Wymiana świec na ciepłym czy na zimnym silniku?

Data: 2010-08-16 15:35:30
Autor: kml
Wymiana świec na ciepłym czy na zimnym silniku?

Użytkownik "krzysiek82" <other@cars.pl> napisał w wiadomości news:4c69093e$0$27038$65785112news.neostrada.pl...
witajcie
Jako że diesle miałem zwykle, to i zapomniałem (lub bardziej prawdopodobne nigdy nie wiedziałem) czy świece powinno się wykręcać/wkręcać przy ciepłym czy zimnym silniku? Słyszałem, że łatwiej odkręcić na ciepłym silniku ale łatwiej uszkodzić gwint w głowicy dokręcając? Czy to prawda?  Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Niby taka prozaiczna czynność, ale jak sie robi w swoim aucie w którym właśnie wymieniło się rozrząd głupio by było ukręcić gwint i ściągać głowicę i potem znowu nowy rozrząd zakładać.

Ja wymieniałem na lekko ciepłym, ale w benzynowym ;) Poszło wszystko bez problemu.

kml

Wymiana świec na ciepłym czy na zimnym silniku?