Wymiana procesora - czy to ma sens

Data: 2010-02-10 14:03:22
Autor: miab
Wymiana procesora - czy to ma sens
W dniu 2010-02-10 11:39, budda pisze:
witam,

sukcesywnie rozbudowujÄ™ kupiony jakiÅ› czas temu komputer, i zastanawiam
się nad wymianą procesora. Wiem, że rzadko się to robi :) dlatego pytam.

W tej chwili mam Pentium D 925 3.0 GHz, 4 MB cache 800 MHz FSB (grzeje
się jak nieszczęście, boxowe chłodzenie wywaliłem już dawno), chciałbym
wstawić Core 2 Duo. Płyta główna to Asus P5L-VM 1394 (chipset Intel
945G). Na stronie Asusa jest informacja, ze płyta wspiera m.in. C2D
E6400, E6600, E6700, na stronach Intela też napisali, że chipset 945G
obsługuje te procesory.

Tylko zwróć uwagÄ™ że najprawdopodobniej chodzi o stare C2D 65nm (a nie nowe  E6xxx 45nm).

miab

Data: 2010-02-10 14:26:18
Autor: budda
W dniu 2010-02-10 14:03, miab pisze:

[...]

Tylko zwróć uwagę że najprawdopodobniej chodzi o stare C2D 65nm (a nie
nowe E6xxx 45nm).

na stronach Intela znalazłem, że procesory, które wymieniłem (E6400, E6600, E6700) są w technologii 65 nm, w technologii 45 nm są E7xxx i E8xxx. Czy różnica w wydajności między nimi jest duża, i czy w te stare też warto zainwestować?

--
pozdrawiam,
Grzegorz Olszewski

Data: 2010-02-10 15:39:25
Autor: miab
W dniu 2010-02-10 14:26, budda pisze:
[...]

E6600, E6700) sÄ… w technologii 65 nm, w technologii 45 nm sÄ… E7xxx i
E8xxx.

Są też 45nm E6xxx (nazywane ponownie dual core) obecnie na rynku nowych.

>Czy różnica w wydajności między nimi jest duża,

  nieduża

> i czy w te stare też warto zainwestować?

Tez warto szczególnie jeżeli jeszcze podkręcisz.

miab

Wymiana procesora - czy to ma sens