Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Wymiana piast w kole.

Wymiana piast w kole.

Data: 2016-03-24 12:22:55
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana piast w kole.
Chciałbym wymienić niedobre (niemożliwe do wyregulowania konusów, nieuszczelniane) piasty na wyższy model (uszczelniane), ale bez wymiany (zakupu nowych) szprych.
No i tu się pojawia pytanie, czy da się "na papierze" znaleźć zamienniki (z uwagi na długość szprych), czy trzeba dokonywać fizycznej przymiarki?
Ewentualnie co mierzyć w starej piaście (na zaplecionym kole) i w nowej ("gołej") - suwmiarką odległość pomiędzy środkiem przeciwstawnych otworów na szprychy (32H)? W katalogach tej wielkości nie ma?
Posłużyć się jakimś kalkulatorem długości szprych? Którym?

Data: 2016-03-24 13:52:17
Autor: Jacek Maciejewski
Wymiana piast w kole.
Dnia Thu, 24 Mar 2016 12:22:55 +0100,  ąćęłńóśźż napisał(a):

co mierzyć w starej piaście (na zaplecionym kole) i w nowej ("gołej") -
suwmiarką odległość pomiędzy środkiem przeciwstawnych otworów na szprychy (32H)?

Ja bym się do tego ograniczył. Pewną rolę, IMO nieistotną, jeszcze
będzie grał rozstaw obu stron piasty.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-03-25 14:08:48
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana piast w kole.
Faktycznie, ciekawy temat.
Z przodu przy piastach przystosowanych do tarcz hamulcowych rozstaw szprych (odelgłość od widelca) z każdej ze stron koła jest inny (u mnie ok. 10 mm różnicy), więc mogą być inne długości szprych lewych (krótsze - tarcza) i prawych.
Podobnie z tyłu mogą być inne szpychy lewe (dłuższe), a inne prawe (krótsze - kaseta).
Ale czy tak jest?
Ktoś, kto składał koło, potwierdzi lub zaprzeczy?


-- -- -
Pewną rolę, IMO nieistotną, jeszcze będzie grał rozstaw obu stron piasty.

Data: 2016-03-25 07:13:38
Autor: Olivander
Wymiana piast w kole.
ąćę:
Ktoś, kto składał koło, potwierdzi lub zaprzeczy?
potwierdzam

kalkulator sieciowy tę asymetrię ci uwzględni
ale odradzam na pierwsze samodzielnie zaplatane koło brać takie niesymetryczne
chyba że jesteś znacznie lepszy technicznie niż wynika z Twych pytań
lepiej to zleć

chyba że robisz coś nietypowego, jak "kurzą łapkę", serwisy tego nie biorą, za dużo pieprzenia się

Data: 2016-03-25 18:00:04
Autor: ąćęłńóśźż
Wymiana piast w kole.
Kupiłem parę lat temu gotowe koła, przez internet (gościu do dzisiaj sprzedaje), stały sobie prawie niejeżdzone.
Teraz je założyłem i skrzypiały jak cholera, najpierw podejrzewałem nowo założone odblaski - ale nie, to szprychy (hamulce dyskowe, to nie zwróciłem uwagi na stan kół).
Zacząłem je centrować i zonk, właściwie nie ma zapasu gwintu na szprychach (gościu chyba dał za długie szprychy), a koła jak piszę praktycznie nie jeżdżone (i do tego przód, Marathon Supreme 28x2.00, nie bardzo było jak pogiąć obręcze) więc wątpie, żeby to otwory w obręczach (nieoczkowanych, ale solidnych) tak szybciutko się wyrobiły, a nawet gdyby, to gościu powinien to przewidzieć.
Mam przekładkę zlecić podobnemu "profesjonaliście"?


-- -- -
lepiej to zleć

Wymiana piast w kole.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona