Wymiana oleju przy niewielkim przebiegu - jak często.

Data: 2012-06-15 03:00:47
Autor: Feromon
Wymiana oleju przy niewielkim przebiegu - jak często.

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@wp.pl> napisał w wiadomości news:4fd901b3$0$26698$65785112news.neostrada.pl...
Mam zaprzyjaźnionego dziadka-emeryta, nawet jakś rodzina żony (nie wiem dokładne, kuzyn dziadka czy jakoś tak). Facet ma koło siedemdziesiątki i jest całkiem sprawny i żywotny. Jeździ astrą, która ma ze dwadzieścia lat, ale przebieg auta to jakieś sześćdziesiąt kilka tysięcy - ot dziadek dwa razy w tygodniu na działkę, po parę kilometrów, raz w tygodniu na zakupy i raz na jakiś czas na ryby. Dziadek twierdzi, że robi ok. 1200 km rocznie (dawniej robił maks. 5 tys., a jeszcze parę lat temu jeździł więcej służbowym). Auto jest utrzymane bardzo dobrze, żadnej rdzy, wymienia paski, płyny itp, regularnie odpalane nawet w największe mrozy, dziadek całkiem nieźle jeździ i nigdy nie miał nawet stłuczki. Ostatnio dyskutowaliśmy o wymianie oleju - wymienia sumiennie co rok na mobil1 półsyntetyk, co przy jego przebiegach oznacza wymianę praktycznie świeżego oleju. Czy m to sens? Sugerowałem, żeby wymieniał co dwa lata, ale jak stwierdził, nie będzie Asi (tak, jego astra ma imię ;-) żałował świeżej krwi ;-)
Moim zdaniem dziadek jest nieekologiczny i niepotrzebnie napędza koniunkturę producentom, z drugiej strony patrząc na stan jego auta - może ma rację?

Sprawa jest wielopłaszczyznowa i nietechniczna zupełnie.

1. Nie Twój cyrk - nie Twoje małpy. Niech sobie zmienia jak chce. Jak krytykujesz nie zyskujesz.
2. Będziesz miał koło 70tki, zrozumiesz, co jest najważniejsze. Ja mam 50, mój Ojciec 84 więc mi uwierz. Jego zdanie jest najważniejsze.
3. Nawet wśród mechaników samochodowych są rozbieżności co do wymiany oleju. A jak często należy odnawiać malowanie pokoju?
4. Dzisiejsze auta powinno się zmieniać co 3-4 lata. Opłaca się wymieniać olej? Niech się martwi nowy właściciel - polaczek.
5. Czy auto zardzewiałe nie jeździ bez wymiany oleju?
6. Zanim coś "zasugerujesz" 70-latkowi ugryź się w język. Kojarzysz pojęcie "konflikt pokoleń"?
7. Dziadek jest reliktem. Ekologia to bzdura. Ocieplenie klimatu to ściema. Pozwól mu żyć w JEGO komforcie. Dom Starców to upokorzenie.
8. Niejaki Henry Ford, urodzony 30 lipca 1863, zalecił zbadanie złomowisk i ocenę aut Forda tam znalezionych.
    Jeśli w złomowanych Fordach jakieś części były jeszcze sprawne, zalecił obniżenie ich jakości w produkowanych autach.
9. Napędzanie koniunktury jest patriotyczne, o ile wydane pieniądze w kraju zostają. Teraz nawet chlanie wódy
    może wspierać zagraniczne gorzelnie. Takie chore czasy.

Pozdrawiam
Feromon

Wymiana oleju przy niewielkim przebiegu - jak często.