Wymiana sprz臋tu

Data: 2012-12-13 10:25:43
Autor: Radek D
Wymiana sprz臋tu
Witam!

Powoli my艣l臋 nad zmian膮 platformy.

Dotychczas by艂 to Quad 6600, GF 8800GT, 4GB RAM na
MoBo Gigabyte P35-DS4.

Zastosowanie obr贸bka fotografii (Lightroom) i sporadycznie
monta偶 video, internet i od czasu do czasu jaka艣 gierka (CoD, Far Cry).

Tak jak si臋 z zoorientowa艂em to najsensowniejszy wyb贸r wydajno艣膰/cena
ma to Intel i5-3570 3.40GHz 6MB BOX.
Jak ten procek "obudowa膰" w reszt臋 podzespo艂贸w ?
MoBo najlepiej Gigabyte lub Asus - wymagania jak najwi臋cej SATA 2/3, stabilna - cho膰 nie zamierzam sprz臋tu podkr臋ca膰.
RAM - my艣l臋, 偶e tak minimum z 16GB (najlepiej z mo偶liwo艣ci膮 rozbudowy).
I do tego GPU oko艂o 500z艂.

Mam z poprzedniego sprz臋tu PSU Corsair 550W - my艣l臋, 偶e wystarczy do tego zestawu ? Nowy CPU troch臋 mniej ci膮gnie - ale GPU b臋dzie wi臋cej potrzebowa膰.

Data: 2012-12-13 21:39:25
Autor: marfi
Wymiana sprz臋tu
U偶ytkownik "Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
Witam!

Powoli my艣l臋 nad zmian膮 platformy.

Dotychczas by艂 to Quad 6600, GF 8800GT, 4GB RAM na
MoBo Gigabyte P35-DS4.

  Startuj臋 z podobnego poziomu czyli Q6600@P35C-DS3R+8GB i od kilku tygodni
艣ledz臋 w Komputroniku m贸j aktualny typ czyli:

i7 3770K 3,50 GHz BOX
GA-Z77X-UD5H
G.SKILL TridentX DDR3 2x8GB 1600MHz CL7

--
marfi

Data: 2012-12-14 08:30:17
Autor: Radek D
Wymiana sprz臋tu
[...]

To niestety za drogo jak dla mnie - na samym CPU 500z艂 dro偶ej, a za to wol臋 kupi膰 SSD na system - i wzrost wydajno艣ci b臋dzie i tak wi臋kszy.

Data: 2012-12-13 22:02:34
Autor: PiteR
Wymiana sprz阾u
Radek D pisze tak:

Tak jak si z zoorientowa砮m to najsensowniejszy wyb髍 wydajno舵/cena
ma to Intel i5-3570

Ja chc kupi i5-3570K dla HD 4000
bo nie chcia砨ym kupowa karty graficznej

mam ju GA-Z77X-D3H

--
Piotr

Data: 2012-12-14 11:39:19
Autor: Chris
Wymiana sprz臋tu
Radek D nabazgra艂(a):

[...]

Good

Jak ten procek "obudowa膰" w reszt臋 podzespo艂贸w ?
MoBo najlepiej Gigabyte lub Asus - wymagania jak najwi臋cej SATA 2/3, stabilna - cho膰 nie zamierzam sprz臋tu podkr臋ca膰.

Asus i GB stabilna .... hahaha  dobry dowcip :)

RAM - my艣l臋, 偶e tak minimum z 16GB (najlepiej z mo偶liwo艣ci膮 rozbudowy).
I do tego GPU oko艂o 500z艂.

KINGSTON KVR16N11/8GB DDR3-1600 CL11 SDRAM

Kupi艂em ju偶 par臋 takich i 艣migaj膮 bardzo dobrze, je艣li chodzi o zwroty serwiswe w dytstrybucji PL to te偶 minimalna.

Mam z poprzedniego sprz臋tu PSU Corsair 550W - my艣l臋, 偶e wystarczy do tego zestawu ? Nowy CPU troch臋 mniej ci膮gnie - ale GPU b臋dzie wi臋cej potrzebowa膰.

Spokojnie starczy.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd藕 histori臋 auta i zobacz czy nie by艂o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd藕 VIN, wyposa偶enie, przebieg, histori臋 wypadkow膮.

Data: 2012-12-14 19:40:57
Autor: Wies砤W
Wymiana sprz阾u
Dnia 14-12-2012 o 11:39 Chris napisa na pl.comp.pecet:

Jak ten procek "obudowa" w reszt podzespo丑w ?
MoBo najlepiej Gigabyte lub Asus - wymagania jak najwi阠ej SATA 2/3,  stabilna - cho nie zamierzam sprz阾u podkr阠a.

 Asus i GB stabilna .... hahaha  dobry dowcip :)

Nie licz ju na to, 縠 sensownie uzasadnisz swoje zdanie, ale napisz
przynajmniej w kt髍ym miejscu trzeba zacz辨 si 秏ia?

KINGSTON KVR16N11/8GB DDR3-1600 CL11 SDRAM

Kupi砮m ju par takich i 秏igaj bardzo dobrze, je秎i chodzi o zwroty  serwiswe w dytstrybucji PL to te minimalna.

Ja kupi砮m par innych i 秏igaj jeszcze lepiej.

Podpisa砮 jak倍 umow z Kingstonem i Asrockiem?

--
Wies砤W
Opera Mail

Data: 2012-12-14 19:45:14
Autor: PK
Wymiana sprz臋tu
On 2012-12-14, Wies艂aW <nawu@usun.poczta.onet.pl> wrote:
Podpisa艂e艣 jak膮艣 umow臋 z Kingstonem i Asrockiem?

Chris pracuje dla du偶ego dystrybutora sprz臋tu, wi臋c masz pe艂ne
prawo (wr臋cz racjonalny obowi膮zek) traktowa膰 jego opinie z odrobin膮
nieufno艣ci.

Przyjazno艣膰 tej sytuacji polega na tym, 偶e Chris tego nie ukrywa
i mo偶na np. wej艣膰 na stron臋 firmy i zobaczy膰, czym konkretnie
handluj膮.
Dyskusje w internecie s膮 zazwyczaj zdominowane przez osoby anonimowe,
wi臋c tak naprawd臋 nigdy nie masz pewno艣ci, 偶e kto艣 doradzaj膮cy Ci
jaki艣 wydatek, nie robi tego zupe艂nie szczerze.

Gor膮co polecam otwarte fora np. na gazeta.pl. Na pytania o najlepsz膮
pralni臋 czy pizzeri臋 w mie艣cie odpowiadaj膮 g艂贸wnie pracownicy. Nie
raz widzia艂em sytuacj臋, gdy wszystkie "osoby" polecaj膮ce jakie艣 miejsce
mia艂o prawdopodobnie ten sam ip :).

Co do meritum:
O Asrock si臋 nie wypowiem, bo w czasach, gdy jeszcze by艂em w miar臋
na bie偶膮co ze sprz臋tem, ich produkty by艂y raczej przeci臋tne. Kingston
to marka znana ze 艣wietnej kompatybilno艣ci i bardzo dopracowanych,
solidnych modu艂贸w. Modu艂y ValueRAM mo偶na traktowa膰 jako pewniaki, cho膰
oczywi艣cie sprawdzenie zgodno艣ci na stronie trwa minut臋, wi臋c na wszelki
wypadek warto zerkn膮膰.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-14 23:29:41
Autor: Wies砤W
Wymiana sprz阾u

Dnia 14-12-2012 o 20:45 PK napisa na pl.comp.pecet:

Chris pracuje dla du縠go dystrybutora sprz阾u, wi阠 masz pe硁e
prawo (wr阠z racjonalny obowi眤ek) traktowa jego opinie z odrobin
nieufno禼i.

Ju nawet zaczynasz odpowiada za innych? Tobie chyba strasznie si
nudzi :) Ja Wam proponuj pisa odrobin mniej, ale bardziej z sensem.
Czyli Tobie i Chrisowi.

Nie wiem dla kogo pracuje Chris. Nie znam go. Nie przedstawi si i
nie uwa縜m, 縠 ma taki obowi眤ek. Ja mog r體nie napisa, 縠 pracuj
dla np Samsunga (co jest nieprawd - ale udowodnij, 縠 tak nie jest)..
Nie wa縩e dla kogo pracujesz, wystarczy, 縠 wiesz o czym piszesz!

Przyjazno舵 tej sytuacji polega na tym, 縠 Chris tego nie ukrywa
i mo縩a np. wej舵 na stron firmy i zobaczy, czym konkretnie
handluj.

Chris twierdzi, 縠 nie jest sprzedawc. O czym wi阠 piszesz?
Owszem, je縠li rzeczywi禼ie tam pracuje m骻砨y by cennym 紃骴砮m
informacji. Niestety, nie mog砮m nic konkretnego si od niego
dowiedzie. Czasami mam wr阠z wra縠nie, 縠 wprowadza niepotrzebny
chaos w swoich informacjach.

Dyskusje w internecie s zazwyczaj zdominowane przez osoby anonimowe,
wi阠 tak naprawd nigdy nie masz pewno禼i, 縠 kto doradzaj眂y Ci
jaki wydatek, nie robi tego zupe硁ie szczerze.

I za to w砤秐ie uwielbiam t grup. Rzadko komu, udaje si przepchn辨
jak倍 bzdur. Kontrola  tej grupy przez u縴tkownik體 stoi na bardzo
wysokim poziomie, czego niestety nie mo縩a powiedzie o innych.
Jestem wi阠 pewien, 縠 u縴tkownicy robi to zupe硁ie szczerze, a i ja
czasami pr骲uj do硂縴 swoj skromn cegie砶.

Gor眂o polecam otwarte fora np. na gazeta.pl. Na pytania o najlepsz
pralni czy pizzeri w mie禼ie odpowiadaj g丑wnie pracownicy. Nie
raz widzia砮m sytuacj, gdy wszystkie "osoby" polecaj眂e jakie miejsce
mia硂 prawdopodobnie ten sam ip :).

Dzi阫i, znam to wszystko.

Co do meritum:
O Asrock si nie wypowiem, bo w czasach, gdy jeszcze by砮m w miar
na bie勘co ze sprz阾em, ich produkty by硑 raczej przeci阾ne. Kingston
to marka znana ze 秝ietnej kompatybilno禼i i bardzo dopracowanych,
solidnych modu丑w. Modu硑 ValueRAM mo縩a traktowa jako pewniaki, cho
oczywi禼ie sprawdzenie zgodno禼i na stronie trwa minut, wi阠 na wszelki
wypadek warto zerkn辨.

痚by by硂 jasne. Nie mam nic przeciwko ASrock, ale 縠by deprecjonowa
innych producent體, to ju zaczyna nieprzyjemnie "tr眂a" komerch.
Kingston natomiast, nie jest wybitnym producentem pami阠i. Powiedzia砨ym,
縠 raczej przeci阾nym. W czasach gdzie pami阠i typu noname zdarza硑 si
czasami niekompatybilne - owszem kr髄owa, ale za kosmiczne ceny i nie
zawsze jednak kompatybilne. Teraz s ta駍i producenci pami阠i (i lepsi)
kt髍zy w tych czasach byli niedost阷ni dla przeci阾nego u縴tkownika
(jeszcze dro縮i ni Kingston). Np Crucial Ballistix, Corsair, Geil, Patriot
czy G.Skill.
I jeszcze jedno - nigdy nie uda硂 mi si sprawdzi zgodno禼i na stronie.
Po prostu te pami阠i, kt髍e oni testuj s ju tak archaiczne i tak niski
wyb髍, 縠  nikt chyba ich nie kupuje. Taka sobie ma砤 禼iema.

--
Wies砤W
Opera Mail

Data: 2012-12-15 02:10:12
Autor: Dawid
Wymiana sprz阾u
W dniu 2012-12-14 23:29, Wies砤W pisze:

[...]

Nie zawsze by砮m za tym o czym piszesz, ale teraz popieram w 100%
Pozdrawiam

Data: 2012-12-15 12:43:53
Autor: PK
Wymiana sprz臋tu
On 2012-12-15, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:
Ju偶 nawet zaczynasz odpowiada膰 za innych? Tobie chyba strasznie si臋
nudzi :) Ja Wam proponuj臋 pisa膰 odrobin臋 mniej, ale bardziej z sensem.
Czyli Tobie i Chrisowi.

Nie zawsze by艂em za tym o czym piszesz, ale teraz popieram w 100%

Liczysz 偶e jest taki 艂atwy? Przynajmniej kaw臋 by艣 mu postawi艂.

Co to za g艂upi zwyczaj z takimi tekstami typu "nie zawsze si臋
z Tob膮 zgadzam, ale teraz jeste艣 super". Widz臋 to prawie
codziennie na r贸偶nych forach.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-12-15 13:46:51
Autor: $heikh el $hah
Wymiana sprz臋tu
W dniu 2012-12-15 13:43, PK pisze:
Co to za g艂upi zwyczaj z takimi tekstami typu "nie zawsze si臋
z Tob膮 zgadzam, ale teraz jeste艣 super". Widz臋 to prawie
codziennie na r贸偶nych forach.

Nie艂atwo mi to przychodzi, ale tym razem musz臋 si臋 z Tob膮 zgodzi膰.

--
鈺(嗖.嗖)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 菨谉 丧蕿谋菨丧$

Data: 2012-12-15 16:59:19
Autor: Dawid
Wymiana sprz臋tu
W dniu 2012-12-15 13:46, $heikh el $hah pisze:
[...]

Masz 100% racji, cho膰 nie zawsze tak by艂o :-)

Data: 2012-12-18 15:55:13
Autor: Kamil
Wymiana sprz阾u
U縴tkownik "Wies砤W" napisa:

W czasach gdzie pami阠i typu noname ...
            ^^^^^
Tam, gdzie chodzi wicher spa ....

A w czasach jest kiedy.

Pzdr

Data: 2012-12-18 20:23:47
Autor: Wies砤W
Wymiana sprz阾u
Dnia 18-12-2012 o 15:55 Kamil napisa na pl.comp.pecet:

U縴tkownik "Wies砤W" napisa:

W czasach gdzie pami阠i typu noname ...
            ^^^^^
Tam, gdzie chodzi wicher spa ....

A w czasach jest kiedy.

To s czasy kiedy kupowa硂 si pami阠i "noname", a teraz s
takie czasy, kiedy si takowych pami阠i nie op砤ca kupowa (o ile
w og髄e jeszcze kto takowe produkuje). To - zdaje si - by硂 przy
ko馽u produkcji DDR.

--
Wies砤W
Opera Mail

Data: 2012-12-18 13:40:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana sprz阾u
Dnia 2012-12-14, o godz. 19:45:14
PK <PK@nospam.com> napisa(a):

[...]

Po czym mo縠 zdarzy si 縠 nawet jak ich pami阠i s na li禼ie zgodno禼i
jakiej p硑ty to nie chc dzia砤 bo sa z innej partii produkcyjnej.
Sparzy砮m si tak na jednej z p硑t Asusa z ION-em. Przetestowane 3
komplety pami阠i i 2 p硑ty i sko馽zy硂 si na modu砤ch Patriot spoza
listy kompatybilnych. ;-)

Zdr體ko

Data: 2012-12-15 19:17:08
Autor: m4rkiz
Wymiana sprz臋tu
"Chris" <chris@spam.pl> wrote in message news:kaevkn$hhn$1node2.news.atman.pl...
Jak ten procek "obudowa膰" w reszt臋 podzespo艂贸w ?
MoBo najlepiej Gigabyte lub Asus - wymagania jak najwi臋cej SATA 2/3, stabilna - cho膰 nie zamierzam sprz臋tu podkr臋ca膰.
Asus i GB stabilna .... hahaha  dobry dowcip :)

kazdy zestaw mozna spieprzyc, 99% zestawow mozna poustawiac tak zeby
byly stabilne

plyt asusa i gigabyte uzywam od 10 lat i jakos nie mialem specjalnych
problemow ze stabilnoscia (chociaz jeden p5q mi kiedys zdechl) ani w
swoim ani w zadnym komputerze ktory zlozylem

za to np. msi, zwlaszcza tanie kosztowaly mnie juz sporo zdrowia

proponuje raczej skupic sie na wybraniu plyty popularnej bo jest to
jakas gwarancja ze w razie ew. problemow nie zostanie sie na lodzie

Data: 2012-12-16 01:23:54
Autor: PiteR
Wymiana sprz阾u
m4rkiz pisze tak:

kazdy zestaw mozna spieprzyc, 99% zestawow mozna poustawiac tak zeby
byly stabilne

kiedy zacz背em czyta o swojej nowej p硑cie okaza硂 si 縠 jest
niestabilna. Kiedy ci秐ienie mi skoczy硂 i zacz背em dr笨y okaza硂 si 縠 wy縮ze modele te to dotyka. Ech mog砮m kupi Asusa pomy秎a砮m. Zacz背em czyta o Asusie te niestabilny. P蠹niej 縠 to w og髄e wina chipsetu Z77 te niestabilny ;)

tak縠 jak to w 縴ciu, jeden ma pecha jeden ma szcz甓cie.

--
Piotr

Data: 2012-12-16 03:13:39
Autor: T.F.
Wymiana sprz臋tu
"Radek D" ...

Powoli my艣l臋 nad zmian膮 platformy.

Intel i5-3570 3.40GHz 6MB BOX.
Jak ten procek "obudowa膰" w reszt臋 podzespo艂贸w ?

Plyta: Intel, Asus, AsRock
RAM: Kingston
HDD: WD
SDD: Intel
PSU: Chieftec

Probka: 1000-1200 komputerow
Czas: ostatnie 5 lat

Powrot do serwisu: mniej niz sladowy

--
T.F.
"bo cenimy sobie swiety spokoj"

Data: 2012-12-16 20:03:04
Autor: Irokez
Wymiana sprz臋tu
U偶ytkownik "T.F." <tom_fed@USUNTO.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kajao9$lsn$1node1.news.atman.pl...
"Radek D" ...
[...]

Ile to ja ju偶 WD'k贸w do piachu zakopa艂em... ale wszystkie akurat zaraz po ko艅cu gwaracji. Pewnie st膮d 艣ladowe ilo艣ci.
W sumie w firmie niedobitki jakie艣 zosta艂y. Aha, praca 24/7/365.

--
Irokez

Data: 2012-12-16 23:28:47
Autor: T.F.
Wymiana sprz臋tu
"Irokez" ...
HDD: WD

Ile to ja ju偶 WD'k贸w do piachu zakopa艂em

Ja tez :-)
Glownie ATA i SCSI.

Aha, praca 24/7/365.

WD Raid Edition.
Po 4 sztuki na serwer.
Aktualnie bedzie tego z 70 serwerow 24/7/365
(ale po 5 latach wymieniamy)

--
T.F.

Data: 2012-12-18 13:44:48
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana sprz阾u
Dnia 2012-12-16, o godz. 23:28:47
"T.F." <tom_fed@USUNTO.wp.pl> napisa(a):

WD Raid Edition.

Uwa縜砮m za niezawodne. Po czym prawie jednocze秐ie 4 sztuki pojecha硑
na wymian. Na szcz甓cie z r罂nych maszyn. ;-)

Zdr體ko

Data: 2012-12-18 14:28:03
Autor: Chris
Wymiana sprz阾u
Maciek Babcia Dobosz nabazgra(a):

[...]

Niefart, og髄nie bardzo ma硂 awaryjne :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie by硂 wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposa縠nie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2012-12-18 16:22:39
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiana sprz阾u
Dnia 2012-12-18, o godz. 14:28:03
"Chris" <chris@spam.pl> napisa(a):

> [...]

> Uwa縜砮m za niezawodne. Po czym prawie jednocze秐ie 4 sztuki
> pojecha硑 na wymian. Na szcz甓cie z r罂nych maszyn. ;-)

No ale zdarza si najlepszym. ;-) Swoja droga bywa u mnie ciekawie. Np.
mia砮m swego czasu w wielu komputerach dyski IBM z padaj眂ej serii
DTLA - s砤wetny "click of death". Innym pada硑 jak muchy a u mnie na
~70-80 sztuk zdarzy砤 si jedna awaria w okresie gwarancyjnym. A
gwarancje dawali OIDP na 3 albo na 5 lat.

Zdr體ko

Data: 2012-12-18 20:36:58
Autor: Irokez
Wymiana sprz阾u
U縴tkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisa w wiadomo禼i news:20121218162239.012a5187babcia-workstation...

WD Raid Edition.
Uwa縜砮m za niezawodne. Po czym prawie jednocze秐ie 4 sztuki
pojecha硑 na wymian. Na szcz甓cie z r罂nych maszyn. ;-)

Mi nie zd笨y硑, no i jeszcze 2 sztuki w jednej maszynie na raz, z tym 縠 rozsypa硂 RAID1 na 2 dyski osobno a ten co jeszcze by w stanie pracowa dosta jaki wewn阾rzny limit transferu na max jakie 2MB/s.

[...]

Mi pad硑 na gwarancji w bardzo kr髏kim czasie, By硂 RAID0 wi阠 poszed system na drzewo. Stawianie serwera SUN z Solarisem to by硂 wtedy dla mnie nie lada wyzwaniem :)

--
Irokez

Wymiana sprz臋tu