Wymiana suportu

Data: 2014-04-26 03:02:33
Autor: Ignac
Wymiana suportu
W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 10:27:24 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:

Wczoraj odkręciłem korbę i jedno łożysko suportu pracuje płynnie, ale czuć jakby piach w środku, drugie za to pracuje bez żadnych problemów ale kręci się z większym oporem. Luzów jakichkolwiek brak. Czy takie coś kwalifikuje się do wymiany? Czy dać sobie spokój?

Ja bym jeździł,aż nie pojawi się jakiś istotny luz,jeżeli to łożyska maszynowe
Ale o jaki wkład suportu chodzi?

Data: 2014-04-26 12:10:12
Autor: twistedme
Wymiana suportu

Korba deore lx, suport wygląda tak: http://images.okazje.info.pl/p/sport-i-hobby/9070/shimano-wklad-suportu-tiagra-sm-bb4600.jpg

Data: 2014-04-26 03:19:34
Autor: Ignac
Wymiana suportu

> Ale o jaki wk�ad suportu chodzi?

Korba deore lx, suport wygl�da tak: http://images.okazje.info.pl/p/sport-i-hobby/9070/shimano-wklad-suportu-tiagra-sm-bb4600.jpg

Odkręcac i serwisować,ma pracować bezgłośnie i bez oporów.
Myslałem ,że do odkręcenia teściową trzeba wołać.
Koledzy którzy na takich/podobnych jeżdzą powiedzą ci więcej.

Data: 2014-04-26 12:28:39
Autor: twistedme
Wymiana suportu
W dniu 2014-04-26 12:19, Ignac pisze:

[...]

Ja nie będę się bawił w wyciąganie łożysk, w ogóle to tam jest napisane "do not disassemble" :), najwyżej kupię nowy, ale to się wiąże z drugą częścią mojego pytania.

Data: 2014-04-27 18:48:09
Autor: Mike
Wymiana suportu
Ja nie będę się bawił w wyciąganie łożysk, w ogóle to tam jest napisane
"do not disassemble" :), najwyżej kupię nowy,

Są magicy co wymieniają łożyska w tych wkładach. Ale jeżeli piszesz, że czuć piach w środku, to weź tylko zdemontuj korbę i podważ (np. szpilką albo bardzo malutkim płaskim śrubokręcikiem) zewnętrzną uszczelkę łożyska. Zobaczysz w jakim stanie są kulki i zrób sobie szybki serwis- popsikaj czymś penetrującym np. WD40 Brunoxem albo innym tego typu pokręć trochę palcami, potem wyczyść syf szmatką, ew. powtórz zabieg, potem napchaj jakiegoś dobrego smaru stałego z nadmiarem, wciśnij uszczelkę, wytrzyj smar co został wypchnięty i cud malina powinna być. Ja tak już dużo razy regenerowałem łożyska maszynowe. Mało roboty a często łożysko jak nowe. O ile nie ma luzu to powinno dużo zdziałać.

> ale to się wiąże z drugą
częścią mojego pytania.

Nigdy w żadnym z moich rowerów nie planowałem suportu i nigdy nie miałem z tego powodu żadnych negatywnych następstw tyle w praktyce :)

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2014-04-28 22:32:07
Autor: biodarek
Wymiana suportu
W dniu 2014-04-27 18:48, Mike pisze:
Ja nie będę się bawił w wyciąganie łożysk, w ogóle to tam jest napisane
"do not disassemble" :), najwyżej kupię nowy,

Są magicy co wymieniają łożyska w tych wkładach.

Właśnie "przerabiałem" ten temat. Po wykończeniu Deore HT II kupiłem sobie Accenta BB-EX1. Ostatnio wydawało mi się, że łapie luzy, więc kupiłem kilka łożysk po 2,50. Dla wprawy wymieniłem łożyska w oryginalnych miskach Deore. Poszło całkiem łatwo. Młotek, stary wkrętak i 2 deseczki wystarczyły. Oczywiście nowe łożyska są o 1 mm szersze niż te Shimano, więc musiałem też "opracować" te plastikowe tuleje. Całkiem fajnie mi to poszło przy użyciu minitarczki z papierem ściernym oraz Dremela. Jednak przy zakładaniu korby jedna z tych tulejek pękła i nici z użycia oryginalnych misek Shimano.

Ale w tym suporcie Accenta już nie będę miał problemu z innym wymiarem łożyska i pewnie pójdzie mi to sprawnie. A nawet nie mam imadła, więc to żadna magia :)

--
biodarek

Wymiana suportu