[tech]Wymiana rury sterowej - problemy,

Data: 2010-06-14 10:08:08
Autor: Andrzej Ozieblo
[tech]Wymiana rury sterowej - problemy,
W zeszlym roku pytalem w grupie jak wydluzyc rure sterowa w amorze (prosty Suntour XCR). Nie odpowiadala mi zbyt pochylona pozycja i chcialem podniesc kierownice. Naczytalem sie tu i owdzie i w koncu zdecydowalem sie wymienic rure na dluzsza, chocby i z tego powodu, ze mialem na stanie kupiona kilka lat temu nowa, stalowa, dluga rure. Korzystajac ze znajomosci praw fizyki, a konkretnie z rozszerzalnosci metali, postanowilem schlodzic nowa rure w zamrazarce, podgrzac korone widelca z juz wyjeta "stara" rura, wlozyc szybko nowa, puknac mlotkiem kilka razy i... gotowe. Bardzo naiwny bylem, choc robote wykonalem starannie i metodycznie.

Stara rure wyjalem dosc latwo, skracajac ja i przecinajac od srodka. Przygotowalem odpowiednie stanowisko pracy. W starym stolku wycialem w jego srodku dziure odpowiedniej srednicy, tak by latwo przeszla przez nia nowa wkladana rura, a korona mocno oparla sie o deske stolka. Podgrzalem korone, wyciagnalem z zamrazarki rure, wlozylem do otworu, przywalilem kilka razy mlotkiem i... zabraklo 3-4 mm. Niestety tych waznych, bo nie dalo sie osadzic (miala luzy) dobrze dolnej miski pod stery, tej ktora sie nabija na widelec. D... zbita. Uratowal mnie Jarek z Cyklocentrum na Wilenskiej (Krakow). Zawiozl do swojego znajomego na prase i jakos udalo sie naprawic moje partactwo.

Opisuje to wszystko by przestrzec ewentualnych kandydatow do "mlotkowej" metody wymiany rury. Okazuje sie, ze prawa fizyki dzialaja, ale slabo. :)

Data: 2010-06-14 10:17:31
Autor: PeJot
Andrzej Ozieblo pisze:

Opisuje to wszystko by przestrzec ewentualnych kandydatow do "mlotkowej" metody wymiany rury. Okazuje sie, ze prawa fizyki dzialaja, ale slabo. :)

Słabo, bo temperatury słabe. Zamrażarka to mało.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-14 10:38:42
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Dnia 14-06-2010 o 10:17:31 PeJot <Pejot@o2.pl> napisał(a):

Andrzej Ozieblo pisze:

Opisuje to wszystko by przestrzec ewentualnych kandydatow do  "mlotkowej" metody wymiany rury. Okazuje sie, ze prawa fizyki dzialaja,  ale slabo. :)

Słabo, bo temperatury słabe. Zamrażarka to mało.

mlotek i predkosc natarcia za male tez ;)

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-06-14 10:41:33

[...]