Wymiana plyty na taka sama a licencja

Data: 2009-12-20 11:21:10
Autor: Andre NH
Wymiana plyty na taka sama a licencja
Witam,

Jeśli w komputerze z zainstalowanym systemem Windows zostanie wymieniona płyta głowna na identycznie taką samą, ten sam model, to czy system zacznie się ładować bez wykazania jakichkolwiek błędów?

Uszkodził mi się jeden slot PCI-E na płycie i chciałbym ją oddać w ramach gwarancji do serwisu. Wówczas, aby uniknąć reinstalacji systemu, zastąpiłbym ją płytą identyczną, o tym samym numerze modelu, tej samej marki.

Czy system się uruchomi poprawnie?

Czy z uzyskaniem licencji na system nie będzie problemu?

Andre

Data: 2009-12-20 11:30:08
Autor: qwerty
Użytkownik "Andre NH" <aturekSP@AM.pro.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hgktqr$jln$1@news.onet.pl...
Czy system się uruchomi poprawnie?

Czy z uzyskaniem licencji na system nie będzie problemu?

Uruchomi się, ale będzie potrzebne ponowne aktywowanie systemu.

Data: 2009-12-20 12:20:51
Autor: Andre NH
Wymiana plyty na taka sama a licencja
Uruchomi się, ale będzie potrzebne ponowne aktywowanie systemu.

    Ok, czy może wystąpić jakiś problem z tym związany?
    Jaki jest numer do Microsoft pod który należy dzwonić w tej sprawie?

Andre

Data: 2009-12-20 11:43:16
Autor: Tom
[...]

nie musisz kupowac takiej samej.

Data: 2009-12-20 12:16:56
Autor: Andre NH
Wymiana plyty na taka sama a licencja
nie musisz kupowac takiej samej.

    Z doświadczenia wiem, że mogą wystąpić problemy z uruchomieniem systemu. A co z licencją? Ma ktoś jakieś doświadczenie?

Andre

Data: 2009-12-20 11:56:50
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 20.12.2009 Andre NH <aturekSP@AM.pro.onet.pl> napisał/a:
nie musisz kupowac takiej samej.

    Z doświadczenia wiem, że mogą wystąpić problemy z uruchomieniem systemu. A co z licencją? Ma ktoś jakieś doświadczenie?

nie ma problemu, jak nie idzie automat, to telefon, - wymiana mb - ok, proszę
podać cyferki ...

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-12-20 13:17:41
Autor: JoteR
"Andre NH" napisał:

A co z licencją? Ma ktoś jakieś doświadczenie?

Jeśli od poprzedniej aktywacji upłynął wystarczająco długi okres czasu (nie wiem ile, różnie podają, ja wymieniłem płytę po ponad 2 latach) to następna przebiegnie automagicznie. W innym przypadku pogadasz z automatem pod wyświetlonym przez system numerem telefonu - wymienicie się cyferkami i rozstaniecie w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku. Nigdy nie miałem potrzeby tłumaczenia się przed białkiem, pomimo iż czasami wskutek pomyłki trzeba było ponownie aktywować system następnego dnia na zupełnie innej maszynie.

JoteR

Data: 2009-12-20 13:53:28
Autor: Andre NH
[...]

    W moim przypadku jest to okres 35 miesięcy. Czyli aktywacja powinna się dokonać automatycznie? Ok.

Andre

Data: 2009-12-20 14:35:59
Autor: Papa Smurpfs
Órzytkownik "Andre NH" napisał:
Z doświadczenia wiem, że mogą wystąpić problemy z uruchomieniem systemu. A co z licencją? Ma ktoś jakieś doświadczenie?

co do licencji to zależy jaką masz licencję?:O)
natomiast XP tak ma że się nie odpala po każdej poważniejszej zmianie szprzętowej, miałem przypadek że przy identycznej płycie się nie odpalał, ale może się odpalić, to czysta loteria:O)
najlepszy system w temacie to był Win98, wyciągałeś dysk z jednego kompa i wkładałeś do zupełnie inego a on sprawdzał sprzęt, instalował potrzebne sterowniki i się odpalał!!!:O)
XP pod tym względem to niedorupka:O(

Data: 2009-12-20 14:37:26
Autor: PK
Wymiana plyty na taka sama a licencja
ale może się odpalić, to czysta loteria:O)
XP pod tym względem to niedorupka:O(

Wlasnie zmienilem płyte z AMD soket A na IntelP4
Myslalem ze bedzie trzeba instalowac...
pogrzebalo. powarczalo i TADAM!
Slicznie zrobiony ten XP a nie zadna tam niedoróbka ;)))

Data: 2009-12-20 15:24:15
Autor: Papa Smurpfs
Órzytkownik "PK" napisał:
Wlasnie zmienilem płyte z AMD soket A na IntelP4
Myslalem ze bedzie trzeba instalowac...
pogrzebalo. powarczalo i TADAM!
Slicznie zrobiony ten XP a nie zadna tam niedoróbka ;)))

no właśnie pisałęm że w przypadku XP to loteria, widocznie trafiłęś 6stkę!:O)

Data: 2009-12-20 15:34:48
Autor: Andre NH
Wymiana plyty na taka sama a licencja
co do licencji to zależy jaką masz licencję?:O)
natomiast XP tak ma że się nie odpala po każdej poważniejszej zmianie

    Mam OEM na systemie Vista x64

Andre

Data: 2009-12-26 14:02:10
Autor: Andre NH
[...]

    No i wymieniłem płytę, system wykrył zmiane sprzętu po czym poprosił ładnie o ponowną aktywację, na którą miałem czas 3 dni. Aktywowałem online i jest OK.

Andre

Wymiana plyty na taka sama a licencja