Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?

Data: 2011-03-11 00:46:54
Autor: Dawidus
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?

Użytkownik "Grabosz" <grabosz@onet.pl> napisał w wiadomości news:ilbm15$qej$1news.onet.pl...
Witam,
Tak się zastanawiam czy jest sens wymieniać olej silnikowy w nowym samochodzie po tzw. okresie docierania przy przebiegu ok 2000 - 3000 km?
Opinie na ten temat są różne, ale chętnie poczytam co sądzą na ten temat grupowicze.
--

zawsze ma to sens. Nawet w b nowoczesnym silniku powstają na początku opiłki których warto się z silnika pozbyć wraz z olejem usuwając tą "pastę ścierną" z silnika.  Gdybym kupił nowe auto, nikt nie przekonałby mnie abym tego nie zrobił :-)))

Dawid -- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 110310-1, 2011-03-10
Przetestowano na: 2011-03-11 00:46:54

Data: 2011-03-10 22:25:16
Autor: Zaba
Dawidus wrote:
[...]

nie ma sensu. nawet mozna powiedziec jest szkodliwe, bo do prawidlowego dotarcia nowego silnika pewna ilosc "materialu sciernego" w oleju jest niezbedna. mozna spotkac opinie ze dla prawidlowego dotarcia nowego silnika przez pierwsze 10 -15 tys km nie zaleca sie uzywania olejow syntetycznych ze wzgledu na ich wieksza "sliskosc" w porownaniu do oljow mineralnych.

Data: 2011-03-11 07:15:10
Autor: Agent
[...]

Z powyższego można by wyciagnąć wniosek że  wymieniając olej co 5 tys km na syntetyczny silnik dotrze się dopiero po kilkudziesięciu tys km bo będize miał za czysty olej.

Data: 2011-03-11 01:09:23
Autor: szufla
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
Nowoczesne silniki sa docierane w fabryce, a po drugie od czego masz filtr oleju i byc moze namagnesowany korek w misce.
Era FSO 125 i Maluchow sie skonczyla, nie sluchajcie wynurzen starych taksowkarzy.
Dla swietego spokoju przez pierwszy 1000 zdejmij noge z gazu :)

sz.

Data: 2011-03-11 00:22:55
Autor: kogutek
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
[...]

Daleko dzisieszym silnikom do sposobu filtrowania oleju jaki był w dużym
fiacie. Dwa filtry. Niezwykle skuteczny odśrodkowy ktorego zadaniem było
również eliminowaie zjawiska pienienia jakie moze powstać w pompie i trochę
mniej skuteczny filtr bocznikowy. Maluch tylko odśrodkowy. Przy wymianie
rozrzadu można było podziwiać co w nim było i jaki był skuteczny. Obydwa miały
magnesy w korkach spustowych. Oleje były wtedy o wiele gorsze. Pojawienie się
dużo lepszych olejow spowodowało praktycznie nieograniczoną żywotnośc silników
wtedy produkowanych. Stad się wzieły realne ogromne przebiegi golfów itp
konstrukcji. Producenci to zauważyli i dostosowali trwalośc silnikow do nowych
olejow. Znowu robią przebiegi jakie zalożyli w fabrykach.  --

Data: 2011-03-11 00:39:22
Autor: to
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
begin szufla
Nowoczesne silniki sa docierane w fabryce

Bzdura.

Data: 2011-03-11 01:02:26
Autor: kogutek
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
to <to@abc.xyz> napisał(a):
begin szufla

> Nowoczesne silniki sa docierane w fabryce

Bzdura.

Do Rollsa są docierane ale do skodzianki juz nie. był w tv program z fabryki
silnikow do tanich samochodow. Kożdy jest odpalany. Tutaj teksty żeby w dupę
nie dawać pzrez ileśtam kilometrów a oni moc maksymalną sprawdzają na sztuce
nówce. ktos kto pracue przy spredazy nowych samochodów opoiadał ak sie robi ak
jest klient a auto est w innym miescie. zwyczajnie ktos przyjezdza. czasami
mówił ze czs prejazdu jest nie do wiary. takie szybkie docieranie ma klient w
pakiecie.

Data: 2011-03-11 02:10:05
Autor: szufla
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
.Tutaj teksty żeby w dupę
nie dawać pzrez ileśtam kilometrów a oni moc maksymalną sprawdzają na sztuce
nówce.

Bo sa rozne szkoly "docierania". Chodzi o dobre osadzenie pierscieni na tlokach.

sz.

Data: 2011-03-11 22:38:13
Autor: kogutek
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
> [...]
> nówce.

Bo sa rozne szkoly "docierania". Chodzi o dobre osadzenie pierscieni na tlokach.

Móglbyś rozszerzyć temat. Co prawda piątek się kończy ale co to szkodzi jak
wesoło się robi przed 24. --

Data: 2011-03-12 01:08:52
Autor: szufla
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
Móglbyś rozszerzyć temat.

Jest taka szkola docierania na "ostro", ale to sie tyczy raczej sportu i silnikow po remoncie

sz.

Data: 2011-03-12 01:11:57
Autor: kogutek
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
> Móglbyś rozszerzyć temat.

Jest taka szkola docierania na "ostro", ale to sie tyczy raczej sportu i silnikow po remoncie

sz.
Wlaśnie zaczyna być śmiesznie. Czym się różni silnik po remoncie od silnika
fabrycznie nowego? Mógłbyś i ten temat przybliżyć. Ja wiem, tak ze mnie
będziesz tylko mógł rozbawić. Pewno w wojsku byłeś w żandarmerii polowej a tam
na ostro kozy podkuwali. To układanie pierścieni na tłoku też objaśnij. Pewno
sporo osob jest ciekawych.  --

Data: 2011-03-12 10:23:16
Autor: szufla
[...]

Nie wiem jak cie traktowac, jak gnoja czy jak glupka ?:

sz.

Data: 2011-03-12 13:03:27
Autor: kogutek
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
> [...]
> sporo osob jest ciekawych.

Nie wiem jak cie traktowac, jak gnoja czy jak glupka ?:

Ponieważ wcześniej wykazalem ze zwyczajnie głupi jesteś i wiesz tyle co mozna
wyczytać z gowna rozgarnianego patykiem to pozostaje dla mnie zaszczytna
fnkcja gnoja. Czyli w tym przypadku kogoś kto ośmiesza głupka jakim wcześniej
zostaleś. Nie musisz się już produkować. Nikt na ciebie uwagi nie zwraca. Kto
by tam zwracał uwagę na głupka.  --

Data: 2011-03-12 14:44:48
Autor: szufla
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
Ponieważ wcześniej wykazalem

Jedyne co wykazales to:
"Daleko dzisiejszym silnikom do sposobu filtrowania oleju jaki był w dużym
fiacie"
czyli, ze jestes komplentym matolem, spieprzaj trollu.

sz.

Data: 2011-03-12 12:47:57
Autor: to
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
begin kogutek
Wlaśnie zaczyna być śmiesznie. Czym się różni silnik po remoncie od
silnika fabrycznie nowego?

Ten po remoncie jest zwykle lepiej zrobiony. :>

Data: 2011-03-12 13:19:18
Autor: kogutek
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
to <to@abc.xyz> napisał(a):
begin kogutek

> WlaĹ&#65533;nie zaczyna byÄ&#65533; Ĺ&#65533;miesznie. Czym siÄ&#65533; róşni silnik po remoncie od
> silnika fabrycznie nowego? Ten po remoncie jest zwykle lepiej zrobiony. :>

Bez przesady. Z mechanicznego punkt widzenia tylko gorzej można zrobić.
Chociażby dlatego ze w fabryce mają sprawdzane co jakiś czas klucze
dynamometryczne a przeciętny warsztat czy amator nie. Co można zrobić lepiej
niż fabryka jak kupisz na przykląd nowe tuleje cylindrowe, bo akurat w tym
modelu są mokre i można je samemu wymienic. I do nich dokupisz tłoki kompletne
z właściwej grupy selekcyjnej. Jak było szlifowane to jeśli firma która to
zrobiła potrafi zachować fabryczne tolerancje i w nich zrobila, to co może być
lepiej albo gorzej.  Z doświadczenia wiem że są tacy co chcą trochę ciaśniej
itp. To im mówią ze zrobią a robią i tak w tolerancji podanej przez
producenta. Poza tym w fabryce produkujacej silniki jest czysto i nie ma
starego prześcieradła robiacego za czyściwo. jak by to podsumować to fabryka
robi lepiej. --

Data: 2011-03-12 14:49:45
Autor: szufla
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
Bez przesady. Z mechanicznego punkt widzenia tylko gorzej można zrobić.
...... jak by to podsumować to fabryka
robi lepiej.

Brawo miszczu, ucz sie dalej !

sz.

Data: 2011-03-14 17:12:56
Autor: to
[...]

Nie mówiłem o remoncie pod stodołą tylko w profesjonalnym warsztacie.

Poza tym
w fabryce produkujacej silniki jest czysto i nie ma starego
prześcieradła robiacego za czyściwo.

J.w.

jak by to podsumować to fabryka
robi lepiej.

Niż pan Kazio w zbutwiałym garażu -- być może.

Data: 2011-03-11 12:36:37
Autor: LEPEK
W dniu 2011-03-11 02:02, kogutek pisze:
[...]

Ta, wujka brata psa kolega co ma znajomego.
Nówki sztuki są zazwyczaj niezarejestrowane (oprócz demówek), co wyklucza podróż na kołach do momentu sprzedaży. Podróżują na lawetach.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-03-11 02:05:10
Autor: szufla
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
Bzdura.

Ok, idealnie spasowane, moze byc ?

sz.

Data: 2011-03-12 00:32:55
Autor: szufla
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
LOL. Nie.

Co  LOL nie, jak tak..

sz.

Data: 2011-03-11 23:41:27
Autor: to
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
begin szufla
LOL. Nie.

Co  LOL nie, jak tak..

Chyba, jak Ci się przyśni. :>

Data: 2011-03-12 00:58:27
Autor: szufla
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
Data: 2011-03-12 10:56:39
Autor: Bydlę
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
Zainteresował mnie brak logiki:

On 2011-03-11 01:09:23 +0100, "szufla" <prr@prr.pr> said:

Nowoczesne silniki sa docierane w fabryce(...)

Dla swietego spokoju przez pierwszy 1000 zdejmij noge z gazu :)

Po co, skoro rzekomo są docierane?

--
Bydlę

Data: 2011-03-12 12:12:54
Autor: szufla
Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
Dla swietego spokoju przez pierwszy 1000 zdejmij noge z gazu :)

Po co, skoro rzekomo są docierane?

Przeciez napisalem, ze dla swietego spokoju. Tak na wszelki wypadek, zeby poprawic samopoczucie, bo widze, ze sie boi o swoj silnik. Ja bym sie nie przejmowal i "docieral"od razu dajac w palnik.

sz.

Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?