Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - Kia

Data: 2018-08-09 17:54:35
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - Kia
Szanowni,

zbliżam się do przebiegu 60kkm i zastanawiam się nad wymianą oleju w  skrzyni.
W poprzednim aucie z automatem (C4GP skrzynia aisin) wymieniałem pierwszy  raz (dwukrotnie statycznie) olej po 90kkm i przyznam się, że byłem lekko  zszokowany jego stanem - zlewałem brązową breję w niczym nie  przypominającą czerwonego, nowego oleju.
Miał ktoś do czynienia z koreańskimi automatami? (kia, hyundai) - jest  sens robić wymianę przy 60kkm?
Serwis "pi razy drzwi" wycenił mi robociznę na 300-350 PLN bez materiałów,  ale doradca serwisowy wg mnie nie miał zupełnie rozpoznanego tematu  wymiany oleju w Sorento 3.
ASO oczywiście "nie zaleca" wymiany...

TG

Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - Kia