Wymiana opon na szersze

Data: 2010-08-02 07:25:59
Autor: Pr0NET
Wymiana opon na szersze
Planuję wymienić opony z 28x1.60 (700x40) na 28x1,75 (700x45C) czy
mogą nie pasować do ramy i amortyzatora czy raczej nie ma takiego
ryzyka?

Data: 2010-08-02 16:31:57
Autor: MadMan
Wymiana opon na szersze
Dnia Mon, 2 Aug 2010 07:25:59 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):

Planuję wymienić opony z 28x1.60 (700x40) na 28x1,75 (700x45C) czy
mogą nie pasować do ramy i amortyzatora czy raczej nie ma takiego
ryzyka?

Mogą nie pasować, zwłaszcza do ramy, no ale powinieneś to z grubsza
stwierdzić obecnie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-02 15:20:10
Autor: Pr0NET
Wymiana opon na szersze

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com

Wygląda, że sporo szersza by weszła, rama to dosyć typowe MTB pytanie
czy rawki będą OK?

Data: 2010-08-03 03:32:09
Autor: vaguehue
Wymiana opon na szersze
On 3 Sie, 00:20, Pr0NET <bol...@gmail.com> wrote:

> Mogą nie pasować, zwłaszcza do ramy, no ale powinieneś to z grubsza
> stwierdzić obecnie.

Wygląda, że sporo szersza by weszła, rama to dosyć typowe MTB pytanie
czy rawki będą OK?

Typowe MTB, znaczy, ze rama pod tarcze i wymieniasz cale kola?
W takim razie powiedz jaka rama - te z krotszym tylnym trojkatem moga
takiej kombinacji nie przelknac.
Pytanko - 45C to dosc duza opona, zakladam wiec, ze nie wymieniasz
kola na wieksze dla mniejszych oporow toczenia na szosie, ale bedziesz
pomykal w terenie? Jezeli glownie poszosie to oczywiscie cienka oponka
700c spokojnie wejdzie pod amora i w rame - testowane na 25C
Czyli taki 29"er domowej produkcji :) Daj znac, jak to idzie!

vaguehue

Data: 2010-08-03 10:02:16
Autor: Pr0NET
Wymiana opon na szersze
On Aug 3, 12:32 pm, vaguehue <shimim...@gmail.com> wrote:

> [...]

700c spokojnie wejdzie pod amora i w rame - testowane na 25C
Czyli taki 29"er domowej produkcji :) Daj znac, jak to idzie!

He co to jest MTB zależy od definicji. Pomijać definicje zamierzam
zamontować opony z innym bieżnikiem bo odkąd skracam drogą przez park
przebiłem cztery dętki semi slick robi swoje. Znalazłem coś takiego:
http://www.centrumrowerowe.pl/002671/Schwalbe-SMART_SAM_PERFORMANCE_Opona_28x1_75_Czarna_drutowa/Produkt.aspx
na szerokość spokojnie dopasuje bo to tylko 5 mm różnicy, no a pytanie
jest o te rafki tudzież jak ktoś zauważył obręcze ;), aktualnie mam
oznaczenie 622x18 więc domyślam się że to 18".

Wiec w sumie pytanie: czy do obręczy 18" mogę założyć opony 1,75?

Data: 2010-08-03 19:51:19
Autor: Fabian
Wymiana opon na szersze
W dniu 03.08.2010 19:02, Pr0NET pisze:
He co to jest MTB zależy od definicji. Pomijać definicje zamierzam
zamontować opony z innym bieżnikiem bo odkąd skracam drogą przez park

Jeżeli zmieniasz gumy z powodu kapci, to może zmień na tego samego typu
(który Ci pasuje) ale z lepszymi zabezpieczeniami antyprzebiciowymi?
Opona nie musi mieć agresywnego bieżnika, aby być bardziej odporna na
przebicia. Kwestia gęstości splotu (TPI), użytych materiałów i użytej
(lub nie) opaski antyprzebiciowej.

Fabian.

Data: 2010-08-06 16:38:47
Autor: Pawel Ratajczak
Wymiana opon na szersze
W dniu 2010-08-03 19:51, Fabian pisze:
[...]

Mi też się szykuje wymiana opon, bo są już troszkę zajechane.
Aktualnie jeżdżę na takich:
http://tiny.pl/h7pr6 (700C x 35 jeśli dobrze pamiętam).
Czy 84TPI, które podają przy tej oponie to dobra wartość czy raczej średnia?
Pytam bo ostatnio zacząłem jeździć bliżej ciśnienia 4ATM i w krótkim
okresie 2 kapcie. Po ostatnim tylna opona została zakwalifikowana do w
miarę szybkiej wymiany.

BTW czy to norma że po około 2000km  opona jest totalnie zajechana, czy
może to tylko domena semi-slicków?

Jak co może jakieś oponki głównie na miasto i lekki terenik koledzy
polecą biorąc pod uwagę zwiększoną odporność na przebicia.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-08-03 20:26:29
Autor: tms
Wymiana opon na szersze
On 2010-08-03 19:02, Pr0NET wrote:
[...]

Łomatkoboska!
Skoro 622 jest w mm to raczej mała szansa żeby 18 było w calach prawda? 18 jest w mm ale nie słyszałem o takich obręczach jest 17 a potem 19.
Tu jest tablica zalecanych szerokości obręczy przy danej oponie:
<http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/reifenmasse/?gesamt=7&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=141&tn_mainPoint=Technik>

Data: 2010-08-04 01:30:33
Autor: Pr0NET
Wymiana opon na szersze

Jasne, producent podaje, że ma 18,4 mm http://www.alexrims.com/product_detail.asp?btn=2&cat=2&id=71

Data: 2010-08-04 06:48:59
Autor: 666
Wymiana opon na szersze
Teoretycznie tak, aczkolwiek możesz mieć jakiegoś wyjątkowego pecha jak kiedyś ja, gdy założyłem opony Specialized na obręcze Bontrager 18 mm to przy 10 PSI (7,5 bar) jak mi nie p...ła i spadła z hukiem, później serwisowi też p...ło było to ewidentne niedopasowanie (może średnica opon była na maksymalnej tolerancji, a obręczy na minimalnej).

A po powyższym założyłem Schwalbe szerokości 50c i jeżdżę bez przygód, ot technika.

Ale zakładać szeroką na 50c oponę na obręcz 17 mm się bałem (choć mam takie złożone już koło na znacznie wyższej klasy częściach niż oryginalne 18 mm), a ostatnio zainwestowałem 'dla spokoju' w obręcze 19 mm.

Przy czym najbardziej 'spornym' miejscem jest prześwit pomiędzy oponą, a PRZEDNIĄ przerzutką.

Dodatkowo znacznie łatwiej włożyc tylne koło nienapompowane i dobić ciśnienie juz po założeniu.

Po prostu opona jest nie tylko SZERSZA, ale i całe koło robi się WYŻSZE.

Może podjedź z rowerem do sklepu i niech oni założą Ci tylną oponę za jakąś serwisową opłatą, jak strzeli to ich problem, a później z przednim samo sobie dasz rade.

Powodzenia !

Data: 2010-08-04 21:45:36
Autor: tms
Wymiana opon na szersze
On 2010-08-04 08:48,  666 wrote:

Przy czym najbardziej 'spornym' miejscem jest prześwit pomiędzy oponą, a
PRZEDNIĄ przerzutką.

Ja z podobnego powodu (przednia przerzutka dociskała mi tylny błotnik do opony) zmieniłem przerzutkę z down-swing na top-swing i od razu lepiej :-) Po prostu obejma mocująca przerzutkę i jej oś wypada dużo niżej na rurze podsiodłowej i tym samym oddala się od miejsca gdzie rura jest najbliższa oponie.
Przy okazji nowy model dużo ładniej przerzuca...

Data: 2010-08-05 07:45:39
Autor: 666
Wymiana opon na szersze
U mnie linka sterująca przerzutką C102 idzie goła od góry, od górnej rury.
Mam topswing czy downswing?

-- -- -

Ja z podobnego powodu zmieniłem przerzutkę z down-swing na top-swing i od

Data: 2010-08-05 22:26:41
Autor: tms
Wymiana opon na szersze
On 2010-08-05 09:45,  666 wrote:
U mnie linka sterująca przerzutką C102 idzie goła od góry, od górnej rury.
Mam topswing czy downswing?

C102 to akurat top-swing więc w Twoim wypadku już nie da się poprawić. Różnica jest prosta:
- Przy top-swing klatka przerzutki jest powyżej obręczy na rurę (ramię jest skierowane do góry)
- Przy down-swing odwrotnie - ramię jest skierowane w dół od obręczy (mocowania) na rurę podsiodłową.

Data: 2010-08-06 03:14:00
Autor: 666
Wymiana opon na szersze
KURCZĘ, NIE ROZUMIEM JĘZYKA POLSKIEGO...

-- -- -

- Przy top-swing klatka przerzutki jest powyżej obręczy na rurę
- Przy down-swing odwrotnie - ramię jest skierowane w dół od obręczy na
rurę podsiodłową.

Data: 2010-08-06 07:14:52
Autor: tms
Wymiana opon na szersze
On 2010-08-06 05:14,  666 wrote:

- Przy top-swing klatka przerzutki jest powyżej obręczy na rurę
- Przy down-swing odwrotnie - ramię jest skierowane w dół od obręczy na
rurę podsiodłową.

KURCZĘ, NIE ROZUMIEM JĘZYKA POLSKIEGO...

No to po kolei jeszcze raz. Przerzutka przednia najczęściej spotykanego typu składa się z reguły z (bardzo zgrubnie):
- mocowania na rurę podsiodłową - taka zwykła dwuczęściowa obejma (to określenie lepiej pasuje niż obręcz) którą skręca się i mocuje przerzutkę na rurze w pewnej odległości od supportu. Tak są rozwiązania gdzie nie ma tego elementu i w zamian za to jest np. mocowanie na mufę supportową ale jest spotykana dużo rzadziej.
- ramienia przerzutki - zamocowanego na osi w którymś miejscu powyższej obejmy.
- klatki przerzutki - czyli tego elementu ze stalowej blachy przez który przechodzi łańcuch i który odpowiada za jego przemieszczanie. Klatka zamocowana jest od ramienia przerzutki.

I teraz są konstrukcje gdzie:
- ramię skierowane jest w dół od obejmy (down-swing) jak tu: <http://www.centrumrowerowe.pl/images/products/shi%20fd%20413.gif>
- ramię skierowane jest w górę od obejmy (top-swing) jak tu:
<http://www.centrumrowerowe.pl/images/products/DEORE%20FD-M530%20Top%20Swing.jpg>

Mam nadzieję, że teraz wszystko jasne.

Data: 2010-08-03 07:59:58
Autor: bans
Wymiana opon na szersze
W dniu 2010-08-03 00:20, Pr0NET pisze:

 rawki

Że co?!

--
bans

Data: 2010-08-03 08:08:40
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Wymiana opon na szersze
Dnia 03-08-2010 o 07:59:58 bans <goc@o2.pl> napisał(a):

W dniu 2010-08-03 00:20, Pr0NET pisze:

 rawki

Że co?!

Rawki Blueski

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-08-03 08:14:21
Autor: bans
Wymiana opon na szersze
W dniu 2010-08-03 08:08, Leszek \"QSi\" Pasoń pisze:

rawki

Że co?!

Rawki Blueski

Raczej Rawki Bluzki ;)

--
bans

Data: 2010-08-03 08:58:38
Autor: MadMan
Wymiana opon na szersze
Dnia Mon, 2 Aug 2010 15:20:10 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):

Wygląda, że sporo szersza by weszła, rama to dosyć typowe MTB pytanie
czy rawki będą OK?

1. MTB i 28"? :)
2. Napisz jakie masz obręcze. Przy 17" mogą być pewne problemy (sam mam
takie obręcze i wiem jak opona 1.6" na nich wygląda, aczkolwiek 1.75 bym
chyba jeszcze założył bez obaw), przy 19" - żadnych. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-03 09:52:51
Autor: Tomasso
Wymiana opon na szersze
Użytkownik "Pr0NET" napisał:

czy rawki będą OK?

RAFKI

Data: 2010-08-03 12:51:47
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Wymiana opon na szersze
Dnia 03-08-2010 o 09:52:51 Tomasso <t_dabrowski@usun_topoczta.onet.pl>  napisał(a):

UÂżytkownik "Pr0NET" napisaÂł:

czy rawki bĂŞdÂą OK?

RAFKI

jestes pewien?
przeciez pytal o rawki.

Data: 2010-08-03 12:55:32
Autor: bans
Wymiana opon na szersze
W dniu 2010-08-03 12:51, Leszek \"QSi\" Pasoń pisze:

jestes pewien?
przeciez pytal o rawki.

Tudzież obrędże.

--