Wymiana korby na kwadrat?

Data: 2009-10-05 16:27:44
Autor: Tomasso
Wymiana korby na kwadrat?
Czysto teoretyzuję, bo na obecnej "plastelinowej" korbie zamierzam
przejechac całą zimę, ale...

Czy wszystkie korby na kwadrat mają tę samą szerokość, rozstaw zębatek,
odsunięcie względem ramy itp.? Czy też kupienie nowej korby wiąże się z
koniecznością nie wiem... wymiany, ew. wykręcenia suportu?

Nie zauważyłem, żeby ktokolwiek podawał tę informację w aukcjach. Sprzedawcy
piszą po prostu "na kwadrat" i tyle...tak jakby wszystkie miały te same
parametry.

Przykłady (nie myślę o tych konkretnych, bo za pół roku będą inne w innych
cenach):
http://allegro.pl/item751164259_wyprzedaz_markowa_korba_sr_suntour_aluminium.html
http://allegro.pl/item752601264_korba_mtb_shimano_fc_tx70_dual_sis_index55_komplet.html
http://allegro.pl/item760427745_korba_shimano_fc_m151_tarcze_42x34x24.html

Poza tym - czy przerzutka przednia FD-TY10 obsłuży korbę 44T?

Tomasso

Data: 2009-10-05 16:53:27
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Wymiana korby na kwadrat?
Dnia 05.10.2009 16:27 użytkownik Tomasso napisał :
[...]

Jedyne co powinno Cię interesować, to czy to kwadrat ISO czy JIS.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-05 08:37:01
Autor: Konik
Wymiana korby na kwadrat?
On 5 Paź, 16:53, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
> [...]

> Poza tym - czy przerzutka przednia FD-TY10 obsłuży korbę 44T?

Jedyne co powinno Cię interesować, to czy to kwadrat ISO czy JIS.

-- http://miki.menek.one.plm...@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Musisz patrzeć też na długość suportu, wymieniałem korbę prowheel na
używanego Recorda i suport był również do wymiany.

Data: 2009-10-05 19:48:07
Autor: ToMasz
Wymiana korby na kwadrat?
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
> [...]

Poza tym - czy przerzutka przednia FD-TY10 obsłuży korbę 44T?
> Jedyne co powinno Cię interesować, to czy to kwadrat ISO czy JIS.

przepraszam ale to g....Pawda. tak mozesz podejść do sprawy oddając
rower do serwisu. Wymiana korby prawej moze skutkowac takim
przesunieciem płaszczyzny zębatek ze przerzutka ich nie obsłuży. Pół
problemu jeśli zamieniasz shimano na shimano bo mają podoną głębokość.
niestety wkładów suportu(łożysk) jest parę gatunków - najpopularniejsze
od 113mm do 131. (choć wystarczy zmierzyć tylko prawą strone- jak jet
ten sam rozmiar - spasuje)
druga spraw ato przerzutka. niestety im wyższy gatunek, tym "zapas"
mniejszy.

Oddaj rower do serwisu. korby shimano ok 90zl wymiana 15
ToMasz

Data: 2009-10-05 22:34:15
Autor: Kuba Stasiak
Wymiana korby na kwadrat?
Producenci powinni podawać jaki suport do jakiej korby. Wiem, że shimano tak robi bo jak kupowałem korbę alivio to do tego suport o długości 113mm w specyfikacji widniał.

Data: 2009-10-06 16:42:01
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Wymiana korby na kwadrat?
Dnia 05.10.2009 19:48 użytkownik ToMasz napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
[...]

Czy to oznacza, że w różnych korbach pająki mają rożną odległość od miejsca osadzenia korby? Na tyle różną, że ma to realny wpływ na zakres działania przerzutki przedniej? Całe szczęście ja tego problemu nie mam, bo mam regulowany suport. ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-06 12:00:37
Autor: Rowerex
Wymiana korby na kwadrat?
On 6 Paź, 15:42, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

[...]

Znaczy, możesz skracać lub wydłużać oś? ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-06 21:21:31
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Wymiana korby na kwadrat?
Dnia 06.10.2009 21:00 użytkownik Rowerex napisał :
[...]

Palnikiem. ;-) A tak serio to mogę niesymetrycznie wkręcić suport.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-06 21:50:17
Autor: live_evil
Wymiana korby na kwadrat?
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
[...]

Masz włocha i kontry na obu miskach?

--
live_evil

Data: 2009-10-06 22:15:40
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Wymiana korby na kwadrat?
Dnia 06.10.2009 21:50 użytkownik live_evil napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
[...]

ISO bez żadnej kontry.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-06 22:06:12
Autor: Rowerex
Wymiana korby na kwadrat?
On 6 Paź, 20:21, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

> Znaczy, możesz skracać lub wydłużać oś? ;-)

Palnikiem. ;-) A tak serio to mogę niesymetrycznie wkręcić suport.

Każdy suport z osobnymi miskami da się wkręcić niesymetrycznie w
dowolną stronę, dając podkładkę dystansową albo na zewnątrz albo
wewnątrz prawej miski. Inna sprawa, że chyba tylko kwadraty są w ten
sposób robione.

Z tym że taki niesymetryczny montaż przesuwa pedały na boki (może to
być odczuwalne), ale z drugiej strony można je też wycentrować.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-06 01:22:55
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Wymiana korby na kwadrat?

[...]

Odległości też.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-06 14:46:34
Autor: Tomasso
Wymiana korby na kwadrat?
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał:

A fe, A psik, A ha

Dziękuję wszystkim wypowiadającym się. Napisałem już do producenta o parametry.

Tomasso

Wymiana korby na kwadrat?