Wymiana ramy czy sprzedaż komponentów na aukcji online?

Data: 2015-03-12 06:06:15
Autor: sdaman29
Wymiana ramy czy sprzedaż komponentów na aukcji online?
Witam,
pękła mi rama w rowerze górskim z 2008 roku, jeżdżonym mało-średniointensywnie przez 3 lata.
Rower na osprzęcie typu magura julie/shimano deore/deore xt, rock shox tora, ario z blokadą...

co by mi się bardziej opłacało? kupić nową ramę i wymienić a potem rower sprzedać czy sprzedać komponenty (koła, hamulce, przerzutkę, amortyzację, etc).
Wydaje mi się że kupno nowej ramy i jej wymiana kosztowałyby mnie więcej niż dostałbym za taki rower...
Pozdrowienia
Konrad

Data: 2015-03-12 06:39:49
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 12 marca 2015 14:06:19 UTC+1 użytkownik sdam...@gmail.com napisał:
[...]

Jeśli Trek/Gary Fisher to Ci po prostu wymienią.

Jakbyś chciał dokupić ramę, to się upewnij, że zgadza się średnica
główki ramy, w nowych często popularny jest oversize i musiałem
stery zmieniać. Podobnie z rurą podsiodłową i sztycą. Z suportem
na ogół nie ma problemu.

Z finansowego punktu widzenia raczej zmieniłbym ramę, bo używany
osprzęt trudno dobrze sprzedać.

Data: 2015-03-16 06:25:06
Autor: sdaman29
Wymiana ramy czy sprzedaż komponentów na aukcji online?
Jeśli Trek/Gary Fisher to Ci po prostu wymienią.
niestety nie:)
[...]
dzięki!
Z finansowego punktu widzenia raczej zmieniłbym ramę, bo używany
osprzęt trudno dobrze sprzedać.
no tak, ale rama przynajmniej 220EUR, robocizna coś koło 200 PLN a kto mi kupi taki rower za więcej niż 1500PLN?

Data: 2015-03-16 15:56:14
Autor: bans
W dniu 2015-03-16 o 14:25, sdaman29@gmail.com pisze:

no tak, ale rama przynajmniej 220EUR,

A to zależy, czego oczekujesz.

robocizna coś koło 200 PLN a kto mi kupi taki rower za więcej niż 1500PLN?

Wszystko zrobisz sam, standardowe klucze wystarczą -  może poza wykręceniem suportu - ale za to na pewno 200zł nie wezmą... Jak nie zapieczony, to ja ci to wykręcę za darmo, jak przyjedziesz z rowerem ;)

--
bans

Data: 2015-03-20 04:47:46
Autor: sdaman29
> [...]

Wszystko zrobisz sam, standardowe klucze wystarczą -  może poza wykręceniem suportu - ale za to na pewno 200zł nie wezmą... Jak nie zapieczony, to ja ci to wykręcę za darmo, jak przyjedziesz z rowerem ;)
dzięki, jakby co:D

Data: 2015-03-16 15:53:38
Autor: bans
W dniu 2015-03-12 o 14:39, rmikke pisze:

Jakbyś chciał dokupić ramę, to się upewnij, że zgadza się średnica
główki ramy,

I długość główki ramy. Jeśli teraz rurę sterową ma dociętą na styk i bez podkładek, a nowa będzie dłuższa to widelec też do wymiany.

--
bans

Wymiana ramy czy sprzedaż komponentów na aukcji online?