Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wymiana oleju

Wymiana oleju

Data: 2014-04-17 14:02:25
Autor: Marek
Wymiana oleju
On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote:
Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda
następująco - jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5
CRDI i w 6cio letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta
kupione w Niemczech i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju
jeździły do tej pory. Jaki olej byście polecali syntetyk,
półsyntetyk czy mineralny? Do benzyniaka chyba mogę spokojnie nalać
mineralnego, ale ten turbodiesel to już zupełnie nie wiem, nowa
konstrukcja, a więc minerał może nie pasować..?

Ja bym do obu nalal syntetyk. To w koncu dosc mlode auta.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-04-17 14:36:04
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 14:02, Marek pisze:
On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote:
Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda
następująco - jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5
CRDI i w 6cio letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta
kupione w Niemczech i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju
jeździły do tej pory. Jaki olej byście polecali syntetyk,
półsyntetyk czy mineralny? Do benzyniaka chyba mogę spokojnie nalać
mineralnego, ale ten turbodiesel to już zupełnie nie wiem, nowa
konstrukcja, a więc minerał może nie pasować..?

Ja bym do obu nalal syntetyk. To w koncu dosc mlode auta.


Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno wymieniany.

Data: 2014-04-17 15:12:20
Autor: Mirek Ptak
Wymiana oleju
Dnia 2014-04-17 14:36,  *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
wymieniany.

Chyba odwrotnie.
W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2014-04-17 22:35:09
Autor: Mumin
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:


Chyba odwrotnie.
W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
- w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.


Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach momentalnie olej robi się czarny.


--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2014-04-18 11:53:54
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze:
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:


Chyba odwrotnie.
W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
- w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.


Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach momentalnie olej robi się czarny.



A nie jest to za sprawą ojeju, słyszałem że syntetyk "wypłukuje" wszystkie brudy z silnika?

Data: 2014-04-18 20:02:32
Autor: Mumin
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 11:53, Trybun pisze:
W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze:
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:


Chyba odwrotnie.
W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
- w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.


Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach
momentalnie olej robi się czarny.



A nie jest to za sprawą ojeju, słyszałem że syntetyk "wypłukuje"
wszystkie brudy z silnika?

A możesz zdradzić jaki to model auta i jaki silnik? Będzie wiadomo.


--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2014-04-23 12:20:02
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 20:02, Mumin pisze:
W dniu 2014-04-18 11:53, Trybun pisze:
W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze:
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:


Chyba odwrotnie.
W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
- w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.


Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach
momentalnie olej robi się czarny.



A nie jest to za sprawą ojeju, słyszałem że syntetyk "wypłukuje"
wszystkie brudy z silnika?

A możesz zdradzić jaki to model auta i jaki silnik? Będzie wiadomo.



Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?

Data: 2014-04-23 21:02:08
Autor: Maciek
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze:
Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?
Nie. To nie ma znaczenia. Przecież od dawna wiadomo, że we wszystkich
benzynowych samochodach instaluje się takie same silniki benzynowe, a we
wszystkich dieslach, takie same silniki diesla. Nawet jak się kupuje
samochód, to idzie się po prostu do pierwszego z brzegu salonu i wybiera
kolor.

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2014-04-27 17:16:32
Autor: Mumin
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze:


Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I
naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?

Pewnie, że może. Jak inaczej zidentyfikować co to za silnik... Moc 124KM? Jak tak, to właśnie jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, czyli to że olej jest czarny to taka jego uroda. Nie musi oznaczać, że był dawno nie zmieniany.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2014-04-18 11:53:20
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2014-04-17 14:36,  *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
wymieniany.

Chyba odwrotnie.
W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.

Pozdrawiam - Mirek

Nie! jest dokładnie tak jak napisałem - w dieslu olej przeźroczysty a w benzynowym - smoła..

Data: 2014-04-17 17:06:28
Autor: abn140
Wymiana oleju

Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno wymieniany.
jak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany jeszcze nigdy! skoro jest czarny jak smola.... :-)
ale zakladam pomylke.
co do oleju to syntetyk.
zawsze.
ja zalalem:
golfa 2 td stan silnika smierc kliniczna przebieg chyba obrocony licznik kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk., oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi.
drugi przypadek co to niby sie nie powinno
mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal.
wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic. tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie....

Data: 2014-04-18 11:55:30
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-17 18:06, abn140 pisze:
Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
wymieniany.
jak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany
jeszcze nigdy! skoro jest czarny jak smola.... :-)
ale zakladam pomylke.
co do oleju to syntetyk.
zawsze.
ja zalalem:
golfa 2 td stan silnika smierc kliniczna przebieg chyba obrocony licznik
kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk.,
oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie
okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi.
drugi przypadek co to niby sie nie powinno
mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne
co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal.
wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic.
tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie....



Być może i w tym d. jest świeży olej, ale ja już przejechałem na nim 3000 km a on nawet trochę nie zmienił barwy, trzeba wziąć pod uwagę to że auto nie jest nowe, a ma już nieomal 9 lat. Generalny remont silnika też raczej nie był robiony, bo kto by robił coś takiego i sprzedawał auto? W grę może wchodzić co najwyżej to że silnik był płukany, o ile w ogóle takie rzeczy się robi.? Co do benzyniaka to faktycznie olej mógł być dawno temu wymieniany, jednak poza kolorem nie mam co do niego żadnych uwag. Lepkość na poziomie świeżego, kupionego w sklepie.

W d. silnik suchy, a w b. tylko lekkie pocenie spod pokrywy zaworów, czyli syntetyk.. Dzięki za sugestię, jest tym cenniejsza bo praktykowałeś.

Wymiana oleju

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona