek?

Od zawsze.

To chyba w Kwidzyniu. :P

Chyba że wolisz nazywać to klatką, prowadnikiem albo wodzikiem ... ;)

http://www.bike-team.kwidzyn.pl/przerzutkaprzednia.html

POBUDKA! ;)

Znaczy jakaś pojedyncza strona ma mnie przekonać, że wózkiem nazywa się
coś, co ni grzyba wózkiem nie jest? Widziałeś kiedyś wózek bez kółek? To
sanki są, nie wózek.

Data: 2011-10-18 02:34:34
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby

On 2011-10-17, Wojtek Sobociński wrote:

> Od zawsze.

To chyba w Kwidzyniu. :P

> [...]

Znaczy jakaś pojedyncza strona ma mnie przekonać, że wózkiem nazywa się
coś, co ni grzyba wózkiem nie jest? Widziałeś kiedyś wózek bez kółek? To

Od kiedy pracuję w branży i tam gdzie pracowałem (waw-ursynów,
waw-stegny, waw-chomiczówka) zawsze mówiło się "wózek". Dlatego i ja tak
to nazywam... --

Data: 2011-10-18 11:29:04
Autor: Jan Srzednicki
Wymiana korby
On 2011-10-18, Wojtek Sobociński wrote:

> [...]

Od kiedy pracuję w branży i tam gdzie pracowałem (waw-ursynów,
waw-stegny, waw-chomiczówka) zawsze mówiło się "wózek". Dlatego i ja tak

Robicie to źle. Ja wiem lepiej, jak się powinno mówić! ;)

Data: 2011-10-19 09:32:23
Autor: Wojtek Sobociński
Wymiana korby

On 2011-10-18, Wojtek Sobociński wrote:

> Od kiedy pracuję w branży i tam gdzie pracowałem (waw-ursynów,
> waw-stegny, waw-chomiczówka) zawsze mówiło się "wózek". Dlatego i ja tak
> to nazywam... Robicie to źle. Ja wiem lepiej, jak się powinno mówić! ;)

Racja. Chodźmy na browar ;)

Data: 2011-10-17 17:49:09
Autor: ToMasz
Wymiana korby
W dniu 17.10.2011 10:20, XWindowsMen pisze:
[...]
Jakbyś zapytał czy zadziała - sprzedawca powie ze nie. Dlaczego? bo bierze odpowiedzialność za to co mówi/sprzedaje. Problem może być z przednią przerzutką - reszta do obejścia.
Jednak polecam serwis! Za 20-30zł sprawdzą czy działa, jak tak to masz pewność ze wszystko OK, jak nie to oddadzą - powiedzą ze nie działa i nic nie skasują...

ToMasz

Wymiana korby