Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji

Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji

Data: 2013-03-14 17:27:06
Autor: sas
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
witajcie,

Jestem sobie szczęśliwym posiadaczem HTC HD2, a właściwie to byłem, bo coś  się zwaliło.
Dziś telefon, tak po prostu wyłączył się i nie mogę go włączyć. Próbowałem  wyjmować baterię, ładować go ładowarką - to samo, nie mogę go włączyć.  Znalazłem gdzieś w sieci info, że prawdopodobnie padła płyta główna.

Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do  serwisu, w którym wymienili właśnie płytę główną.
Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła, ale czy w takim  przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj.. padniętą płytę?  (przy założeniu, że to jest przyczyną awarii)

Może ktoś z Was przerabiał coś podobnego?

[sas]

Data: 2013-03-14 17:36:41
Autor: Tomek
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Użytkownik "sas"  napisał:

Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła

Czyli wszystko jasne? Dostałeś 2 lata gwarancji i producent/sprzedawca się z tego wywiązał.

ale czy w takim przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą płytę?

Nie można, bo w ten sposób można byłoby  kombinować kolejnych 10 lat z gwarancją kombinując z kolejnymi awariami/naprawami.

Data: 2013-03-14 18:08:04
Autor: sas
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 14.03.2013 o 17:36 Tomek <nie@odpisuj.pl> pisze:

Użytkownik "sas"  napisał:

Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła

Czyli wszystko jasne? Dostałeś 2 lata gwarancji i producent/sprzedawca  się z tego wywiązał.
wywiązał, nie kwestionuję tego.

ale czy w takim przypadku można próbować reklamować wymienioną część,  tj. padniętą płytę?

Nie można, bo w ten sposób można byłoby  kombinować kolejnych 10 lat z  gwarancją kombinując z kolejnymi awariami/naprawami.
zapewnie tak.
ale hipotetyczna sytuacja: przynoszę telefon pod koniec gwarancji do  naprawy, naprawiają go, odbieram go już po gwarancji i np. po dwóch  tygodnia nastąpiła usterka wymienionego elemenu. "sorrki, gwarancja się  skończyła".
czy wymieniona część nie może być wadliwa i nie podlega żadnej gwarancji?

[sas]

Data: 2013-03-14 20:25:42
Autor: Leszek Zur
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 2013-03-14 17:27, sas pisze:
Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do
serwisu, w którym wymienili właśnie płytę główną.
Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła, ale czy w takim
przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą
płytę? (przy założeniu, że to jest przyczyną awarii)

Sytuację tą reguluje Kodeks Cywilny. Mianowicie:

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

To oznacza, że jeśli w telefonie została wymieniona płyta główna to na tą płytę (ale nie na cały telefon) gwarancja biegnie od początku. Sprawdź tylko czy w karci gwarancyjnej napisano, że została wymieniona płyta główna i z jaka datą.

Sam na tej zasadzie kiedyś naprawiłem w HP drukarkę. Najpierw twierdzili, że juz po gwarancji ale jak podałem im ten przepis to zmiękli.

Leszek

Data: 2013-03-14 22:03:12
Autor: sas
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 14.03.2013 o 20:25 Leszek Zur <leszek.USUNTO@teczowe.eu.org> pisze:

W dniu 2013-03-14 17:27, sas pisze:
Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do
serwisu, w którym wymienili właśnie płytę główną.
Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła, ale czy w takim
przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą
płytę? (przy założeniu, że to jest przyczyną awarii)

Sytuację tą reguluje Kodeks Cywilny. Mianowicie:

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył  uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo  dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji  biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub  zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,  przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej..

To oznacza, że jeśli w telefonie została wymieniona płyta główna to na  tą płytę (ale nie na cały telefon) gwarancja biegnie od początku.  Sprawdź tylko czy w karci gwarancyjnej napisano, że została wymieniona  płyta główna i z jaka datą.

Sam na tej zasadzie kiedyś naprawiłem w HP drukarkę. Najpierw  twierdzili, że juz po gwarancji ale jak podałem im ten przepis to  zmiękli.

Leszek


nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w  którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną. Nowy  IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)

[sas]

Data: 2013-03-14 22:40:16
Autor: Leszek Zur
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)

Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
Napisz jak się skończyło.

Leszek

Data: 2013-03-14 23:05:00
Autor: sas
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 14.03.2013 o 22:40 Leszek Zur <leszek.USUNTO@teczowe.eu.org> pisze:


Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co  zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
Napisz jak się skończyło.

Leszek



nie omieszkam. jeszcze raz dziękuję.
[sas]

Data: 2013-03-15 16:32:53
Autor: sas
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 14.03.2013 o 22:40 Leszek Zur <leszek.USUNTO@teczowe.eu.org> pisze:

W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw  :)

Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co  zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
Napisz jak się skończyło.

Leszek


Napisałem do HTC poprzez ichniejszą stronę (bez powoływania się na Art.  581. § 1) - odpisali mi, że na wykonaną usługę / wymienione części  udzielają 90 dniowej gwarancji. Odpisałem, że dla wymienionej części  gwarancja powinna biec na nowo, powołując się na "Art. 581. § 1" i jak na  razie ze strony HTC cisza w tym temacie. Poczekam do poniedziałku.
Co dalej można zrobić, jeżeli wciąż będą milczeli?

[sas]

Data: 2013-03-16 08:59:51
Autor: John Kołalsky
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji

Użytkownik "sas" <null@example.com>

nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)

Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
Napisz jak się skończyło.

Leszek


Napisałem do HTC poprzez ichniejszą stronę (bez powoływania się na Art.
581. § 1) - odpisali mi, że na wykonaną usługę / wymienione części
udzielają 90 dniowej gwarancji. Odpisałem, że dla wymienionej części
gwarancja powinna biec na nowo, powołując się na "Art. 581. § 1" i jak na
razie ze strony HTC cisza w tym temacie. Poczekam do poniedziałku.
Co dalej można zrobić, jeżeli wciąż będą milczeli?
--
Wysłać im to. Ale sprawdź czy tamta naprawa nie była z ustawy konsumenckiej.

Data: 2013-03-16 09:35:33
Autor: sas
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 16.03.2013 o 08:59 John Kołalsky <john@kowal.invalid> pisze:


Użytkownik "sas" <null@example.com>

nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw  :)

Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co  zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
Napisz jak się skończyło.

Leszek


Napisałem do HTC poprzez ichniejszą stronę (bez powoływania się na Art.
581. § 1) - odpisali mi, że na wykonaną usługę / wymienione części
udzielają 90 dniowej gwarancji. Odpisałem, że dla wymienionej części
gwarancja powinna biec na nowo, powołując się na "Art. 581. § 1" i jak na
razie ze strony HTC cisza w tym temacie. Poczekam do poniedziałku.
Co dalej można zrobić, jeżeli wciąż będą milczeli?
--
Wysłać im to. Ale sprawdź czy tamta naprawa nie była z ustawy  konsumenckiej.

wysłałem. poprzednia naprawa, to była naprawa gwarancyjna.
odpisali, że gwarancja po naprawie wynosi 90 dni i już, a dodatkowo wprost  mi napisali, że jeśli się z tym nie zgadzam, to mogę się skontaktować z  rzecznikiem praw konsumenta.

[sas]

Data: 2013-03-16 10:37:40
Autor: Liwiusz
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 2013-03-16 09:35, sas pisze:

wysłałem. poprzednia naprawa, to była naprawa gwarancyjna.
odpisali, że gwarancja po naprawie wynosi 90 dni i już, a dodatkowo
wprost mi napisali, że jeśli się z tym nie zgadzam, to mogę się
skontaktować z rzecznikiem praw konsumenta.

Nie jesteś konsumentem, więc rzecznik nic nie pomoże. Musisz poprosić swojego prawnika o pomoc w napisaniu odpowiedniego wezwania i pozwu.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-19 09:50:14
Autor: Chris
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Liwiusz nabazgrał(a):

W dniu 2013-03-16 09:35, sas pisze:
wysłałem. poprzednia naprawa, to była naprawa gwarancyjna.
odpisali, że gwarancja po naprawie wynosi 90 dni i już, a dodatkowo
wprost mi napisali, że jeśli się z tym nie zgadzam, to mogę się
skontaktować z rzecznikiem praw konsumenta.
Nie jesteś konsumentem, więc rzecznik nic nie pomoże. Musisz poprosić swojego prawnika o pomoc w napisaniu odpowiedniego wezwania i pozwu.

I tak przegra więc szkoda czasu ...

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-03-16 09:08:38
Autor: Liwiusz
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)

Kupiłeś telefon jako konsument, czy jako firma?

--
Liwiusz

Data: 2013-03-16 09:42:52
Autor: sas
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 16.03.2013 o 09:08 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw  :)

Kupiłeś telefon jako konsument, czy jako firma?


kupiłem telefon na DG. nie pomyślałem o tym wcześniej, tj. że to może mieć  znaczenie, ale to pewnie zamyka temat?

[sas]

Data: 2013-03-16 10:37:01
Autor: Liwiusz
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 2013-03-16 09:42, sas pisze:
W dniu 16.03.2013 o 09:08 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich
praw :)

Kupiłeś telefon jako konsument, czy jako firma?


kupiłem telefon na DG. nie pomyślałem o tym wcześniej, tj. że to może
mieć znaczenie, ale to pewnie zamyka temat?

Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-16 10:54:48
Autor: J.F.
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Dnia Sat, 16 Mar 2013 10:37:01 +0100, Liwiusz napisał(a):
kupiłem telefon na DG. nie pomyślałem o tym wcześniej, tj. że to może
mieć znaczenie, ale to pewnie zamyka temat?

Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.

A z kolei zapisy KC nie sa (z wyjatkami) "domyslne" ? Tzn - obowiazuja, jesli strony nie umowily sie inaczej.
Czyli jesli w karcie gwarancyjnej (lub umowie lub w ofercie) sa inne
zapisy, ze 3 miesiace na wymieniona czesc, to 3 miesiace ?


J.

Data: 2013-03-17 23:13:10
Autor: Edi
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ki1eg3$fv$1news.task.gda.pl...
W dniu 2013-03-16 09:42, sas pisze:
W dniu 16.03.2013 o 09:08 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich
praw :)

Kupiłeś telefon jako konsument, czy jako firma?


kupiłem telefon na DG. nie pomyślałem o tym wcześniej, tj. że to może
mieć znaczenie, ale to pewnie zamyka temat?

Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.

prosze o podpowiedz, gdzie znalezc przepis ktory o tym mowi  (tj. > Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.)

Edi

Data: 2013-03-17 23:38:06
Autor: Liwiusz
Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
W dniu 2013-03-17 23:13, Edi pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ki1eg3$fv$1news.task.gda.pl...
W dniu 2013-03-16 09:42, sas pisze:
W dniu 16.03.2013 o 09:08 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich
praw :)

Kupiłeś telefon jako konsument, czy jako firma?


kupiłem telefon na DG. nie pomyślałem o tym wcześniej, tj. że to może
mieć znaczenie, ale to pewnie zamyka temat?

Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie
obowiązywałyby.

prosze o podpowiedz, gdzie znalezc przepis ktory o tym mowi  (tj. > Gdybyś
kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.)

art. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002

--
Liwiusz

Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona