Wymiana opon - kilka pytań

Data: 2014-04-03 15:23:37
Autor: Jakub Witkowski
Wymiana opon - kilka pytań
W dniu 2014-03-31 11:22, Sawesk pisze:

Czy ktoś kombinował z kupnem felg stalowych (Ford Focus) tak aby jeździć tylko na wymianę kół a nie opon + wyważanie?

Jeździć na wymianę kół? Bessęsu. Po to się ma drugi komplet, żeby sobie wymienić kiedy się chce.
Za darmo, bez kolejki i w przyjemnym towarzystwie. Przy okazji sprawdzasz klocki, łożyska.
Niby w warsztacie też się da, ale możesz trafić na faszystę-behapowca, który odgania.

A może to nie ma sensu i 2x80 pln rocznie to nie majątek a sporo zabawy?

Z punktu widzenia "majątku", to sens pojawia się dopiero po kilku latach użytkowania.
Chyba że dostałeś drugi komplet kół w promocji przy zakupie, jak ja.

Data: 2014-04-03 17:23:21
Autor: Cavallino
Wymiana opon - kilka pytań

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lhjnd0$abb$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Jak sie nie potrafi policzyć wartości swojej pracy do może się wydawać że za darmo.
Wymiana kół kosztuje ze 20 zł, godzina mojej pracy jest wielokrotnie więcej warta.

Data: 2014-04-04 09:13:45
Autor: Jakub Witkowski
Wymiana opon - kilka pytań
W dniu 2014-04-03 17:23, Cavallino pisze:

Jak sie nie potrafi policzyć wartości swojej pracy do może się wydawać że za darmo.
Wymiana kół kosztuje ze 20 zł, godzina mojej pracy jest wielokrotnie więcej warta.

A ile czasu marnujesz u gumiarza, na dojazd do niego, w kolejce? Jak dla mnie, jest to na ogół DłUŻSZY czas,
bo ja koła zmieniam w ok. 20 minut, nie ma mowy żebym zawinął się tak szybko z wymianą w warsztacie.
A targać z i do piwnicy i tak trzeba.

BTW takie liczenie jest i tak bez sensu, bo np. ile kosztuje twój sen? Mycie zębów? Cokolwiek?
Jeśli byś to wszystko podliczył w cenie "godziny pracy", to wyjdzie na to, że w zasadzie cały czas
tylko tracisz - musiałbyś pracować 84 godziny tygodniowo żeby wyjść na zero...

A pomyśl, ile traci Mark Zuckenberg, gdy sam robi sobie kanapkę! ;)

Data: 2014-04-04 19:10:48
Autor: Cavallino
Wymiana opon - kilka pytań

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lhlm3h$13mc$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Ani minuty, syna wysyłam. ;-)

Jak dla mnie, jest to na ogół DłUŻSZY czas,
bo ja koła zmieniam w ok. 20 minut

No widzisz, mnie to kiedyś zajęło z 1,5 godziny, a głównym rezultatem operowania fabrycznym kluczem i podnośnikiem było zepsucie gwintu.
Naprawa była droższa niż wymiany kół przez następne kilka lat.

, nie ma mowy żebym zawinął się tak szybko z wymianą w warsztacie.
A targać z i do piwnicy i tak trzeba.

Nie trzeba, wystarczy wjechać do garażu tyłem i wrzucić. ;-)

[...]

I dlatego nie wykonuję żadnych zbędnych czynności, które ktoś może za mnie wykonać taniej.

- musiałbyś pracować 84 godziny tygodniowo żeby wyjść na zero...

Mój pracodawca o tym marzy. ;-)

Wymiana opon - kilka pytań