Wymiana napędu Author Basic 2006

Data: 2010-07-12 06:00:37
Autor: Logan
Wymiana napędu Author Basic 2006
Witam

Mój rowerek:wub: to Author Basic model 2006, specyfikacja tutaj:
http://rowery.onet.pl/4,35,136855,6545,author_basic,sprzet.html .
Pozwolę sobie wypisać najważniejsze podzespoły:

    * Przerzutka tył: Shimano Alivio
    * Korby: Shimano FC-MC09, 42-32-22 z.
    * Środek suportu: VP Comp, monoblok
    * Łańcuch: Shimano HG40
    * Kaseta: Shimano HG30-8I, 11-32 z.

Jeżdżę głównie turystycznie, czyli z sakwami, żadnego ostrego MTB.
Niestety po 11 tysiącach km łańcuch zaczął wyraźnie przeskakiwać, co
jest bardzo uciążliwe, ponieważ lubię dynamicznie ruszać z pod
świateł. Jako że średnio znam się na sprzęcie postanowiłem zwrócić się
do Was o pomoc. Jaką korbę, łańcuch, kasetę i kółeczka do przerzutki
polecacie ? Czy wymiana korby łączy się z wymianą suportu? Szukam
sprzętu tej samej klasy, może trochę lepszej, ale niestety głównym
wykładnikiem jest cena :( . Tak więc czekam na propozycję.

Logan

Data: 2010-07-12 15:28:10
Autor: KuFeL
W dniu 2010-07-12 15:00, Logan pisze:
[...]

na jakiej podstawie chcesz wymieniać korbę?

Przeskakujący łańcuch to efekt jego rozciągnięcia i wyrobionych zębatek kasety. Też jeżdżę na Alivio - ostatnio wymieniłem kasetę na hg50 i łańcuch Sram.

Suport vel korbowód wymieniasz kiedy ciężko chodzi albo są jakieś stuki itp.

Kółeczka do przerzutki standardowe - po 9-10 pln za sztukę.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://blog.ku-fel.com / PSN: KuFeL78
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2010-07-12 15:30:56
Autor: granat
KuFeL pisze:

Suport vel korbowód wymieniasz kiedy ciężko chodzi albo są jakieś stuki itp.

pakiet wymienia sie gdy zlapie luzy.

granat

Data: 2010-07-12 17:03:35
Autor: SERG
Wymiana napędu Author Basic 2006

pakiet wymienia sie gdy zlapie luzy.

Też jestem na wymianie całego napędu i tak się zastanawiam czy po 12 k km trzeba wymienić tarcze w korbie? Te 12k km było zrobione w 40 % w Beskidach więc pod sporymi obciążeniami.
Co ile mniej więcej takie tarcze w korbie należy wymieniać?
Korbę mam klasy Deore.

Data: 2010-07-12 22:52:02
Autor: Mario
Wymiana napędu Author Basic 2006
Co ile mniej więcej takie tarcze w korbie należy wymieniać?

zalezy od stanu zebow a nie czasu/przebiegu

Korbę mam klasy Deore.

np. u mnie srodkowa tarcza w LXie padla po 6000km i nie przyjela juz nowego lancucha...

pozdrawiam

Data: 2010-07-27 12:15:30
Autor: Ignac
[...]

  ...a ile kaset i łańcuchów na niej przejechało i czy tarcze są stalowe czy
  aluminiowe i w jakich warunkach to jeździło.

  Ignac

Data: 2010-07-27 00:40:07
Autor: Logan
On 12 Lip, 15:28, KuFeL <ku...@spam.o2.spam.pl> wrote:
> [...]

Suport vel korbowód wymieniasz kiedy ciężko chodzi albo są jakieś stuki itp.

Kółeczka do przerzutki standardowe - po 9-10 pln za sztukę.

Środkową tarczę w korbie też mam zajechaną, dlatego chce wymienić
wszystko.

Data: 2010-07-27 12:08:51
Autor: Ignac
Wymiana napędu Author Basic 2006

Środkową tarczę w korbie też mam zajechaną, dlatego chce wymienić
wszystko.

   ... a dlaczego kolega tylko jeżdzi na środkowej tarczy,lub przeważnie jeździ
  przecież na pozostałych tarczach również można znaleźć prawie identyczne   przełożenia a to zwiększa żywotność napędu.

  Ja również wymieniałem w swoim authorze korby z suntour na shimano ze
  stalowymi tarczami 48 38 28 i identyczną kasetę wraz z najtańszym łańcuchem   do przełożeń 6/7/8 gdyż oryginalnych korb nie ma.
  Te które podałeś nie znalazłem w sprzedaży więc może być problem...u mnie
  pasowały shimano FC-M361 z linia łańcucha 50 mm...żeby nie było problemów
  szukałbym identycznych korb jakie masz u siebie.Moj napęd przejżdza 12000 km

  Ignac

Data: 2010-07-27 12:26:29
Autor: Ignac
Wymiana napędu Author Basic 2006

  Mogą również pasować korby shimano FC-M410

  Ignac

Data: 2010-07-27 12:39:59
Autor: Ignac
Wymiana napędu Author Basic 2006

  A jeśli chodzi o kółka do przerzutki to 13 i 15 ząbków z tym że są różne
  ich szerokości więc przed kupnem zmierz szerokośc swoich żeby kupić te
  właściwe...bo przy niewłaściwych wózek przy skrajnym położeniu zahaczy o
  szprychy.

  Ignac

Data: 2010-08-02 06:11:21
Autor: Logan
Wymiana napędu Author Basic 2006
Wszystko fajnie, tylko dalej nie wiem na co się zdecydować ;)
--
Logan

Wymiana napędu Author Basic 2006