Wymiana suportu: klin ->kwadrat

Data: 2010-04-08 19:32:56
Autor: Tibor Ferenczy
Wymiana suportu: klin ->kwadrat
Witam,

Posiadam stary niemiecki rower miejski z lat osiemdziesiątych, którym od  jakiegoś czasu codziennie dojeżdżam do pracy.
Powoli noszę się z zamiarem wymiany suportu. W tym miejscu mam pytanie do  znawców. Czy istnieje możliwość zamontowania w takim rowerze współczesnego  suportu z mocowaniem korb na kwadrat? Rower posiada mechanizm korbowy z  łączeniem klinowym, rowerem codziennie kręcę ok 30 km do roboty i  spowrotem, więc przy takim stopniu eksploatacji łączenie na klin nie jest  satysfakcjonujące.

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

T.F.

Data: 2010-04-08 19:34:31
Autor: PeJot
Tibor Ferenczy pisze:
[...]

A co to za mechanizm korbowy ? Ile tarcz ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-08 19:37:39
Autor: Tibor Ferenczy
Dnia 08-04-2010 o 19:34:31 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):

A co to za mechanizm korbowy ? Ile tarcz ?

Dwie tarcze, modelu mechanizmu nie znam, rower jest odzieciczony.
Mogę ewentualnie zamieścić zdjęcia.

Data: 2010-04-08 20:42:11
Autor: PeJot
Tibor Ferenczy pisze:
Dnia 08-04-2010 o 19:34:31 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):

A co to za mechanizm korbowy ? Ile tarcz ?

Dwie tarcze, modelu mechanizmu nie znam, rower jest odzieciczony.
Mogę ewentualnie zamieścić zdjęcia.

Może by się udało coś podebrać z współczesnych szosowych. Ale problemem jest cała reszta - jak ruszysz oś suportową i tarcze, to najprawdopodobniej trzeba wymienić po drodze łańcuch a i prawdopodobnie wolnobieg, z uwagi na zużycie podzespołów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-08 22:23:01
Autor: Tibor Ferenczy
Dnia 08-04-2010 o 21:42:11 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):

[...]

Nie napisałem tego w pierwszym poście, ale zakładam wymianę prakycznie  całego napędu
poza piastą, która wygląda ok. Jedyna rzecz, która mnie trapi to czy rama  będzie
kompatybilna z nowym typem suportu.

Pozdr.
T.F.

Data: 2010-04-08 22:35:41
Autor: PeJot
Tibor Ferenczy pisze:

Nie napisałem tego w pierwszym poście, ale zakładam wymianę prakycznie całego napędu
poza piastą, która wygląda ok. Jedyna rzecz, która mnie trapi to czy rama będzie
kompatybilna z nowym typem suportu.

Trzeba by obejrzeć mufę suportową. I jeszcze zmierzyć jej szerokość.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-08 23:01:38
Autor: Saurus
W dniu 2010-04-08 19:32, Tibor Ferenczy pisze:
[...]

Obawiam się że może to być suport na wciskane miski (bieżnie łożysk) o większej średnicy. Ale z pomocą zdolnego tokarza można dorobić i wprasować/wkleić wkład z gwintem angielskim - może nawet przetoczyć wyciętą z jakiegoś zezłomowanego "górala" mufę?

Data: 2010-04-09 10:31:24
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 08 Apr 2010 19:32:56 +0200, Tibor Ferenczy napisał(a):

Czy istnieje możliwość zamontowania w takim rowerze współczesnego  suportu z mocowaniem korb na kwadrat?

Ja kiedyś wymieniłem ale tylko oś suportu, z takiej na kliny na taką na
kwadrat. Miski pozostały stare, konusy na osi pasowały do starych koszyków
z kulkami. Powodem była chęć zmiany dwurzędowej zębatki na 3-rzędową z
przodu. Takich na kliny już nie było.
--
Jacek

Wymiana suportu: klin ->kwadrat