Wymiana sprzętu - platforma dwurdzeniowa dla Paint Shop Pro?

Data: 2009-08-30 13:38:02
Autor: =Marcos=
Wymiana sprzętu - platforma dwurdzeniowa dla Paint Shop Pro?
Planuję zmienić sprzęt (obecnie Athlon 64 3200 i 2GB DDR1) na coś szybszego. Priorytetem jest zaawansowana obróbka zdjęć i plików graficznych: obrabianie RAWów, skomplikowane filtry nakładane na zdjęcia 60mpix itp.
Wyszło mi na razie, że najrozsądniejszy wybór to AM3 i Phenom II X2 550. Jak ten pomysł wygląda?

Rozważałem:
Phenom II X2 550 (650zł za płytę z procesorem)
Athlon X2 7750 (450zł za płytę z procesorem)
Core2Duo E6300 (550zł)
Core2Quad Q8200 (750zł)

Najwięcej pracuję w Corel Paint Shop Pro X (program z 2005) i nasunęły się pytania:
1. Czy toto obsłuży dwa rdzenie?
2. Obsługa dwóch rdzeni zależy od programu czy od systemu/sterowników?
3. Jeśli obsłuży dwa rdzenie, to czy obsłuży dość nowego Phenoma?

Będę wdzięczny za podpowiedzi/pomysły/sugestie.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2009-08-30 14:06:14
Autor: Radosław Sokół
=Marcos= pisze:
2. Obsługa dwóch rdzeni zależy od programu czy od systemu/sterowników?

Od programu *i* systemu.

System musi obsługiwać SMP i umożliwiać przetwarzanie równo-
ległe, a aplikacja musi zostać zrównoleglona.

3. Jeśli obsłuży dwa rdzenie, to czy obsłuży dość nowego Phenoma?

Jeżeli obsługuje dwa rdzenie, to i Phenoma też.

Data: 2009-08-30 15:35:27
Autor: games
=Marcos= pisze:
[...]

Adobe Photoshop jest napewno optymalizowany pod Intela i wspiera wiele rdzeni.

Data: 2009-08-30 17:01:54
Autor: Wiesław
Dnia 30-08-2009 o 15:35:27 games napisał(a):

Adobe Photoshop jest napewno optymalizowany pod Intela i wspiera wiele  rdzeni.
Ty tak ze słyszenia, czy znasz jakieś fakty? Na pewno
to pod Intela optymalizowani są jego zwolennicy :)

--
Opera Mail

Data: 2009-08-30 17:25:41
Autor: games

http://www.purepc.pl/node/916

Data: 2009-08-30 17:53:31
Autor: Wiesław
Wymiana sprzętu - platforma dwurdzeniowa d la Paint Shop Pro?
Dnia 30-08-2009 o 17:25:41 games napisał(a):

http://www.purepc.pl/node/916

Ale ... ten artykuł jest sprzed ponad dwóch lat. Teraz są inne
procesory i CS4.
Zresztą, najlepiej spojrzeć na wymagania systemowe samego
producenta.
http://www.adobe.com/pl/products/creativesuite/production/systemreqs/

O AMD jest tylko wzmianka:
W przypadku systemów z procesorami AMD wymagany procesor z zestawem
funkcji SSE2.
A takie są od Athlona 64 wzwyż.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-30 17:54:35
Autor: MC
Użytkownik "games" <games@games.home.pl> napisał w wiadomości news:4a9a99fd$1news.home.net.pl...
Wiesław pisze:
[...]

Żeby to wszystkie samochwalstwa producentów były prawdziwe... Warto by też zapytać ile rdzeni CS3 obsługuje. Brak takiej informacji pozwala zaliczyć tą wiadomość do kategorii marketingowego bełkotu.

Data: 2009-08-30 23:51:42
Autor: Radosław Sokół
games pisze:
[...]

http://arstechnica.com/hardware/reviews/2009/02/phenom-ii-scaling.ars/4

Intel wcale nie wychodzi tak o niebo lepiej od AMD. Owszem,
jest tu szybszy, ale Nehalem generalnie jest szybszy od
Phenoma. Ale też droższy...

Data: 2009-08-31 11:14:01
Autor: de Fresz
On 2009-08-30 17:25:41 +0200, games <games@games.home.pl> said:

[...]

Pierdu, pierdu. Owszem, wspiera, tyle że w 5 filtrch na krzyż. Większość naprawdę użytecznych opcji nie jest zrównleglona. Słyszałem pogłoski, że w CS4 nie jest dużo lepiej (sam nie używam). Co i tak jest OT, skoro pytajnik używam PaintShop Pro

de Fresz

Data: 2009-08-30 16:49:28
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 30 Aug 2009 13:38:02 +0200, =Marcos= napisał(a):

[...]

Weź jakąś płytę z SB750. Duże szanse na odblokowanie x4. Na trzy jakie
składałem wszystkie ruszyły bez problemów. Z tym, że ja wolałem zostać przy
ddr2 i wybrałem AM2+.

Data: 2009-08-30 16:56:36
Autor: MC
Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:h7do38$1lv$1atlantis.news.neostrada.pl...

Najwięcej pracuję w Corel Paint Shop Pro X (program z 2005) i nasunęły się pytania:
1. Czy toto obsłuży dwa rdzenie?

Mogę spróbować. Mam to akurat zainstalowane na dwurdzeniowcu i pierwsze obserwacje nie sa pozytywne, ale to co robię to są drobiazgi. Prześlij coś do zrobienia, spróbuję ustalić liczbe dzialających rdzeni.

Wymiana sprzętu - platforma dwurdzeniowa dla Paint Shop Pro?