Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Wymiana suportu: klin ->kwadrat

Wymiana suportu: klin ->kwadrat

Data: 2010-04-08 19:34:31
Autor: PeJot
Wymiana suportu: klin ->kwadrat
Tibor Ferenczy pisze:
Witam,

Posiadam stary niemiecki rower miejski z lat osiemdziesiątych, którym od jakiegoś czasu codziennie dojeżdżam do pracy.
Powoli noszę się z zamiarem wymiany suportu. W tym miejscu mam pytanie do znawców. Czy istnieje możliwość zamontowania w takim rowerze współczesnego suportu z mocowaniem korb na kwadrat? Rower posiada mechanizm korbowy z łączeniem klinowym, rowerem codziennie kręcę ok 30 km do roboty i spowrotem, więc przy takim stopniu eksploatacji łączenie na klin nie jest satysfakcjonujące.

A co to za mechanizm korbowy ? Ile tarcz ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-08 19:37:39
Autor: Tibor Ferenczy
Wymiana suportu: klin ->kwadrat
Dnia 08-04-2010 o 19:34:31 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):



A co to za mechanizm korbowy ? Ile tarcz ?




Dwie tarcze, modelu mechanizmu nie znam, rower jest odzieciczony.
Mogę ewentualnie zamieścić zdjęcia.

Data: 2010-04-08 20:42:11
Autor: PeJot
Wymiana suportu: klin ->kwadrat
Tibor Ferenczy pisze:
Dnia 08-04-2010 o 19:34:31 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):



A co to za mechanizm korbowy ? Ile tarcz ?




Dwie tarcze, modelu mechanizmu nie znam, rower jest odzieciczony.
Mogę ewentualnie zamieścić zdjęcia.

Może by się udało coś podebrać z współczesnych szosowych. Ale problemem jest cała reszta - jak ruszysz oś suportową i tarcze, to najprawdopodobniej trzeba wymienić po drodze łańcuch a i prawdopodobnie wolnobieg, z uwagi na zużycie podzespołów.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-08 22:23:01
Autor: Tibor Ferenczy
Wymiana suportu: klin ->kwadrat
Dnia 08-04-2010 o 21:42:11 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):



Może by się udało coś podebrać z współczesnych szosowych.. Ale problemem  jest cała reszta - jak ruszysz oś suportową i tarcze, to  najprawdopodobniej trzeba wymienić po drodze łańcuch a i prawdopodobnie  wolnobieg, z uwagi na zużycie podzespołów.




Nie napisałem tego w pierwszym poście, ale zakładam wymianę prakycznie  całego napędu
poza piastą, która wygląda ok. Jedyna rzecz, która mnie trapi to czy rama  będzie
kompatybilna z nowym typem suportu.

Pozdr.
T.F.

Data: 2010-04-08 22:35:41
Autor: PeJot
Wymiana suportu: klin ->kwadrat
Tibor Ferenczy pisze:

Nie napisałem tego w pierwszym poście, ale zakładam wymianę prakycznie całego napędu
poza piastą, która wygląda ok. Jedyna rzecz, która mnie trapi to czy rama będzie
kompatybilna z nowym typem suportu.

Trzeba by obejrzeć mufę suportową. I jeszcze zmierzyć jej szerokość.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Wymiana suportu: klin ->kwadrat

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona