Wymiana świec i kabli WN

Data: 2019-04-24 04:31:00
Autor: Bolko
Wymiana świec i kabli WN
Za tydzień jadę ww trasę i oczywiście auto zaczeło mi się psuć.
Pan mechanik powiedział że po weekendzie może.

I teraz tak pacjent mazda 6 LPG.

Pytanie czy kupować orginalny zestaw kabli i świec za 400 zł firmy HGK?
Czy są jakieś sensowwne zamienniki?

Pytanie dwa.
Kiedyś wymieniałem świece w motorynce.
Pytanie czy w samochodzie wymaga to jakiejś magi czy wystarczy:
wykręcić stare i wkręcić nowe?

Data: 2019-04-24 14:23:02
Autor: J.F.
Wymiana świec i kabli WN
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2209361f-c435-4650-8d9e-2fa44cf4eedb@googlegroups.com...
Za tydzień jadę ww trasę i oczywiście auto zaczeło mi się psuć.
Pan mechanik powiedział że po weekendzie może.

I teraz tak pacjent mazda 6 LPG.
Pytanie czy kupować orginalny zestaw kabli i świec za 400 zł firmy HGK?

A wiadomo, ze to kable/swiece ?

Pytanie dwa.
Kiedyś wymieniałem świece w motorynce.
Pytanie czy w samochodzie wymaga to jakiejś magi czy wystarczy:
wykręcić stare i wkręcić nowe?

Ogolnie wymienia sie tak samo.
Ale w szczegolach ... zobacz na youtuba, moze akurat ktos sfilmowal.

No i ... w samochodach czasem nie ma kabli.

Wykrec swiece, obejrzyj, ustaw przerwe ... jesli nic nie zauwazysz, to moze wystarczy same kable.

J.

Data: 2019-04-24 05:42:51
Autor: Bolko
Wymiana świec i kabli WN
W dniu środa, 24 kwietnia 2019 14:24:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

>I teraz tak pacjent mazda 6 LPG.
>Pytanie czy kupować orginalny zestaw kabli i świec za 400 zł firmy >HGK?

Auto zachowuje sie jakbym startował z trójki.
Oraz wyskakuje check co jakiś czas.
Pojechałem do gazownika który podłłaczył kompa i powiedział że jest problem z cewką i kablami.

Ogolnie wymienia sie tak samo.
Ale w szczegolach ... zobacz na youtuba, moze akurat ktos sfilmowal.
dzieki to jest myśl

Data: 2019-04-24 20:55:45
Autor: Mateusz Bogusz
Wymiana świec i kabli WN
Pojechałem do gazownika który podłłaczył kompa i powiedział że jest problem
z cewką i kablami.

Komputer pokazuje błędy "wypadania zapłonu N" gdzie N to numer cylindra. M. in. ten błąd można samemu odczytać po OBD.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-04-24 22:58:16
Autor: PiteR
Wymiana świec i kabli WN
na  ** p.m.s **  Bolko pisze tak:

Pojechałem do gazownika który podłłaczył kompa i powiedział że
jest problem z cewką i kablami.

To pewnie jest problem z cewką ;) Wymienisz świece na darmo.

Świec przed trasą to bym nie ruszał bo jak urwiesz/poluzujesz/niedokręcisz to się wkurzysz.

Jak masz łatwy dostęp zdejmij obejrzyj kable, pomierz.
Jeśli trudny to nowe lepiej założyć w ciemno.

Ja cewkę zmieniłem w ciemno bo dostęp makabryczny.

Można jeszcze zbudować układ czterech świec. Jeden kręci rozrusznikiem drugi obserwuje iskry.

https://youtu.be/HiM_V1WS1UY?t=156

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-04-24 21:28:07
Autor: Bolko
Wymiana świec i kabli WN

https://youtu.be/HiM_V1WS1UY?t=156

widze że prof Chris coraz bardziej popularny

Data: 2019-04-24 22:45:52
Autor: przemek.jedrzejczak
Wymiana świec i kabli WN
-- widze że prof Chris coraz bardziej popularny

idzie w gore :-) ale konkurencja nie spi

https://www.youtube.com/channel/UC9SoogoWnlKeUEfvBS4rzrw

Data: 2019-04-25 00:10:46
Autor: Bolko
Wymiana świec i kabli WN
W dniu czwartek, 25 kwietnia 2019 07:45:54 UTC+2 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
-- widze że prof Chris coraz bardziej popularny

idzie w gore :-) ale konkurencja nie spi

https://www.youtube.com/channel/UC9SoogoWnlKeUEfvBS4rzrw

kiedyś oglądałem te cztery kółka
ludzie narzekali że z merytoryką kiepsko
nie znam się to się nie wypowiem.

Natomiast u chrisa podoba mi się to że jest wiecej treści a mniej pajacowania

Data: 2019-04-25 00:28:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Wymiana świec i kabli WN
-- Natomiast u chrisa podoba mi się to że jest wiecej treści a mniej pajacowania

polemizowalbym :-)
https://www.youtube.com/watch?v=sJEE3RBluRw

Data: 2019-04-25 10:17:00
Autor: viktorius
Wymiana świec i kabli WN
W dniu 2019-04-25 o 09:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Natomiast u chrisa podoba mi się to że jest wiecej treści a mniej pajacowania

polemizowalbym :-)
https://www.youtube.com/watch?v=sJEE3RBluRw

https://www.youtube.com/watch?v=1k-PN-iQOFo
Po prostu trzeba mieć dystans do siebie :)
A gawiedź internetowa powinna mieć trochę oleju pod makówką i nie łykać jak pelikan wszystkiego co w internetach napiszą...

--
viktorius

Data: 2019-04-25 19:37:57
Autor: PiteR
Wymiana świec i kabli WN
na  ** p.m.s **  Bolko pisze tak:

https://youtu.be/HiM_V1WS1UY?t=156

widze że prof Chris coraz bardziej popularny

tak, przycisk nawet dostał od YouTuba ;)

https://youtu.be/6EdJiwiFzbk?t=55

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-04-25 22:37:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Wymiana świec i kabli WN
Data: 2019-04-25 16:26:09
Autor: K
Wymiana świec i kabli WN
On 24/04/2019 13:42, Bolko wrote:
[...]

To na 99% jest cewka, ale swiece bym przy okazji tez wymienil. Komp mu na bank nie powiedzial, ze cos jest z kablami tylko zapewne cos w stylu misfire on cylinder X. W kazdym razie swieca, na tym garze bedzie zaolejona. Przerabialem temat w Z22YH.

Data: 2019-04-25 09:15:51
Autor: Bolko
Wymiana świec i kabli WN
W dniu czwartek, 25 kwietnia 2019 17:26:11 UTC+2 użytkownik K napisał:

> [...]
> To na 99% jest cewka, ale swiece bym przy okazji tez wymienil. Komp mu na bank nie powiedzial, ze cos jest z kablami tylko zapewne cos w stylu misfire on cylinder X. W kazdym razie swieca, na tym garze bedzie zaolejona. Przerabialem temat w Z22YH.

wymieniłem dzisiaj kable
mam wrażenie że jest gorzej niż było.

pytanie czy wymienić świece za 150 zł
czy cewke za 250 zł

Data: 2019-04-26 09:16:12
Autor: K
Wymiana świec i kabli WN
On 25/04/2019 17:15, Bolko wrote:

wymieniłem dzisiaj kable
mam wrażenie że jest gorzej niż było.

pytanie czy wymienić świece za 150 zł
czy cewke za 250 zł

Cewke.

Data: 2019-04-26 10:54:16
Autor: K
Wymiana świec i kabli WN
On 26/04/2019 09:16, K wrote:
[...]

Pamietaj, ze chinskie cewki maja to do siebie, ze przestaja dzialac zwykle po roku, poltora. Uzywane oryginaly to loteria, mozesz juz kupic taka, ktora niedomaga albo zaraz zacznie.

Data: 2019-04-26 13:56:25
Autor: J.F.
Wymiana świec i kabli WN
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q9ukg8$smn$2$horizn@news.chmurka.net...
On 26/04/2019 09:16, K wrote:
pytanie czy wymienić świece za 150 zł
czy cewke za 250 zł

Cewke.

Pamietaj, ze chinskie cewki maja to do siebie, ze przestaja dzialac zwykle po roku, poltora.

A francuskie to juz dluzej dzialaja ? :-)

J.

Data: 2019-04-26 15:04:05
Autor: Mateusz Viste
Wymiana świec i kabli WN
On 26/04/2019 09:16, K wrote:
[...]

Francuskie to albo zastrajkują, albo podpalą samochód.

Mateusz

Data: 2019-04-26 14:55:00
Autor: J.F.
Wymiana świec i kabli WN
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fc7b7cda-d192-442c-87f4-9199e546e7e0@googlegroups.com...
[...]

Masz jedna cewke w rozdzielacz, czy 4 cewki, czy 2 podwojne ?

Bylo pare rad:
-odpalic silnik mniej wiecej na minute, zgasic, pomacac swiece/gniazda - moze ktores zimniejsze, bo nie pali,
-zdjac kabel ze swiecy i zobaczyc czy jest roznica w pracy.
  Dobrze jest miec jedna swiece luzem, moze byc stara, zeby cewka miala gdzie iskrzyc,

  ale bywa, ze wyniki sa takie niewyrazne.

-wymienic jedna swiecę, jak nie pomoze, to wykrecona wkrecic w kolejny cylinder ... moze sie trafi.
  Cztery na raz raczej nie padly.

-obejrzec wieczorem, moze bedzie widac jakies blyski ...

J.

Data: 2019-04-26 12:52:36
Autor: Bolko
Wymiana świec i kabli WN
[...]

wymieniłem wszystkie świece na nowe ale nie orginalne zamienniki tylko polecane z forum.
Ten tysiąć kilometrów powinny zrobić.

Z ściągałem kable pojedynczo i po każdym razie samochód gasł wg tego pana :
https://youtu.be/vax8rFvb-0I

Przyłożyłem kable do bloku silnika i na każdym kablu pomiędzy nim a blokiem  była iskra.

Wiec teoretycznie cewka (jest jedna) jest OK.

Ale jak potem w Krakowie pojeżdziłem po korkach piątkowych to na początku było OK.
Ale potem znowy przy startowaniu z jedynki zachowywał się jak by to była trójka.

Byłem u mechanika tak na szybko w piątek.
Stwierdził że sprzegło ciężko chodzi ale na forach o tym piszą.
Zaciągnął hamulec i  trójka i auto zgasło
Nic mu nie piszczało przy okazji.
Wiec ????? Pytanie czy wymieniać sprzgło za 1000zł czy cewke za 260zł?

świece stare na moje oko są OK

Data: 2019-05-08 08:17:28
Autor: PiteR
Wymiana świec i kabli WN
na  ** p.m.s **  Bolko pisze tak:

Pytanie czy wymieniać sprzgło za 1000zł czy cewke za 260zł?

no i jak sie ta historia skończyła?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-05-08 00:10:51
Autor: Bolko
Wymiana świec i kabli WN
W dniu środa, 8 maja 2019 08:18:41 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
na  ** p.m.s **  Bolko pisze tak:

> Pytanie czy wymieniać sprzgło za 1000zł czy cewke za 260zł?

no i jak sie ta historia skończyła?

Myślę...

Stan na dzisiaj Wymieniłem kable wysokiego napięcia na zalecane przez producenta
Świece kupiłem normalne czyli nie za 160 a za coś koło 70zł

W majówkę miałem pojechać nad morze z Krakowa i przetestować w korkach
trójmiejskich zmianę ale sie pochorowałem i nic z tego nie wyszło.

Auto jak nie trzeba czesto używać jedynki jest bezproblemowe.
Kupiłem sobie jakiś czytnik OBD i żadnych błędów nie wykazuje
A za głupi jestem żeby umieć analizować wykresy.

Plan mam takich żeby przy następnej okazji jak pojeżdżę w korkach i zacznie mi skakać wrocić na parking i potestować sprzęgło czyli ręczny i trójka.

Jak to niczego nie wykaże to nie wiem.

Data: 2019-05-08 20:21:16
Autor: Mateusz Bogusz
Wymiana świec i kabli WN
Jak to niczego nie wykaże to nie wiem.

Z cewkami jest tak że jeżeli padają, to na zimnym będą chodzić jeszcze dobrze, a na rozgrzanym już nie - taka wskazówka.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Wymiana świec i kabli WN