Data: 2014-04-17 14:02:25 | |
Autor: Marek | |
Wymiana oleju | |
On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote:
Mam pytanie do fachowcĂłw w tej dziedzinie. Problem wyglÄ da Ja bym do obu nalal syntetyk. To w koncu dosc mlode auta. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-04-17 14:36:04 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana oleju | |
W dniu 2014-04-17 14:02, Marek pisze:
On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote: Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno wymieniany. |
|
Data: 2014-04-17 15:12:20 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Wymiana oleju | |
Dnia 2014-04-17 14:36, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Chyba odwrotnie. W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-04-17 22:35:09 | |
Autor: Mumin | |
Wymiana oleju | |
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:
Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach momentalnie olej robi się czarny. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2014-04-18 11:53:54 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana oleju | |
W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze:
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze: A nie jest to za sprawą ojeju, słyszałem że syntetyk "wypłukuje" wszystkie brudy z silnika? |
|
Data: 2014-04-18 20:02:32 | |
Autor: Mumin | |
Wymiana oleju | |
W dniu 2014-04-18 11:53, Trybun pisze:
W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze: A możesz zdradzić jaki to model auta i jaki silnik? Będzie wiadomo. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2014-04-23 12:20:02 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana oleju | |
W dniu 2014-04-18 20:02, Mumin pisze:
W dniu 2014-04-18 11:53, Trybun pisze: Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet? |
|
Data: 2014-04-23 21:02:08 | |
Autor: Maciek | |
Wymiana oleju | |
W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze:
Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?Nie. To nie ma znaczenia. Przecież od dawna wiadomo, że we wszystkich benzynowych samochodach instaluje się takie same silniki benzynowe, a we wszystkich dieslach, takie same silniki diesla. Nawet jak się kupuje samochód, to idzie się po prostu do pierwszego z brzegu salonu i wybiera kolor. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2014-04-27 17:16:32 | |
Autor: Mumin | |
Wymiana oleju | |
W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze:
Pewnie, że może. Jak inaczej zidentyfikować co to za silnik... Moc 124KM? Jak tak, to właśnie jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, czyli to że olej jest czarny to taka jego uroda. Nie musi oznaczać, że był dawno nie zmieniany. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2014-04-18 11:53:20 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana oleju | |
W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2014-04-17 14:36, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie! jest dokładnie tak jak napisałem - w dieslu olej przeźroczysty a w benzynowym - smoła.. |
|
Data: 2014-04-17 17:06:28 | |
Autor: abn140 | |
Wymiana oleju | |
Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecnyjak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany jeszcze nigdy! skoro jest czarny jak smola.... :-) ale zakladam pomylke. co do oleju to syntetyk. zawsze. ja zalalem: golfa 2 td stan silnika smierc kliniczna przebieg chyba obrocony licznik kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk., oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi. drugi przypadek co to niby sie nie powinno mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal. wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic. tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie.... |
|
Data: 2014-04-18 11:55:30 | |
Autor: Trybun | |
Wymiana oleju | |
W dniu 2014-04-17 18:06, abn140 pisze:
Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecnyjak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany Być może i w tym d. jest świeży olej, ale ja już przejechałem na nim 3000 km a on nawet trochę nie zmienił barwy, trzeba wziąć pod uwagę to że auto nie jest nowe, a ma już nieomal 9 lat. Generalny remont silnika też raczej nie był robiony, bo kto by robił coś takiego i sprzedawał auto? W grę może wchodzić co najwyżej to że silnik był płukany, o ile w ogóle takie rzeczy się robi.? Co do benzyniaka to faktycznie olej mógł być dawno temu wymieniany, jednak poza kolorem nie mam co do niego żadnych uwag. Lepkość na poziomie świeżego, kupionego w sklepie. W d. silnik suchy, a w b. tylko lekkie pocenie spod pokrywy zaworów, czyli syntetyk.. Dzięki za sugestię, jest tym cenniejsza bo praktykowałeś. |
|