Wymiana procka, czy warto...

Data: 2009-07-13 07:35:56
Autor: Jakub Spiernowski
Wymiana procka, czy warto...

ach zapomniałem że mam pamięci kingstona 1066 które obecnie chodzą na 800 i fajnie by było wykorzystać ich prędkość

płyta głowna gigabyte 965P S3

J.

Data: 2009-07-13 09:42:19
Autor: Chrispl27
Wymiana procka, czy warto...
Różnica będzie ale raczej niewielka. Znacznie większa różnica (ale i kosztowna) to zastosowanie szybkiego podsystemu dyskowego (w zasadzie : VelociRaptor albo SSD). Zmiana jest wtedy znaczna i zauważalna. Wymiana procesora nie rozwiąże powolnego systemu , sprawdź obciążenie procesora podczas uruchamiania (lub tuż po) systemu operacyjnego. Zauważysz iż obciążenie nie sięga powyżej 30% (ponieważ procesor nie dostaje danych od dysku). Ten sam procesor ale z szybszym dyskiem będzie miał wykorzystanie w okolicach 70% i znacznie szybszy start systemu (jak i aplikacji). Testy takie przeprowadziłem właśnie na komputerze kolegi (C2D E8400 3GHz 2GB ram) z dwoma dyskami: a) VelociRaptorem b) Seagate 200 GB 7200 - różnica była taka iż ten sam procesor ma obciążenie 35% na szybkim dysku przy rozpakowywaniu 500MB zip'a , oraz "nudzi się" 7% obciążenia na dysku 7200 (też unzip 500 MB).