Data: 2013-03-14 17:27:06 | |
Autor: sas | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
witajcie,
Jestem sobie szczęśliwym posiadaczem HTC HD2, a właściwie to byłem, bo coś się zwaliło. Dziś telefon, tak po prostu wyłączył się i nie mogę go włączyć. Próbowałem wyjmować baterię, ładować go ładowarką - to samo, nie mogę go włączyć. Znalazłem gdzieś w sieci info, że prawdopodobnie padła płyta główna. Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do serwisu, w którym wymienili właśnie płytę główną. Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła, ale czy w takim przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj.. padniętą płytę? (przy założeniu, że to jest przyczyną awarii) Może ktoś z Was przerabiał coś podobnego? [sas] |
|
Data: 2013-03-14 17:36:41 | |
Autor: Tomek | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
Użytkownik "sas" napisał:
Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła Czyli wszystko jasne? Dostałeś 2 lata gwarancji i producent/sprzedawca się z tego wywiązał. ale czy w takim przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą płytę? Nie można, bo w ten sposób można byłoby kombinować kolejnych 10 lat z gwarancją kombinując z kolejnymi awariami/naprawami. |
|
Data: 2013-03-14 18:08:04 | |
Autor: sas | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 14.03.2013 o 17:36 Tomek <nie@odpisuj.pl> pisze:
Użytkownik "sas" napisał:wywiązał, nie kwestionuję tego. zapewnie tak. ale hipotetyczna sytuacja: przynoszę telefon pod koniec gwarancji do naprawy, naprawiają go, odbieram go już po gwarancji i np. po dwóch tygodnia nastąpiła usterka wymienionego elemenu. "sorrki, gwarancja się skończyła". czy wymieniona część nie może być wadliwa i nie podlega żadnej gwarancji? [sas] |
|
Data: 2013-03-14 20:25:42 | |
Autor: Leszek Zur | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 2013-03-14 17:27, sas pisze:
Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do Sytuację tą reguluje Kodeks Cywilny. Mianowicie: Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. To oznacza, że jeśli w telefonie została wymieniona płyta główna to na tą płytę (ale nie na cały telefon) gwarancja biegnie od początku. Sprawdź tylko czy w karci gwarancyjnej napisano, że została wymieniona płyta główna i z jaka datą. Sam na tej zasadzie kiedyś naprawiłem w HP drukarkę. Najpierw twierdzili, że juz po gwarancji ale jak podałem im ten przepis to zmiękli. Leszek |
|
Data: 2013-03-14 22:03:12 | |
Autor: sas | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 14.03.2013 o 20:25 Leszek Zur <leszek.USUNTO@teczowe.eu.org> pisze:
W dniu 2013-03-14 17:27, sas pisze: nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w którym napisali między innymi: "Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną. Nowy IMEI: i_tu_nr_imei". Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :) [sas] |
|
Data: 2013-03-14 22:40:16 | |
Autor: Leszek Zur | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty. Napisz jak się skończyło. Leszek |
|
Data: 2013-03-14 23:05:00 | |
Autor: sas | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 14.03.2013 o 22:40 Leszek Zur <leszek.USUNTO@teczowe.eu.org> pisze:
nie omieszkam. jeszcze raz dziękuję. [sas] |
|
Data: 2013-03-15 16:32:53 | |
Autor: sas | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 14.03.2013 o 22:40 Leszek Zur <leszek.USUNTO@teczowe.eu.org> pisze:
W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze: Napisałem do HTC poprzez ichniejszą stronę (bez powoływania się na Art. 581. § 1) - odpisali mi, że na wykonaną usługę / wymienione części udzielają 90 dniowej gwarancji. Odpisałem, że dla wymienionej części gwarancja powinna biec na nowo, powołując się na "Art. 581. § 1" i jak na razie ze strony HTC cisza w tym temacie. Poczekam do poniedziałku. Co dalej można zrobić, jeżeli wciąż będą milczeli? [sas] |
|
Data: 2013-03-16 08:59:51 | |
Autor: John Kołalsky | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
Użytkownik "sas" <null@example.com> nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w Napisałem do HTC poprzez ichniejszą stronę (bez powoływania się na Art. 581. § 1) - odpisali mi, że na wykonaną usługę / wymienione części udzielają 90 dniowej gwarancji. Odpisałem, że dla wymienionej części gwarancja powinna biec na nowo, powołując się na "Art. 581. § 1" i jak na razie ze strony HTC cisza w tym temacie. Poczekam do poniedziałku. Co dalej można zrobić, jeżeli wciąż będą milczeli? -- Wysłać im to. Ale sprawdź czy tamta naprawa nie była z ustawy konsumenckiej. |
|
Data: 2013-03-16 09:35:33 | |
Autor: sas | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 16.03.2013 o 08:59 John Kołalsky <john@kowal.invalid> pisze:
wysłałem. poprzednia naprawa, to była naprawa gwarancyjna. odpisali, że gwarancja po naprawie wynosi 90 dni i już, a dodatkowo wprost mi napisali, że jeśli się z tym nie zgadzam, to mogę się skontaktować z rzecznikiem praw konsumenta. [sas] |
|
Data: 2013-03-16 10:37:40 | |
Autor: Liwiusz | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 2013-03-16 09:35, sas pisze:
wysłałem. poprzednia naprawa, to była naprawa gwarancyjna. Nie jesteś konsumentem, więc rzecznik nic nie pomoże. Musisz poprosić swojego prawnika o pomoc w napisaniu odpowiedniego wezwania i pozwu. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-03-19 09:50:14 | |
Autor: Chris | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
Liwiusz nabazgrał(a):
W dniu 2013-03-16 09:35, sas pisze: I tak przegra więc szkoda czasu ... -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2013-03-16 09:08:38 | |
Autor: Liwiusz | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w Kupiłeś telefon jako konsument, czy jako firma? -- Liwiusz |
|
Data: 2013-03-16 09:42:52 | |
Autor: sas | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 16.03.2013 o 09:08 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze: kupiłem telefon na DG. nie pomyślałem o tym wcześniej, tj. że to może mieć znaczenie, ale to pewnie zamyka temat? [sas] |
|
Data: 2013-03-16 10:37:01 | |
Autor: Liwiusz | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 2013-03-16 09:42, sas pisze:
W dniu 16.03.2013 o 09:08 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze: Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-03-16 10:54:48 | |
Autor: J.F. | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
Dnia Sat, 16 Mar 2013 10:37:01 +0100, Liwiusz napisał(a):
kupiłem telefon na DG. nie pomyślałem o tym wcześniej, tj. że to może A z kolei zapisy KC nie sa (z wyjatkami) "domyslne" ? Tzn - obowiazuja, jesli strony nie umowily sie inaczej. Czyli jesli w karcie gwarancyjnej (lub umowie lub w ofercie) sa inne zapisy, ze 3 miesiace na wymieniona czesc, to 3 miesiace ? J. |
|
Data: 2013-03-17 23:13:10 | |
Autor: Edi | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ki1eg3$fv$1news.task.gda.pl... W dniu 2013-03-16 09:42, sas pisze: prosze o podpowiedz, gdzie znalezc przepis ktory o tym mowi (tj. > Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.) Edi |
|
Data: 2013-03-17 23:38:06 | |
Autor: Liwiusz | |
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji | |
W dniu 2013-03-17 23:13, Edi pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości art. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 -- Liwiusz |
|