Wymiana łożysk maszynowych w dynam opiaście

Data: 2009-12-05 12:25:55
Autor: Titus Atomicus
Wymiana łożysk maszynowych w dynam opiaście
In article <ad17609f-10a8-4342-9448-5f3fff326017@z41g2000yqz.googlegroups.com>,
 Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> wrote:

Czy łożyska w dynamo-piaście wymienia się tak samo, jak w zwykłych
piastach z maszynówkami?

A co to jest za dynamo?

TA

Data: 2009-12-05 03:37:33
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Wymiana łożysk maszynowych w dynamopiaście
On 5 Gru, 12:25, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<ad17609f-10a8-4342-9448-5f3fff326...@z41g2000yqz.googlegroups.com>,
 Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:

> Czy łożyska w dynamo-piaście wymienia się tak samo, jak w zwykłych
> piastach z maszynówkami?

A co to jest za dynamo?
Chyba nic specjalnego, rower z Niemiec, ale podobno marketowy (to nie
to samo co nasze marketowe:) - ten był ze SRAMem S7). Jedyne
oznaczenia to:
KB95/36 6V-3W

Jest jeszcze napis 400mmTO730mm -orientuje się ktoś co to oznacza? Min-
max długość okablowania?

Data: 2009-12-06 04:03:40
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Wymiana łożysk maszynowych w dynamopiaście
Nikt nie wie jak się do tego dobrać? wygląda tak: http://tinyurl.com/yl4defu
Przeszedłem już na młotek + drewienko, ale łożysko z drugiej strony
nie chce cały czas wyskoczyć

Data: 2009-12-06 09:30:08
Autor: Saurus
On 6 Gru, 13:03, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
Nikt nie wie jak się do tego dobrać? wygląda tak:http://tinyurl.com/yl4defu
Przeszedłem już na młotek + drewienko, ale łożysko z drugiej strony
nie chce cały czas wyskoczyć

Tzn. jak to próbowałeś zrobić? Ja bym oparł _piastę_ o coś po stronie
przeciwnej od wyprowadzeń kabli i przez drewienko uderzał w oś od
drugiej strony, tak żeby wypchnąć oś i łożysko razem i uwolnić z
łożyska i plastiku po stronie gdzie bym uderzał.
Taka piasta musiała mieć jakoś z jednej strony odkryty korpus przed
złożeniem więc mogło być tak że wsadzono tam oś połączoną z
"bebechami", zamknięto korpus i dopiero potem wciśnięto łożyska z obu
stron i przez to co jest w środku nie będzie się dało osi tak wybić.
Ale jeśli za zablokowanie części względem osi odpowiada to nacięcie
to powinno się dać wybić tak jak napisałem, od tej strony.

Data: 2009-12-06 10:57:32
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 6 Gru, 18:30, Saurus <saur...@gmail.com> wrote:
> [...]

drugiej strony, tak żeby wypchnąć oś i łożysko razem i uwolnić z
łożyska i plastiku po stronie gdzie bym uderzał.
(nie wiem czy dobrze zrozumialem):
Akurat ulozylem kolo odwrotnie, tzn. po przeciwnej stronie wyjscie
kabli, a uderzalem w "czystą" strone.
 To cos zmienia? W strone z plastikowym zlaczem nie chce udezac, bo
nie moge tego zdjac (zlacza) i nie wiem jak sie zachowa uklad, kiedy
oska pojdzie do srodka, tzn. czy plastik nie zostanie "pociagniety" do
srodka.

Wymiana łożysk maszynowych w dynam opiaście