Wymiana oleju

Data: 2014-04-17 13:32:39
Autor: Trybun
Wymiana oleju
Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda następująco - jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory. Jaki olej byście polecali syntetyk, półsyntetyk czy mineralny? Do benzyniaka chyba mogę spokojnie nalać mineralnego, ale ten turbodiesel to już zupełnie nie wiem, nowa konstrukcja, a więc minerał może nie pasować..?

Data: 2014-04-17 13:51:04
Autor: cef
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 13:32, Trybun pisze:

Jaki olej byście polecali syntetyk,
półsyntetyk czy mineralny?

A tam gdzie wymieniaj± nie wiedz± co wlać?

Do benzyniaka chyba mogę spokojnie nalać
mineralnego

Żeby¶ się nie zdziwił, bo wg instrukcji do innego auta:
  benzyniaka z 2001 leje się tyko syntetyk.

Data: 2014-04-17 14:35:17
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 13:51, cef pisze:
W dniu 2014-04-17 13:32, Trybun pisze:

Jaki olej byście polecali syntetyk,
półsyntetyk czy mineralny?

A tam gdzie wymieniaj± nie wiedz± co wlać?

Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co tracić kasę na mechaników w tak błahej sprawie. Jedynym problemem jest to żeby wiedzieć co trzeba wlać..

Do benzyniaka chyba mogę spokojnie nalać
mineralnego

Żeby¶ się nie zdziwił, bo wg instrukcji do innego auta:
 benzyniaka z 2001 leje się tyko syntetyk.

Niestety mam instrukcje obsługi  tylko po niemiecku. Do turbodiesla zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od 30 do 0W.
Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o olejach nie ma w instrukcjach obsługi
Orietujesz się może czy to s± oleje mineralne czy syntetyczne?

Data: 2014-04-17 17:23:30
Autor: Nathan
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze:

Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co
tracić kasę na mechaników w tak błahej sprawie. Jedynym problemem jest
to żeby wiedzieć co trzeba wlać..

Drugi problem - co zrobisz ze zużytym olejem?

Do benzyniaka chyba mogę spokojnie nalać
mineralnego

Czemu mu tak Ľle życzysz? Bo wiekowy? IMHO lej lżejszy 5wXX. Choćby z Orlenu.
A do uturbionego dizla (w dodatku CR) na bank "syntetyk" 5w30/5w40 np. Total Quartz 9000 czy inny max expert ;)

[...]

Większo¶ć obecnie to  syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane w technologii syntetycznej"
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodz± z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2014-04-18 11:51:47
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 17:23, Nathan pisze:
[...]

Czę¶ć w do wewnętrznego zabezpieczenia progów, to jeden z punktów za tym aby samemu zrobić wymianę, pozostało¶ć do utylizacji, zreszt± do czegokolwiek, co ten facet (który nawet płaci za większe ilo¶ci zużytego oleju) z tym robi, to już przecie nie moja sprawa..

[...]

Życzę mu jak najlepiej...;-) I nie o wiek tu chodzi ale o niewiadom± w traktowaniu silnika przez poprzedniego wła¶ciciela, kto go tam wie czy nie jeĽdził na mineralnym..? Ale ten "lżejszy" to polecasz syntetyk czy mineralny?

Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy, chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju mineralnego, jednak wielce podejrzana jest przezroczysto¶ć tego oleju w silniku. Poprzedni wła¶ciciel na pewno co¶ na nim przejechał, ja zrobiłem przez pół roku nieomal 3000 km a olej w przezroczysto¶ci przypomina słab± herbatę..

[...]

No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?

Data: 2014-04-18 03:12:02
Autor: WS
Wymiana oleju
W dniu pi±tek, 18 kwietnia 2014 11:51:47 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> Większo¶ć obecnie to  syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane > w technologii syntetycznej"

No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?

e... jesli marchewka moze byc owocem, slimak ryba (ladowa) to okazalo sie, ze olej syntetyczny nie musi miec bazy syntetycznej, np. olej mineralny hydrokrakowany moze sie nazywac full synt.

WS

Data: 2014-04-18 12:22:44
Autor: WOJO
Wymiana oleju
... olej mineralny hydrokrakowany moze sie nazywac full synt.
Podasz producenta?
WOJO

Data: 2014-04-18 03:31:31
Autor: WS
Wymiana oleju
W dniu pi±tek, 18 kwietnia 2014 12:22:44 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:
> ... olej mineralny hydrokrakowany moze sie nazywac full synt.

Podasz producenta?

WOJO

Castrol Edge 5W-30 ?

Data: 2014-04-23 12:16:17
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 12:12, WS pisze:
[...]

No i na pewno taki olej w 100%tach musi mieć bazę mineraln±, Inaczej byłoby to co¶ co przypomina robienie bata z piasku. Baza mineralna, i dopiero jej syntetyzowanie, uszlachetnianie o odpowiednie dodatki.

Data: 2014-04-18 18:44:12
Autor: Nathan
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 11:51, Trybun pisze:

> [...]
> traktowaniu silnika przez poprzedniego wła¶ciciela, kto go tam wie czy
> nie jeĽdził na mineralnym..? Ale ten "lżejszy" to polecasz syntetyk czy

W sumie jeden pies co lał poprzednik. Najwyżej zrobić płukankę silnika i wlać nowy syntetyczny, albo "syntetyczny".
5w30 czy 5w40 przyjęło się okre¶lać mianem syntetycznego, ale często to hydrokrak. Np. obil Super 3000 5W-40, Millers  trident-5w30
  czy total quartz 9000 s± "w technilogii syntetycznej" a np. MILLERS 15W50  jest syntetykiem... zakrecone ;)

> Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy,
> chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju
> mineralnego,

ee serio? ;)

> [...]
> silniku. Poprzedni wła¶ciciel na pewno co¶ na nim przejechał, ja
> zrobiłem przez pół roku nieomal 3000 km a olej w przezroczysto¶ci

No.. dizel ma to do siebie, że nawet krótkie uzywanie prowadzi do "czernienia" oleju.

A tka przy okazji - jakie to auta/silniki? Pro¶ciej by było.

> No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?

Zależy jaka baza została użyta
http://www.venturo.com.pl/zrozumiec-roznice-miedzy-grupami-olejow-bazowych/

Data: 2014-04-23 12:17:04
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 18:44, Nathan pisze:

[...]

Mechanicy mówi± o jakim¶ rozszczelnieniu silnika za spraw± oleju syntetycznego, gdy się wcze¶niej używało mineralnego.
Pewnie jakie¶ płukanie by rozwi±zało sprawę, pytanie tylko ile takie płukanie możne kosztować, i dlaczego tak drogo...

> Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy,
> chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju
> mineralnego,

ee serio? ;)

No jasne, szczególnie w Niemczech i w sytuacji gdy tylko dwa ostatnie przegl±dy były robione poza ASO.

> [...]

A tka przy okazji - jakie to auta/silniki? Pro¶ciej by było.

Diesel to Matrix, z silnikiem 1.5 crdi a benzyna to Chevrolet, czterocylindrowy1.6 16v. Ale co tu może mieć do rzeczy nazwa i model auta?|

> No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?

Zależy jaka baza została użyta
http://www.venturo.com.pl/zrozumiec-roznice-miedzy-grupami-olejow-bazowych/

No, skoro tak pisz±...

Data: 2014-04-24 11:51:03
Autor: Nathan
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-23 12:17, Trybun pisze:
W dniu 2014-04-18 18:44, Nathan pisze:

W sumie jeden pies co lał poprzednik. Najwyżej zrobić płukankę silnika
i wlać nowy syntetyczny, albo "syntetyczny".
5w30 czy 5w40 przyjęło się określać mianem syntetycznego, ale często
to hydrokrak. Np. obil Super 3000 5W-40, Millers trident-5w30
 czy total quartz 9000 sÄ… "w technilogii syntetycznej" a np. MILLERS
15W50  jest syntetykiem... zakrecone ;)

Mechanicy mĂłwiÄ… o jakimĹ› rozszczelnieniu silnika za sprawÄ… oleju
syntetycznego, gdy się wcześniej używało mineralnego.
Pewnie jakieś płukanie by rozwiązało sprawę, pytanie tylko ile takie
płukanie możne kosztować, i dlaczego tak drogo...

Jak silni cieknie to sie go remontuje, a nie wlewa coraz bardziej gęsty olej. IMHO to przeświadczenie to jeszcze z zamierzchłej przeszłości, gdzie lało sie 15w40 i było ok
A płukanie to koszt pewnie 30pln - preparat do oleju, silnik na wolne obroty i tak z 15(?) minut.

> Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy,
> chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju
> mineralnego,

ee serio? ;)

No jasne, szczegĂłlnie w Niemczech i w sytuacji gdy tylko dwa ostatnie
przeglądy były robione poza ASO.

Znam przypadki z angli - leja co maja pod ręką, a zainteresowanemu mowi sie co chce usłyszeć.

> jednak wielce podejrzana jest przezroczystość tego oleju w
> silniku. Poprzedni właściciel na pewno coś na nim przejechał, ja
> zrobiłem przez pół roku nieomal 3000 km a olej w przezroczystości
> przypomina słabą herbatę..

No.. dizel ma to do siebie, ĹĽe nawet krĂłtkie uzywanie prowadzi do
"czernienia" oleju.

A tka przy okazji - jakie to auta/silniki? Prościej by było.

Diesel to Matrix, z silnikiem 1.5 crdi a benzyna to Chevrolet,
czterocylindrowy1.6 16v. Ale co tu może mieć do rzeczy nazwa i model auta?|

Producenci "zalecają" pewne oleje do określonych silników. NP VW z pompo-wtryskiwaczami ma spelniać norme 505.01. Bardziej chciałem miec "pełny" obraz ;)

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzÄ… z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2014-04-27 13:20:20
Autor: kogutek444
Wymiana oleju
W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 17:23:30 UTC+2 użytkownik Nathan napisał:
> [...]

-- Pozdrawiam Nathan

"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodz± z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Zużyty olej w kanał. Nic złego się nie stanie. Odzyskaj± go w oczyszczalni ¶cieków a w zasadzie sam się odzyska. Podniesie warto¶ć opałow± syfu co w pierwszym rzucie oddzielaj±. Srajta¶na, podcipniki itp po oddzieleniu od ¶cieków susz± i wysyłaj± do elektrowni. Ponoć całkiem przyzwoit± warto¶ć opałow± to ma. Co robisz ze starym olejem po smażeniu frytek, myciu patelni czy z tłuszczem co jest w gównie jak tłusto pojesz? Olej silnikowy w przeciwieństwie do tłuszczów używanych w domu do robienia jedzenia nie jest skażony biologicznie. Przepracowanego oleju silnikowego można żałować jedynie w kategorii odzysku surowców wtórnych. Ale jak jest mój bo za niego zapłaciłem i kto¶ chce go powtórnie wykorzystać i po przerobieniu sprzedać z zyskiem to niech go ode mnie odkupi.

Data: 2014-04-17 17:28:14
Autor: cef
Wymiana oleju
[...]

Chyba nie tak trudno znaleĽć odpowiednie polskie instrukcje,
albo zadzwonić do warsztatu znaj±c model.
(gugiel podpowiada po oleju, że to jaki¶ chevrolet)

Po symbolach lepkosci nie da się w sposób pewny okreslić
typu oleju, ale skoro auto z 2001, to niby dlaczego miałby być minerał?

Data: 2014-04-18 11:52:50
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 17:28, cef pisze:
[...]

Bardzo trudno znaleĽć, na dniach będę w Poznaniu, to może dostanę w księgarni technicznej, bo w mniejszych miastach szybciej można by kupić gwiazdkę z nieba niż instrukcję obsługi do tych aut. W necie tak samo nie ma. Tak, benzyniak to Chevrolet.
Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni wła¶ciciele. Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić szambo...

Data: 2014-04-18 03:04:31
Autor: Pablo Eldiablo
Wymiana oleju
W dniu pi±tek, 18 kwietnia 2014 11:52:50 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> [...]

Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni wła¶ciciele. Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić szambo...

To sa jakies urban legends - wlej taki olej, jaki jest przewidziany przez producenta silnika. Zawsze warto lac oleje syntetyczne, bo maja o wiele lepsze wlasciwosci smarne, a do tego zazwyczaj maja lepsze dodatki niz tanie oleje mineralne.

Jaki to chevrolet, ze nie mozesz w sieci znalezc informacji o oleju? pablo

Data: 2014-04-23 12:18:14
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 12:04, Pablo Eldiablo pisze:

[...]

Ale chodzi nie o klasę lepko¶ci tylko o rodzaj - syntetyk czy minerał? A o tym w instrukcjach obsługi nie ma ani słowa.

Niestety nie ma. Może dla tego że jest to model którego już nie produkuj±. Instrukcja po polsku do każdego obecnie produkowanego modelu jest dostępna na oficjalnej stronie Chevroleta, jednak tylko dla modeli będ±cych w produkcji.

Data: 2014-04-18 12:04:51
Autor: WOJO
Wymiana oleju
Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni wła¶ciciele. Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić szambo...
Bez jaj.
To nie płyn hamulcowy, że musisz zalać odpowiedni pod rygorem rozpuszczenia uszczelek.
A co do przezroczysto¶ci przepracowanych olejów silnikowych, to s± dwie szkoły.
Jednak z nich mówi, że czarny przepracowany olej silnikowy to zły znak, ¶wiadcz±cy o tym, że silnik jest w nie najlepszej kondycji.
Druga szkoła twierdzi co¶ zupełnie odwrotnego, że czarny przepracowany olej silnikowy ma doskonałe wła¶ciwo¶ci myj±ce i st±d jego czarna barwa...
Ogólnie skłaniam się ku zdaniu, że ma być syntetyk 5W-40 - reszta to marketing.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-23 08:09:52
Autor: Marcin N
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 12:04, WOJO pisze:

Ogólnie skłaniam się ku zdaniu, że ma być syntetyk 5W-40 - reszta to
marketing.

Bardzo mi się podoba taka teoria. Też się jej trzymam i leję Lotosa do wszystkich samochodów.

--
MN

Data: 2014-04-23 12:18:54
Autor: Trybun
Wymiana oleju
[...]

A co z tym potencjalnym "rozszczelnieniem" silnika przy zamianie oleju mineralnego na syntetyczny?

Czy normalne warsztaty mechaniki pojazdowej s± w stanie okre¶lić rodzaj  oleju silnikowego?

Data: 2014-04-23 15:23:02
Autor: Maciek
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-23 12:18, Trybun pisze:
A co z tym potencjalnym "rozszczelnieniem" silnika przy zamianie oleju mineralnego na syntetyczny?
Zastanawiałe¶ się ile milionów kilometrów musiałby mieć nawinięte
silnik, żeby z współczesnych olejów mineralnych mogło zostać tyle
nagaru, aby dało się tym co¶ uszczelnić? Poza tym na ch* Ci silnik
uszczelniony nagarem? Je¶li syntetyk co¶ z tego Twojego wypłucze, to
sobie dolej zagęszczacza oleju i jedĽ na giełdę :-P

PS: Te historie o "rozszczelnianiu" to chyba jeszcze z czasów Fiatów
126p, wczesnych Polonezów i wszelkich smarowideł z tego okresu, które
być może miały też wtedy funkcje uszczelniaj±ce, że o wspomnianych przez
Ciebie wła¶ciwo¶ciach progo-konserwacyjnych nie wspomnę :->

Maciek

Data: 2014-04-23 16:56:17
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-23 15:23, Maciek pisze:
[...]

Nie mam się co zastanawiać - wła¶nie Polonez z przebiegiem jakie¶ 50 000 km. Byłem ¶wiadkiem gdy mechanik go rozbierał. Oczywi¶cie jeĽdził na mineralnym. Było w nim jakie¶ 2 kg różnego paskudztwa które się wytraciło z oleju, a więc ma się co rozszczelnić, tym bardziej gdy auto ma na pewno więcej przejechane niż te 50000 w Polonezie.

A gdyby tak odwrócić pytanie - po co mi czysty silnik, bez nagarów, skoro w ci±gu roku muszę się porz±dnie postarać aby przejechać więcej niż 5-6000 km?

Data: 2014-04-23 20:57:44
Autor: Maciek
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-23 16:56, Trybun pisze:
[...]
Raczej wła¶ciciel zwiększał kompresję jakim¶ zagęszczaczem, byle tylko
jako¶ chodziło. Zastanawiałe¶ się jak 2kg różnego paskudztwa pływa sobie
w układzie smarowania, po gładziach cylindrów itp?

A gdyby tak odwrócić pytanie - po co mi czysty silnik, bez nagarów, skoro w ci±gu roku muszę się porz±dnie postarać aby przejechać więcej niż 5-6000 km?
To jeszcze odwróćmy pytanie: po co Ci samochód? :->

Maciek

Data: 2014-04-18 12:34:35
Autor: cef
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 11:52, Trybun pisze:

[...]

Je¶li zadzwonienie do sprzedawcy/dealera/ASO czy gdziekolwiek Cie przerasta,
to szukaj w księgarni.

Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni wła¶ciciele.
Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić
szambo...

W takim razie nie ma specjalnie znaczenia co zalejesz, bo jak był minerał, to wiadomo dlaczego i cały zakup jest nietrafiony :-)
Lej syntetyk.

Data: 2014-04-23 12:19:29
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 12:34, cef pisze:
[...]

No nie żartuj sobie, sprzedawca/dealer jest po to aby sprzedawać a nie udzielać darmowych rad.

Szukam w księgarniach, tylko wszyscy robi± wielkie oczy na pytanie o tak± ksi±żkę instrukcyjn±. A księgarnia techniczna (jedyna jak± znam na okolicę) w Poznaniu wła¶nie została zamknięta.

[...]

I wła¶nie ku temu się coraz bardziej skłaniam, dzięki.

Data: 2014-04-23 20:59:29
Autor: Maciek
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-23 12:19, Trybun pisze:
Szukam w księgarniach, tylko wszyscy robi± wielkie oczy na pytanie o tak± ksi±żkę instrukcyjn±. A księgarnia techniczna (jedyna jak± znam na okolicę) w Poznaniu wła¶nie została zamknięta.
Telefon do ASO: "Halo? Chciałbym wymienić u Państwa olej w samochodzie
X, model Y, rocznik Z. Chciałbym przyjechać z własnym olejem. Jaki
zalecacie?". Przerasta Cię to?

Maciek

Data: 2014-04-17 14:02:25
Autor: Marek
Wymiana oleju
On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote:
Mam pytanie do fachowcĂłw w tej dziedzinie. Problem wyglÄ…da
[...]

Ja bym do obu nalal syntetyk. To w koncu dosc mlode auta.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-04-17 14:36:04
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 14:02, Marek pisze:
[...]

Jest jeszcze jedna sprawa która może co¶ wyja¶niać - w dieslu ten obecny olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W obydwu autach poprzedni wła¶ciciele deklarowali że olej był niedawno wymieniany.

Data: 2014-04-17 15:12:20
Autor: Mirek Ptak
Wymiana oleju
Dnia 2014-04-17 14:36,  *Trybun* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Chyba odwrotnie.
W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny - w benzynowych do¶ć długo może wygl±dać jak ¶wieży.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-04-17 22:35:09
Autor: Mumin
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:

Chyba odwrotnie.
W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
- w benzynowych do¶ć długo może wygl±dać jak ¶wieży.

Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpo¶rednim i w benzynach momentalnie olej robi się czarny.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2014-04-18 11:53:54
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze:
[...]

A nie jest to za spraw± ojeju, słyszałem że syntetyk "wypłukuje" wszystkie brudy z silnika?

Data: 2014-04-18 20:02:32
Autor: Mumin
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 11:53, Trybun pisze:
[...]

A możesz zdradzić jaki to model auta i jaki silnik? Będzie wiadomo.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2014-04-23 12:20:02
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 20:02, Mumin pisze:
[...]

Silnik benzynowy, pojemno¶ć 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?

Data: 2014-04-23 21:02:08
Autor: Maciek
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze:
Silnik benzynowy, pojemno¶ć 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?
Nie. To nie ma znaczenia. Przecież od dawna wiadomo, że we wszystkich
benzynowych samochodach instaluje się takie same silniki benzynowe, a we
wszystkich dieslach, takie same silniki diesla. Nawet jak się kupuje
samochód, to idzie się po prostu do pierwszego z brzegu salonu i wybiera
kolor.

Maciek

Data: 2014-04-27 17:16:32
Autor: Mumin
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze:

Silnik benzynowy, pojemno¶ć 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I
naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?

Pewnie, że może. Jak inaczej zidentyfikować co to za silnik... Moc 124KM? Jak tak, to wła¶nie jest to silnik z wtryskiem bezpo¶rednim, czyli to że olej jest czarny to taka jego uroda. Nie musi oznaczać, że był dawno nie zmieniany.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2014-04-18 11:53:20
Autor: Trybun
Wymiana oleju
[...]

Nie! jest dokładnie tak jak napisałem - w dieslu olej przeĽroczysty a w benzynowym - smoła..

Data: 2014-04-17 17:06:28
Autor: abn140
Wymiana oleju

[...]
jak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany jeszcze nigdy! skoro jest czarny jak smola.... :-)
ale zakladam pomylke.
co do oleju to syntetyk.
zawsze.
ja zalalem:
golfa 2 td stan silnika smierc kliniczna przebieg chyba obrocony licznik kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk., oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi.
drugi przypadek co to niby sie nie powinno
mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal.
wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic. tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie....

Data: 2014-04-18 11:55:30
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 18:06, abn140 pisze:
[...]

Być może i w tym d. jest ¶wieży olej, ale ja już przejechałem na nim 3000 km a on nawet trochę nie zmienił barwy, trzeba wzi±ć pod uwagę to że auto nie jest nowe, a ma już nieomal 9 lat. Generalny remont silnika też raczej nie był robiony, bo kto by robił co¶ takiego i sprzedawał auto? W grę może wchodzić co najwyżej to że silnik był płukany, o ile w ogóle takie rzeczy się robi.? Co do benzyniaka to faktycznie olej mógł być dawno temu wymieniany, jednak poza kolorem nie mam co do niego żadnych uwag. Lepko¶ć na poziomie ¶wieżego, kupionego w sklepie.

W d. silnik suchy, a w b. tylko lekkie pocenie spod pokrywy zaworów, czyli syntetyk.. Dzięki za sugestię, jest tym cenniejsza bo praktykowałe¶.

Data: 2014-04-18 02:22:17
Autor: Ajgul
Wymiana oleju

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:534fbbb8$0$2357$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nieważne ile mają lat, istotne jaki mają przebieg. Jakie mają zużycie oleju? Jeżeli są mocno używane, to można im dać oczko grubszy olej, może 10W40? Na pewno nie "zerówkę" - jest za rzadki i będą straty; będzie się palił, a wtedy w nowszych autach system EGR zasyfi się oparami i zacznie szwankować, itd, itp...

Ja mam taką regułę: do 120 tys przebiegu 0w30
120-200/220 tys km 5W30
powyĹĽej: 10W30 lub 10W40.

Chyba, że jesteś 1 właścicielem i serwisowałeś, wtedy dodaj 50 tys. do każdego.
Aygul

Data: 2014-04-18 11:56:34
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:

[...]

Nie, auta są kupione od innych użytkowników. Z autentycznością przebiegu, to trochę trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie chce mi się wierzyć - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z ogonkiem.. Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr. Może to jednak być spowodowane lekkim wyciekiem z pod pokrywy zaworów.
Grubszy, ale jaki to ma być - syntetyk czy minerał?

Data: 2014-04-18 12:26:02
Autor: Ajgul
Wymiana oleju

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:5350f6d0$0$2153$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Lepszy syntetyk, minerały się szybko palą i zwęglają, to nie ta generacja...
A.

Data: 2014-04-18 13:10:54
Autor: zhbick
Wymiana oleju
Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr.

a może po prostu do diesla ktoś wlał jakiegoś moto doktora, który przy pomocy reakcji chemicznych (związki chloru) trzyma kolor na poziomie jasnożółtego?

Data: 2014-04-23 12:22:16
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 13:10, zhbick pisze:
[...]

Coś może być na rzeczy... A swoją drogą - w czym pomaga wlewanie takiego "moto doktora" do silnika?

Wymiana oleju