Wymiana progów

Data: 2016-07-10 12:47:44
Autor: Badabum
Wymiana progów
Pytanie może nie do końca trafione, ale może ktoś robił i wie.
 Otóż z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy wymianie progów i
 konserwacji tychże? Fiat Punto. Stareńki. --

Badabum

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-10 13:10:22
Autor: sirapacz
Wymiana progów
Pytanie może nie do końca trafione, ale może ktoś robił i wie.
 Otóż z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy wymianie progów i
 konserwacji tychże? Fiat Punto. Stareńki.

progi ok 100-120pln za oba (ocynkowane)
lakier załózmy metalic gotowy za 100pln
bezbarwny 60
podkład na ocynk 50

to są surowce. do tego jesli masz migomat, kątówkę, najpodlejszy kompresor i najpodlejszy pistolet to sobie zrobisz sam

jak nie masz to muszisz znalezc kogos kto to zrobi. wymiana progów nie jest strasznie trudna ale strasznie wyglada jaknigdy nie dotknąłeś samochodu szlifierką kątową:)

tu masz przyklady:
https://www.youtube.com/watch?v=P0tXix4dHJM
https://www.youtube.com/watch?v=Odwkhkbs1_Q

Data: 2016-07-10 14:09:39
Autor: Badabum
Wymiana progów
[ cut ]

W?a?nie w tym problem ?e manualnie to ja raczej nieszczególnie.
 Samochód raczej w stanie schy?kowym wi?c nie musi by? pi?knie,
 byle si? do ?rodka nie la?o i ?ebym z fotelem nie wypad?. Mam
 ofert? za 400 z konserwacj?, ale nie wiem na czym ta konserwacja
 ma polega?. Chcia?em wst?pnie si? zorientowa? czy to uczciwa
 cena.
 --
Badabum

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-10 20:52:04
Autor: sirapacz
Wymiana progów

 byle si? do ?rodka nie la?o i ?ebym z fotelem nie wypad?. Mam
 ofert? za 400 z konserwacj?, ale nie wiem na czym ta konserwacja
pewnie polozenie baranka  pod spodem - odradzam  bo pod nim moze zaczac sie korozja jakiej nie zauwazysz. Moja praktyka(ale ja to robie sam) to malowanie podwozia normalnym lakierem i poszukiwanie corocznie lub co dwa lata ognisk. jak jest ognisko to wyczyscic, zareperować i spokój.

po zrobieniu pewnie wstrzyknie w progi fluidol aczkolwiek to nie tu bedzie poczatek korozji a w miejscach spawów - cudów nie ma i góra kilka lat zanim korozja zacznie szaleć. ALE regularne wstrzykiwanie fluidolu i innych wosków radykalnie spowolni ten proces. Sporo zależy od tego jak będzie spawać i czy da radę spawy zabezpieczyc od środka.

 ma polega?. Chcia?em wst?pnie si? zorientowa? czy to uczciwa
 cena.

bardzo niska.

przy tanim starym punciaku to i tak pewnie naprawa na max 4 lata bo zacznie ci w innym miejscu chrupać :)

Data: 2016-07-11 00:00:28
Autor: Badabum
Wymiana progów
sirapacz <newsy@sircomp.pl> Wrote in message:

[...]

Cudów się nie spodziewam. Auto jest stare i długo nie pociągnie,
 ale nie chciałbym żeby  woda z kałuży wlewała się do środka.
 Cztery lata to i tak optymistyczna  prognoza.

--
Badabum

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-11 11:01:08
Autor: sirapacz
Wymiana progów
woda ci sie nie bedzie wlewać ale przeglądu nie przejdzie jak będzie miał perforację progu lub podłogi. na poszycie progu moze jeszcze przymknie oko ale na podloge nie.

są "mądrzy ludzie" którzy do progów wstrzykują piankę budowlaną zeby przeszedł przegląd:D

400pln to dobra cena choc jeśli aż tak leciwy to pewnie 1/4 jego wartości - traktuj to jako koszt użytkowania. Taki sam jak utrata wartości w pierwszym roku po zakupie nowego samochodu:)

Data: 2016-07-12 07:46:11
Autor: Badabum
Wymiana progów
[...]

Nie będę się napinał że mam super auto. Mam świadomość że to trup,
 ale chciałbym żeby chociaż ze dwa lata jeszcze pojeździł. A
 psychicznie będę się lepiej czuł wiedząc że mi kałuże nie moczą
 nóg.

--

Badabum

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-12 11:25:15
Autor: sirapacz
Wymiana progów
[...]

tutaj poza megrimsem ;) nikt sie nie napina ze ma takie czy inne auto:) to grupa motoryzacyjna nie stowarzyszenie milosników małych penisów.

jak ci chlapie na nogi to raczej nie tylko progi masz(chyba ze to przenosnia). ściągnij wykładzine i zobacz czy nie masz tam ognisk. jeśli są to oczyść z luznego badziewia i pomaluj farbą reagującą z rdzą np. corrina(?) w kolorze tlenkowym albo kazda inna na do kładzenia na rdzę. nie uzywaj hammerite do tego. podobno cieżko się to kładzie i jak nieumiejętnie pomalujesz to odłazi (chociaż ja uzywalem hammerite i nie mam zlych doswiadczen, a barierka pomalowana 20(dwadzieścia) lat temu jedną warstwą nie ma śladu rdzy).

Data: 2016-07-12 13:51:31
Autor: Badabum
Wymiana progów
> [...]

jak ci chlapie na nogi to raczej nie tylko progi masz(chyba ze to przenosnia). ściągnij wykładzine i zobacz czy nie masz tam ognisk. jeśli są to oczyść z luznego badziewia i pomaluj farbą reagującą z rdzą np. corrina(?) w kolorze tlenkowym albo kazda inna na do kładzenia na rdzę. nie uzywaj hammerite do tego. podobno cieżko się to kładzie i jak nieumiejętnie pomalujesz to odłazi (chociaż ja uzywalem hammerite i nie mam zlych doswiadczen, a barierka pomalowana 20(dwadzieścia) lat temu jedną warstwą nie ma śladu rdzy).

Przenośnia :)

--
Badabum

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-10 15:00:19
Autor: Budzik
Wymiana progów
Użytkownik Badabum malkont@go2.pl ...

Pytanie może nie do końca trafione, ale może ktoś robił i wie.
 Otóż z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy wymianie progów i
 konserwacji tychże? Fiat Punto. Stareńki.

Ja płaciłem około 800zł z tym, ze:
- blacharz dorabiał reperaturki bo nie było gotowcow albo nie mogł znaleźć
- malowanie to była tylko jakas szara farba, zaden lakier etc.
A auto to był zx.

Data: 2016-07-10 20:27:43
Autor: Tomasz Pyra
Wymiana progów
Dnia Sun, 10 Jul 2016 12:47:44 +0200 (CEST), Badabum napisał(a):

Pytanie może nie do końca trafione, ale może ktoś robił i wie.
 Otóż z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy wymianie progów i
 konserwacji tychże? Fiat Punto. Stareńki.

Zależy od stanu auta.
Samia wymiana zewnętrznego poszycia progu to prosta sprawa.
Gorzej jak nie ma już tam na około do czego spawać.

400zł o których wspominasz to moim zdaniem całkiem atracyjna cena za ilość
pracy którą trzeba poświęcić.
Bo 400zł to serwisy lubią skasować za wymianę zderzaka :)

Wymiana progów