Wymiana napędu (kaseta + łancuch)

Data: 2010-03-30 22:07:43
Autor: Jacobs
Wymiana napędu (kaseta + łancuch)
Witam!

Zmuszony jestem do wymiany napędu (kasety i łańcucha), ponieważ jeden z łańcuchów zaczął już przeskakiwać.

Mam następujące pytania:

Wymieniać kasetę z łańcuchem czy dodatkowo zębatki przy korbie (mają ok. 10000 km)?

Czy dostanę same zębatki czy musiałbym wymienić kompletne ramię z zębatkami (Truvativ Fived)?

Co moglibyście polecić za rozsądne pieniądze, a stosunkowo trwałe łańcuchy i kaset współpracujące ? (manetki i przerzutki mam SHIMANO, nie wiem czy będą pasować np. SRAM'a).

Dodam, że do tej pory jeździłem na kasecie CS-HG-50 i łańcuchach HG-50.

Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2010-03-31 15:34:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wymiana napędu (kaseta + łancuch)
Jacobs bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Co moglibyście polecić za rozsądne pieniądze, a stosunkowo trwałe łańcuchy i kaset współpracujące ? (manetki i przerzutki mam SHIMANO, nie wiem czy będą pasować np. SRAM'a).

Pasować będą, ale jak pokazuje doświadczenie kilku tutejszych pisarzy,
jakość kaset SRAM opisuje dość dobrze ich marka.

Co do korby - zobacz, czy zęby wyglądają dobrze, czy może są takie bardzo
"trójkątne". Względnie, metoda prób i błędów - zmień i zobacz.

Btw, skoro "jeden z łańcuchów" przeskakuje to dlaczego go nie wywalisz i
nie jeździsz na reszcie?

Data: 2010-03-31 20:44:35
Autor: Jacobs
Wymiana napędu (kaseta + łancuch)

Btw, skoro "jeden z łańcuchów" przeskakuje to dlaczego go nie wywalisz i
nie jeździsz na reszcie?

Na razie tak czynię, ale przecież wiecznie nie będę jeździł na tym napędzie :)

Pzdr

Data: 2010-03-31 23:10:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Jedź póki nie zajedziesz. Prosta filozofia i czas oszczędza.

Data: 2010-04-01 11:39:25
Autor: Coaster
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Szczegolnie, jak moment 'zajechania' nastapi na srodku Atacamy ;-)

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-04-01 11:55:16
Autor: cynamoon
Wymiana napędu (kaseta + łancuch)
Szczegolnie, jak moment 'zajechania' nastapi na srodku Atacamy ;-)

Moment "zajechania" będzie dotyczył jednej może dwóch koronek i nie używając ich  to i przez Atacame dojedzie do najbliższego sklepu rowerowego ;-)
Marek  --

Data: 2010-04-01 17:23:24
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wymiana napędu (kaseta + łancuch)
Coaster bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Dziwnym nie jest, ale gdybym się wybierał Gdzieś Daleko to pewnie bym
zmienił napęd.

Data: 2010-04-01 19:32:25
Autor: Jacobs

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10vdvk9j7mrh7.dlg@pedaluje.ile.moze...
[...]

:)

[...]

Trafne uwagi, jednak i tak musze zmienić napęd, nawet jakbym musiał kupować go w sklepie rowerowym gdzieś na Atakamie, więc jak ktoś wie czy mam też zmieniać korbę, ew. zębatki nań to proszę o wsparcie...

Data: 2010-04-01 12:16:18
Autor: kruk
[...]

z doświadczenia mogę podpowiedzieć: wymień dużą i średnią zębatkę w
korbie, (mała może zostać), po takim przebiegu napewno już są zużyte a
po założeniu tylko nowego łańcucha i kasety spowoduje to: po pierwsze
wkurzające przeskakiwanie łańcucha aż się łańcuch ułoży, a po drugie:
to dopasowanie to nic innego jak przyśpieszone zużycie łańcucha :)
dlatego jak wymieniasz to wymieniaj komplet. Z tego co widzę Truvative
Five-d ma standardowe mocowanie na 4 śruby rozstaw 104/64mm, czyli np.
zębatki od shimano i innych tez będą pasować.

Data: 2010-04-01 21:43:22
Autor: MadMan
Dnia Thu, 1 Apr 2010 12:16:18 -0700 (PDT), kruk napisał(a):

Z tego co widzę Truvative
Five-d ma standardowe mocowanie na 4 śruby rozstaw 104/64mm, czyli np.
zębatki od shimano i innych tez będą pasować.

Tak, ale nie wszystkie - podobno te kompozytowo-stalowe (SLX, XTR - z
"plastikiem" w środku i stalowymi czy jakimi tam ząbkami) nie do końca
wchodzą i trzeba je podpiłowywać w paru miejscach. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-02 13:15:42
Autor: cynamoon
[...]

to trudno powiedzieć..
kol. kruk radzi żebyś wymienił to i owo w korbie i może mieć rację...
wzystko zależy od tego kto jak jeździ
Ja korbę Alivio wymieniam raz na trzy lata i nie dlatego, że się nie nadaje do niczego w momencie wymiany tylko ot tak, profilaktycznie.
Przez te trzy lata przejeżdzam ok 20000 - 25000 km głównie po mazowieckich terenach i na krótkich wypadach w góry od czasu do czasu.
W tym czasie wymieniam 4 - 5 razy kasetę ( sram 5.0, alivio, XT itp.) ale korba wytrzymuje
Marek
PS. o napęd nie dbam jakoś szczególnie - czasem coś oczyszczę, posmaruję, wymienię kółka w przerzutce i tyle.   --

Wymiana napędu (kaseta + łancuch)