Wymiana linek w przerzutkach i V'kach

Data: 2009-04-18 23:18:26
Autor: MAX
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach
Jakich narzędzi używacie do ciecia linek ?

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-18 23:48:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach
Panie MAX, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gsdg32$kld$1opal.icpnet.pl> przy ul....

Jakich narzędzi używacie do ciecia linek ?

Taśmy izolacyjnej i szlifierki kątowej.

Data: 2009-04-19 00:03:14
Autor: MAX
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Panie MAX, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gsdg32$kld$1opal.icpnet.pl> przy ul....

Jakich narzędzi używacie do ciecia linek ?

Taśmy izolacyjnej i szlifierki kątowej.

Myślałem raczej o obcęgach może ktoś używa sprawdzonych nie chciałbym kupować jakiś tanich i okaże się później ze po pierwszym cięciu są do wyrzucenia.

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-19 00:09:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach
Panie MAX, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gsdin2$mr6$1opal.icpnet.pl> przy ul....

[...]

Gwarantuję, że szlifierka nie jest do wyrzucenia po pierwszym użyciu :-)

Data: 2009-04-21 16:52:46
Autor: labajgrzegorz
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach
Panie MAX, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gsdin2$mr6$1opal.icpnet.pl> przy ul....

Gwarantuję, że szlifierka nie jest do wyrzucenia po pierwszym użyciu :-)

-- Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.
Witka, co za mechanik z Bożej łaski pisze o użyci szlifierki do cięcia linek, może lepiej niech sobie pazury szlifierką poskraca! A do cięcia wspomnianych linek są oczywiście firmowe cążki tylko że cena jest trochę wysoka(około 45PLN), chyba że ktoś będzie ich używał pare razy w tygodniu.Zwykłe cążki w sklepie z narzędziami za około 25PLN w zupełności starczą każdemu, i oczywiście na uciętą linkę aluminiową końcówką zaciskamy,ważne aby ucinać jednym zdecydowanym i mocnym ruchem. Pozdro.

Data: 2009-04-21 18:04:28
Autor: fabian
labajgrzegorz@vp.pl wrote:
Witka, co za mechanik z Bożej łaski pisze o użyci szlifierki do cięcia linek, może lepiej niech sobie pazury szlifierką poskraca! A do cięcia wspomnianych

Bo, Panie Wielki Masta Profi Mechanik trzeba mieć fantazje, a nie jakieś cążki!

Fabian.

Data: 2009-04-19 08:59:38
Autor: kml

Użytkownik "MAX" <kgsoft@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:gsdin2$mr6$1opal.icpnet.pl...

Myślałem raczej o obcęgach może ktoś używa sprawdzonych nie chciałbym kupować jakiś tanich i okaże się później ze po pierwszym cięciu są do wyrzucenia.

Kupiłem obcęgi "boczne" za ~20 PLN Yato ( czy inna toya ) i bez problemu tną pancerze i linki.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-19 11:21:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach
Panie dsoto@gazeta.pl, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Taśmy izolacyjnej i szlifierki kątowej.

A ta taśma to po co ? Wsytarczy odcinać zgodnie z kierunkiem splotu i
się nie postrzępi ;)

Bo zawsze jestem przekonany, że "O! W tym kierunku jest zaplecione, muszę
ciąć więc tak..." a potem i tak wychodziło, że nie mam racji. ;-)

Data: 2009-04-19 21:50:55
Autor: Coaster
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Panie MAX, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gsdg32$kld$1opal.icpnet.pl> przy ul....

Jakich narzędzi używacie do ciecia linek ?

Taśmy izolacyjnej i szlifierki kątowej.

W terenie tez? ;-P

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-19 00:11:05
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach

Jakich narzędzi używacie do ciecia linek ?

Dedykowanych lub lutownicy palnikowej, cyny, topnika i zwykłych obcęgów.

zyga

Data: 2009-04-19 01:58:47
Autor: M_X
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach
  Ja kiedyś mordowałem się z jakimiś uniwersalnymi kleszczami ale skutek był marny. Ostatnio natomiast z racji miejsca mojego zamieszkania taniej było kupić dedykowaną obcinarkę niż oddawać rower do serwisu - nabyłem mieszczucha z hamulcami canti i chciałem zamontować w nim V-ki, co wymagało wymiany i docięcia linek i pancerzy. Akurat trafiłem na promocję i kupiłem za rozsądną cenę obcinarkę Pedros - skrócenie linek i pancerzy to poezja. Z drugiej strony nie robi się tego codziennie, więc raczej w PL majątku nie zapłacisz za skorzystanie z serwisu, bo z tego co widzę to te kleszcze w PL kosztują 149 PLN, a Cn-10 Park Toola Velo wyceniło na 129 PLN. W narzędzia "noname" nie wiem czy jest sens się pakować - opinie są różne.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-04-19 09:13:48
Autor: Wojtek
M_X pisze:
[...]

Jest też tak, że na rower po oddaniu do serwisu trzeba odczekać 2-4 dni, a nie każdy ma ochotę na coś takiego, bo np dojeżdza codziennie do pracy. Lepiej samemu poświęcić wieczór niż czekać.

Wojtek

Data: 2009-04-19 12:22:22
Autor: Dykus
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach
Witam,

Dnia 19.04.09 (niedziela), 'Wojtek' napisał(a):

Jest też tak, że na rower po oddaniu do serwisu trzeba odczekać 2-4 dni,

Można założyć linki samemu, a później tylko umówić się i podjechać by
ucięli. W końcu przycięcie linek nie jest konieczne do prawidłowego
działania reszty, przynajmniej w moim rumaku. :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2009-04-21 10:25:06
Autor: Jan Cytawa
M_X napisał:

[...]

Nie wiem w czym klopot. Od zawsze uzywam bocznych uniwersalnych
obcinarek. Musza byc tylko ostre i z dobrej stali. Mysle, ze za 30 zl da
sie takie kupic. Poza linkami mozna je rowniez uzywac do obcinania
szprych i innych drutow. Jan Cytawa

Data: 2009-04-21 12:23:41
Autor: kml

Użytkownik "Jan Cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:gsjvsj$ajh$1news.lublin.pl...

[...]

Dokładnie tak. Jak pisałem wcześniej za 18 też dają sobie świetnie radę. Zamiast kupować dedykowanego parktoola czy cuś to wole za 50 zeta kupić _wypasione_ boczne, które potną sprawy rowerowe jak "nóż w masło"

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-21 13:36:26
Autor: Zachu
kml pisze:

[...]

Polecam taką chińszczyznę:
http://www.neo-tools.com/PL/katalog/mechaniczne/szczypce/01-512.html
Bardzo elegancko tnie linki i pancerze, bez zgniatania teflonu w środku.

--
Zachu

Data: 2009-04-21 15:01:22
Autor: kml

Użytkownik "Zachu" <zsdfv@wx.pl> napisał w wiadomości news:gskb3p$jjs$1inews.gazeta.pl...

Polecam taką chińszczyznę:
http://www.neo-tools.com/PL/katalog/mechaniczne/szczypce/01-512.html
Bardzo elegancko tnie linki i pancerze, bez zgniatania teflonu w środku.

Neo to taki lepszy topex :) ale tak długo jak spełniają swoje zadanie to nie ma to znaczenia.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-19 07:49:44
Autor: Adrian S.
MAX wrote:

Jakich narzędzi używacie do ciecia linek ?

pozdrawiam

MAX

 Ja mam takie malutkie kombinerki, mają naprawdę świetną część przecinającą.
Kiedyś kupiłem z ciekawości za 8zł szczypce boczne to nie nadają się
totalnie. Tymi moimi kombinerkami mogę przeciąć linki i pancerze do
hamulców, natomiast z pancerzami typu "wiązka drucików wzdłuż linki" muszę
się trochę namęczyć.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-04-19 10:58:51
Autor: Bartek[Lublin]

Użytkownik "MAX" <kgsoft@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:gsdg32$kld$1opal.icpnet.pl...
Jakich narzędzi używacie do ciecia linek ?

Ja używam czegoś w tym stylu i się sprawdzają bardzo dobrze przy linkach, tną równo bez rozplątywania. http://allegro.pl/item612539894_nozyce_do_linek_lux_tools.html

pozdrawiam
Bartek

Data: 2009-04-19 13:30:12
Autor: M_X
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach
> Ja używam czegoś w tym stylu i się sprawdzają bardzo dobrze przy linkach,
tną równo bez rozplątywania. http://allegro.pl/item612539894_nozyce_do_linek_lux_tools.html

 Hmm.... wyglądają jak Pedros za 149 PLN:
http://actionwheels.com/images/library/large/pedros_cablecutters_06_m.jpg
....czyli całkiem sensownie i ta cena.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-04-19 11:15:10
Autor: chary
MAX wrote:
Jakich narzędzi używacie do ciecia linek ?

    Obecnie uzywam przeznaczonych do tego obcinarek. Sprawuja sie swietnie, wszystko idzie lekko i wygodnie. Raz kiedys awaryjnie uzywalem takich bocznych szczypiec i cielo sie beznadziejnie- strasznie duzo sily trzeba wkladac i wszystkie krawedzie sa krzywe po przecieciu. A w ogole to przez dlugie lata, nie majac narzedzi, chcac wymienic pancerze, sciagalem stare i kupujac w sklepie linke prosilem o pociecie jej na odpowiedniej dlugosci kawalki.

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"For most Germans, Prague is only a few hours away by fast tank"

Data: 2009-04-19 13:58:02
Autor: CeZ__134
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach

Jakich narzędzi używacie do ciecia linek ?

``cos do czyszczenia linek ``z poprzedniego watku watkodawcy ...;]

 niedlugo zaczna sie pytania w stylu -`` w ktora strone myc rower `` ,`` czy jazda do przodu jest bezpieczna``  :]

CeZ__134

Data: 2009-04-19 09:37:23
Autor: Rowerex
Wymiana linek w przerzutkach i V'kach
On 19 Kwi, 12:58, "CeZ__134" <Nuniez_...@poczta.onet.pl> wrote:

`` w ktora strone myc rower ``

Ram karbonowych nie wolno myć pod włos! ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-19 21:46:45
Autor: Coaster