Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wymiana oleju

Wymiana oleju

Data: 2014-04-18 02:22:17
Autor: Ajgul
Wymiana oleju

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:534fbbb8$0$2357$65785112news.neostrada.pl...
Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda następująco - jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory.

Nieważne ile mają lat, istotne jaki mają przebieg. Jakie mają zużycie oleju? Jeżeli są mocno używane, to można im dać oczko grubszy olej, może 10W40? Na pewno nie "zerówkę" - jest za rzadki i będą straty; będzie się palił, a wtedy w nowszych autach system EGR zasyfi się oparami i zacznie szwankować, itd, itp...

Ja mam taką regułę: do 120 tys przebiegu 0w30
120-200/220 tys km 5W30
powyżej: 10W30 lub 10W40.

Chyba, że jesteś 1 właścicielem i serwisowałeś, wtedy dodaj 50 tys. do każdego.
Aygul

Data: 2014-04-18 11:56:34
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:534fbbb8$0$2357$65785112news.neostrada.pl...
Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda następująco - jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory.

Nieważne ile mają lat, istotne jaki mają przebieg. Jakie mają zużycie oleju? Jeżeli są mocno używane, to można im dać oczko grubszy olej, może 10W40? Na pewno nie "zerówkę" - jest za rzadki i będą straty; będzie się palił, a wtedy w nowszych autach system EGR zasyfi się oparami i zacznie szwankować, itd, itp...

Ja mam taką regułę: do 120 tys przebiegu 0w30
120-200/220 tys km 5W30
powyżej: 10W30 lub 10W40.

Chyba, że jesteś 1 właścicielem i serwisowałeś, wtedy dodaj 50 tys. do każdego.
Aygul



Nie, auta są kupione od innych użytkowników. Z autentycznością przebiegu, to trochę trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie chce mi się wierzyć - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z ogonkiem.. Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr. Może to jednak być spowodowane lekkim wyciekiem z pod pokrywy zaworów.
Grubszy, ale jaki to ma być - syntetyk czy minerał?

Data: 2014-04-18 12:26:02
Autor: Ajgul
Wymiana oleju

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:5350f6d0$0$2153$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:
>
Nie, auta są kupione od innych użytkowników. Z autentycznością przebiegu, to trochę trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie chce mi się wierzyć - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z ogonkiem.. Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr. Może to jednak być spowodowane lekkim wyciekiem z pod pokrywy zaworów.
Grubszy, ale jaki to ma być - syntetyk czy minerał?

Lepszy syntetyk, minerały się szybko palą i zwęglają, to nie ta generacja...
A.

Data: 2014-04-23 12:21:40
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 12:26, Ajgul pisze:

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:5350f6d0$0$2153$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:
>
Nie, auta są kupione od innych użytkowników. Z autentycznością przebiegu, to trochę trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie chce mi się wierzyć - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z ogonkiem.. Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr. Może to jednak być spowodowane lekkim wyciekiem z pod pokrywy zaworów.
Grubszy, ale jaki to ma być - syntetyk czy minerał?

Lepszy syntetyk, minerały się szybko palą i zwęglają, to nie ta generacja...
A.


No tak.. Dzięki.

Data: 2014-04-18 13:10:54
Autor: zhbick
Wymiana oleju
Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr.


a może po prostu do diesla ktoś wlał jakiegoś moto doktora, który przy pomocy reakcji chemicznych (związki chloru) trzyma kolor na poziomie jasnożółtego?

Data: 2014-04-23 12:22:16
Autor: Trybun
Wymiana oleju
W dniu 2014-04-18 13:10, zhbick pisze:
Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr.


a może po prostu do diesla ktoś wlał jakiegoś moto doktora, który przy pomocy reakcji chemicznych (związki chloru) trzyma kolor na poziomie jasnożółtego?

Coś może być na rzeczy... A swoją drogą - w czym pomaga wlewanie takiego "moto doktora" do silnika?

Wymiana oleju

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona